Palstalla sepeämisestä

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Vastaa Viestiin
patilanmies2

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

pbe kirjoitti:Trollaaminen ei ole tietenkään pelkästään tämän foorumin ongelma. Kuten patilanmies2 mainitsi, niin osa foorumeista onkin kieltänyt trollaamisen säännöllä. (Trollaamisen) sensurointi on kuitenkin haastavaa nuorallatanssimista.

Trollaajat ovat tyypillisesti käsittääkseni narsistin luonteepiirteitä omaavia henkiöitä tai trollaamista ammatikseen tekeviä - miksei jopa näiden yhdistelmiä. Molemmissa tapauksissa helpoin oma keino trollien ohittamiseen on vihamieheksi asettaminen kuten MauKhang mainitsi. Suosittelen lämpimästi lisäämään trolliksi katsomianne nimimerkkejä vihamiehiksi.

Tässä linkki suoraan Vihamiehet-sivulle:
https://www.thaiklupi.fi/foorumi/ucp.ph ... &mode=foes
Kiitos asiallisesta vastauksesta pbe. Harmi, että tilanne on tämä:
tri_Hoto kirjoitti:Yritämme pitää riman tarpeeksi matalalla, jotta kaikki kirjoittajat voivat sen halutessaan pudottaa.
Eipä siinä, en viitsi rueta niin lapselliseksi, että osoittaisin esimerkkien kautta trollaamalla kuinka vahingollinen tuo päätös on.

Olen täten kehitysehdotukseni Thaiklupin keskusteluilmapiirin parantamiseksi tuonut julki. Uskoisin sen vaikuttavan myös moderaattorien duunin määrään (ellei Peku ole jonkun moden kaksoisnikki) suotuisasti, mutta ylläpidon oma valintahan se sitten on miten toimii.

Itse en jaksaisi tuollaista lapsellista toimintaa katsella ylläpitäjänä, mutta enpä sellaiseksi milloinkaan aio ryhtyäkään. Tsemppiä vaan kovaan hommaan, tämä asia on puolestani loppun käsitelty tämän viestin myötä.

Miksi sitten ylipäätään jatkaa kirjoittelua? Olen saanut muutamia hyviä tuttavuuksia tätä kautta, eli saamapuolella kuitenkin sen vuoksi olen kokonaisuudessaan.

Kuten nimimerkki bimbo kirjoitti asiaan liittyen, niin täsmälleen samoin sanoin toivotan kenet tahansa juttelemaan asioista kasvotusten, veikkaanpa ettei monilla pokka riittäisi kirjoittaa asioista omalla nimellään tai keskustella samalla tyylillä oluen ääressä baarissa. Säälittävää.
bimbo kirjoitti:Pekun toivotan tervetulleeksi mihin tahansa Ukrainan kaupunkiin milloin vain. Tarjoan votkulia ja kaljaa jos maistuu.
Voidaan jutella naamatusten ja trollailla keskenään jos sulla pokka kestää.

Se on niin saatanan helppoa nimimerkin takaa puskista huudella. Ja ennenkuin kommentoit nimimerkin käyttöön niin mulla on pokkaa esiintyä omalla nimellä jos tarve vaatii. Onko sulla?
P.S. Minä olen bimbon kanssa reilun viikon päästä oluella ja vodkalla, onko muilla pokkaa tulla seuraan? Tai kirjoittaa asioista omalla nimellään?
Avatar
KooBee
Retired Person
Viestit: 3845
Liittynyt: 20.12.2003 17:38
Paikkakunta: Käpylä

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja KooBee »

P.S. Minä olen bimbon kanssa reilun viikon päästä oluella ja vodkalla, onko muilla pokkaa tulla seuraan? Tai kirjoittaa asioista omalla nimellään?
Terveisiä ylläpidolle :?:

Jatkakaa :smt006
Edit:*tais olla trolli.......
Let's play rock'n roll
patilanmies2

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

KooBee kirjoitti:
P.S. Minä olen bimbon kanssa reilun viikon päästä oluella ja vodkalla, onko muilla pokkaa tulla seuraan? Tai kirjoittaa asioista omalla nimellään?
Terveisiä ylläpidolle :?:

Jatkakaa :smt006
Edit:*tais olla trolli.......
Kuten kirjoitin jo 24.6.2015 klo 2:11
patilanmies2 kirjoitti:Jos minun kirjoitustyylissäni ärsyttää joku sinua henkilökohtaisesti KooBee, niin yksityisviesteillä otan mielellään vastaan kaikkea rakentavaa kritiikkiä ilman muuta. :D
Avatar
KooBee
Retired Person
Viestit: 3845
Liittynyt: 20.12.2003 17:38
Paikkakunta: Käpylä

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja KooBee »

patilanmies2 kirjoitti:
KooBee kirjoitti:
P.S. Minä olen bimbon kanssa reilun viikon päästä oluella ja vodkalla, onko muilla pokkaa tulla seuraan? Tai kirjoittaa asioista omalla nimellään?
Terveisiä ylläpidolle :?:

Jatkakaa :smt006
Edit:*tais olla trolli.......
Kuten kirjoitin jo 24.6.2015 klo 2:11
patilanmies2 kirjoitti:Jos minun kirjoitustyylissäni ärsyttää joku sinua henkilökohtaisesti KooBee, niin yksityisviesteillä otan mielellään vastaan kaikkea rakentavaa kritiikkiä ilman muuta. :D

Otin yhteyttä joten muut pls. eivät kommentoi tähän
Let's play rock'n roll
patilanmies2

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

Kiitos hyvästä YV:stä KooBee!

Noniin, sain sitä asiallista palautettakin kun erikseen pyysin, toivottavasti et pahastu KooBee, että tuon YV:ssä esille tullutta asiaa täällä sivuten mukaan.

Eräs toinen (erittäin asiallinen ja arvostamani nimimerkki) myös heitti sellaisen kommentin yksityisviestillä, joka sai minut ajattelemaan asiaa ihan uudelta kantilta ja huomaankin olevani tavallaan väärässä tässä asiassa. Turha tästä on väkisin yrittää tehdä muuta kuin se on, kaikkien Thaimaan ystävien kohtaamispaikka.

KooBee heitti mulle nimittäin tuolla aiemmin tässä ketjussa lainauksen säännöistä:
KooBee kirjoitti: Ote etiketistä
Sallitut asiat Foorumilla:

- täällä saa pitää hauskaa! :)
Turhan vakavissaan taidan siispä kirjoitella tänne ihan turhaan, sille on parempiakin foorumeita olemassa eli mitäpä sitä jänkäämään politiikkaa hupipalstalla.

Ja sitten nuo yksityisviesteillä tulleet kommentit saivat minut pohtimaan, mikä onkaan ollut alkuperäinen idea luoda koko Up to You -osio. Se ei varmaankaan ole ollut venäjä-ukraina-nato-USA-jääkiekko keuhkoaminen, vaan:
Up to you!

Alue vitseille, murheille, kiukuttelulle, riemulle, jännitykselle, seikkailuille ja tosi villeille jutuille! Jos kuulit jostain hyvän jutun, mikset kertoisi sitä muille? Up to you!
Sitten kun ottaa sen tosiasian huomioon, että alkuperäinen idea on ollut koko hommassa:
THAIMAA - aiheinen keskustelupalsta

THAI-klupi ry:n foorumi - kaikkien Thaimaan ystävien kohtaamispaikka.
Niin voi lukea tämän tekstin uudessa valossa. Pitääpä koittaa muistaa nämä lähtökohdat itsekin, näin Thaiklupin sisäpiirin ulkopuolisena (mutta viimeaikoina kohtuu aktiivisena kirjoittajana).
tri_Hoto kirjoitti:Niin, tämä trollaaminen on erittäin hankala asia.

Olisihan se mukava, jos se soraääni saataisiin vaiennettua. Varsinkin siinä tapauksessa, että hän edustaa minulle käsittämätöntä, vierasta ja halveksuttavaa arvomaailmaa, välistä varmuudella valehtee. Kirjoittajia vaiennetaan monista syistä eri keskustelupalstoilla ja monissa maissa, myös täällä Klupilla. Klupilla nämä vaientamiset ovat yleensä johtuneet siitä, että kirjoittaja ei useammasta varoituksesta huolimatta ole malttanut pysyä kohtuullisuuden rajoissa arvostellessaan kanssakirjoittajia. Hyvänä kakkosena kirjoittamisen lopettamisen syynä on viheliäinen ja ikävä moderointikulttuuri, jota Klupilla harrastetaan. Tämä välillä aiheuttaa pyyntöjä poistaa nimimerkki käytöstä.

Tämän ikävän naljailun, kenkkuilun ja suoranaisen vittuilun kieltämisen vastapainoksi Klupilla on perinteisesti saanut kirjoittaa ihan puuta heinää. Aika moni kirjoittaja on tässä kunnostautunut mitä ihailtavimmalla tavalla.

Olen ennenkin maininnut, että Klupi ei kuitenkaan ole sananvapauden viimeinen linnake, joten aivan päättömyyksiin ei kannata yrittää mennä. Eikä Klupi ole edes tasa-arvoinen keskustelupalsta. Ohjeissakin jo sanotaan, että aloittavat kirjoittajat ovat erityisessä suojeluksessa. He ovat myös erityisessä tarkkailussa. Myönnän kernaasti myös sen, että itse katselen sateenkaaren väristen lasieni takaa suurella ilolla niitä kirjoittelijoita, jotka ovat jaksaneet pinnistellä mukana jo vuodesta 2003.

Klupin foorumi on omanlaisensa keskutelupalsta eikä meillä ole syytä matkia toisia palstoja tai niitten sääntöjä tai tapoja olkoon ne kuinka hyviä, esimerkillisiä tai yleisesti hyväksyttyjä tahansa. Yritämme pitää riman tarpeeksi matalalla, jotta kaikki kirjoittajat voivat sen halutessaan pudottaa.
Ei homman ole varmaankaan alunperin ollut tarkoituskaan pullahtaa tälläiseksi 38 517 käyttäjän keskustelufoorumiksi, jossa ainakin 90% on muuta kuin Thaimaahan liittyvää asiaa. Ehkäpä siksi sen myötä sääntöjä kenties olisikin syytä päivittää joiltain osin. Toisaalta onhan täältä kyllä muita trolleja vaiennettukin nähdäkseni matkan varrella, niillä ei vissiin ole olleet erityisoikeudet kunnossa.

Kuten sanottua, se ei kuitenkaan ole mun asiani tämän enempää sitä pohtia.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja eagle »

Olen kai itsekin jollain tavalla trollaaja, mutta tarkoitusperäni ovat kyllä viattomat. Yritän tuoda sitä maailman värillisyyttä ja myös harmaita sävyjä esille. Usein suomalaiseen luonteeseen kuuluu, että asia joko on tai sitten ei ole jotakin. Välimuotoja ei tunneta eikä hyväksytä.

Jos ajatellaan pelkkää viranomaistoimintaa, niin aika moni maassa käyvä pääsee huomattavasti helpommalla kuin määräyksissä vaaditaan. Enemmistö lienee sillä kannalla, että joitakin asioita, mitä listalla vaaditaan, ei valvota. Samoin minä henkilökohtaisesti, mutta kun toisille kirjoittaa, ei voi henkilökohtaisia omia mielipiteitään kirjoittaa, vaan kertoa mahdollisimman kattavasti nuo vaatimukset (esim. turistina maahan tullessa vaadittava summa).

Olen joutunut näkemään myös niitä toisia laitoja se massan molemmin puolin ja niistäkin, huolimatta, että menee enemmistön tarpeen ulkopuolelle, haluan nuokin puolet asiasta tuoda esille. Neuvoja en lähde tuossa toisessa ääripäässä jakelemaan, koska liian moni kymmenen vuotta maassa ilman mitään kunnon viisumia oleskelevaa vaikeuttaisi tavallisten ihmisten elämää. Toiseen päähän totta kai ja tavallaan jos täällä oikeasti haluaa neuvoa ja auttaa, niin ei kai tuolloin voikaan sitä kultaista keskitietä mainostaa, vaan pitää kertoa asia kaikessa kauheudessaan kaikkine mahdollisine mutkineen, jos se kerran niin määräyksissä sanotaan.

Esimerkkinä ne avioviisumin jatkon kuvat. Vaatimus on talon edestä siten, että talon numero ja koko talo näkyvät. Jos ei saa samaan kuvaan, niin sitten toinen kuva talosta. Jokainen aivot omaava ymmärtänee, miksen aina saa samaan kuvaan. Tuon talonnumeron kanssa pitää olla puoliso mukana kuvassa, koko talon kuvassa ei. Makuuhuoneesta ja olohuoneesta kuvat puolison kanssa. Olohuoneen kohdalla sanotaan, että mielellään kahdesta kuvakulmasta. Lisämaininta ohjeessa, että lisäksi jostain muusta tilasta kuva puolison kanssa. Meillä se tila oli keittiö. Tuon voi tulkita trolliksi, koska se aiheuttaa vastaväitteitä ja keskustelua. Kuitenkin se on viranomaisvaatimus tai ainakin sillä liitelistalla. Olen tähän saakka toimittanut vain ne kolme kuvaa (talon edestä, makuuhuone ja olohuoneesta yksi) ja se on ollut ihan ok. Kuulun siis itse suureen joukkoon, joka ei kaikkia ole liittänyt mukaan ja niinhän sitä sanotaan ohjeissa, että virkailija voi hyväksyä vähäisemmätkin liitteet. Neuvona muille se ei kuitenkaan ole pätevä. Kukin tehkööt itse ne päätöksensä tosiasioiden pohjalta. Minulla muuten valokuvasivu tarkistettiin ei kuvia katsomalla, vaan pikaisella laskulla ja kun oli viisi kuvaa, se kelpasi sisältöä katsomatta. Siinä ajassa ei olisi ehtinyt kuvien kohteita tunnistaa.

Ymmärrän hyvin, että useita kertoja maassa käyneellä on omat rutiinit ja tietää myös miten toimia eri tilanteissa. Ensimmäisiä kertoja maahan tuleva sen sijaan halunnee ohjeet, joiden avulla ei tule niitä eri tilanteita kohdalle, vaan matka sujuu kivuttomasti. Siitä seuraa joskus trolliksikin tulkittavia kommentteja tai sepeämistäkin?

Maailmassa on aina ollut trollaajia. Muistaakseni joskus joku aloitti todella älyttömällä trollilla ja alkoi väittää maapalloa pyöreäksi. Moni on mennyt tuohon harhaan, mutta edelleenkin jotkut islamilaiset ja kristinuskon lahkot vetoavat pyhiin kirjoituksiin ja niiden mukaan maapallo on litteä.

Niin... onko se trollaaminen toisten keskusteluun mukaan saamista vai onko se toisten kiusaamista harhaanjohtavalla tiedolla? Valitettavasti kumpikin täyttää trollaamisen määritelmän, mutta jos ihan oikeasti ei olisi tarkoitus ketään saada keskustelemaan mistään, miksi laittaa edes otsikkoa?

Hankalaahan tämä on, kun enemmistö täällä menee mitä ilmeisemmin sillä kultaisella keskitiellä -mikä on hyvä asia. Siitä seuraa, että enemmistön mielipide ja kokemukset tulevat siltä keskitieltä ja siten ohjeetkin. Vastakkainen mielipide tai ohje herättää suunnattoman vastaväittelyn, mikä joskus johtaa henkilökohtaisuuksiinkin. Halutaan tuoda sitä omaa elämänkokemusta esille. Vaihtoehtona eritäin hyvä ja toivottava asia. Pitäisi vain antaa tilaa sille "trollille", jos se pohjautuu myös tosiasioihin ja on kirjoitettu täydentämään keskustelua tuomalla lisää vaihtoehtoja esille.

Pahaa pelkään, että tämä on nk. trolli... vai onko? Sepeämistä ainakin -paitsi etten minnekään ole lähdössä, kunhan täällä sekoilen.
sepeäminen

Lähteä jonnekkin (yleensä poistua) / lähteä jonnekkin sekoilemaan
http://urbaanisanakirja.com/word/sepeaminen/
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Maikka kirjoitti:
expatrium kirjoitti:Trolli ja trollaaja tarkoittavat kahta eri asiaa, jotka voivat liittyä toisiinsa, mutta ei välttämättä.
Mietis vielä.
Suosittelen sinulle samaa. :wink:
Trolli on ärsyke jolla joku pyrkii saamaan sen lukijan ärsyyntymään.
Silloin tällöin heitetty trolli ei tee kenestäkään trollaajaa, eikä läheskään kaikki toisia ärsyttävät heitot ole trolleja.
Trollaaminen sitä vastoin on tarkoituksellista kiusaamista, eikä trollaamisen tarkoituksena ole mikään muu kuin mahdollisimman monen ärsyttäminen.

Noin minä olen tuon asian ymmärtänyt, entäs sinä?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja expatrium »

eagle kirjoitti: Esimerkkinä ne avioviisumin jatkon kuvat. Vaatimus on talon edestä siten, että talon numero ja koko talo näkyvät. Jos ei saa samaan kuvaan, niin sitten toinen kuva talosta. Jokainen aivot omaava ymmärtänee, miksen aina saa samaan kuvaan. Tuon talonnumeron kanssa pitää olla puoliso mukana kuvassa, koko talon kuvassa ei. Makuuhuoneesta ja olohuoneesta kuvat puolison kanssa. Olohuoneen kohdalla sanotaan, että mielellään kahdesta kuvakulmasta. Lisämaininta ohjeessa, että lisäksi jostain muusta tilasta kuva puolison kanssa. Meillä se tila oli keittiö. Tuon voi tulkita trolliksi, koska se aiheuttaa vastaväitteitä ja keskustelua. Kuitenkin se on viranomaisvaatimus tai ainakin sillä liitelistalla. Olen tähän saakka toimittanut vain ne kolme kuvaa (talon edestä, makuuhuone ja olohuoneesta yksi) ja se on ollut ihan ok. Kuulun siis itse suureen joukkoon, joka ei kaikkia ole liittänyt mukaan ja niinhän sitä sanotaan ohjeissa, että virkailija voi hyväksyä vähäisemmätkin liitteet. Neuvona muille se ei kuitenkaan ole pätevä. Kukin tehkööt itse ne päätöksensä tosiasioiden pohjalta. Minulla muuten valokuvasivu tarkistettiin ei kuvia katsomalla, vaan pikaisella laskulla ja kun oli viisi kuvaa, se kelpasi sisältöä katsomatta. Siinä ajassa ei olisi ehtinyt kuvien kohteita tunnistaa.
Mitenhän noita tuollaisia valokuva ohjeita voi noudattaa, jos ja kun talosta ei ole minkäänlaista numeroa missään näkyvissä?
Tässä meidänkin kylässä on muutamia satoja taloja, mutta yhdessäkään en ole nähnyt talon numeroa.
Kenen tehtävä se mahtaa olla saattaa tuo talon n0 näkyviin?

Ihmettelen miten se "postipoika" osaa kuitenkin tuoda/ viedä postin oikeaan osoitteeseen.
Ei toki aina, mutta kuitenkin useimmiten ja aina silloin tällöin on laatikossa jonkun toisen postia.
Olen kyllä tuskaillut mm. pattiksella löytää joku paikka pelkästään osoitteitteen perusteella, vaikeaa oli, jos ei nykyisin ole muuttuneet.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

expatrium kirjoitti:
Maikka kirjoitti:
expatrium kirjoitti:Trolli ja trollaaja tarkoittavat kahta eri asiaa, jotka voivat liittyä toisiinsa, mutta ei välttämättä.
Mietis vielä.
Suosittelen sinulle samaa. :wink:
Eli sanonnassa "Älä ruoki trollia" trolli -sana ei tarkoita trollaajaa? Vaan trollaajan kirjoitusta?
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
lasse.k
Katkera vanha juoppo valittaja käsityömies
Viestit: 5399
Liittynyt: 1.4.2007 7:47
Paikkakunta: orhimattila edelleen,tai siellä sun täällä
Viesti:

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja lasse.k »

Imekää vaikka omaa kullia,jotkut notkeat siihen pystyvätkin,ite näkee vaan unta siitä...
hyvä kun saa sukat välillä jalkaan enää..,ei mulla nyt taas muuta... :twisted: :smt006 :lol:
monessa mukana ollut ja melkein kaikki käy.
Avatar
rampas
Mr. Two Shots
Viestit: 16468
Liittynyt: 5.9.2010 20:20
Paikkakunta: Stadi

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja rampas »

lasse.k kirjoitti:Imekää vaikka omaa kullia,jotkut notkeat siihen pystyvätkin,ite näkee vaan unta siitä...
hyvä kun saa sukat välillä jalkaan enää..,ei mulla nyt taas muuta... :twisted: :smt006 :lol:
Onks tämä nyt sitä sepeämistä?
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

rampas kirjoitti:
lasse.k kirjoitti:Imekää vaikka omaa kullia,jotkut notkeat siihen pystyvätkin,ite näkee vaan unta siitä...
hyvä kun saa sukat välillä jalkaan enää..,ei mulla nyt taas muuta... :twisted: :smt006 :lol:
Onks tämä nyt sitä sepeämistä?
Sepeämisen aatelia :D
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Maikka kirjoitti:
expatrium kirjoitti:
Maikka kirjoitti:Mietis vielä.
Suosittelen sinulle samaa. :wink:
Eli sanonnassa "Älä ruoki trollia" trolli -sana ei tarkoita trollaajaa? Vaan trollaajan kirjoitusta?
Miettimisesi tuotti tuloksen. :smt023
Totesit ihan saman asian kuin minä...
"Trolli ja trollaaja tarkoittavat kahta eri asiaa, jotka voivat liittyä toisiinsa, mutta ei välttämättä",
... mutta vain eri sanoin.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Selvä.


:smt006
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Peku »

Jotkut näkyy ottaneen trolli-asian omaksi teemakseen tällä palstalla. Tulee vain mieleen, että onko jostain baarinpitäjästä, bussikuskista, metsurista, ATK-ohjelmoijasta, kokista tai verovirkalijasta tekemään juurikaan mitään muita kuin omia vajavaisia johtopäätöksiään niinkin monisyisestä asiasta, että onko viesteissä kyse trollauksesta vai normaalista mielipiteiden ilmaisusta, koska mitään koulutusta psykologian tai median puolelta ei luultavasti ole. En siis kovin paljon laittaisi painoa trollausjupinoille, koska alan tiedon määrä ei riitä.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Peku kirjoitti:Jotkut näkyy ottaneen trolli-asian omaksi teemakseen tällä palstalla. Tulee vain mieleen, että onko jostain baarinpitäjästä, bussikuskista, metsurista, ATK-ohjelmoijasta, kokista tai verovirkalijasta tekemään juurikaan mitään muita kuin omia vajavaisia johtopäätöksiään niinkin monisyisestä asiasta, että onko viesteissä kyse trollauksesta vai normaalista mielipiteiden ilmaisusta, koska mitään koulutusta psykologian tai median puolelta ei luultavasti ole. En siis kovin paljon laittaisi painoa trollausjupinoille, koska alan tiedon määrä ei riitä.

Ei vain paskaa, vaan jopa ylimielistä paskaa.

No, joka palstalla pitää vissiin olla oma puudelinsa mikä saa vapaasti räksyttää ja ruikkia ympäriinsä.
pena.ponteva
Viestit: 580
Liittynyt: 24.10.2004 11:51

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja pena.ponteva »

On nää patilanmiehet ja teejiit yms nimimerkit ihme porukkaa kun yrittää saada porukkaa mukaan ja saada yhden kirjoittajan ulos täältä palstalta, ihme hiekkalaatikko leikkiä. Vähän niin kuin neppis kisa hiekkalaatikolla, sun auto on parempi kun mun auto niin ei enää leikitä sun kanssa. Perustakaa omat fooruminne ja ottakaa vain kavereiksi niitä mitkä on samaa mieltä teidän kanssa.
patilanmies2

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

pena.ponteva kirjoitti:On nää patilanmiehet ja teejiit yms nimimerkit ihme porukkaa kun yrittää saada porukkaa mukaan ja saada yhden kirjoittajan ulos täältä palstalta, ihme hiekkalaatikko leikkiä. Vähän niin kuin neppis kisa hiekkalaatikolla, sun auto on parempi kun mun auto niin ei enää leikitä sun kanssa. Perustakaa omat fooruminne ja ottakaa vain kavereiksi niitä mitkä on samaa mieltä teidän kanssa.
Ei tässä ole eri mieltä olemisesta kyse. Jos ei sitä tajua, niin sitten en voi mitään.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Peku »

Minusta tuntuu että on paljonkin kyse juuri tuosta "erimielisyydestä" tiettyjen asioiden suhteen, vai ovatko eriävät mielipiteet sitä kuuluisaa "trollausta" :wink: ? Noin niin kuin aikuisesti ajatellen, en sano että olisin oikeassa välttämättä missään asiassa, mutta opposition olisi hyvä osoittaa aiempaa pätevämmin omien argumenttiensa oikeellisuus. Aina parempi jos ne ovat 90-100%:sti omasta päästä lähtöisin, eivätkä A4-kokoisia lainauksia internetistä. Yhteiskuntaa nämä kaikenmaailman väännöt eivät muuta miltään osin, mikä olisi tarpeen pitää mielessä :idea: ja sitten voikin ottaa rennommin. Ehkä suomalaisessa keskustelukulttuurissa on jotain keskeneräistä, puuttuen se ruotsalaistuntuma, josta vääpeli minua useasti varusmiespalveluni aikana huomautti :smt018
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8008
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja bimbo »

No pekun ajatukset eivät ainakaan perustu omiin mielipiteisiin eikä faktoihin. Kaikki on samaa propagandaa mitä ryssä harjoittaa. Eli pelkkää trollausta.
H.S.T.69

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Noh, vaikka trollaus onkin sallittua, niin onko tarkoituksenmukaista antaa kaikki ketjut hammentaa sekaisin, itsestaan selvista asioista vankyroinnilla ja viisumeista hourimisella?

olen toki vankyrointiin ja viisumeista hourimiseen syyllistynyt itsekkin, mutta en sentaan jokaisessa ketjussa.

mielestani tuollaisesta toiminnasta pitaisi tarjoilla jokaiselle vahintaankin viikon banaani, ainakin silloin jos siihen toistuvasti syyllistyy.

edit. minulle voisi vastaisuudessa antaa vaikka kuukauden, jottei totuus unohtuisi.
Jape

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Jape »

Kuka omalla nick 14-15syyskuuta tulee pyytään, saa minun laskuun oluen maikan majatalossa.....(1 per nick)

Toki maksan oluet maikalla, mutta.......
loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja loikkari »

***Loikkari harkitsee tässä viestissä kesälomaa foorumilta***
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja expatrium »

bimbo kirjoitti:No pekun ajatukset eivät ainakaan perustu omiin mielipiteisiin eikä faktoihin. Kaikki on samaa propagandaa mitä ryssä harjoittaa. Eli pelkkää trollausta.
Mistä tuollaisen voi joku toinen tietää, onko vai ei ja vielä tuoda esiin?
Tuo, jos mikä on selvä esimerkki omasta (bimbon) mielipiteestä, ei Pekun.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

expatrium kirjoitti:
bimbo kirjoitti:No pekun ajatukset eivät ainakaan perustu omiin mielipiteisiin eikä faktoihin. Kaikki on samaa propagandaa mitä ryssä harjoittaa. Eli pelkkää trollausta.
Mistä tuollaisen voi joku toinen tietää, onko vai ei ja vielä tuoda esiin?
Tuo, jos mikä on selvä esimerkki omasta (bimbon) mielipiteestä, ei Pekun.


Kirjoitus näyttää sisältävän ajatus-, ja pilkkuvirheitä.
Vastaa Viestiin