Kokemuksia SAS-lennolta?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Olin juuri matkassa reittiä Tku-Köpis-Bkk-Köpis-Tku.
Hinta oli 832€. Meno turusta vanhalla MD-83:lla ja Bangkokiin Bussilla.
Ei myöhästymisiä ja kaikki muutenkin OK. Takaisin tullessa tultiin köpiksestä Dashilla ja hyvin kesti telineet. Olen useasti matkannut SAS:lla ja itsellä ei ole ollut vaikeuksia koskaan.
Appivanhemmat olivat samoihin aikoihin tulossa venetsiasta ja SAS:n lentoa ei näkynyt. Kukaan ei kertonut myöhästymisen syytä ja ylimääräinen hotelli yö meni ainakin vielä omaan piikkiin. Tosin kyseessä on Italia joten sen piikkiin menee osa, mutta ala-arvoista toimintaa kuitenkin. Mitään korvauksia ei jaettu.
Panem et circenses
tonik
Viestit: 7
Liittynyt: 13.8.2006 16:29

Viesti Kirjoittaja tonik »

Onko tupakointikoppeja kööpenhaminassa hel-köp-bkk vaihdon välillä?
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3788
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Onko kokemusta Servisair Loungesta Kastrupissa? Käsittääkseni Diners Club -kortti auttaa sisään pääsyyn kun en omista lentoyhtiöiden kultaplop enkä platinaplop kortteja.

edit: loungen nimi korjattu.
Viimeksi muokannut mikrobitti, 26.10.2007 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

tonik kirjoitti:Onko tupakointikoppeja kööpenhaminassa hel-köp-bkk vaihdon välillä?
On kyllä. Passintarkastuksen jälkeenkin on vielä pari todellista savupönttöä.
Ennen passintarkastusta olikin sitten vaikea löytää. Oli muistaakseni C-siiven puolivälissä. Mentiin rappuset ylös häkäkoppiin kaikkien muiden ihmeteltäväksi. Kartassa oli merkitty muutama muukin tupakkapaikka. Valitettavasti niitä ei kuitenkaan ollut.
Panem et circenses
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6602
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

hetkinen onko laki Tanskan maalla muuttunut??

viimeksi kun olen kastrupissa ollut niin kuin herra olen kaljalla istunut ja vetänyt savuja baarissa ja vimoset röökit "odotushuoneen" ulkpuolella käytävässä.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6602
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

http://www.dinersclub.com/en/DCIHome/airport.jhtml




Koodi: Valitse kaikki

Copenhagen Airport -- Copenhagen, Denmark

Lounge Name:	Servisair
Lounge Location:	Transithall, 1st floor between pier A and pier B
Telephone:	+45 32 31 40 47
Fax:	+45 32 31 43 47
Hours Open:	Sun - Fri: 6:00 a.m. - 9:00 p.m. Sat: 6:00 a.m. - 8:00 p.m.
Languages Spoken:	Danish and English
Entry Conditions:	Valid boarding card. Conditions of entry to any Diners Club Airport Lounge may change from time to time, subject to policies and procedures imposed by airport security.
Amenities Offered:	Flight information, fax, photocopier, news, newspaper, magazines, television and complimentary beverages. Internet access and conference room.
Fees:	Cardmembers please check with your issuer for terms and conditions of lounge access; One guest maximum is allowed against a charge of 90 DKK. Cardholder's children under 12 years old are allowed free of charge; those over 12 years old are charged 90 DKK.
löytyy ja pääsee
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3788
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

pak wan kirjoitti:löytyy ja pääsee
Onko kokemusta ko. loungesta?
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6602
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

Tukholman vastavasta on ..helppo arvaus ..netti..lehtiä..olut/viini ja pikkupurtavaa ja kahvia

näin on tukholmassa
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

pak wan kirjoitti:Tukholman vastavasta on ..helppo arvaus ..netti..lehtiä..olut/viini ja pikkupurtavaa ja kahvia

näin on tukholmassa
Köpiksen Diners Clubin loungessa on mun mielestä huonommat eväät, leikkeleet, suolakurkku ja tumma leipä. Netti on muistaakseni maksullinen.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Venus
Viestit: 403
Liittynyt: 24.1.2004 23:45

Viesti Kirjoittaja Venus »

Lensin muutama viikko sitten köpiksestä bankokkiin SAS:lla. Ruuan tullessa tilasin pari punkkupulloa ja olusen. Sitten jälkkäriksi ajattelin ottaa gin tonicin. Se olisi kuitenkin jo maksanut. Muutin sitten mieleni ja pyysin saada pullon punkkua, joka sekin oli jo mennyt maksulliseksi!!! :( Ei oo matkustaminen enää helppoo. Firman piikkiin olisin saanut laitettua pullot, mutta periaatteesta en viitsinyt ostaa.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Eikös SAS:lla saa maksutta prosenttijuomia vain ruokailun yhteydessä?

Väkeväthän ovat SAS:lla olleet maksullisia about pari vuotta.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3788
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Ilkka kirjoitti:Eikös SAS:lla saa maksutta prosenttijuomia vain ruokailun yhteydessä?

Väkeväthän ovat SAS:lla olleet maksullisia about pari vuotta.
Juu. SAS ilmoittaa, että ruokailun yhteydessä saa (muistaakseni) yhden terävän ja pari laimeampaa maksutta. Finskillä saattaa lipun hintaan sisältyä enemmän maksuttomia prosenttijuomia, mutta omasta kokemuksesta tarjoilu rajoittuu lähes vastaavaan. Yölennolla se ei haittaa koska otan muutaman ruokailun yhteydessä ja nukun, mutta päivälennolla vois tissutella muutaman tunnin pidempään.

Näin siis economyssä, jossa matkustan lähes poikkeuksetta.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Huppe kirjoitti:Tarkennettakoon että lähinnä nuo Dash8-koneen ongelmat mitkä tässä hirvittävät kun muutenkaan tuo lentäminen ei ole kaikkein miellyttävin kokemus omalla kohdalla, millään koneella.
Hupelle terveisiä, että tänään on jälleen SAS:n Dash kärsinyt ongelmista. Tällä kertaa vika oli kuinkas muuten kun laskutelineissä jotka piti olla kunnossa. :shock:
SAS:n Dash-matkustajakone jälleen vaikeuksissa
STT, 27.10.2007


--------------------------------------------------------------------------------

Lentoyhtiö SAS:in Dash-merkkinen matkustajakone on joutunut teknisen ongelman takia vaaratilanteeseen saapuessaan Norjasta Kööpenhaminaan.

Kastrupin lentokentälle laskeutuneessa koneessa oli SAS:n mukaan vikaa laskutelineessä, ja laskeuduttuaan se jäi kallelleen siipi maassa.

Kastrupin lentokentällä varauduttiin suuronnettomuuteen vian ilmettyä. Bergenistä lähteneessä koneessa oli 44 ihmistä.
Trevlig resa!

PS: Jännittää seurata tilannetta, että kuinka monta onnettomuutta tai montako ruumista pitää tulla ennenkuin tämä SAS:n Dash-leikki pannaan poikki.
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Ilkka kirjoitti: PS: Jännittää seurata tilannetta, että kuinka monta onnettomuutta tai montako ruumista pitää tulla ennenkuin tämä SAS:n Dash-leikki pannaan poikki.
1 kpl Q400 kunnolla tonttiin niin ettei sielta jengi marssi ulos vaan painuu ruumishuoneelle. :? :shock:

Bombardier on Ruotsin viranomaisten mukaan kieltaytynyt kaikesta yhteistyosta jonkun Ruotsissa sattuneen vaaratilanteen jalkeen.
Huppe
Viestit: 6993
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Ilkka kirjoitti:
Huppe kirjoitti:Tarkennettakoon että lähinnä nuo Dash8-koneen ongelmat mitkä tässä hirvittävät kun muutenkaan tuo lentäminen ei ole kaikkein miellyttävin kokemus omalla kohdalla, millään koneella.
Hupelle terveisiä, että tänään on jälleen SAS:n Dash kärsinyt ongelmista. Tällä kertaa vika oli kuinkas muuten kun laskutelineissä jotka piti olla kunnossa. :shock:
SAS:n Dash-matkustajakone jälleen vaikeuksissa
STT, 27.10.2007


--------------------------------------------------------------------------------

Lentoyhtiö SAS:in Dash-merkkinen matkustajakone on joutunut teknisen ongelman takia vaaratilanteeseen saapuessaan Norjasta Kööpenhaminaan.

Kastrupin lentokentälle laskeutuneessa koneessa oli SAS:n mukaan vikaa laskutelineessä, ja laskeuduttuaan se jäi kallelleen siipi maassa.

Kastrupin lentokentällä varauduttiin suuronnettomuuteen vian ilmettyä. Bergenistä lähteneessä koneessa oli 44 ihmistä.
Trevlig resa!

PS: Jännittää seurata tilannetta, että kuinka monta onnettomuutta tai montako ruumista pitää tulla ennenkuin tämä SAS:n Dash-leikki pannaan poikki.
:shock:

Hyvää tuossa asiassa on se että konemalli on nyt jälleen lentokiellossa, toivotaan että se myös pysyy lentokiellossa vielä hetken =;

Eikö todellakaan ole olemassa mitään viranomaista kuka kieltäisi noilla koneilla lentämisen? Näyttäisi päätösvalta olevan ainoastaan koneiden omistajilla/liisaajilla... Autotkin pitää katsastaa, SASin koneita näköjään ei tarvitse.
Huppe kirjoitti: Henkensä puolesta saa pelätä jo ennen lähtöä ja ainoa toivo on että koneet joutuvat (jälleen) lentokieltoon ja reitittäisivät meidät Finnairilla matkaan.
SAS:n koneella jälleen vaikeuksia laskutelineiden kanssa
Julkaistu 27.10.2007, klo 19.53 (päivitetty 27.10.2007, klo 20.14)

SAS määräsi konetyypille välittömästi uuden lentokiellon.
Aftonbladet, Svt

Jep, näin se homma etenee :smt023
Huppe
Viestit: 6993
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Toisaalta kävikin jo ilmi mutta kertaus on opintojen äiti. SAS nousi turvallisuusasteikolla silmissäni nyt pykälän ylöspäin:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/SAS+v ... 5231375447

Eli Dash8-koneet ovat nyt virallisesti historiaa. Nyt vain tappelemaan lennon uudelleenjärjestämisestä SASin kanssa. :smt023
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Huppe kirjoitti:Eli Dash8-koneet ovat nyt virallisesti historiaa. Nyt vain tappelemaan lennon uudelleenjärjestämisestä SASin kanssa. :smt023

eiköhän se ole enempi Sas:n huoli kuin sinun tai perheesi, jotta saatte uuden reitityksen?
MEH
Viestit: 1115
Liittynyt: 20.4.2004 20:16

Viesti Kirjoittaja MEH »

Huppe kirjoitti: Eli Dash8-koneet ovat nyt virallisesti historiaa. Nyt vain tappelemaan lennon uudelleenjärjestämisestä SASin kanssa. :smt023
Miksi Huppe olette aikoneet mennä Tampereen tai Turun kautta? Eikö Hki-Vantaa olisi ollut järkevämpi?
HS kirjoitti: Dash-kone on lentänyt Kööpenhaminasta Tampereelle ja Turkuun. Helsingin liikenteeseen Dashista luopuminen ei vaikuta.
Kaikki alkoi 26.1.1995.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

On se Dash lentänyt SAS:lla Helsinkiinkin.

Tuo kommentti tarkoittaa sitä, että Helsingin lennot on korvattavissa jollain muulla konetyypillä.
Huppe
Viestit: 6993
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Ilkka kirjoitti:On se Dash lentänyt SAS:lla Helsinkiinkin.

Tuo kommentti tarkoittaa sitä, että Helsingin lennot on korvattavissa jollain muulla konetyypillä.
Jep. Itse olen ihmetellyt tuota samaa että uutisoidaan tarkistamatta faktoja. Tuo De Havilland on kyllä operoinut säännöllisesti useita vuoroja viikottain Helsingistä Köpikseen ja se koneen tyyppi lukee mm. meidän matkalipuissamme.

Ainakin vuoroa SK1711 on nimenomaan lennetty Dash8:lla. Varmasti muitakin, mutta tuo tietty nyt sattuu kiinnostamaan ;) Ja noita tosiaan on http://www.sas.fi -sivuston mukaan peruttu useita edellisen lentokiellon aikana kun tilannetta seurasin, siltikin uutisoitiin että Helsingistä lähteviin lentoihin lentokielto ei vaikuta :roll:
MEH
Viestit: 1115
Liittynyt: 20.4.2004 20:16

Viesti Kirjoittaja MEH »

Niin itsekin muistelin, että tuon näköisellä koneella olen lentänyt Vantaalta Köpikseen... mutta kun en ollut asiantuntija, uskoin uutiseen ;)

Hyvää matkaa joka tapauksessa. Tärkeää, että se pitkän matkan lento tuntuu miellyttävämmältä kuin Finskin siivin. Totuushan voi olla jotain muuta ;)
Kaikki alkoi 26.1.1995.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Varo vaan Huppe niitä Dasheja ja sitten ettei käy kuten tänään, että SAS:n SK973 CPH-BKK lähtö siirtyy aamuun kello 12:30.
tiratiraa
Viestit: 315
Liittynyt: 7.12.2006 8:46
Paikkakunta: Dånö/HuaHin

Viesti Kirjoittaja tiratiraa »

:-D SAS lopetta kokonaan Dash koneiden käytön välittömästi, ruotsin median mukaan.
loikkari

Jäsenkirje SAS:lta

Viesti Kirjoittaja loikkari »

SAS tar Dash 8 Q400 ur trafik för gott

Du har säkert genom media redan tagit del av nyheterna kring SAS och flygplanstypen Dash 8 Q400. Som EuroBonusmedlem och viktig kund till oss vill vi även informera dig direkt om den uppkomna situationen.

Efter den senaste tidens händelser med flygplanstypen Dash 8 Q400 har SAS tagit beslutet att omedelbart upphöra med all trafik med flygplanstypen.

Vårt mål är att också i fortsättningen flyga på de marknader där vi använt Q400. På kort sikt kommer vi att ersätta produktionen genom att disponera om den kapacitet vi har idag inom koncernen, samt genom att hyra in ny kapacitet. Under de närmaste veckorna planerar vi för att säkra produktionen även på lång sikt.

Dash 8 Q400 har haft upprepade kvalitetsproblem och vi kan konstatera att planet inte motsvarar våra kunders krav. Det beslut som SAS tagit är unikt i flygindustrin, men helt nödvändigt. Vi skall förbli ett bolag som står för kvalitet och högsta tänkbara standard när det gäller punktlighet, regularitet och förtroende hos våra kunder.

Vår trafik kommer tyvärr att drabbas av inställda flyg den närmaste tiden som en effekt av beslutet. Vi beklagar det djupt och ber om ursäkt för de problem det kan åsamka dig. Samtidigt hoppas vi att du har förståelse för vårt beslut.

Om du har en resa bokad framöver ber vi dig kontrollera om din flygning är berörd på http://www.sas.se.

De kunder som berörs av inställda flyg ges självklart möjlighet till ombokning av biljetter eller återbetalning. För frågor kring din flygresa ber vi dig kontakta ditt försäljningsställe eller SAS på
0770 - 727 727.
Tuli SAS:lta meili jossa vahvistetaan jo tuo DASH 8 Q400 koneista kokonaan luopuminen, koittavat omalla ja vuokratulla kapasiteetilla lentää niin monta reittiä kuin mahdollista ensialkuun ja hakevat lopullista ratkaisua sen aikana. Siinä tuo pääpiirteittäin ja tärkein mitä jo ei olisi täällä kerrottukin Ai niin Hupelle tuossa on jotta asiakkaat joiden lento peruuntuu tästä johtuen voivat pyytää uutta reititystä tai takaisin maksua
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Terve!
Viimeisten kuuden vuoden aikana olen lentänyt SAS:llä jotain vajaat kymmenkunta kertaa Turusta Bangkokiin ja takaisin joko Tukholman ja Köpiksen tai yhdellä välilaskulla Köpiksen kautta. (Kerran ThainHariphunchailla lokakuussa 2004 meno Köpiksen ja paluu Tukholman kautta). Lentänyt olen eri vuodenaikoihin. Ainoastaan heinä- ja elokuussa en ole Thaimaassa koskaan ollut. Lippujen hinnat ovat vaihdelleet siten, että halvin ollut muistaakseni 710€ ja kallein jotain 940€. Siltä väliltä. Alta tonnin kuitenkin toistaiseksi olen vielä päässyt. Jokaisesta lennosta myös täydet EuroBonus- pisteet (12 000) mitä economysta saa ja kahden ensimmäisen reissun jälkeen hopeatasolle jolloin pisteitä + 15%.
Joka kerta ovat koneet lähteneet ajallaan, matkatavarat tulleet perille jne. Ei ole mitään valittamista. (Nuo Ruotsin ja/tai Tanskan välit taas on operoinut yleensä aina Blue1, muttei aivan joka kerta).
Paikka koneestakin on aina löytynyt. Kerran minut jopa upgreidattiin pyytämättä economysta economy extraan Bangkokista lähdettäessä. 8)
Kerran, kun vasta Don Muangilla huomasin, että passi oli unohtunut majapaikkaan Pattayalle, niin pari päivää lippuun lisää ei ongelmia. Tosin 100€ tuo unohdus maksoi ja tulihan tuosta toki vähän muitakin kuluja, kun Pattayalla kaksi päivää pitempään ”joutui” oleskelemaan. :smt030 :smt035
Myös palvelu koneessa on aina pelannut, ettei ole tarvinnut kuivin suin valitsemaansa leffaa katella, kun tuossa Airbussissa on nuo ”viihdekeskukset” jokaiselle matkustajalle omat. :wink:
Joskus oli vähän aikaa vaihe, kun veloittivat 5€ kuulokkeista economyssa. Sapuskakin on aina ollut ihan syötävää minä, kun en niin kranttu ole sen suhteen koskaan ollut. Intissäkin vedin kaikki risotot ja kesäkeitot naamaan napa ritisten muiden katsellessa vieressä.
Eipä siis mitään ongelmia ennen kuin nyt viime helmikuussa sattui sitten minun kohdalle ensimmäinen kerta, kun kesti vähän pidempään tuo meno Bangkokiin.

Tarina on seuraavanlainen:
Helmikuun 28. päivä 2007 vaimon kanssa Turun lentoasemalle noin klo 18.00.
Morjens tässä olisi meidän passit ja e-liput. Jaahans että Bangkokiin tarttis päästä sanoo plikka. Mää sanon, että juu ja SASsiin ja onko mahdollista tässä jo katsoa paikkoja Bangkokin koneeseen? Plikka kattoo monitoriinsa ja sanoo, että Köpiksen Bangkokin lento(SK973) minkä piti lähteä Kastrupista klo 22.45, on siirretty lähteväksi huomenna aamulla klo 08.30. :? No ei siinä muuta, kuin menoksi ja kun päästään Kastrupiin niin eiköhän siellä sitten selviä mitä ovat järjestäneet.

Aikataulussa klo 19.10 lähdetään(SK6609) kohti Tukholmaa ja Arlandaa jota operoi Blue1. Ensin muistikuvani oli, että olisimme lentäneet SAAB 2000:lla mutta, kun aloin tarkistaa asiaa niin ainakin Wikipedian mukaan Blue1
olisi luopunut noista Saabeista jo syksyllä 2006. :smt017
Jos tuo tieto pitää paikkansa lennettiin me sitten tuolla Avro 85:lla tai sitten se oli ehkä SAS:n MD-90 tai jotain. Enpä muista nyt. :oops: Arlandassa klo 18.55. Vajaa tunti aikaa katella ympärilleen ja siemaista pari olutta. Klo 20.00 lähtee SK413 Kastrupiin. Joku MD-90 tuokin muistaakseni oli. Perillä klo 21.10.

Kaksi pysähdystä. Arlanda ja Kastrup. Toiset vaihtoehdot olisivat olleet, joko lentää Köpikseen suoraan Turusta, mutta silloin olisi pitänyt lähteä jo joskus puolilta päivin ja huinia sitten koko päivä jossain Köpiksessä. Mulle toikin vaihtoehto olisi kelvannut, mutta vaimo ei oikein lämmenny ajatukselle. Tai sitten jollain konstilla Helsinkiin josta pääsisi SAS:llä tai Blue1:llä muistaakseni klo 21.10 olisi lähtenyt lento Köpikseen, aivan kuten ennen pääsi Turusta tuohon samaan aikaan Köpikseen. Tuota vuoroa ei enää ole samaten kuin takaisin Kastrupista Turkuun ennen lähti Blue1 klo 08.10. Nyt joutuu odottamaan tuonne klo 09.50 asti. Kyllä ennen oli paremmin juu.
En muista noita konetyyppejä millä mentiin, mutta muistan varmasti sen, kun tulimme 29. maaliskuuta takaisin, niin tuo klo 09.50 kone Turkuun oli juuri tämä surullisen kuuluisa Dash 8 Q400. Muistan koska tämä oli ensimmäinen kerta tuossa koneessa ja kun e-tiketistä tuota nimeä tavasin. Tuo lento Turkuun silloin sujui aivan normaalisti.

Takaisin tuohon menomatkaan.
Päästiin siis kommelluksitta ja aikataulussa Kastrupiin ja jo Turusta lähtiessä tietoisina siitä, ettei päästä tuonne uudelle Suvarnabhumin kentälle huomenna aikataulussa klo 15.25. (Sivuhuomautuksena todettakoon, että tuo kenttä otettiin virallisesti käyttöön allekirjoittaneen syntymäpäivänä 28. syyskuuta, mutta siitä ei sen enempää) 8) .

Laukut hihnalta ja viereiselle transit-tiskille. Terve meillä tässä tämmönen ropleemi, että mitäs nyt tehdään? Terveppä terve. Teille on varattu hotelli yöksi. Pääsette sinne taksilla ja aamulla teidät noudetaan sieltä bussilla lentokentälle. No selvähän tää on sitten. Kiitoksii vaan. Tämä virkailija anto semmosen keltasen kortin jonka antaisin pirssikuskille niin tämä tietää sitten minne meidät kuskaa sekä paperin jonka näytän sitten hotellissa.
Ulos pihalle taksia jonottamaan. Jonoa oli jotain 30m, mutta takseja oli myös koko ajan jonossa, ettei siinä kauaa mennyt. Annoin tuon keltaisen kortin taksisuharille niin tämä alko puikkottaan mersua kohti Radisson SAS Scandinavia Hotellia.
Oltiin hotellilla noin klo 22.15.
Annoin respalle tuon saamanilapun ja passit luonnollisesti halusi nähdä.
Laukut ylös huoneeseen ja alas syömään. Tarjolla oli ihan kohtuullinen. Etten sanoisi hyvä ja runsas iltapala. Olutta ja/tai vaihtoehtoisesti jotain limonaatia oli kupongin jonka respa antoi mukaan, kuulunut kaksi per nenä. No vaimo joi vettä joten minä jouduin juomaan kaikki neljä pulloa Calsbergia siinä sitten. :wink:
Tosin eipä noita siellä kukaan laskenut. Vaimo kömpikin siitä sitten yöpuulle, kun minä vielä suunnistin aulabaariin parille yömyssylle (gintonicille).
Hotellin alakerrassa oli myös blue elephant
niminen Thai-ravintola mikä kuitenkin oli jo sulkemassa (klo 23.00) meidän tullessa.
Aamupalalle pääsi klo 05.30 alkaen ja bussi odotti, kun astuttiin ulos klo 06.30. Vettä tihutti taivaalta ja oli kyllä niin pimiä ja synkkä keli, mutta fiilarit oli kuitenkin korkealla ja luottavaiset uskoen mekaanikkojen saaneen moottorin vaihdettua (ymmärsin, että tämä olisi ollut viivästyksen syy).
Mielessä vilisti vain kuvat Thaimaasta. Olo oli kuitenkin jotenkin outo siinä bussin penkillä. Tuli mieleen ensimmäinen Thaimaan matkani. Niin kuin olisi istunut Aurinkomatkojen bussissa, sillä erotuksella ettei tässä ollut opasta puhumassa läpiä päähänsä.

Lentokentällä laukut hihnalle. Tuliais ostoksille. Rommia ja suklaata ja piti se tämäkin vielä nähdä vuonna 2007 että likka käytti mankelia kun kortilla maksoin. :shock:
Sitten vihdoinkin koneeseen. Anteeksi tämä viivytys. Olemme pahoillamme sano emo. Muistelen katsoneeni kelloa sen ollessa jotakuinkin 09.00 kun kone rullasi kiitotielle.
Lupa saatu ja kapu vääntää turboruuvia ja lusubussi nousee korkeuksiin ennennäkemättömällä nopeudella. Sen tunsi joka solullaan miten nuo voimakkaat turbiinit työnsivät, piiskasivat :smt079 tätä ilma-alusta eteenpäin ja ylöspäin aina lähemmäs kohti aurinkoa, lämpimään.

Meidän osalta tuo lento sujui muuten aivan normaalisti yhtä pientä episodia lukuun ottamatta.
Tuossa bussissa kun istuimet perällä kun on 2-4-2 minä istuin keskellä käytävän vieressä, vaimoni minun vieressä ja hänen vieressä istui eräs norjalainen jonka vieressä edelleen tämän ystävä myöskin norjalainen, mutta tämä herra oli syntynyt Suomessa ja puhui suomea. Tuo Norjassa syntynyt norjalainen huvittuneena kuuntelikin meidän suomen kieltä omien sanojensa mukaan ymmärtämättä siitä sanaakaan. Minä en puhu norjaa. Englantia kuuntelen sujuvasti. No joka tapauksessa tälle norjalaiselle oli unohtunut povitaskuun korkkaamaton viskipottu josta siinä lennon aikana sivistyneesti aina välillä otimme muovimukin pohjalliset oluiden kyytipojaksi. Juteltiin niitä ja näitä kunnes tämä norski alkoi kehuskelemaan miten hänellä on viisi mianoi´ta jokainen eri kaupungissa ja miten hän näitä pompottaa.
Siitäkös vaimoni suivaantui ja kun norjalainen ei suostunut vaimoni pyyntöön vaihtaa puheenaihetta jysäytti vaimoni muovisen vesipullon lyttyyn tämän herrasmiehen otsaan. :smt075 Se oli aikas kova pamaus!
Jutut loppu siihen paikkaan. :lol: Vähän epäily heräsi hänen Thai-nais tietämyksestä ja viiden jalkavaimon todenperäisyydestä, kun ei tunnista milloin Thai on tosissaan. :wink: Katsoin sitten paremmaksi vaihtaa paikkaa vaimoni kanssa, ettei tule lisää kumuja norjalaisen päähän. Ihan kavereina erottiin kuitenkin, kun perille saavuttiin. :D

Maaliskuun toinen päivä kello noin 01.30 ja laskeutuminen Suvarnabhumille ensimmäistä kertaa elämäni aikana. Kymmenen tuntia aikataulusta myöhässä. Mä olin jonkun verran kaffes ja aikas väsynyt, kun tultiin, etten juuri jaksanut innostua tästä uudesta kentästä. Sen muistan, kun passintarkastusjonossa kattelin, että oli näköjään loppunut maali kesken, kun oli puolet seinästä jäänyt maalaamatta.
Ulos vaan äkkiä piti päästä.
Klo 02.30 pihalla ja se lämmin lehmän henkäys, jeeeee!!!
Tultiin ulos sieltä jostain ylhäältä ja tiesin kyllä, että alempaa olisi saanut mittarin joka olisi heittänyt varmaan vähintään puolet halvemmalla Woraburiin, mutta kun siinnä oli ukko sopivasti hollilla ja minä enemmän kuin väsynyt niin maksoin tuon 900paateroa tälle minkä pyysi.
Nyt ei oltu köyhiä eikä kippeitä. :smt025 Neljä viikkoa lomaa edessä. Ei se yhteen tuhatlappuseen kaadu. :smt026

Eli siis kymmenen tuntia myöhässä aikataulusta perillä. Kööpenhaminassa kuljetukset mennen tullen hotelliin missä seisovasta pöydästä sai syödä minkä jaksoi + juomat ja aamupalakin kunnollinen. Mielestäni meistä pidettiin ihan hyvää huolta.
Meillä, kun ei mitään jatkolentoja eikä muitakaan menoja ollut vaan tarkoitus olikin jäädä Bangkokiin ainakin kahdeksi yöksi niin mitään muita korvauksia edes yrittänyt koskaan hakea.

Tämmösiä SAS- kokemuksia mulla. Pisteitä tällä hetkellä vaikka yhteen Bangkokin lentoon plakkarissa. Pitää ne nyt ainakin käyttää pois ennen kuin menevät vanhaksi. :wink:
Kattellaan sitten taas jatkossa millä lennellään.

Laitetaan parit kuvat

Klo 21.50 Kastrupin taksijonossa
Kuva

Taksilla menossa hotelliin
Kuva

Bussilla lentokentälle
Kuva

Klo 02.30 Suvarnabhum
Kuva

Neljä viikkoa tässä välissä ja sitten takaisin arkeen… :(

Laukut hihnalle ja sitten vielä viimeisille Changeille
Kuva
Vastaa Viestiin