Paras matkavakuutus?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
murmeeli
Viestit: 11
Liittynyt: 2.6.2006 21:23

Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja murmeeli »

En ole vielä varma otanko vakuutusta ollenkaan....
Paljon olen reissanut ja koskaan ei ole sattunut mitään. Minkälaisia vakuutuksia teillä on ollut ja mihin hintaan? Tein hieman vertailua netissä ja 40-90€ maksoi riippuen ottiko vain tapaturmavakuutuksen tai myös matkatavaroille
Avatar
DaddyCool
Sometimes lose, always win!
Viestit: 2157
Liittynyt: 11.1.2005 17:28
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja DaddyCool »

murmeeli kirjoitti:En ole vielä varma otanko vakuutusta ollenkaan....
Paljon olen reissanut ja koskaan ei ole sattunut mitään. Minkälaisia vakuutuksia teillä on ollut ja mihin hintaan? Tein hieman vertailua netissä ja 40-90€ maksoi riippuen ottiko vain tapaturmavakuutuksen tai myös matkatavaroille
No toi nyt ei ole oikein viisas ajattelutapa.. :roll: Kerta se on ensimmäinenkin kun sattuu ja voi tulla kallis pieti jos ei ole vakuutusta.
Itsellä Ifin ympärivuotinen, (max 45 vrk yhtäjaksoisesti reissussa) muistaakseni 54e/vuosi. Kerran olen tarvinnut ja hienosti pelas, rahat tuli tilille n. viikossa.

Edit, esim tossa yksi ketju missä keskustelua aiheesta

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... kavakuutus

Ja aika paljon lisätietoa vakuutuksista löytyy haulla.
Viimeksi muokannut DaddyCool, 15.11.2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tier
Setämies
Viestit: 272
Liittynyt: 4.1.2005 21:27
Paikkakunta: West Hampton

Viesti Kirjoittaja tier »

Itse en lähtisi reissuun ilman matkavakuutusta. Nordeasta ympärivuotinen vakuutus sairauksille ja matkatavaroille 3.86€/kuussa.
Max. 90 päivän yhtäjaksoisilla matkoilla.

Vielä en oo tarvinnu mutta sitten kun/jos tarvetta tulee niin onpahan jonkinmoinen olemassa.
Khon yyn phit, phom mai phit!
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

Joku vakuutus kannattaa aina ehdottomasti ottaa. Alle 3kk vakuutukset ovat edullisia. Jos menee yli niin alkaa maksaa. Itsellä on mastercardissa matkavakuutus niin joku turva aina(alle 1kk reissut muistaakseni).
juhajuha
Viestit: 1286
Liittynyt: 1.3.2004 1:11
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja juhajuha »

Monilla maksukorteilla on mukana jotain vakuutusta kun maksat niillä matkan. Itse kyllä suosin jatkuvaa, koska se on voimassa myös kotimaassa yli 50 km päässä kodista. On tullut vahinkoja joskun täälläkin reissulla rymytessä. :)
Paras matkani on aina se seuraava.
Lunssu

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

Itsekkin päätin viimeinkin ottaa matkavakuutuksen. Aikaisemmin ei ole ollut, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Vaihdoin normi Mastercardin Finnair Plus Masteriin, jossa on matkavakuutus, kun maksaa matkan Masterin puolelta.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Myös minun mielestä MATKUSTAJAvakuutus on tärkeä. MatkaTAVARAvakuutus ei ole ihan niin tärkeä, ainakaan omalta osaltani, koska kodin irtaimistovakuutukseni kattaa mm. varkaudet olivatpa tavarat missä päin maailmaa tahansa. Tietysti irtaimistovakuutuksen omavastuu on suuri, joten sitä ei ihan pikkuvarkauksissa viitsi hyödyntää, mutta muutenkin vakuutukset ovat mielestäni hieman isompia "hätätilanteita" varten.

Tulee matkustettua jatkuvasti myös kotimaassa, joten minulla on ympärivuotinen matkustajavakuutus.
borde
Myyntitykki
Viestit: 4880
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

Eikös se vastuuvakuutus ole monesti liitetty matkavakuutukseen ??
(elikä toisille aiheutetut kustannukset)
Aina mielessä !!
hooksipkao
Patpongin lähetyssaarnaaja
Viestit: 343
Liittynyt: 29.1.2006 19:14

Viesti Kirjoittaja hooksipkao »

VAKUUTUS AINA! voi tulla kalliiksi kun jotain tapahtuu, jos ei oo vakuutusta. ja niitä kannattaa vartailla, jos harrastaa jotain aktiviteettiä. perus vakuutukset EI korvaa yleensä mitään aktiviteetti turmia.
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Just hommasin matka-ja matkatavaravakuutuksen, Eurooppalaiselta. Ainakin kaikki on kehunut sitä. Samalla otin kaikki vakuutukset uusiks paremmilla ehdoilla, hinta halpeni 150€ ja mukana on se matkavakuutuskin samassa.
Avatar
stonecold
Viestit: 45
Liittynyt: 10.5.2006 17:52

isse

Viesti Kirjoittaja stonecold »

Katos, oon Rhinoa muutaman päivän edellä..

Kilroy kauppas Goudan ja sen otin, vuosimaksu satasen luokkaa. 3 kk yhtäjaksoisessa reissulla voimassa.

Eka vakuutus, en tiedä hyvästä ja huonosta.
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Sillä eurooppalaisella tuli hinnaks alle 100€, kun otin muutakin tilkettä mukaan. Tuossa vakuutuksessa on hyvä että jos jotain viedään niin saat rahat suoraan BKK:sta ja soppari lääkäreitä on paljon...
hooksipkao
Patpongin lähetyssaarnaaja
Viestit: 343
Liittynyt: 29.1.2006 19:14

Viesti Kirjoittaja hooksipkao »

joo goudahan taitaa olla se vakuutusten "rols royce" ittelläkin taka taskus.
hece
Viestit: 32
Liittynyt: 27.10.2006 16:01

Ehdottomasti vakuutus

Viesti Kirjoittaja hece »

On suoraan sanoen järjen köyhyyttä olla ottamatta matkustajavakuutusta ulkomaan matkoja ajatellen ja eritoten EU:n ulkopuolelle - mitä eksoottisempaan maahan mennessä niin sen varmempi ottaa.

Eurooppalainen-Pohjola on minun nykyinen matkustajavakuutusyhtiöni kaikilla herkuilla, se on varminta silloin kun on kyse maallisisata asioista. Ollut jo useita vuosia. Yhtä ja toista pientä on sattunut ja kaikki mutkitta aina korvattu. Aiemmin olin Tapiola-Yhtiössä, mutta siellä alkoi tulla ihmelleisiä asiaoita esiin ym. yhtä sun toista ongelmaa. Tänään viimeksi vaihdoin Tapiolasta auton liikennevakuutuksen ja kaskon Pohjolaan. Ajatelkaa, sain samoilla ehdoilla autooni vakuutuksen, mutta 131 e/a halvemmalla, kuin Tapiolassa, vaikka olen 40- vuotta ollut asiakas Tapiolassa jopa ns. omistaja-asiakas??, lisäksi monet erilaiset edut ja alennukset, mistä 10% ja mistä 5% jne. mutta silti jää po. vuosimaksu suuremmaksi. Tällä erotuksella maksan reilusti nykyisen matkustajavakuutukseni, eikä tarvitse murentia epäonnen kohdatessa matkalla, mitä maksaa ja kuka maksaa.

Lähtöhinta automakuutuksissani Tapiolassa oli asetettu niin korkealle, että siiitä voitiin antaa alennuksia ns. paljon, mutta tämähän on vain silmän lumetta -petosta sanon minä. Maksettava summa ratkaisee, eikä suuret alenukset. Alennuksia, kun ei saa mukaansa. Kannattaa kilpailuttaa, mutta tarkoin verraten kaikkia puolia.

Viikon odotin Tapiolan johtajalta soittoa/selvitystä kyseistä hinnan erotusta koskien, mutta kun mitään komnettia ei tullut vaihdoiun yhtiötä.

Suosittelen lämpimästi ja perustellusti Eurooppalainen-Pohjola yhtiötä matkustaja ja liikennevakuutuksen osalta em. perustuen. En halua mainostaa, vaan kertoa vain omakohtaisen kokemukseni aiheesta, joten anteeksi - minä pyydän, ei pidä pahastua.
Tärkeää ei ole se kuka kirjoittaa vaan se mitä kirjoittaa.
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Ite meikä asuu pankin omistamassa omakotitalossa ja siinä on laaja kotivakuutus joka korvaa matkatavarat, liiton kautta sairaskulut,
emännälle otin Ifin kotivakuutukseen kylkiäiseksi jatkuvan sairaskuluvakuutuksen
maksaa 28 euroa vuosi ja hyvin on pelittänyt tähän asti. Penskatkin tuluu mukana 17 v asti
Avatar
K9
Mature Department Officer
Viestit: 2172
Liittynyt: 6.1.2004 16:35

Viesti Kirjoittaja K9 »

Btw, eurooppalainen-pohjola yhtiötä ei ole olemassa.

Eurooppalaisen matkavakuutuksia voi tehdä vain Pohjola yhtiössä.

(toim.huom.)
tabung
Viestit: 1804
Liittynyt: 16.12.2003 1:03

Viesti Kirjoittaja tabung »

Täälläkin on jotain jos on aikaa lukea. http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 52&start=0

Itselläni Dinersiin liitetty matkavakuutus ja ellei se kata niin ympärivuotinen Fennian vakuutus on myös olemassa.
Lunssu

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

tabung kirjoitti: Itselläni Dinersiin liitetty matkavakuutus ja ellei se kata niin ympärivuotinen Fennian vakuutus on myös olemassa.
Paljonkos tollanen Fennian ympärivuotinen vakuutus kustantaa?
tabung
Viestit: 1804
Liittynyt: 16.12.2003 1:03

Viesti Kirjoittaja tabung »

Lunssu kirjoitti:
tabung kirjoitti: Itselläni Dinersiin liitetty matkavakuutus ja ellei se kata niin ympärivuotinen Fennian vakuutus on myös olemassa.
Paljonkos tollanen Fennian ympärivuotinen vakuutus kustantaa?
Se ei ollutkaan ihan helppo kysymys sillä lappuja on sitten niin iso pino kun minulla on kaikki vakuutukset Fenniassa mutta koko perheen matkavakuutus näyttää olevan 33,14 vuodessa ja siinä on jo alennukset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kuten kamerankin suhteen, niin paras matkavakuutus on semmoinen maksettu matkavakuutus, toki niissä on myös eroja, kannattaa lukea ne sopimusehdot läpi, vaikka tekstiä onkin reilusti ja kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä.
Lunssu

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

tabung kirjoitti: kun minulla on kaikki vakuutukset Fenniassa mutta koko perheen matkavakuutus näyttää olevan 33,14 vuodessa ja siinä on jo alennukset.
Kiitos tiedosta. Itellä on tätä nykyään myös kaikki vakuutukset Fenniassa, joten todennäköisesti siellä ottaisin matkavakuutuksenkin.
Viime keväällä vaihdoin vakuutukseni Fenniaan, silloin jäi jostakin syystä vielä toi matkavakuutus ottamatta. Ilmeisesti aattelin, että eihän minulle mitään koskaan tapahdu. :oops:
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Minulla on Supereuro matkavakuutus ollut jo ainakin 15 vuotta (?) Maksan kerran vuodessa vuosimaksun ja sen jälkeen asian voi unohtaa. on ollut vuosien varrella korvattavaa, ja aina on kiltisti hoitunut. Mutta jokainen taaplaa omalla tyylillään.Varmasti maksan päällekkäisiä vakuutuksia, koska kuuluin myyntimiehiin ja jäsenmaksuun kaiketi kuuluu jonkinnäköinen vakuutus, mutten viitsi vaivata päätäni moisella asialla. Kuten sanoin, maksan kerran vuodessa maksun ja sen jälkeen ei tarvitse miettiä moista asiaa.
Jos matkustaa kerran vuodessa, on varmasti halvempaa ottaa kertavakuutus, mutta jos matkoja on yli 2 vuodessa, vuosivakuutus on edullisempi. Pitää myös muistaa, että jatkuva matkavakuutus koskee kotimaan yli 50 km matkat kotipaikkakunnalta.
sam-
Viestit: 1648
Liittynyt: 25.8.2004 19:37

Master

Viesti Kirjoittaja sam- »

Lunssu kirjoitti:Itsekkin päätin viimeinkin ottaa matkavakuutuksen. Aikaisemmin ei ole ollut, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Vaihdoin normi Mastercardin Finnair Plus Masteriin, jossa on matkavakuutus, kun maksaa matkan Masterin puolelta.
Eipä taida tuollaista "normi Mastercardia" olla olemassakaan, kun myöntäjinä ovat eri rahoituslaitokset erillaisine kytkypalveluineen, päinvastoin kuin esim. Visan kohdalla. Mutta kyllä esim. Hanskan "perus Masteriin" kuuluu tuo tavanomainen matkavakuutusjuttu.
Itse kyllä investoin ihan oikeaan jatkuvaan matkavakuutukseen vaikka noita "luottokorttivakuutuksia" olisikin.
-------------------------------------------------------------------------------
Sananvapauden puolesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5492
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Kannattaa myös miettiä sitä eli mitä vakuutuksia ne hyväksyy suoraan tuolla Taivaassa..Eipä tarvi rahatta olla vaikka olisikin käsi paketissa..Eurooppalainen se olla pitää :twisted:
NoCanDo!
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

BlackMike kirjoitti:Kuten kamerankin suhteen, niin paras matkavakuutus on semmoinen maksettu matkavakuutus, toki niissä on myös eroja, kannattaa lukea ne sopimusehdot läpi, vaikka tekstiä onkin reilusti ja kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä.
Tartteeko Eurooppalaisen ehtoja lukea läpi? On kehuttu niin paljon, ettei ehkä tarvitse nähdä vaivaa. Ellei sitten löydy ylimääräistä energiaa siihen.. :roll:
Vastaa Viestiin