THAIMAA - aiheinen keskustelupalsta

THAI-klupi ry:n foorumi - kaikkien Thaimaan ystävien kohtaamispaikka.


Tänään on 25.7.2017 21:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12.7.2017 15:32 
Poissa

Liittynyt: 25.2.2004 14:44
Viestit: 171
Itselläni on ollut AISin 12call vuodesta 2005 asti. Siihen saa ladattua Suomessa (ja toki Thaimaassakin) ollessa lisäaikaa kuukauden kerrallaan koodilla *500*9# ja vihreä luuri perään. Hinta on 30 THB, edellyttää tietenkin että kortilla on saldoa sen verran. Ihan kätevä jos meinaa aika liittymässä loppua ennen seuraavaa reissua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 9:34 
Poissa

Liittynyt: 9.10.2004 22:22
Viestit: 5248
Samsung support vastasi näin mailitse, kun tuosta "SIM network PIN blocked. Enter SIM network PUK"-ongelmata kyselin. Puhelin on tosiaan verkkolukittu Eurooppalaisille Sim-korteille, kuten nimimerkki teepee jo kirjoittikin.
Luulisi, että tästä voi olla hyötyä muillekin, kannattanee tehdä jo ennen matkaa tai varmistaa kaupassa, ettei tuota lukitusta ole päällä.

Lainaa:
Lähetä meille alla olevat tiedot, ja kuva kuitista/ostotodistuksesta, niin voimme tarkistaa onko meillä mahdollisuutta saada tarvittava koodi lukituksen poistoon.


- Puhelimen mallikoodi
- Puhelimen IMEI-koodi (15 numeroa pitkä)
Löydät nämä pakkauksesta, tai puhelimen asetuksista:
Sovellukset > Asetukset > Tietoja laitteesta. Täältä löydät mallikoodin ja valitsemalla Tila, löydät IMEI-koodin.


Tämän lisäksi tarvitsemme seuraavat tiedot:
- Jälleenmyyjä josta hankit puhelimen
- Tarkka ostopäivämäärä
- Mistä maasta puhelin hankittiin
- Mistä syystä puhelinta ei käytetä sille tarkoitetulla alueella (esim. matka, lahja tai jokin muu syy).



Muista lisätä kuva kuitista/ostotodistuksesta; muuten emme voi pyytää lukituksen poistokoodia


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 9:56 
Poissa
"Riisikeppimode"
Avatar

Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Viestit: 6283
Paikkakunta: Helsinki
Onko ko. puhelinta käytetty Suomessa ennen Thaimaahan vientiä ? Jos ei, niin tästä vois olla kyse: EU-lukituksen pitäisi purkaantua ensimmäisen EU-simmillä tehdyn yli 5min puhelun jälkeen. Toimii myös kun puhelin on jo ulkomailla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 10:40 
Poissa

Liittynyt: 9.10.2004 22:22
Viestit: 5248
MrTravkin kirjoitti:
Onko ko. puhelinta käytetty Suomessa ennen Thaimaahan vientiä ? Jos ei, niin tästä vois olla kyse: EU-lukituksen pitäisi purkaantua ensimmäisen EU-simmillä tehdyn yli 5min puhelun jälkeen. Toimii myös kun puhelin on jo ulkomailla.

Ahaa. No on kyllä käytetty, mutta kuka nyt 5 minuuttia puhelimessa jaksaa olla. :-D
Oikeasti vaimo sai kännykän pari päivää ennen reissun alkua ja puhelut on olleet wifi-verkon kautta tapahtuneita whatsapp/line/messenger (video)puheluja. Kännyverkon kautta tapahtuneita puheluita ei ole varmaan ollut kuin sekunnin testisoitto toisillemme. Siinä sitten syy?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 10:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 18.12.2003 22:42
Viestit: 5960
Markki kirjoitti:
MrTravkin kirjoitti:
Onko ko. puhelinta käytetty Suomessa ennen Thaimaahan vientiä ? Jos ei, niin tästä vois olla kyse: EU-lukituksen pitäisi purkaantua ensimmäisen EU-simmillä tehdyn yli 5min puhelun jälkeen. Toimii myös kun puhelin on jo ulkomailla.

Ahaa. No on kyllä käytetty, mutta kuka nyt 5 minuuttia puhelimessa jaksaa olla. :-D
Oikeasti vaimo sai kännykän pari päivää ennen reissun alkua ja puhelut on olleet wifi-verkon kautta tapahtuneita whatsapp/line/messenger (video)puheluja. Kännyverkon kautta tapahtuneita puheluita ei ole varmaan ollut kuin sekunnin testisoitto toisillemme. Siinä sitten syy?


Jos ei ole estoja suomisimmissä, niin paikallispuhelu sillä ei mahdottomia maksane. Saisi puhelimen avattua.

_________________
Jos uskaltaa sanoa... elämme mielenkiintoisia aikoja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 11:02 
Poissa
"Riisikeppimode"
Avatar

Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Viestit: 6283
Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa kokeilla sitä vähintään 5min puhelua suomi-simmillä. Kohteeksi kelpaa mikä tahansa numero Thaimaassa tai ulkomailla, myös halpanumerot.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13.7.2017 11:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 18.12.2003 22:42
Viestit: 5960
MrTravkin kirjoitti:
Kannattaa kokeilla sitä vähintään 5min puhelua suomi-simmillä. Kohteeksi kelpaa mikä tahansa numero Thaimaassa tai ulkomailla, myös halpanumerot.
Miten muuten ilmaisnumerot?

_________________
Jos uskaltaa sanoa... elämme mielenkiintoisia aikoja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14.7.2017 21:15 
Paikalla

Liittynyt: 14.3.2013 12:55
Viestit: 174
Paikkakunta: Turku
Markki kirjoitti:
Kännykkä on Samsung Galaxy A3, 2016 malli.


Vaimollani oli Suomesta ostetun Samsungin kanssa samoja ongelmia.
Kävin kysymässä puhelinliikkeessä asiasta ja nyt, kun kotona tarkistin niin puhelimen kopan sinetissä lukee "European sim card only" ja "Approved for nordic operators".

Eli Suomesta ostettu Samsung toimii niin suomalaisella kuin espanjalaisella simillä ja toisinpäin, mutta ei aasialaisella tai amerikkalaisella simillä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15.7.2017 7:37 
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Viestit: 2353
Paikkakunta: Rusko
salojo kirjoitti:
Itselläni on ollut AISin 12call vuodesta 2005 asti. Siihen saa ladattua Suomessa (ja toki Thaimaassakin) ollessa lisäaikaa kuukauden kerrallaan koodilla *500*9# ja vihreä luuri perään. Hinta on 30 THB, edellyttää tietenkin että kortilla on saldoa sen verran. Ihan kätevä jos meinaa aika liittymässä loppua ennen seuraavaa reissua.
Onko puhelinnumeroon siis liitetty jokin luottokortti ja miten tuo tapahtuu ?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15.7.2017 7:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21.9.2015 19:47
Viestit: 427
Jykke78 kirjoitti:
Markki kirjoitti:
Kännykkä on Samsung Galaxy A3, 2016 malli.


Vaimollani oli Suomesta ostetun Samsungin kanssa samoja ongelmia.
Kävin kysymässä puhelinliikkeessä asiasta ja nyt, kun kotona tarkistin niin puhelimen kopan sinetissä lukee "European sim card only" ja "Approved for nordic operators".

Eli Suomesta ostettu Samsung toimii niin suomalaisella kuin espanjalaisella simillä ja toisinpäin, mutta ei aasialaisella tai amerikkalaisella simillä.

Tämä "ehto" purkautuu sillä 5 minuutin soitolla. Asiasta on tietoa netti pullollaan. Ostin keväällä puhelimen Suomessa ja siinä luki aivan sama teksti. Puhelin pelittää nyt aasialaisilla simeillä mainiosti.

_________________
“Don’t criticize what you don’t understand, son. You never walked in that man’s shoes.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15.7.2017 7:53 
Paikalla

Liittynyt: 7.3.2008 19:50
Viestit: 1393
Kari69 kirjoitti:
salojo kirjoitti:
Itselläni on ollut AISin 12call vuodesta 2005 asti. Siihen saa ladattua Suomessa (ja toki Thaimaassakin) ollessa lisäaikaa kuukauden kerrallaan koodilla *500*9# ja vihreä luuri perään. Hinta on 30 THB, edellyttää tietenkin että kortilla on saldoa sen verran. Ihan kätevä jos meinaa aika liittymässä loppua ennen seuraavaa reissua.
Onko puhelinnumeroon siis liitetty jokin luottokortti ja miten tuo tapahtuu ?


Siihen riittää, että saldoa puhelimessa. Alla koodeja eri operaattoreille, joskus kopsasin näiltä sivuilta, laittaja tuntematon. Kun olen palaamassa Thaimaasta Suomeen, pidän huolen että puheaikaa on jäljellä ja on voimassa vähintään vuoden. Puheaikaa lisää: thailiittymä auki ja näpyttelee koodin, saa myös selville saldon alla olevasta linkistä. Koodit True Moven lisäksi DTACille ja 1-2 Callille

http://help.mobiletopup.com/knowledge-b ... true-move/
Lisäys: Jos puhelimessa ei ole saldoa, niin asian voi hoitaa myös näin. Kaveri Thaimaassa marssii puhelinkauppaan, rahat tiskiin ja sanoo saldoa tähän numeroon. Itse keskustelen/viestittelen tällä hetkellä Linen kautta pelkästään, kun olen Suomessa. Thaimaassa asioidaan tuttujen kanssa lähinnä Linen kautta.

_________________
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993


Viimeksi muokannut apv1956 päivämäärä 15.7.2017 8:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15.7.2017 8:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 18.12.2003 22:42
Viestit: 5960
Kari69 kirjoitti:
salojo kirjoitti:
Itselläni on ollut AISin 12call vuodesta 2005 asti. Siihen saa ladattua Suomessa (ja toki Thaimaassakin) ollessa lisäaikaa kuukauden kerrallaan koodilla *500*9# ja vihreä luuri perään. Hinta on 30 THB, edellyttää tietenkin että kortilla on saldoa sen verran. Ihan kätevä jos meinaa aika liittymässä loppua ennen seuraavaa reissua.
Onko puhelinnumeroon siis liitetty jokin luottokortti ja miten tuo tapahtuu ?


Omassa puhelimessa on DTAC android sovellus ja hoidan sillä kolmea eri liittymää. Oma Visa-korttini on kytketty sovellukseen ja saan sillä maksettua vaimon puhelinlaskun, lisättyä tytölle ja itselleni prepaid saldoa ja muuttamaan paketteja. Kaikki tuo netin kautta ilman puhelinyhteyttä tai sitä, että simmit olisivat puhelimessa. Samanlainen sovellus on myös pöytäkoneella, mutta tuolloin pitää olla se simmi lähellä, koska kirjautuu OTP:n avulla. Tuo puhelinsovellus pitää sisällään sen tiedon, että puhelimeni IMEI on kytketty ko. simmeihin eli simmi ollut kerran puhelimessani.

Kun tytöllä vielä oli AIS liittymä ja puhui vähän, siirrettiin aina vaimon puhelimesta aikaa tytölle. Nyt on mennyt siihen, että kumpikaan ei puhelinliittymällä soita, vaan Line on yhteydenottoväline. Jonkun uuden tutun saadessa ei kysytä puhelinnumeroa, vaan onko Line.

Tuossa siis vastaus, että puhelinnumeroon voi myös kytkeä luottokortin. Jos ei kytke, pitää maksaa normaalina korttimaksuna.

_________________
Jos uskaltaa sanoa... elämme mielenkiintoisia aikoja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18.7.2017 12:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 3.12.2005 18:07
Viestit: 2283
Paikkakunta: Helsinki
Lipe kirjoitti:
Jykke78 kirjoitti:
Markki kirjoitti:
Kännykkä on Samsung Galaxy A3, 2016 malli.


Vaimollani oli Suomesta ostetun Samsungin kanssa samoja ongelmia.
Kävin kysymässä puhelinliikkeessä asiasta ja nyt, kun kotona tarkistin niin puhelimen kopan sinetissä lukee "European sim card only" ja "Approved for nordic operators".

Eli Suomesta ostettu Samsung toimii niin suomalaisella kuin espanjalaisella simillä ja toisinpäin, mutta ei aasialaisella tai amerikkalaisella simillä.

Tämä "ehto" purkautuu sillä 5 minuutin soitolla. Asiasta on tietoa netti pullollaan. Ostin keväällä puhelimen Suomessa ja siinä luki aivan sama teksti. Puhelin pelittää nyt aasialaisilla simeillä mainiosti.


Samsung asiakspalvelun mukaan pitää soittaa 10 minuutin puhelu suomessa.

Lainaa:

kiitos viestistäsi ja pahoittelumme vastauksemme viivästymisestä. Samsung puhelimet ja tabletit ovat aluelukittuja. Aluelukitus voidaan purkaa ostomaassa eli esimerkiksi Suomessa soittamalla vähintään 10 minuutin mittainen yhtäjaksoinen ulospäin soitettu eurooppalaisella/suomalaisella SIM-kortilla.



Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19.7.2017 7:36 
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Viestit: 5236
Paikkakunta: Vantaa
On muuten pitkä aika tuo 10 minuuttia yhdelle puhelulle! Harvoin tulee noin kauan puhuttua! Varsinkin kun nykyään tulee puhelutkin monesti tehtyä messengerin tai vastaavan kautta. Ihan hanurista tällaiset :evil:

_________________
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25.7.2017 7:25 
Poissa

Liittynyt: 9.10.2004 22:22
Viestit: 5248
Markki kirjoitti:
Samsung support vastasi näin mailitse, kun tuosta "SIM network PIN blocked. Enter SIM network PUK"-ongelmata kyselin. Puhelin on tosiaan verkkolukittu Eurooppalaisille Sim-korteille, kuten nimimerkki teepee jo kirjoittikin.
Luulisi, että tästä voi olla hyötyä muillekin, kannattanee tehdä jo ennen matkaa tai varmistaa kaupassa, ettei tuota lukitusta ole päällä.

Lainaa:
Lähetä meille alla olevat tiedot, ja kuva kuitista/ostotodistuksesta, niin voimme tarkistaa onko meillä mahdollisuutta saada tarvittava koodi lukituksen poistoon.


- Puhelimen mallikoodi
- Puhelimen IMEI-koodi (15 numeroa pitkä)
Löydät nämä pakkauksesta, tai puhelimen asetuksista:
Sovellukset > Asetukset > Tietoja laitteesta. Täältä löydät mallikoodin ja valitsemalla Tila, löydät IMEI-koodin.


Tämän lisäksi tarvitsemme seuraavat tiedot:
- Jälleenmyyjä josta hankit puhelimen
- Tarkka ostopäivämäärä
- Mistä maasta puhelin hankittiin
- Mistä syystä puhelinta ei käytetä sille tarkoitetulla alueella (esim. matka, lahja tai jokin muu syy).



Muista lisätä kuva kuitista/ostotodistuksesta; muuten emme voi pyytää lukituksen poistokoodia


Noniin. Eilen tuli Samsung-supportilta mailiin unlock-koodeja 2 kappaletta. Toinen näköjään avasi tuon alue-lukituksen ja toinen koodi uutena tulleen network-lukon. Oli siis lopulta 2 eri lukitusta kännyssä. Nyt toimii.
Vajaa 2 viikkoa tuo kesti, eli ilmankin olisi pärjännyt. Wifi kuitenkin toimi.
Kiitos vinkeistä kaikille.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Baidu [Spider], Google [Bot], kop ja ari, teamroine ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com