Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Bene
nuorisojoukot.net
Viestit: 980
Liittynyt: 15.12.2003 22:46
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Bene »

1. Muutama kevätkuukausi tuli mietittyä että mihis poikamies lähtis kesälomalla (2000)

2. Tutustuin muutama vuosi aikaisemmin suomessa Thaimaalaiseen tyttöön ja vaikka suhde kariutui niin hommasta jäi ns hyvä maku suuhun ja ajattelin lähteä oikein paikan päälle tutustumaan kulttuuriin ja maahan ...ja ihmisiin.

3. No kyllä Don Muangin terminaalista ulos astuminen on tunne jota ei hevillä unohda, syyn on jo moni maininnutkin. Taksista katsottuna liikenne näytti ihan täydelliseltä kaaokselta, mopotkin puikkelehti ihan miten sattuu.
Ensimmäiset askeleet ruuhkaisella Sukhumvitilla, katukeittiöiden tuoksut, vastaan kävelevän tytön vitivalkoiset hampaat hymyillessä niin kauniisti että olin kompastua (luuli minua varmaan joksikin toiseksi!!)

4. Loman lähetessä loppu alkoi tulla kumma tunne kun eräänlaista "kiva se on kuitenkin palata kotiin" tunnetta ei tullutkaan kuten joskus aikaisemmilla matkoilla muihin maihin. Lentokoneessa vihreä-valkoinen naru ranteessa ja pala kurkussa sitten tulikin katsottua ikkunasta öisen Bangkokin loittonevia valoja ja hoettua että Voi xxxxx, tänne mä palaan vielä!
Loppumatka menikin jotenkin koomassa tuijotettua edessä olevan penkin selusta ja ihmeteltyä että mitähän oikein tapahtui.
Nykyään on jo jotenkin "aikuistunut" ja osaa jo nukkuakkin pari tuntia :) Tietää että siellä se maa on ja pysyy, sinne voi aina palata uudestaan.

5. 3 kuukautta ja uudestaan.

Moniin hienoihinkin asoihin kyllästyy kun niitä paljon tekee. Thaimaa on vaan siitä kumma paikka, mitä useammin siellä käy niin sitä enemmän siellä on kokenut hienoja asoita ja sitä enemmän sinne haluaa aina uudestaan.
8) 8)
Avatar
sekamu
Pätmän
Viestit: 475
Liittynyt: 11.3.2004 14:22
Paikkakunta: Heltsinki

Viesti Kirjoittaja sekamu »

1. Nelisen vuotta isi kertoi etta thaimaa on uskomaton paikka ja etta mun pitaa sinne menna.

2. Isa puhtaasti, en ole oikein ollut rantakohteitten lomailia tahan saakka, mutta onneksi sita voi aina muuttua :)

3. Hyvin humaltuneet, olut koneessa ja viskipullo repussa pitivat siita huolen. Onneksi tajusin Dublinista ostaa pari litraa vetta ja laittaa kesaremelit reppuun jotka sitten vaihdoin ennenkuin kone laskeutui.

4. Kotimatka harmitti hirveasti, viimeisena iltana sita melkein itkua tuhersi etta nyt taalta pitaa jo lahtea pois..

5. Viela en ole saanut toista matkaa aikaiseksi koska ensimmaisesta on vasta kuukausi. Mutta kohtapuoliin sinne on pakko taas paasta, pattijoki taitaa olla seuraava kohde.
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Patong »

1. Mielessa useita vuosia opiskelijana, ku rahaa ei ollu kuin perinteisiin
Kreikan ja Turkin matkoihin, mutta lehtien kuvat Phi Phi:n ja Phuketin
rannoista oli jo tehny tehtavansa...

2. Ennen ensimmaista reissua ilmasto, biitsit ja kirkkaat vedet. Sittemmin
paljon muutaki.

3. Laskeutuessa Phukettiin tuli jo hyvat fiilikset, etta nyt ei ollakaan
missaan karulla Valimeren saarella. Terminaalin jalkeen lampo ja
kosteus, illalla kaikki tuoksut kavellessa Patongilla ja edelleen taydellinen
lampotila.

4. Fiilikset oli aika vaisut, ku loma oli menny kaikin puolin taysin nappiin.
Loman viimeisina paivina oli jo puhetta, etta vuoden paasta uusiksi ja nain
myos tehtiin.

5. Eka 12/2002 Phuket, toinen 7/2003 Hua Hin/Bangkok, kolmas
1/2004 Phuket ja nyt suunnitellaan neljatta kesalle. Suuntana kenties
kierros Samui, Pattaya & Bangkok. Aika nayttaa...Lentolippujen
hintoja tulee kylla seurattua jo aikasta kiihkeasti elokuulle. 8)
Avatar
vlahti
Moderaattori
Viestit: 1631
Liittynyt: 15.12.2003 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vlahti »

1,2. 90-luvun aikana useampi hyvä tuttu vieraili Thaimaassa, minä panostin työhön, uraan, harrastukseen ymv asioihin ja ihmettelin oikeasti miksi noi kaverit kehuvat niin kovasti lomailua. Minun matkani olivat vain työmatkoja tai harrastukseen liittyviä urheilureissuja. Lähettelivät tekstiviestejä Helsinki-Vantaalta, että ovat Thaimaahan menossa ja yrittivät ilmeisesti saada minua jotenkin kateelliseksi.. Jopa silloinen vaimokekokelaskin kävi kerran lomalla Thaimaassa, mutta ei minua kiinnostanut mukaan lähteä, olihan sitä töitä Suomessa. Kehui kovasti matkan jälkeen maata. Mitäs siinä Thaimaassa muka niin ihmeellistä on ajattelin itse? Myönnän, että olin kyllä hyvin ennakkoluuloinen esim. seksimatkailun suhteen, suomalaiset propaganda tiedotusvälineet olivat minut aivopesseet tässä suhteessa. Kuitenkin tuossa porukassa oli pari kaveria, joita arvostin ihmisinä. Toinen näistä sitten pyysi reissuun joskus vuosituhannen vaihteessa. Oli käynyt pari kertaa aikaisemmin Phuketissa. Olin itse poikamiehistynyt tässä vaiheessa ja ajattelin, että minullahan on useamman vuoden lomat käyttämättä, säästöjä tilillä, niin mikä ettei, lähdetään käymään nyt sitten Thaimaassa lomalla. Pomokin oli jo vihjaillut pitempään, että kyllä sun olis parempi lähteä lomalle, ettet homehdu tänne työmaalle..

3. Ensimmäinen muisto on se kuuma seinä, jota vasten kävelin lentoasemalta ulos astuttuani. Sen tunteen jälkeen en ole sietänyt Suomen ilmastoa kuin ne molemmat lämpimät kesäpäivät. Enkä usko enää, että ulkona suoritettavassa kesälaji urheilussa suomalainen voi pärjätä. :)

4. Loma oli todella onnistunut, oikeasti en noin kolmen viikon aikana miettinyt työasioita hetkeäkään. Olin täysin hämmästynyt kaikesta kokemastani, lisäksi kävi niin onnellisesti, että törmäsin hyvin vanhaan ystävääni Thaimaassa tällä ekalla reissulla ja muutamaan vuoteen emme olleet tekemisissä olleetkaan. Näiden kahden ystäväni kanssa sitten todella otimme lomasta kaiken irti. Valitettavasti vain olin tehnyt suurimman mahdollisen virheen, tästä porukasta minä lähdin pari päivää ennen muita kotiin, kun olin reissua varatessani ajatellut, että on muka kiire töihin. Voi autuas sitä tunnetta, kun viimeisenä iltanani odottelin minibussin saapumista ja kaverit vieressä naureskelivat jäädessään vielä paikalle. Tippa siinä meinasi karunkin miehen linssiin tulla. Beneä lainaten, ei ollutkaan kiva palata kotiin... Onneksi kokeneemmat kaverit osasivat sanoa tuon legendaarisen lauseen, "muista, että Thaimaahan pääsee aina takaisin".

5. Toiseen reissuun lähdin 3 kuukautta ekan reissun päättymisen jälkeen. Ja suoraan Chiang Maihin Songkraniin, täydellinen rentoutuminen on ajatukseni tuosta reissusta CM:ään.

Tuon ensimmäisen reissun jälkeen olen sitten käynyt muutaman kuukauden välein ja tuhlannut niitä vuosien varrella kerääntyneitä lomia. Tällä hetkellä on ensimmäisen kerran tilanne ekan reissun jälkeen, ettei ole edes suunnitelmaa seuraavasta reissusta ja se vaivaa pahasti mieltä. Hieman tekisi mieli kiertää jotakin kautta, nähdä jotakin muutakin, mutta siten, että reissu päättyisi Thaimaahan, johon sitten jäisi joksikin aikaa...
Jaa, ne työt, no ei ne enää paljon kiinnosta, kun ajatukset pyörivät kaakkois-aasiassa... :)

//vlahti
Avatar
Jay
Viestit: 62
Liittynyt: 28.1.2004 10:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jay »

1. Pari päivää pähkäilyä ja sitten varaus

2. Reissu oli suunniteltu joulukuulle, joten ensimmäinen asia oli aurinko :)
Lämmintä piti olla, tosin Thaimaasta oli kuullut niin paljon hyvää, joten
nämä asiat yhdessä sai valinnan osumaan Thaimaahan

3. Bussimatka ja hotelli, mielikuva siitä, että nyt ei olla missään ihan
pikkukaupungissa :lol:

4. Ai harmittiko?!? Eihän sieltä koskaan halua pois lähteä. Sitä alkoi
suunnitelemaan seuraavaa reissua.

5. Eka reissu oli joulukuussa -02 ja sit toka oli nyt maaliskuun alussa -04
Avatar
Rover
Sang Som sipper
Viestit: 65
Liittynyt: 5.1.2004 20:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Rover »

Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
1.Vuoden verran muhi ajatus hatussa.

2.Velipojan heltymätön suitsutus tuosta satujen maasta/ suht halvat liput (2800mk).

3. Ensimmäinen ystävällinen hymy kauniilta jakkupukuiselta lentokenttävirkailijalta----> Kuuma!...miksi pirussa laitoin pitkät housut?---->Lentokenttä bussi Bangkokiin (kaikki bussissa olleet näyttivät vähän epätietoisilta valinnastaan) :-D bussi pysähteli keskustassa ja kuski huusi joka paikassa terävästi paikan nimen jonka jälkeen bussissa alkoi hulabaloo että mitäs helkkaria kaveri oikeen tuol edessä sanoi?

4. Fiilikset oli nolla kun palattiin etelästä takas BKK. Vain muutama päivä ja takas sohjolaan :evil: Vain yksi ajatus mielessä tänne takas ja vähän äkkiä.

5. 99 helmikuussa eka kerran ja seuraava matka heti vuoden päästä 00 helmikuussa.
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Viesti Kirjoittaja epsilon »

1. Päivä tai kaksi
2. Lämpö
3. Mukavan lämmintä
4. Eikun v-tti
5. 3 kk
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

vasta kypsymässä ajatus

Viesti Kirjoittaja pak wan »

kolme talvea pariviikkoset kanarialla

aloin tuumia mexsiko - thaimaa ja mitä enemmän luen
sitä selvemmäksi tulee thaimaa.

ja tottakai reittilennolla ilman hotellivarausta eukon kanssa
pattikselle ekana suunnitelmissa.

katotaan josko jo elokuussa uskaltais pariviikkoselle

sas:silla stokikseen ja thailla perille.

finnair vain jos sika halvalla saa ja se ei onneksi toteudu.

hotelleja tuntuu löytyvän netistäkin pilvin pimein
hintaan 20 - 30 e huone/yö eli ei mitään murjuja mulle

ainoo mitä mietin et mihin kohtaan pattista ja ekalla reisulla
keskelle centrall pattaya vois olla hyvä valinta...molempiin suuntiin
sama matka ja tutkailla sit haluaako rauhaa vai rokettirollia.


tulisko thaiair ihan paraatipaikalla bangkokiin ja fin-nair sinne jonnekin
aeroflotin viereen:-)

no katotaan tarjoukset kun aika koittaa..olis kiva vaan bonareita kerätä.

T:tai lomalle maahan
Aapeli
Viestit: 7
Liittynyt: 8.1.2004 16:32

Viesti Kirjoittaja Aapeli »

1.10 min. 2.Matka oli varattuna Dominikaaniseen ,faija sai vaihtamaan. 3.Oli kuin höyrysaunaan olis tullut.4.Kyllä harmitti ja pirusti.Ikävä oli jo ennen kuin poistuin maasta.5.Eka matka oli -91 maaliskuussa ,toinen -92 maaliskuussa ja nyt kuudes matka -04 maaliskuussa.
Avatar
koipi-reisi
Koukussa!
Viestit: 211
Liittynyt: 18.12.2003 12:37
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja koipi-reisi »

1. kaipa se pari päivää muhi takaraivossa tehdessäni laskelmia
2. veli eniten houkutteli...tosin muutkin kertoi olevan sangen metka paikka
3. ulos ku päästiin ni tuli niin sanottu ahaa-elämys...V*TTU TÄÄLLÄ ON KUUMA :!: ja autojaki joku on sirotellu tohon tielle muutaman
4. harmitti ku pientä oravaa jolla on iso pussi pähkinöitä mutta ei hampaita...eli aivan helvetisti
5. eka huhti-toukokuun väli...toka lokakuussa :-D

EDIT: vitoseen hiukan muutin tietoja nyt kun oli muutettavaa
Viimeksi muokannut koipi-reisi, 8.9.2004 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen aina oikeassa...vaikka muuttaisinkin mieltäni.
pami
Samuilija
Viestit: 25
Liittynyt: 6.4.2004 21:28
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja pami »

1. Kai se vajaa 2 vuotta muhi mielessä ja ennen kaikkea isäntää aivopestessä. :D
2. Näin jutun Pirkka-lehdessä Samuista ja olin myyty. Tuonne täytyy päästä. Ja joulukuussa 2003 toteutimme sen.
3. Otimme perheen kanssa pelkät lennot Bangkokiin ensikertalaisina ja kun se lämpö iski lentokentällä vastaan olin aivan haltioitunut tyyliin: hei me todella ollaan jo täällä! Bangkokin liikenne, äänet, tuoksut, korkeat rakennukst ja ihmispaljous ei tullut yllätyksenä mutta shokeerasi silti. Ja matka jatkui sieltä Samuille.
4. Neljä lomaviikkoa meni nopeasti ja hirveä debis kotomaassa, vaikka todistelimme toisillemme että hei, muistetaan että onhan se lottovoitto syntyä tähän sohjon ja harmauden keskelle kun ajoimme lentokentältä kotiin. :(
5. Lennot on tilauksessa jouluksi 2004.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

1. Olin keskitalvella ollut Keski-Aasiassa ja lopputalven vietto kokonaisuudessaan pimeässä Pohjolassa ei oikein tuntunut houkuttelevalta. Maaliskuun alussa aloin miettiä Egyptiä tai Marokkoa...jälkimmäiseen ehdin tehdä jo varauksen. Huomasin myöhemmin Phuketiin olevan suhteellisen edukkaita äkkilähtöjä ja kun naapurikin oli paikkaan tutustunut edellisenä talvena, muutin varauksen Thaimaaseen.

2. Lähdin oikeastaan Thaimaaseen ilman sen kummempia ennakko-odotuksia...mitä nyt netistä olin lukenut Patong Beachella yöelämän olevan "vilkasta"...joten hotellikuolema ei siellä liene todennäköistä?

3. Ensimmäisten tuntien filiksiä:Lentokentältä ulosmeno h*lvetilliseen auringonpaahteeseen...hotellihuone ihan ookoo mutta tiiliseinä parvekenäkymänä hieman latisti tunnelmia...oivallus ettei tänne tultu makoilemaan vaan ylös ja ulos...illalla turistivirran mukana Bangla Roadin baarikortteliin netistä poimitun "nightlife-kartan" avulla ja sinne päästyäni toteamus: "oli onni etten mennyt mihinkään Marokkoon!"

4. No tietysti sitä tutustuu ihmisiin ja ikävä erota.. :wink:

5. Seuraavaan reissuun Bangkokiin vierähti 9 kk...lähiseuduilla tuli käytyä sitä ennen. Suuntauksena on olla vähintään kolme viikkoa reissussa. Ensi marraskuu taitaapi mennä taikkulan pohjoisessa ja keskiosissa.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Jo 70-luvun lopulla katselin lehtimainoksia Thaimaasta , no ei ollut opiskelijalla varaa etelänmatkoihin. Sitten 80-luvun lopussa työkaverit rummutti päivittäin Thaimaa-juttuja . No sinne siis. Matkustin parin veteraanin kanssa ja otettiin melko tavalla kuppia koneessa. Silloin vielä ei tarjoilu tökkinyt ja koneissa oli aika vilkasta koko yön.
Melkoisessa kankkusessa olin sitten Bangkokissa mutta vieläkin muistan sen lämpimän/kuuman henkäyksen jonka tuntee kun terminaalista astuu ulos. Aikamoista bailaamistahan se loma oli ja jo kolmantena päivänä rupesin suunnittelemaan seuraavaa reissua. Meninkin jo kolmen kuukauden kuluttua toiselle reissulleni. Ja samaa rataa se on siitä jatkunut . :D

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Huppe
Viestit: 6969
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
1. Pari viikkoa tai kuukauden.
2. Kavereiden painostus ja http://www.thaiklupi.fi ja kivat valokuvat
3. Ystävällisyys, hymyt, hyvä ruoka, kuuma henkäys, mahtava paikka (don muangin kentän ympäristö jo)
4. Harmitti aivan älyttömästi. Tuntemukset viime päivinä oli että täysillä
mentävä loppuun asti ja hauskaa olikin loppuun saakka.
5. Päätin lähteä uudelleen Thaimaaseen jo loman alkuvaiheessa: "tänne on päästävä uudelleenkin!"
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

1. Itse asiassa piti mennä Floridaan mutta Thaimaan lobbausryhmässä oli paremmat puhujat. Äänestystulos kääntyi 9-10 Thaimaan hyväksi. Eli tuloksen selvittyä noin 3 kk.

2. Kts.kohta 1.

3. Putkessa iskenyt kuuma leyhähdys , superviralliset maahantuloviranomaiset ja vastassa ollut thaiopas .
Kentän ovista ulos tultaessa iskenyt napalmpommin kuumuus.
Bussissa oppaan ensimmäinen kysymys oli:"Kuka tahtoo kaljaa ??"
Saapuminen pattayalle ja koko remmin totaalinen sekoaminen !

4. A-r-m-o-t-o-n megavitutus , päällimmäisenä kysymys :"MIKSI ??" !
Loman finaali oli ottaa kaikki irti...kun vielä ehti.

5. 10 kk myöhemmin pyörät irtosivat uudelleen kentästä kohti...

AK
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Viesti Kirjoittaja tipsu »

1. Ajattelin eräänä perjantaina marraskuussa -89 noin tunnin ja tilasin sitten 2 v paketin BKK:n hintaan 18 300 SEK, lähtö 29/12

2. Pätemisen tarve - olin humalassa.......

3. Lisää viinaa palloon - nukkumaan ja sitten Patpongille. Katsoin jostain hotellin kartasta missä se sijaitsi

4. Ekalla lähtöyrityksellä sammuin/nukahdin Don Muangille. Viikkoa myöhemmin onnistui paremmin. Ei ollut pahaa kaipuuta lähdössä

5. Vajaa 11 kk.
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
Avatar
thonee
Viestit: 2313
Liittynyt: 10.2.2004 18:33

Viesti Kirjoittaja thonee »

1. Kesällä -98 saunottiin mökillä, kun tuli puheeksi Thaimaa, josta oli jo puhuttu muutama vuosi aiemmin. Nyt olisi tilaisuus lähteä reissuun ennen inttiä. Siinä se sitten ajatus kypsyi tekoihin ja tilattiin liput Sofian kautta (silloin 2800mk/ 3 kk lippu). Kaveri joka minut sinne ylipuhui, asui jo siellä ja asuu edelleen.(Varmaan jokainen Pattayan kävijä tuntee, tai ainakin tietää)

2. No se kävi niinkuin kohtalon johdattelemana. Ilmenee kohdasta 1.

3. No ainakin ensimmäisenä se kuumuus ja kosteus ja tuoksut oli jotain aivan uskomatonta. Matkalla Pattayalle,minibussimme ajoi kuoppaan, kun yritti ruuhkassa ohittaa. Onneksi oli sellainen mateluvauhti. Auto ylös ja liikkeelle. Perillä Pattayalla oli maagista yöpyä Thaimaalaisessa kodissa.

4. Ei ole hirveästi tuntemuksista, mutta ei ne varmaan olleet kovin kivoja, kun heti seuraavana päivänä oli armeijan harmaisiin astuminen :evil:

5. 11 kuukauden päästä. Vähän aikaa keikkahommissa ja toiset 3kk. :-D
rami
Tau Hua Gnuu
Viestit: 2135
Liittynyt: 24.12.2003 21:35

Viesti Kirjoittaja rami »

1. Monta vuotta. Entinen työkaveri on matkaillut Taikamaahan jo 80-luvulta ja hänen luonaan tuli kateltua oppaiden ja temppeleiden kuvia.
Sitten entisen tyttöystävän kanssa laitettiin kantapäät vastakkain ja seuraavana aamuna menin AM konttuuriin ja siitä se sitten alko.

2. Katso kohta 1.

3. Lämpö,ja Utapaon kentällä perhanan pitkä passin tarkastus.
Eka ilta meni kyllä lakanoitten välissä,-yksin.

3. Harmitti tottakai,ja silloin oli päätös että tänne takaisin ja pian.

4. Heti seuraavalla viikolla ,enkä päivääkään ole katunut.
Sosialisti,joka nauraa.........
Avatar
Dkr
Viestit: 540
Liittynyt: 9.1.2004 12:21
Paikkakunta: Tampere / Sin City

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Dkr »

1. Kaveri soitti ja kysyi lähdetkö Thaimaahan, vastasin kyllä... eli ei kovin kauaa...

2. Halusin päästä pois arjen aherruksesta, kaveri päätti maan :)

3. Kuuma!

4. Harmitti toki palata arkee, uuden matkan suunnittelu alkoi saman tien..

5. Ensimmäinen 2003 Tammikuu, Toinen 2003 Heinäkuu.. :)
If you obey all the rules, you miss all the fun.
tappi

Viesti Kirjoittaja tappi »

1. muutaman kuukauden arvoin, olisko varaa vai ei...ja sit matkaa
varaamaan.
2. oli tullut pöyrittyä muutamia kertoja tos Välimerellä, mut jotenkin
vaan ne paikat ei ollut mua varten.
3. kuumuus ja se Haju ! (nykyisin kai tuoksu :D )
4. parissa viikossa oli kyl valmis kotiinlähtöön...mut vähän aikaa kotona
oltua alko aikalailla ahistaa :?
5. aikalailla tasan vuosi
Avatar
tiltt
Lost in LOS
Viestit: 595
Liittynyt: 27.12.2003 7:14
Paikkakunta: Lahti / Thung Fon

Viesti Kirjoittaja tiltt »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?

1. Taisi siina menna minuutti tai kaksi kun vaihtoehtona oli Kanaria :)

2. Kaverit olivat kertoneet huimia tarinoita Taikamaasta joten pithan se kayda itse toteamassa mika on tarua ja totta.

3. Lehmänhonkays kun ekan kerran meni ulkoilmaan, ihmisten ystavallisyys.

4. V..tutuksen maara oli melkoinen ja kyllahan viimeisena paivana oli ainoastaan mielessa etta akkia takaisin.

5. 4 kk meni ennenkuin tyonantaja jousti muutaman ylimaaraisen vapaan :)
Age si quid agis. Alea iacta est !
Sakuraba
anarkokapitalisti
Viestit: 271
Liittynyt: 28.12.2004 15:28

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Sakuraba »

Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
En tiedä, pienestä pitäen Bangkok, Thaimaa ja kauko-itä yleensä yleensä olivat olleet paikkoja joissa pitää joskus käydä.
Lasse kirjoitti: 2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Sama kuin ykkösessä.
Lasse kirjoitti: 3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
Silom Roadin liikenne kaaos ja kuumus joka löi naamalle kuin märkärätti hotellista ulos astuessa.
Lasse kirjoitti: 4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Harmitti ja kovin, niin kuin aina.
Lentokentällä paluuta odotellessa on yleensä ns. elinotsassa ja töihin paluu vituttaa, mutta ainahan sitä on uudelleen päässyt, mukavaa kun on jotain mitä odottaa.
Lasse kirjoitti: 5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Taisi mennä vuosi, ensimmäisen matkan jälkeen on tullut käytyä 6-12 kk välein.
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

1.Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
3 vuotta

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Frendit kerto juttuja joita en uskonut todeksi ja ajattelin että niitä naisia ja biletystä saa myös Ibizalla, so what. Olipa ihan jotain muuta. Ei oo tullut sen jälkeen juuri Ibizaa ajateltua.3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
Itselleni ei tehnyt mitää suurta ahaa elämystä koneesta pääsy ja matka Pattayalla. Sit kun pääsi illalla Pattayan sykkeeseen ja toteuttamaan itseään se tajunta räjähtä " ei vo olla totta näin hyvä meno ja meinki!"
4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään? Ihan megalomaaninen masennus ja vitutus. Varsinki kun istu taksissa kohti Bangkokkia meinas tulla iso itku. Kesti ja kestää 1 kuukauden että pääsee Suomessa henkisesti normi rytmiin
5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle? 350 päivää ekasta toiseen reissuun ja next 23.6.05. EI tuu enään loppua reissuille.
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Avatar
miu
Viestit: 144
Liittynyt: 11.11.2004 18:00
Paikkakunta: Basel, CH

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja miu »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
Heinäkuulla aloin funtsailemaan, eka mahdollinen matkustusajankohta olisi seuraava joulukuu. Syyskuun eka viikolla löysin lennot tyydyttävään hintaan ja ostin liput.

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Harhainen luulo Kilroyn halvasta lipusta kiinnitti ensimmäisenä huomioni :smt044 , mutta tutustuttuani vähän maahan ja kulttuurin kiinnostuin siitä oikeasti ja halusin nimenomaan sinne. Inhoan palelemista talvella, joten trooppinen vyöhyke oli päämääränä ja Aasia jotenkin kiinnostanut aina. Myös paikanpäällä käyneet kaverit ovat kertoneet pelkästään positiivisia juttuja.

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
Ah, ihanan lämmintä -ja pimeää. Lento saapui Bangkokiin puoli kahden tietämillä yöllä. Oli tosi kiva päästä vihdoin perille pitkän stopoverin yms. jälkeen. Vastassa oli tosi mukava paikallinen tyyppi, joka opasti meidät hotellille. Tuntui tosi luontevalta olla mestoilla, niinkuin olisi kotiinsa tullut. Tosi outoa, Thaimaa on eka paikka joka todenteolla on tuntunut kotoisalta heti alkumetreiltä saakka. Oonhan toki viihtynyt kaikkialla muuallakin missä olen käynyt, mutta tässä oli jotakin erityistä.

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Tsunami latisti aika tehokkaasti lomafiiliksiä Phuketissa, mutta enpä muista että olisi koskaan tuntunut yhtä haljulta lähteä pois. :smt089 Mietin oikein tosissani olisiko mahdollista jäädä sinne, mutta velvollisuudentunto ja sitoumukset pakotti palaamaan. Vitutti niin maan penteleesti :smt013 . Takaisin mene heti kun vaan pääsen!!!!!

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Koko aika on hillitön säätö käynnissä. Pitää hoitaa itsensä sinne mahd. pian ja mahd. pitkäksi aikaa!! Eipä olisi mahdoton ajatus jäädä kokonaan sinne :smt042
BKK
Viestit: 52
Liittynyt: 27.3.2005 0:07
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja BKK »

1. Ajatus Aasian matkasta oli kehkeytynyt aivoissani kuukauden - pari ennen kuin lähdin toteuttamaan reittiä Nairobi-Bombay-Delhi-Bangkok-Delhi-Bombay-Nairobi. Nyt ajateltuna helpompiakin reittejä voisi suunnitella. :?

2. Kaverini Keniasta siirtyivät Aasiaan töihin, joten minä lähdin heitä treffaamaan. Ja mies Suomesta tuli minua tapaamaan Bangkokiin, teimme treffit Bangkokin lentokentän Meeting Point:iin, kun veikkasimme sellaisen sieltä löytyvän ja niinhän sellainen sitten löytyikin. :lol:

3. Vuosi oli 1993, maaliskuussa oli silloin todella kuumaa. Taxi-meter lentokentältä Rajdadamriin kesti tunteja, ei ollut vielä moottoritietä, sky trainiä, puhumattakaan metrosta. Liikenne oli katastrofaalista, liikuttiin metrejä kerrallaan. Autossa ei ollut ilmastointia ja Kenian jälkeenkin Thaimaa tuntui KUUMALTA! Bangkokin massiivisuus iski päälle, valtavan suuri kaupunki, meillä kotona Keniassa ei ollut mitään vastaavaa. Phya Thai Courtissa Rajdadamrissa asuimme ja välillä kävimme katsastamassa merta Hua Hinissä.

4. Taisi harmittaa lähteä kotiin, mies lensi Finnairilla Suomeen ja minä seikkailin Delhiin lennolla, joka oli täynnä sikhimiehiä, jotka yrittivät kähmiä vuoroin minua, vuoroin lentoemäntää.
:evil: :evil: :evil:

5. Vasta millenniumina palasimme Thaimaahan, tällöin valmismatkalle Rayongiin ja mukana oli jo lapsikin. Kanary Bay hotelli ja Thaimaan prinsessan vierailu hotellissa viehätti, kuten paikallinen elämä kaupungillakin ja Thaimaavaihde jäi päälle. Olen välillä kiertänyt Eurooppaa ja Turkkia ja vaikka mitä, mutta ei auta, Thaimaahan on päästävä!
BKK
Vastaa Viestiin