Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Lasse »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
P.K
Reppana
Viestit: 1107
Liittynyt: 15.12.2003 17:02
Paikkakunta: LPR/Korat

Viesti Kirjoittaja P.K »

1. Ei kovin montaa tuntia :-D

2. Matka Thaimaahan tuli vähän kuin vahingossa.Olimme kaverin kanssa suunnitelleet matkaa Floridaan mutta täti houkutteli mukaan samalle reissulle Thaimaahan Pattayalle. Floridassa edelleen käymättä :wink:

3. Taitaa olla vain bussimatka ja hotelliin asettautuminen

4. Ainahan se harmittaa on sitten missä vain lomalla,harmitti tietenkin

5. ensi reissu helmikuussa -99,seuraava joulukuussa -99 8)
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi
goldman
Viestit: 3904
Liittynyt: 15.12.2003 13:52

Viesti Kirjoittaja goldman »

1.&2. En miettinyt kovin kauaa...kaverin kanssa oltiin lähdössä reissuun ja kaveri sanoi, että Intia ja Thaimaa ovat vaihtoehdot...pari päivää mietittiin ja päädyttiin Thaimaahan...en itse oikein ollut ihastunut Intiaan lähdöstä joten mielummin sitten Thaimaahan...itsellä olisi ollut "oma" kohde missä olin käynyt jo monta kertaa aiemmin, mutta kun se ei kelvannut kaverille, niin Thaimaahan :roll:

3.Ei oikein mitään ihme kuvia...lokakuun loppua vähän sateista ja kuumaa, mutta ei tukahduttavaa, joten ihan sopivaa keliä BKKiin...siitä se sitten lähti pikku hiljaa

4.Sinäänsä halusi kotiin (ainoa Thaimaan reissu jolta on halunnut kotiin :wink: ) toisaalta mieli paloi jo takaisin...

5.Sitten 9 päivää Suomessa ja takaisin Thaikamaahan...eli kait se polte sitten oli aika kova :wink:
Parhaat valmentajat löytyy aina katsomosta...
donpeelo

Viesti Kirjoittaja donpeelo »

1. Noin Pari vuotta.

2. Hintataso ja kauniit rannat ja naiset... :D (Nyttemmin monet muutkin asiat)

3. Ensimmäinen reissu oli hmm... huhtikuussa, niin se kuuma ja kostea ilma oli härmän pojalle aika kokemus... ja Royal hotel Bangkokin aamiainen myös.

4. Noo... Ei kyllä kerenny kuukaudessa koti-ikävä tuntemaan kertaakaan.

5. n. 3 kuukautta. :D
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

1. Ibizan lomalta kun koitti kotiinlähtö 1991 heinäkuussa niin matkatoimiston bussissa kyseltiin palautteen muodossa mm. seuraavaa kohdetta. Vastaus tuli kuin tykin suusta, Thaimaan Pattaya ja sinnehän ilmestyttiin heinäkuussa 1992.

2. Kaverit kehui Thaimaata ja Pattayaa -90 luvun alussa maasta taivaaseen, kavereiden kehut.

3. Lämmin lehmänhenkäys putkessa, Aurinkomatkojen bussi, Osean View hotelli ja itse yöhön kun olin päässyt niin minne hiton paratiisiin minä olen oikeen tullut.

4. Harmitti ihan sairaasti, vedet silmissä lähdin kotimatkalle ja hyvästelin reissukaverit koska loma oli viimeisen päälle onnistunut ja seuraavasta reissusta ei ollut siinä vaiheessa vielä tietoakaan.

5. Päätöksen seuraavasta Thaimaan matkasta tein välittömästi kun olin palautunut maanpinnalle. Hommasin extran työpaikan keittiöalalta ja rupesin painamaan kahta duunia säästääkseni rahaa seuraavaan matkaan, velallinen kun olin. Seuraava reissu koitti tasan vuoden päästä edellisestä.

Tässä sitä ollaan 8)
Viimeksi muokannut Lasse, 9.3.2004 1:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Dartsani
Apinain Kuninkas
Viestit: 3408
Liittynyt: 15.12.2003 11:46
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Dartsani »

1. Eri vaihtoehtoja mietin kai muutaman viikon :smt017

2. Yhden puolitutun puheet ja selvitykset Thaimaasta sekä sopuisasta sattunut 2vkn pakettimatkatarjous.

3. Kostea kuumuus, tolkuton ihmisten määrä, liikenneruuhkat ja yleinen liikenteen sekoilu :smt103 Hotelliin perille päästyäni ja sopiviin vaatteisiin vaihtaneena, ihana lämpö ja heti perään maittava ruoka. Ihmiset, nehän hymyili :D :D

4. Thaimaassa ei harmittanut, mutta muutaman päivän päästä Suomessa tajusi mistä oli tullut pois :smt115 Armoton depis :smt089 :smt010

5. Aika tarkalleen vuosi ensimmäisen matkan jälkeen :smt026
Avatar
miikano
Viestit: 78
Liittynyt: 16.12.2003 0:39
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikano »

1. Noin jotain minuutteja kun tultiin kysymään kuka haluu lähtee vaihto-oppilaaksi thaimaahan.
2. Kuullut aikaisemmilta thaimaan matkaajilta niin hyviä juttuja niin kuulosti mielenkiintoiselta paikalta.
3. Yliopiston lapsellinen tervetuliais tilaisuus ja kauhee ruoka, Nyt tuosta ruoasta oon kyllä aivan eriä mieltä :smt049 .
4. Suoraan sanotusti v****** lähtee takas suomeen kun oma tirak jäi asemalle.
5. No meni siinä noin 3 kuukautta.
--------------------------
Thonburi
Viestit: 141
Liittynyt: 20.12.2003 2:04

Viesti Kirjoittaja Thonburi »

1. Muutaman päivän, sen verran, että sai hakemuksen väsättyä. Sitten pari viikkoa valmistautumisaikaa (opiskelureissu)

2. Jonnekin piti päästä eikä ollu muita paikkoja tarjolla, hyvä niin :-D

3. Passitarkastuksen jonot, kävely helteessä parkkihalliin, mieletön ruuhka keskustaan(en oo sen jälkeen vastaavia tuolla kokenut), Siam centerin vilinä ja matka Chinatownin läpi ja sieltä joen yli kämpälle.

4. Olihan siinä kaiho 5 kk jälkeen. Hauskaa oli koko ajan ja hyviä kavereita myös. Viimeisten tenttien jälkeen oli vielä pari viikkoa täyttä lomaa ja sekin meni nappiin 8)

5. Liian kauan, melkein 3 vuotta :( Onneksi viimeisen vuoden aikana on päässyt käymään kolmesti :wink:
Avatar
badro
Chang lover
Viestit: 649
Liittynyt: 15.12.2003 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja badro »

1. Koska kyseessä oli Millennium matka kaveriporukalla, niin jouduimme harkitsemaan kohdetta pitkään. (johtuen lennoista, ruuhkasta yms. asioista).

2. Kaveri, joka oli käynyt useasti Thaimaassa suositteli kohdetta, ja olihan siinä myös hänen Thai tyttöystävänsäkin osasyyllinen.

3. Koneesta kun Phuketissa tuli ulos, niin tuntui kuin joku olis märällä pyyhkeellä ladannu päin näköä. Kosteus tuntui aluksi järkyttävältä.

4. Kotimatka harmitti. Loman loppupuolella tuntemukset oli vähän pöhöttyneet johtuen N kilosta paahdettuja pähkinöitä sekä useasta pullosta juomaa nimeltä Mekhong.

5. Seuraavaan matkaan meni n. vuosi. (toki varaus suoritettiin aikaisin)
Lost Time Is Never Found Again
Avatar
raikku666
Pumpui
Viestit: 750
Liittynyt: 10.2.2004 14:21
Paikkakunta: Vantaa/Soi?

Viesti Kirjoittaja raikku666 »

1. Kuukaus ennen h-hetkeä päätettiin matkasta Pattikselle.

2. Niin paljon oli juttuja kuullut että pakkohan se oli nähdä.

3. Taxiin Bangkokissa ja kohti Pattista, siinä hiukan maisemia katsastettiin ja huoltoasemalta menojuomia... ja elämäni ensimmäinen Lipo.

4. sillon ei harmittanut kotiin lähtö, oli jo niin rikki että oli valmis koti sänkyyn potemaan vatsatautia. Mutta muilla reissuilla on kyllä haikea fiilis jäänyt.

5. taisi olla 4 kuukautta ensimmäisestä. :smt104
Kaikki tsäänssit on mahiksii...
Avatar
northernlight
Powered by Mekhong
Viestit: 556
Liittynyt: 15.12.2003 13:19
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja northernlight »

Lasse kirjoitti:5. Päätöksen seuraavasta Thaimaan matkasta tein välittömästi kun olin palautunut maanpinnalle. Hommasin extran työpaikan keittiöalalta ja rupesin painamaan kahta duunia säästääkseni rahaa seuraavaan matkaan, velallinen kun olin. Seuraava reissu koitti tasan vuoden päästä edellisestä.

Tässä sitä ollaan 8)
Niin, ja montakos kertaa sitä ollaan nyt käyty Thaimaassa?? :)
It's better to burn out than fade away
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

northernlight kirjoitti:
Lasse kirjoitti:5. Päätöksen seuraavasta Thaimaan matkasta tein välittömästi kun olin palautunut maanpinnalle. Hommasin extran työpaikan keittiöalalta ja rupesin painamaan kahta duunia säästääkseni rahaa seuraavaan matkaan, velallinen kun olin. Seuraava reissu koitti tasan vuoden päästä edellisestä.

Tässä sitä ollaan 8)
Niin, ja montakos kertaa sitä ollaan nyt käyty Thaimaassa?? :)
1 + 27 8)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
northernlight
Powered by Mekhong
Viestit: 556
Liittynyt: 15.12.2003 13:19
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja northernlight »

northernlight kirjoitti:Niin, ja montakos kertaa sitä ollaan nyt käyty Thaimaassa?? :)
Lasse kirjoitti:1 + 27 8)
:smt041 :smt051 :smt023 :smt038
It's better to burn out than fade away
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

1. Pari päivää, kaveri Thaimaassa jo kerran käyneenä alkoi puhumaan ympäri ja ennen kuin tajusinkaan, oli tämä tilannut matkan ja pakottanut maksamaan ennakkomaksun matkasta.

2. Kaverin suosittelut, sekä se, että oli kyseessä ensimmäinen kesäloma 10 vuoteen, aivan lähikohteeseen en halunnut lähteä ja tuo olisi jotain todella erilaista kuin esim. matkailla kotimaassa! :D

3. Sekavaa, lämpöä, kosteutta, hajuja, vilkkuvia valoja ja epäuskoinen olotila yhdessä aiheuttivat lähes epilepsia-kohtauksen.

4. Harmitti vietävästi, vaikka kotona odottelikin naisystävä. Loman loppupäivät kuluivat yleisessä masennuksessa ja mielipahassa, onneksi saatiin hauskaa pidettyä loppuun asti. Matka bussilla Pattayalta Bangkokiin oli epätodellisen ahdistava, mukana kyydissä olleet ihmiset olivat kuin ilmaa joita en edes huomannut.

5. Siihen menikin pitkä aika, että pääsin Thaimaahan seuraavan kerran, aikaa meni hieman alle 3 vuotta. Toisen käyntikerran jälkeen seuraava matka tuli alle vuoden päästä, kolmannen käyntikerran jälkeinen matka sitten alle 5kk:den päästä jne... :lol: Trendi on huolestuttava! 8)
inksu
Viestit: 121
Liittynyt: 21.1.2004 12:31

Viesti Kirjoittaja inksu »

1. Ehkä noin viikko ja vuosi oli -94

2. Pikkuveli ja sen hurahtaneet kaverit huhuili sieltä että mukavaa on ja maan mahtavat meiningit sekä aivan uskomattomat maisemat!

3. Huh huh kyllä sitä lämpöä oli oikein kunnolla heti alkuun.

4.Oli vain jo aika palata, reissu alkoi Pattayalta ja jatkui reppuillen yhteensä noin puolisentoista kuukautta.

5.Muutama vuosi, nyt jo joitakin uusia matkoja takas tehneenä ja aina vain sinne tuntuu matkat halajavan.
mzzj
Skinny Falang
Viestit: 479
Liittynyt: 11.1.2004 16:46
Paikkakunta: oulu

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja mzzj »

1. monenakin talvena teki mieli lähteä lämpimään kaamosta pakoon, tosin thaimaaksi matkakohde kitetyi ehkä 4kk ennen reissua.

2.Siellä ei oo pakkasta ;)

3. Hirvittävä väkimäärä, lämpö, kaaosmainen liikenne.

4. Harmitti, tosin oli ihan mukava tavata kotiväkeä ja vaihtaa kuulumisia. Seuraavana päivänä tekikin jo mieli takaisin. 2kk reissussa ei tainnut kuin kerran tulla fiilis että joutashan täältä kotiinkin, pomppivassa +60 asteisessa minibussissa pohkeet krampissa, merisairaana, oksetustautisena ja kuumeessa.

5. Toivottavasti alta 3kk
shari
Viestit: 258
Liittynyt: 19.12.2003 13:15
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja shari »

1-2. Ei kyllä yhtään muistu mieleen, miksi päätös siihen suuntaan tehtiin. Kukaan tutuista ei ollut käynyt. Luultavasti oltiin kyllästytty palelemaan talviaikaan tavallisimmissa kohteissa. Siis varma lämpö oli kait syy.

3. Uskomaton kuumuus ja kosteus!! Taianomainen, paratiisimainen fiilis. Talvikamoissa, ilman matkatavaroita trooppisessa myrskyssä jossain Patongin rantakadulla. Sitä ei voi sanoin oikein selittää, se pitää kokea.

4. Tosi ikävä oli lähteä pois viikon oleskelun jälkeen. Tuntui, että kaikki jäi kokematta. Tutut tilailivat retkeä Phi Phille meidän lähtöpäivänä ja se melkein itketti.

5. Vasta kolmen vuoden päästä, koska väliin sattui lapsen vakava sairastuminen, mutta kaipuu sinne oli taustalla, ja matkat ovat pidentyneet ja tihentyneet ensimmäisestä
Avatar
Selkäreppu
Chang
Viestit: 1183
Liittynyt: 16.12.2003 10:48
Paikkakunta: Hkää

Viesti Kirjoittaja Selkäreppu »

1. -95 liput finskin vapareilla bangkokkiin oli valmiina hyllyssä odottamassa mutta ei tullut lähdettyä kun ei ollut sen suurempaa tietoa. --> aloin siis jänistää. -99 ajattelin että nyt pitää lähteä johonkin ja marssin matkatoimistoon mistä otin nopeimman lähdön thaimaaseen. Cha-am, pieni kalastajakylä bangkokin alapuolella, luki esitteessä.

2. Kaukana. Tietysti puheet siitä kuinka mukavaa ja halpaa siellä on.

3. Lentokentältä kun pääsin am-busseille niin en saanut tupakkaa sytytettyä koska tikut olivat pehmenneet. Luurankotaloja katsellessa mietin että mitäköhän olen tehnyt, minne mennyt?. Aamulla kun kävelin ryppyiset housut jalassa rannalle ja mopotaksi kysyi hymyillen "you want taxi" tiesin tulleeni oikeaan paikkaan.

4. Ei harmittanut. Melkein 3kk ekalla reissulla oli vienyt kaikki mehut ja oli mukavaa palata takaisin. Tosin ekan yön kun olin kotimaassa niin olisin ollut valmis lähtemään takaisin.

5. 1v.
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Viesti Kirjoittaja masa r »

1 Mulla oli sellainen mielikuva että Thaimaa olisi joku maailman persläpi,sellainen tunkio jossa nokiset kulit polkupyörän peräkärryssä rahtaa hiiliä tms.

2.Puoliso kävi ChaAmissa ja ylisti paikan maanpäälliseksi paratiisiksi,no pitihän sitä ihmettä käydä sitten itsekin katsomassa.

3.Eka ilta HuaHinissa kun laukut sain huoneeseen,CityBeach Aurinkomatkojen reissu ja lähdin etsimään ruokapaikkaa.Vettä oli satanut ja kun hotellin pihasta yritin kadulle niin ajoradalla oli 10-20 senttiä vettä,koitin siinä pimeässä loikkia jalkakäytävän korkeimmilla kohdilla mutta sitten ajattelin että paskat ja kahlailin hotellin taakse ja yrittelin ylämäkeen,eipähän löytynyt yhtään ruokapaikkaa kun olin mennyt vieressä olevan luostarin kujille ja kaikki kadut tulvi oikein kunnolla.

4 Joo,mutta vielä enempi harmitti kun ei ennen osannut Thaimaahan,reissun jälkeen netistä hakemalla löytyi jopa Thaimaa aiheisen keskustelufoorumi.

5. toinen 12 kuukautta,kolmas 6 kuukautta, neljäs 3 kk ja nyt viides reissu että on 7 kuukautta väliä.
Duncan
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.12.2003 1:56

Viesti Kirjoittaja Duncan »

1. Pari kuukautta. Pari kaveria puhui matkalle lähdöstä ja ajattelin että ne vaan puhuu. Sitten tuli aika varata matkat, mutta minä jänistin. Siitä viikko ja piti itse soitella perään matkatoimistoon ja alkaa jonottaa lentolippua samalle lennolle. Kuukausi ennen lähtöä sain lipun.

2. Suomessa olo nyppi ja se ettei juuri koskaan ollut tullut Viroa ja Ruotsia pidemmällä käytyä. (Paitsi 10-vuotiaana Kanarialla vanhempien kanssa) Tarvitsi siis jonkin tällin harmaaseen arkeen.

3. Noh... lentokentällä tyttö teki wai:n rahanvaihtopisteessä. Kyllähän se pikkuisen erikoisen fiiliksen aiheutti. Seuraavaksi taxista puhkesi rengas BKK-Pattaya välillä moottoritiellä. Siinä kun tunnin verran tien varressa ihmetteli ja ilta hämärsi. Pattiksella Ahdisti älyttömästi seeexi mään huudot kun mentiin hotellille. Tuli sellainen epämukava olo. Illalla kun pikkukujilta putkahdettiin Walking Streetille, tuli lähes pakokauhun omainen olo... kuumuus, ihmiset, musiikki, tuoksut, huudot... kaikki kävi päälle. Tuli olo, jotta eipä taida tämä paikka olla minua varten. Seuraavana iltana ympäristö ei enää ahdistanut niin paljoa ja loman edetessä... no senhän arvaa! :wink:

4. Kyllä harmitti. Harmittaa on aika lievä sana kuvaamaan tunnetta. Tuli tunne ihan kuin joku läheinen olisi kuollut. Niin hassulta kuin se kuulostaakin. Kuukauden reissu raapusti jälkensä niin syvälle meikäläiseen että epäusko kasvoi Suomessa olemista kohtaan. Ja se kohtaus "B-luokan" leffasta, kun taxi korventaa pois ja taka-ikkunasta näkyvä unelma katoaa vilkuttaen horisonttiin. Ei ollut enää hienoa!

5. En ole vielä(kään) päässyt! :(
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21590
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja tukataa »

1. Varmaan tunnin. Aika pikaisesti tuli päätettyä.

2. Kaverit oli lähdössä kuukaudeksi ja siitä se sitten lähti.

3. Kuumuus ja hyvä palvelu.

4. Joku nainen sanoi lentoasemalla: On se kivaa kun pääsee takaisin kotiin.
Teki mieli listiä siihen paikkaan! :evil:

5. Kuukausi tuli suomessa kiduttua ja toisen reissun jälkeen kesti puolitoista kuukautta ja olin taas siellä. Nykyään panostan pidempiin lomiin, aiemmin parin viikon pyrähdyksiä.
Avatar
mjitla
Hurlumheppu
Viestit: 4324
Liittynyt: 16.12.2003 0:47

Viesti Kirjoittaja mjitla »

1-2. Bussimatkalla kouluun alkoi seuraava tekstiviestipalaveri:
Kaveri:"Lähe Thaimaahan"
Minä:"Joo, joskus"
K:"Eikun kolmen päivän päästä, tilaan matkat"
M:"Rahaa tilillä 50mk"
K:"Emmää sitä kysyny"
M:"Tässä olis sotu xxxxxx-xxxx"

Kouluun päästyäni googletin sitten thaimaan ja phuketin ja kas kummaa eksyin jollekin ihme sivuille, joku Lasse´s Paradise tai jotain. Koko päivähän niitä kuvia kattellessa meni mutta jo tunnissa tajusin etten ollu ainakaan suurta virhettä tehnyt.

3. Phuketin putkessa järjetön juoksu passijonon ekaksi, kaveri vaan sano:"Sillon liikkuu, tajuat myöhemmin". Passintarkastus ym. kesti 5 min. Juu, johan ymmärsin, olis ollu kiva olla siellä viimesenä. Ruumassa ei ollu mitään eli ulos ja kaljalle pieneen kojuun parkkipaikalle. Järjetön kuumuus iski vasten naamaa, eikä edes kylmä Singha auttanut. Epäilin kuumuuden ja muutaman oluen aiheuttavan jo näköharhoja, luulin näkeväni vanhan puolitutun Suomesta jakavan jotain mainoksia turisteille. Mutta ei perhana, tottahan se oli! Seuraavaksi sanoimmekin Aurinkomatkojen oppaalle heihei ja hyppäsimme tutun miehen pickupin kyytiin ja matka kohti Karonia alkoi.

4. Kolme päivää olin ihan H.Moilasena ja olin kuulemma toistellu vain :"Mää muutan tänne, mää muutan tänne" Mutta 30 tuntia vessan ja sängyn väliä ravatessa tulin toisiin aatoksiin."Mitä v****a mää täälä teen, kuolema tulee,AAARGH!" Loppuloma oli sitten taas mukavaa ja fiilikset sellaset että voishan täällä joskus toistekin käydä. Helsinki-Vantaalla oli kyllä aika iso vehje otsassa ja takasin olisin lähtenyt vaikka heti.

5. Pari vuotta meni ja taas löysin itteni Bangla Roadilta. Samana vuonna sitten vielä pari kertaa Pattayalle. Sain näet puhuttua kaverin ympäri, väitin Pattayaa paremmaks ja halvemmaks kun Phuket. Olinhan lukenut thaifoorumeilta pelimiesten kertomukset! Pattayalla kerettiin oleen noin 3 tuntia kun kaveri totesi: "Mitä helvelliä me siellä Phuketissa ollaan tahkottu? Ihan turha paikka!" :D :lol:
Avatar
JPL
Same Same
Viestit: 1605
Liittynyt: 15.12.2003 22:27
Paikkakunta: Kerava/Ban Huai Lan

Viesti Kirjoittaja JPL »

1.Viikko siitä kun olin ensimmäisen kerran googlettanut Thaimaaseen liittyviä sivuja,oli lento varattu.

2.Mursin niskani toukokuun lopussa 2003.Kesäkuun alkupuollella aloin miettimään mitä sitä tekisi elokuussa kesälomalla,koska saisin niskatuen pois heinäkuun puolessavälissä ajattelin,että puolitoista kuukautta invalidinä vaatii pitkän loman.Suunnitelmia oli jenkkien matkaa varten,mutta siinä surffaillessa päädyin Pattayan Penthouse hotellin sivuille.Kavereilta olin kyllä kuullut juttuja,mutta omin silmin nähtynä ajatus lomasta Thaimassa alkoi kiinnostamaan.Viikon kuluttua ensimmäisestä Thai surffailusessiosta oli lentolippu taskussa.

3.Kuumuus,passintarkastus hulabaloo.Taksilla Manohra hotellille,joka oli järkyttävä paikka.Shortsit jalkaan ja pihalle,ajatus oli että kävelenpä MBK centeriin.Matka ei näyttänyt kartalla pitkältä,parisataa metriä käveltyäni otin taksin!

4.Vitu*****n määrää ei voi kuvailla kun istuin kuukauden loman viimeisiä hetkiä odottaen koneeseen pääsyä.Olin viimeisten joukossa koneeseen astutaessa.Ahtauduin sinivalkoiseen penkkiin ja koko matkan aikana en juonut enkä syönyt mitään,vessassa kävin kerran.

5.Kaksi päivää ensimmäisen matkan jälkeen varasin seuraavan lennon johon silloin oli alle neljä kuukautta aikaa.Toisen matkan jälkeen viisi kuukautta menee ennen kuin pääsee lähtemään ja näillä näkymillä Thaimaassa ollaan kuusi viikkoa.Toivottavasti suunta on nouseva.Ensimmäinen matka oli neljä,toinen viisi ja kolmas toivottavasti kuusi viikkoa.
Avatar
MrY
Lentojätkä
Viestit: 125
Liittynyt: 15.12.2003 14:40
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja MrY »

1.-2. Ekasta reissusta en päätänyt itse, vaan päädyin Thaimaaseen duunin puolesta. Olin eksynyt -94 Kamputseaan töihin ja Bangkokissa tuli yövyttyä 1-3 kertaa viikossa.

3. Paluu sivistyksen ja järjestyksen pariin! Kamputsehan oli maa 20 vuoden sisällissodan jäljiltä. Vaikka kuinka ihastuin kamputsealaisiin ihmisiin, ei Bangkokissa ollut tiesulkuja, ulkonaliikkumiskieltoa, jatkuvaa lahjontaa, sähkökatkoja, vesipulaa, öistä ammuskelua etc. En tosin juuri arvostanut thaimaalaisia ihmisinä, ehkä siksi että he halveksivat kamputsealaisia.

4. Ei Thaimaasta lähtöä tullut koskaan harmiteltua, ainahan oli uusi reissu parin päivän kuluttua... Sitten vasta kun duunit vaihtui Filippiineille, alkoi Thaimaa nousta arvoonsa.

5. Kaksi päivää... :shock: :lol:
EVVK
nam som
Viestit: 369
Liittynyt: 6.2.2004 1:10

Viesti Kirjoittaja nam som »

1-2. Useamman vuoden sai kaveri houkutella. Tuskin olisi itse tullut matkaa varattua ilman kaverin pakottamista. Ei muka ollut ikinä aikaa tehdä muuta kun töitä! :twisted:

3. Mukavan lämmin henkäys koneesta ulos astuessa. Myös taksin kaartaminen soi 8 illalla kun meno oli parhaimmillaan.

4. Suomessa odotti työt ja talvi. ei kiinnostanut sitten pätkääkään.

5. aika tarkkaan kuukausi kun oltiin takaisin Thaikamaassa. Ja sen jälkeen vähintään kerran vuodessa, parhaina vuosina useasti. :lol:
Extremematkailua Thaimaassa. Mieluiten moottoripyörällä!
Vastaa Viestiin