Thaimaaseen Kesällä??

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
hirvonens
Superkannattajajäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 3.8.2007 14:06
Paikkakunta: TURKU

Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja hirvonens »

Onko mitään järkeä edes ajatella tai suunnitella ~30-35 päivän reissua Thaimaaseen tänä kesänä?
Tuosta kun raapaisee pois sen karanteenin niin rillutteluun jäisi vähän päälle kaksi viikkoa.

Alkaa olemaan henkinen hyvinvointi siinä vaiheessa että sinne on vain pakko taas päästä. Jos skippaan tämän kesän, niin seuraava "realistinen" ajankohta matkalle olisi Kesä 2022. Rokotetta on minun ihan turha haaveilla, kun sen tulen saamaan niin olen ihan viimeisten joukossa.

Jos tuota nyt alan kasaamaan niin kuinka paljon aikaisemmin nuo viisumi ja ASQ hommat kannattaa käynnistää.
Lentoni täytyy taas parin viikon päästä siirtää, nyt meinasin että viimeisen kerran sitä siirrän!
Siis Lento on maksettu, kämppä löytyy, joten "turhat kulut" tulisi vain ASQ hotellista, viisumista ja Fit To Fly papereista + korona testeistä.
Suurin murhe on vain että tuhlaan kaksi viikkoa arvokkaita lomiani. Ja se että ei ole minkään näköistä varmuutta ettei maailma mene yhtäkkiä uudelleen perhanan lockdowniin ennen kesäkuuta...


Onko muita "hölmöjä" ketkä suunnittelee tai ajattelee että voisi tuollaisen noin kuukauden reissun tehdä kesällä ja tuhlata sen kaksi viikkoa karanteeniin...?
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja tipsu »

Jos homma toimii itsellisesi niin mikä ettei. Itse en lähtisi noin lyhyelle reissulle. Viisumia ei, tämän hetken säännöillä, vaadita noin lyhyeen matkaan
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
japa79x
Viestit: 1679
Liittynyt: 2.9.2009 16:48
Paikkakunta: hamina
Viesti:

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja japa79x »

Ei toi niin huonolta kuulosta, ymmärrän että jos ei halua suomessa lomia viettää niin miksei............... Itel pitäis olla minimissää 2 kk lomaa ni sit voisin lähtä. Oon nyt saannu ens talveksi 10 viikkoa lomaa jos ehdot on suunilleen samat ku nyt ni sit vaikka karanteenin kautta mennään. itellä on nyt kaapissa 10 erinlaista technic legoa odottamassa vaimon pojalle,kun seuraavaksi menen ni niitä voi sit ite karanteenissä kokoilla :D .
Mitä vähemmän ihminen tajuaa aiheesta, sitä enemmän hän luulee tietävänsä.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9908
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

hirvonens kirjoitti: Jos tuota nyt alan kasaamaan niin kuinka paljon aikaisemmin nuo viisumi ja ASQ hommat kannattaa käynnistää ?
Siinä on melko tiukat määrä-ajat. COE:n eli maahantuloluvan alustava hyväksyminen kestää max 3 työpäivää ja sen jälkeen pitää lähettää ASQ-vahvistus ja lentolippu lopullista hyväksyntää varten, vastaus tullut yleensä samana tai seuraavana päivänä. Kun COE on myönnetty sillä voi saapua Thaimaahan aikaisintaan 10 päivän mutta max 15 päivän päästä.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9908
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Tämäkin ketju lähti heti laukalle tuttujen nimimerkkien toimesta. Koska koronavänkytyksiä on jo paljon niin pistin tästä kaikki postaukset joissa ei vastata aloittajan kysymyksiin suoraan bittiavaruuteen.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14819
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

MrTravkin kirjoitti: 1.3.2021 3:16 Tämäkin ketju lähti heti laukalle tuttujen nimimerkkien toimesta. Koska koronavänkytyksiä on jo paljon niin pistin tästä kaikki postaukset joissa ei vastata aloittajan kysymyksiin suoraan bittiavaruuteen.
Sepäs olikin näppärästi tehty. Korona, kun kuitenkin määrittää koko matkailun tällä hetkellä. Ihan asiallista pohdintaa niissä poistetuissa viesteissä oli. Miksi et poistanut koko ketjua samalla, kun kaikki tämä on jo monessa ketjussa käyty läpi? Hölmöä moderointia.
Avatar
hirvonens
Superkannattajajäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 3.8.2007 14:06
Paikkakunta: TURKU

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja hirvonens »

Perhana tuo viisumi oli mennyt multa ihan ohi. Olin jostain jäänyt käsitykseen että kaikki maahan haluavat tarvitsee viisumin, mutta väärä käsitys oli mulla näköjään, se on siis yksi asia taas listalta pois.

Ja jos tuon MrTravkin kommentin nyt oikein ymmärsin tuosta COE:sta, eli mulla on 5 päivän väli milloin mun pitää saapua Thaimaaseen?
Kun COE on myönnetty sillä voi saapua Thaimaahan aikaisintaan 10 päivän mutta max 15 päivän päästä.
Eli 15-20 päivää ennen reissua hoitamaan tuota COE:tä?

Ja kannattaako tuo ASQ hotla varata jo nyt vaikka reissu olisikin kesällä? Pelko että nuo Pattayan pään ASQ hotellit olisi täynnä kun reissu lähestyy.

Lisäksi, miten tuo uusi ohjeistus paluuta varten? Minkälainen prosessi on hommata paluulennolle todistus? Kun eikös Finnair vaadi nykyään Suomeen tulevilta asikkailta koronatestitodistuksen?

Nyt alan siirtämään lentoja sopiville päiville kesäkuulle. Eli PÄÄTÖS tehty, reissuun menen Kesäkuussa. Korona vakuutus todistus tulikin vaivattomasti Turvasta, oikein lukee että "at least 100 000 USD and more per person", eli tuo onkin nyt jo hoidossa.
Avatar
pasina
Viestit: 2596
Liittynyt: 13.3.2015 10:20

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja pasina »

En sinuna varaisi ASQ hotellia kuin aikaisintaan 1kk ennen lähtöä. Me lähetään huhtikuun puolessa välissä ja en aatellut varata ennen huhtikuun alkua. Tilanne voi muuttua radikaalisti ja pidän sitä mahdottomana, että kaikki hotellit olisi täynnä... Koronatilannekkin voi oleellisesti muuttua molemmissa maissa ja vaatimukset. Jos kuitenkin varaat ja maksat hotellin paljon etukäteen suosittelen valitsemaan semmosen minkä voi kuluitta perua (ilman mitään todistuksia). ASQ hinnat tippuvat koko ajan mitä enemmän kesää kohti mennään. Olen seurannut tilannetta nyt tammikuusta lähtien.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja patila »

hirvonens kirjoitti: 1.3.2021 9:33 Perhana tuo viisumi oli mennyt multa ihan ohi. Olin jostain jäänyt käsitykseen että kaikki maahan haluavat tarvitsee viisumin, mutta väärä käsitys oli mulla näköjään, se on siis yksi asia taas listalta pois.

Ja jos tuon MrTravkin kommentin nyt oikein ymmärsin tuosta COE:sta, eli mulla on 5 päivän väli milloin mun pitää saapua Thaimaaseen?
Kun COE on myönnetty sillä voi saapua Thaimaahan aikaisintaan 10 päivän mutta max 15 päivän päästä.
Eli 15-20 päivää ennen reissua hoitamaan tuota COE:tä?

Ja kannattaako tuo ASQ hotla varata jo nyt vaikka reissu olisikin kesällä? Pelko että nuo Pattayan pään ASQ hotellit olisi täynnä kun reissu lähestyy.

Lisäksi, miten tuo uusi ohjeistus paluuta varten? Minkälainen prosessi on hommata paluulennolle todistus? Kun eikös Finnair vaadi nykyään Suomeen tulevilta asikkailta koronatestitodistuksen?

Nyt alan siirtämään lentoja sopiville päiville kesäkuulle. Eli PÄÄTÖS tehty, reissuun menen Kesäkuussa. Korona vakuutus todistus tulikin vaivattomasti Turvasta, oikein lukee että "at least 100 000 USD and more per person", eli tuo onkin nyt jo hoidossa.
Juu ei tänne mitään viisumia tarvitse ensi kesäksi 45 päivää tippuu Suomalaisille Thaimaan rajalta.

Tuota Travkinin mainitsemaa saapumisesta Max.15 päivää COE:n myöntämisesta en minäkään ymmärrä. :?:

Tuon olen lukenut että ASQ hotelli pitää olla varattuna viimeistään 9 päivää ennen lähtöä.

Tuskin Asq majoitusta vielä kannattaa varailla asiat kun voivat muuttua moneen kertaan ennen kesäkuuta, huhtikuu-toukokuu voisi olla sopiva ajankohta tuohon sillä ASQ hotellit eivät taatusti ole kesällä täynnä.

Paluuta varten vaaditaan ainakin finskillä coronatodistus, sen saa helposti sairaalasta hintaan 3500 bahtia, uskoisin että antigeenitestin saa jatkossa edullisemmin ja helposti klinikoilta tai labroilta
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja tipsu »

pasina kirjoitti: 1.3.2021 9:47 En sinuna varaisi ASQ hotellia kuin aikaisintaan 1kk ennen lähtöä. Me lähetään huhtikuun puolessa välissä ja en aatellut varata ennen huhtikuun alkua. Tilanne voi muuttua radikaalisti ja pidän sitä mahdottomana, että kaikki hotellit olisi täynnä... Koronatilannekkin voi oleellisesti muuttua molemmissa maissa ja vaatimukset. Jos kuitenkin varaat ja maksat hotellin paljon etukäteen suosittelen valitsemaan semmosen minkä voi kuluitta perua (ilman mitään todistuksia). ASQ hinnat tippuvat koko ajan mitä enemmän kesää kohti mennään. Olen seurannut tilannetta nyt tammikuusta lähtien.
Juu, kesää kohti mennessä Thaimaahan meno normaaleina vuosinakin aina rauhoittuu ja noilla viime kuukausien hyvin matalilla luvuilla ei tule olemaan ongelmia ASQ-hotellien suhteen. Ostajan markkinat
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9908
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Tuota Travkinin mainitsemaa saapumisesta Max.15 päivää COE:n myöntämisesta en minäkään ymmärrä.
Oops :oops: Olin lukenut tai ymmärtänyt COE-ohjeen huonosti. Oikeasti COE:n pre-approval on 15 päivää voimassa jonka aikana pitää lähettää lentolippu ja ASQ vahvistus tai joutuu pyytämään uuden pre-approvalin. Ajattelinkin että onpas tiukkaa kun sovitin oman prosessini tuohon 15-10 päivän rakoon :oops:
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7224
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Missä on thaimaase ? Mä menen Thaimaahan !
Avatar
KooBee
Retired Person
Viestit: 3845
Liittynyt: 20.12.2003 17:38
Paikkakunta: Käpylä

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja KooBee »

Siinäpä sulle ongelma.....Muut palstalaiset tietää.... älkää kertoko
Let's play rock'n roll
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3692
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja swissman »

MrTravkin kirjoitti: 1.3.2021 10:28
Tuota Travkinin mainitsemaa saapumisesta Max.15 päivää COE:n myöntämisesta en minäkään ymmärrä.
Oops :oops: Olin lukenut tai ymmärtänyt COE-ohjeen huonosti. Oikeasti COE:n pre-approval on 15 päivää voimassa jonka aikana pitää lähettää lentolippu ja ASQ vahvistus tai joutuu pyytämään uuden pre-approvalin. Ajattelinkin että onpas tiukkaa kun sovitin oman prosessini tuohon 15-10 päivän rakoon :oops:
Itse ihmettelin tuota samaa mutta en viitsinyt mitään kirjoittaa kun ajattelin itse ensin tutkia..Minäkin ymmärsin että tuo "kakkosvaihe" pitää hoitaa 15 päivän sisään. Sattuuhan näitä..
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
Tsuhna72
Viestit: 816
Liittynyt: 29.8.2016 7:24
Paikkakunta: Stadi/Vantaa/Kuopio/Moskova

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja Tsuhna72 »

Onko näin että jos lähden huhtikuus Taikamaahan ja olen sen sallitun 30vrk(45vrk taitaa olla covid aikana) niin EN tarvitse COE: ta hakea?
"gorjatšii finskii paren"
Tsuhna72
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja patila »

Tsuhna72 kirjoitti: 22.3.2021 12:46 Onko näin että jos lähden huhtikuus Taikamaahan ja olen sen sallitun 30vrk(45vrk taitaa olla covid aikana) niin EN tarvitse COE: ta hakea?
Ei tietoa mutta mikäs tuon hakemisen ongelma on, todella simppeli homma netissä.
En kyllä ole mistään lukenut että COE poistuisi vielä.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9908
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Ei se COE poistu niin kauan kuin on karanteeni maahan saapuessa.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19890
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

hirvonens kirjoitti: 28.2.2021 19:27 Onko mitään järkeä edes ajatella tai suunnitella ~30-35 päivän reissua Thaimaaseen tänä kesänä?
Tuosta kun raapaisee pois sen karanteenin niin rillutteluun jäisi vähän päälle kaksi viikkoa.
Minulta jos kysytään niin ei ole. Liian suuri osa lomasta menee karanteenissa. Olipa se sitten 14 tai 10pv.
hirvonens kirjoitti: 28.2.2021 19:27 Alkaa olemaan henkinen hyvinvointi siinä vaiheessa että sinne on vain pakko taas päästä. Jos skippaan tämän kesän, niin seuraava "realistinen" ajankohta matkalle olisi Kesä 2022. Rokotetta on minun ihan turha haaveilla, kun sen tulen saamaan niin olen ihan viimeisten joukossa.
Maailmassa on muitakin matkakohteita. Ensi kesänä on lähes varmasti tarjolla kohteita jonne pääsee ilman karanteenia eikä tarvitse tuhlata puolta lomasta siihen. Tähän paikkaan nyt se toissijainen matkakohde ja kesällä -22 sitten se Thaimaa. Tykkään itsekin Thaimaasta, muttei sinne nyt ihan pakko sentään ole päästä.
Avatar
thonee
Viestit: 2305
Liittynyt: 10.2.2004 18:33

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja thonee »

Mulle karanteeni oli lomaa 80% kaksi viikkoa tutut tuoksut äänet ulkoa parveke sirittävine elukoitten. Tyttö toi ruokaa ja juomaa. Känny ja tv.
Helppoa.
Avatar
Apli
Viestit: 3945
Liittynyt: 26.3.2004 14:36
Paikkakunta: Jyväskylä/????

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja Apli »

thonee kirjoitti: 22.3.2021 18:38 Mulle karanteeni oli lomaa 80% kaksi viikkoa tutut tuoksut äänet ulkoa parveke sirittävine elukoitten. Tyttö toi ruokaa ja juomaa. Känny ja tv.
Helppoa.
Missä hotellissa olit?
Avatar
thonee
Viestit: 2305
Liittynyt: 10.2.2004 18:33

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja thonee »

Sunshine garden resortissa.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21524
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Matkaaja25 kirjoitti: 22.3.2021 18:05 Maailmassa on muitakin matkakohteita.
Tämä.
En tajua miten jotkut ovat niin addiktoituneita juuri thaikkuihin, jos siellä ei ole sukua, kämppää tai bisneksiä.
Kesäksi varmaan aukeaa muitakin mukavia kohteita ilman karanteeneja.
Itse katson pitääkö Duterten väite Filippiinien aukeamisesta kesäksi ilman karanteenia paikkaansa. Jos ei niin suuntaan jonnekkin muualle...

Toisaalta Thaimaankin tilanne voi vielä muuttua moneen kertaan ennen kesää.
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10429
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja TomYam »

tukataa kirjoitti: 23.3.2021 15:41
Matkaaja25 kirjoitti: 22.3.2021 18:05 Maailmassa on muitakin matkakohteita.
Tämä.
En tajua miten jotkut ovat niin addiktoituneita juuri thaikkuihin, jos siellä ei ole sukua, kämppää tai bisneksiä.
Kesäksi varmaan aukeaa muitakin mukavia kohteita ilman karanteeneja.
Itse katson pitääkö Duterten väite Filippiinien aukeamisesta kesäksi ilman karanteenia paikkaansa. Jos ei niin suuntaan jonnekkin muualle...

Toisaalta Thaimaankin tilanne voi vielä muuttua moneen kertaan ennen kesää.
Et tajua vai? Eikös tämä ole aika selvää? Sinkkuäijät ja Thaimaa.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21524
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja tukataa »

TomYam kirjoitti: 23.3.2021 15:47 Sinkkuäijät ja Thaimaa.
Pillua ja juotavaa saa edullisesti muuallakin.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8288
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja jimmy »

tukataa kirjoitti: 23.3.2021 15:52
TomYam kirjoitti: 23.3.2021 15:47 Sinkkuäijät ja Thaimaa.
Pillua ja juotavaa saa edullisesti muuallakin.
Ja juomahan on itseasiassa melko kallista, jos se on lomakohdetta valittaessa kriteerinä.
klupin talidomi
Vastaa Viestiin