Yksin matkaan marraskuussa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Dice74
Viestit: 2
Liittynyt: 13.2.2007 19:32
Paikkakunta: Parikkala

Yksin matkaan marraskuussa

Viesti Kirjoittaja Dice74 »

Nyt se on sitten tehty, eli ensimmäinen Thaimaan reissu on varattu. Suurella mielenkiinnolla tässä nyt sitten odotellaan että kesä tulee ja menee ja saapuu syys. Sitten lähtee tämä ukuli hippulat vinkuen kohti Thaimaan lämpöä.

Kavereiden kanssa ei saatu aikatauluja sattumaan yksiin joten matkaan täytyy siis lähteä yksin. Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla muiden Thaimaasen ensimmäistä kertaa matkaavien ajatuksia. Kenties sinäkin matkaat yksin? Lisäksi olisi erittäin upea asia saada informaatiota sekä kuulla kokemuksia konkareilta jotka ovat kenties jo reissailleet yksin.

Tällaisella avauksella vetäisee tämän foorumin uusi käyttäjä ja samalla moikkaa kaikkia jo täällä olevia käyttäjiä.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Yksin matkaan marraskuussa

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Dice74 kirjoitti:Lisäksi olisi erittäin upea asia saada informaatiota sekä kuulla kokemuksia konkareilta jotka ovat kenties jo reissailleet yksin.

Tällaisella avauksella vetäisee tämän foorumin uusi käyttäjä ja samalla moikkaa kaikkia jo täällä olevia käyttäjiä.
Moikka ja tervetuloa. Nyt sen informaation hankintaan selaamalla ensin näitä jo tuhansia aiheita mitä foorumille on kirjoiteltu - myös yksin matkustamisesta.

Kannatta käyttää myös haku-sivua kun hakee jotain erityistä tietoa
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/search.php
Dice74
Viestit: 2
Liittynyt: 13.2.2007 19:32
Paikkakunta: Parikkala

Kiitos kiitos...

Viesti Kirjoittaja Dice74 »

....ja sen aiheen kimpussa täällä tiukasti ollaan :) Arvokasta tietoa on jo löytynyt ja kuten tiedetään niin syödessä se halu kasvaa...sama koskee saatua tietoa.
Huppe
Viestit: 6969
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

AnTo
Kaukka komia
Viestit: 48
Liittynyt: 31.1.2007 23:33
Paikkakunta: maalainen

Viesti Kirjoittaja AnTo »

Huppe kirjoitti:Itse aloittaisin tästä:
http://www.hojot.com/matkat/matkakertomus.html

:-D
Oli muuten hyvä :smt026
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Laita vähän kysymyslistaa , niin on helpompi kertoa dataa.

AK
glenni
Viestit: 46
Liittynyt: 16.2.2007 13:59

Viesti Kirjoittaja glenni »

Täällä toinen ekaa kertaa Thaimaahan matkaava ja yksin reissuun myös. Mua olisi kiinnostanut tietää, että miten turvallinen maa Thaimaa on yksinmatkustavalle naiselle? Odotan lomalta rentoutumista ja aion ottaa rutkasti kuvia + tietty nautiskella auringosta ja ruoasta. Tarkoituksena käydä Kwai-joella, Bangkokissa sekä muutamalla lähisaarella (matkakohde Rayong huhti-toukokuussa).
Kaikki tiedot tervetulleita.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

glenni kirjoitti:Täällä toinen ekaa kertaa Thaimaahan matkaava ja yksin reissuun myös. Mua olisi kiinnostanut tietää, että miten turvallinen maa Thaimaa on yksinmatkustavalle naiselle? Odotan lomalta rentoutumista ja aion ottaa rutkasti kuvia + tietty nautiskella auringosta ja ruoasta. Tarkoituksena käydä Kwai-joella, Bangkokissa sekä muutamalla lähisaarella (matkakohde Rayong huhti-toukokuussa).
Kaikki tiedot tervetulleita.
Erittäin turvallinen. Yksinäiselle naiselle turvallisempi kuin Suomi.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
glenni
Viestit: 46
Liittynyt: 16.2.2007 13:59

Viesti Kirjoittaja glenni »

Miki67 kirjoitti:Erittäin turvallinen. Yksinäiselle naiselle turvallisempi kuin Suomi.
Kiitoksia mielenrauhoittelusta :D
Suomesta onkin epämukavia kokemuksia bikineissä...
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

glenni kirjoitti:Täällä toinen ekaa kertaa Thaimaahan matkaava ja yksin reissuun myös. Mua olisi kiinnostanut tietää, että miten turvallinen maa Thaimaa on yksinmatkustavalle naiselle? Odotan lomalta rentoutumista ja aion ottaa rutkasti kuvia + tietty nautiskella auringosta ja ruoasta. Tarkoituksena käydä Kwai-joella, Bangkokissa sekä muutamalla lähisaarella (matkakohde Rayong huhti-toukokuussa).
Kaikki tiedot tervetulleita.
Muistelin, että aiheesta on ollut aiemmin juttua ja laitoin Hakuun hakusanoiksi yksin AND nainen, löysin mm. tämmöisiä:

"Just one" eli nainen yksin matkalla:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1611

Tati matkustaa:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1256

Vinkkejä kaipaa myös naisille:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=12486

yksin matkalle... uskaltaako?:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=12639

Yhteenvetona noista ketjuista käy kyllä ainakin minulle ilmi, että mitään sen suurempia ongelmia ei ole ollut ja matkat ovat sujuneet hyvin. Rayongista ja muistakin kohteista löytää helposti hakutoiminnolla lisää ja esim. selaamalla Keskinen Thaimaa -osiota. Toki kysyä saa ja kannattaa aina kun siltä tuntuu, mutta varmistaakseen mahdollisimman hyvin tietojen saannin, kannattaa ensin etsiä haulla aiempi mahdollinen ketju ja laittaa vaikkapa siihen perään oma viestinsä, niin ketju 'nousee taas ylös'.
glenni
Viestit: 46
Liittynyt: 16.2.2007 13:59

Viesti Kirjoittaja glenni »

BlackMike kirjoitti: Rayongista ja muistakin kohteista löytää helposti hakutoiminnolla lisää ja esim. selaamalla Keskinen Thaimaa -osiota. Toki kysyä saa ja kannattaa aina kun siltä tuntuu, mutta varmistaakseen mahdollisimman hyvin tietojen saannin, kannattaa ensin etsiä haulla aiempi mahdollinen ketju ja laittaa vaikkapa siihen perään oma viestinsä, niin ketju 'nousee taas ylös'.
Kiitos! Linkit olivat kerrassaan loistavia :)
Rayongista löysin juttuja (niitä on kyllä vähänlaisesti, mutta se kuvastanee paikan ei-massaturismia). Pakko myöntää häpeäkseen, että tästä yksinmatkaamisesta käytin vääriä hakusanoja :oops: Eli super kiitos BlackMike!
Garrett
Viestit: 12
Liittynyt: 22.12.2006 21:36

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Tervehdys!
Itsellä on kanssa semmoinen tilanne että Thaimaahan pääsyn olen itselleni jo pari vuotta sitten luvannut (kun on saanut kuunnella tuttujen kertomuksia sieltä) ja todennäköinen matka-ajankohta on meilläkin varmistumassa tuohon marraskuun alkuun ja kaksi viikkoa olis tarkoitus olla. Alustavasti olen saanut värvättyä kaksi kaveria mukaan, muitakin saattaa vielä tulla, mutta saattavat vielä nämäkin sankarit perua, mutta minä sinne lähden syksyllä vaikka mikä tulisi!
Nyt täytyy aloittaa aktiivinen foorumin lukeminen kaikista huomioon otettavista asioista.
Viimeksi muokannut Garrett, 19.2.2007 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Monta kertaa olen lähtenyt yksin(3)..Mutta ikinä en ole joutunut olemaan yksin(3) :-D
Tervetuloa vähemmän yksin matkustavien paratiisiin :D
NoCanDo!
Avatar
Numion
Viestit: 396
Liittynyt: 31.5.2006 16:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Yksin matkaan marraskuussa

Viesti Kirjoittaja Numion »

Dice74 kirjoitti: Kavereiden kanssa ei saatu aikatauluja sattumaan yksiin joten matkaan täytyy siis lähteä yksin. Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla muiden Thaimaasen ensimmäistä kertaa matkaavien ajatuksia. Kenties sinäkin matkaat yksin? Lisäksi olisi erittäin upea asia saada informaatiota sekä kuulla kokemuksia konkareilta jotka ovat kenties jo reissailleet yksin.

Tällaisella avauksella vetäisee tämän foorumin uusi käyttäjä ja samalla moikkaa kaikkia jo täällä olevia käyttäjiä.
Mä oon kavereitten kanssa ollut pari kertaa, mutta nyt on yksin eka reissu toukokuussa. Tai siis menen yksin, mutta eipä siellä varmaan ikinä joudu yksin olemaan.
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei"
nassapelle
Viestit: 12
Liittynyt: 18.2.2007 15:20
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Thaimaa - aiheinen keskustelupalsta

Viesti Kirjoittaja nassapelle »

Telkassa on tullut pariinkin kertaan juttua, että etelä Thaimaassa on levotontaja jotain ammuskelua. Onkos kellään parempaa tietoa näistä kahakoista :smt068 . Onko sinne etelään turvallista tulla?
Matkailu aina avartaa :P
sakku
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Levottomuudet ovat tähän asti lähinnä sijoittuneet Yalan, Pattanin, Songkhlan ja Narathiwatin provinsseihin. Jos oikein muistan niin länsirannikon puolella Satunin tai Trangin provinsseissa ei ainakaan mitään isompaa ole ollut. Mitä turvallisuuteen tulee, en noihin provinsseihin menisi lomailemaan ja läpikin kulkisin vain jos on pakko. Sen sijaan saaria etelässä pidän kyllä melko turvallisina, myös Trangin ja Satunin edustalla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Thai ... vinces.png
Skål, kosmonauter!
Garrett
Viestit: 12
Liittynyt: 22.12.2006 21:36

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Garrett kirjoitti:Tervehdys!
Itsellä on kanssa semmoinen tilanne että Thaimaahan pääsyn olen itselleni jo pari vuotta sitten luvannut (kun on saanut kuunnella tuttujen kertomuksia sieltä) ja todennäköinen matka-ajankohta on meilläkin varmistumassa tuohon marraskuun alkuun ja kaksi viikkoa olis tarkoitus olla. Alustavasti olen saanut värvättyä kaksi kaveria mukaan, muitakin saattaa vielä tulla, mutta saattavat vielä nämäkin sankarit perua, mutta minä sinne lähden syksyllä vaikka mikä tulisi!
Nyt täytyy aloittaa aktiivinen foorumin lukeminen kaikista huomioon otettavista asioista.
Tuosta mitään tullut, jätkät perui ja itse tuhlasin rahat asuntoon.....
Noh, täytyy vissiin aloittaa taas suunnittelu ja rahnan jemmaus,jos vaikka omatoimimatkalle ja vielä ekaa kertaa,hulluko???
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6589
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

niin minäkin tein aikoinani ..tunnustan ikinä en ole pakettimatkaa Thaimaahan tehnyt ja tokkopa teenkään. :wink:
Mika#73
Viestit: 50
Liittynyt: 23.5.2006 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika#73 »

Niin myös täällä ollaan yksin matkassa marraskuussa :)

Toki on tunnustettava, että neljäs kerta ja ensimmäistä kertaa yksin :-D
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Tuosta mitään tullut, jätkät perui ja itse tuhlasin rahat asuntoon.....
Vaikea on minnekään päästä jollei itse lähde.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Jolle
Viestit: 17
Liittynyt: 24.4.2007 22:44

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Syyskuussa olisi tarkoitus lähteä. Ostan vaan menoliput Bangkokiin ja ehkä varaan hotlan yhdeksi yöksi etukäteen ja siitä eteenpäin mennäänkin sitten 3kk ihan fiilispohjalta. Joskus ennen joulua jatkan matkaa ausseihin siskoni luo.

Yksinhän reissussa ei kyllä koskaan tarvitse olla jos hakeutuu muiden travelerien mestoille. Parhaat reissut tehdään ex-tempore ja tuntemattomassa seurassa. Viimeksikin reissatessani ausseissa tapasin aivan uskomattoman upeaa jengiä backpacker-paikoissa.

Thaimaan kohteistakaan ei ole kovin tarkkaa käsitystä. Kyllä sitä sitten siellä ehtii miettimään ja kyselemään muilta reissaajilta. Aluksi menee varmaan jokunen päivä Bangkokissa ja siitä sitten varmaan jonnekin rantakohteeseen.

Kunhan viisumit, vakuutukset, rokotukset yms. on kunnossa ja lompakko tallessa niin hyvin menee!
Avatar
BodyMies
Viestit: 52
Liittynyt: 8.2.2007 15:46
Paikkakunta: pk-seutu

Viesti Kirjoittaja BodyMies »

Onko muita finskin lennolla 4-19.11.2007 hki-Bangkok-hki? Matkakohteena toki on Pattis. Yksikseen reissussa kanssa. Kolmas reissu jo ja tiedän paikan kujeet.
Avatar
sami82
mr.mao
Viestit: 1174
Liittynyt: 9.8.2005 20:55
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja sami82 »

eka kerran eräs naapurin setä höynäytti mukaan sen jälkeen pari/kolme reissua yksin sitten sain höynäytettyä kaverin parille seuraavalle lennolle ja nyt pitäs turvautua maukan olkapäähän :D
ja thaimaaassa nyt varsinkin tapaa suomalaisia enemmän kuin etelä-suomessa :evil:
Mikael Hakim
Viestit: 98
Liittynyt: 1.10.2007 11:09

Viesti Kirjoittaja Mikael Hakim »

Minulla on 4.11 tarkoitus lähteä Pattayalle pariksi viikoksi, eka kertaa Thaimaahan.. ja yksin reissussa :-D pojat kylla vihjaili ettei siellä kauaa tarvitse yksinäisenä sutena olla.
Sähköpostinjakaja
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Mikael Hakim kirjoitti:Minulla on 4.11 tarkoitus lähteä Pattayalle pariksi viikoksi, eka kertaa Thaimaahan.. ja yksin reissussa :-D pojat kylla vihjaili ettei siellä kauaa tarvitse yksinäisenä sutena olla.
Jep jep.Onhan siellä noita Suomibaareja.Sitä kaverisi todennäköisesti tarkoitti :-D :wink:
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Vastaa Viestiin