Vaarallinen Thaimaa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

En ymmarra minakaan,koska kylla ne asiat ovat paasaantoisesti sovittavissa ilman asiakkaan pahoinpitelyakin.

tieda sitten kenenkaan asenteista,mutta mina en ainakaan ketjussa ole sanonut,etta turistin tuon takia saa hakata.

siita kysymyksesta syytteen nostamisesta tamakin paskanjauhaminen vissiin taas lahti?
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Peku »

Tapaukset voivat sisältää sellaista mitä ei lehtijutussa kerrota. Taitaa aika harvassa olla paikat jossa asiakas hakataan, jos laskua ei heti pysty maksamaan. Toisaalta asiakaskin voi olla sikamainen ja henkilökunnalta palaa käämit :roll:
Tuo listan järjestys hieman harhauttaa. Pitää vaan jättää menemättä tiettyihin maanosiin Filippiineillä, Thaimaassa, Indonesiassa, Malesiassa jne. Niitä taivaanrannanmaalareita ja muita uskalikkoja tuppaa aina löytymään, jotka kuitenkin menevät ja sitten ollaan kusessa, kun joudutaan terroristien kohteeksi.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja patila »

Näin varmasti onkin jos matkustaa etelä-thaimaahan tai filippiinein eteläosiin, mutta ei kai tuonne muslimialueille ketään täysissä järjissä oleva lähde huvikseen.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8008
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja bimbo »

patila kirjoitti:
Näin varmasti onkin jos matkustaa etelä-thaimaahan tai filippiinein eteläosiin, mutta ei kai tuonne muslimialueille ketään täysissä järjissä oleva lähde huvikseen.
Juuri näin. Ihmetyttää että miksi ei listalla ole Afganistania ja Irakia. Luulisi noissa maissa riskin olevan tosi suuri.
Itse tullut käytyä mm. Ukrainassa kriisin alettua kolme kertaa, ja kuun vaihteessa taas uudelleen. Ei sielläkään mitään hätää ole jos ei mene Donetskin ja Luhanskin huudeille itään.
Avatar
Keo
Kannattajajäsen
Viestit: 3670
Liittynyt: 31.12.2003 12:56

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Keo »

Tässä koko lista s. 8-9
1. Irak
2. Afghanistan
.........
124. Finland

http://www.visionofhumanity.org/sites/d ... 2014_0.pdf
Avatar
raendi
Expatriate
Viestit: 4865
Liittynyt: 9.2.2005 11:22
Paikkakunta: PNH

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja raendi »

bimbo kirjoitti:Ihmetyttää että miksi ei listalla ole Afganistania ja Irakia.
Koska siinä on listattu ainoastaan kauko-idän maat.
- if you ain't pukin', you ain't high -
linhai260
Viestit: 17048
Liittynyt: 22.3.2008 21:27

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja linhai260 »

TomYam kirjoitti:En nyt oikein ymmärrä?! Itsekin joskus käynyt niin että on huomannut ettei rahaa ole rittävästi. Kyllä minut on päästetty sitä rahaa hakemaan, ehkä joku henkilökunnasta on lähtenyt mukaan mutta ei mua ole hakattu sen takia. Eikä tällainen kyllä oikeuta ketään hakkamaan asiakasta. Summa oli naurettava 700 baht! Monessa baarissa jopa voi sopia että maksaa seuraavana päivänä. Jos henkilökunnan jotain pitää tehdä niin se olisi kutsua poliisit selvittämään asiaa. Toki Thaimaassa sekään ei takaa turistille onnellista lopputulosta... Ihme asenne että turistin saa hakata jos on tehnyt jonkun virheen tai sattunut vahinko.
Kerran en soi 7 pystynyt maksamaan kun oli lompakko hävinnyt. Ei ollut tuttu baari mutta sopisin että tuun seuraavana päivänä maksamaan ja otin vielä likan mukaan (tai tyrkytettiin). Ei hakattu eikä uhkailtu. Ja iloinen yllätys että tuli tekstiviesti seuraavana aamuna että lomsa tallessa viereisessä baarissa (jokerbar). Ja kaikki rahat myös löyty ja oli laminoitu kelmu päälle ettei kukaan varasta sisältä mitään. Olin aivan yllättynyt.
SLAVA UKRAINI
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Kerran on minullekin kaynyt niin etta tilasin oluen ja olin unohtanut kayda automaatilla.tarjoilija kutsui sitten paikallle pari isompaa kaveria jotka vaativat minua

sen koskemattoman oluen valittomasti maksamaan.tyhjaa lamiskaani siina sitten esittelin ja ehdotin voisinko kayda automaatilla vai odotellaanko niin kauan,etta

pomonne ehtii paikalle ja tuo olut lampenee seka valjahtyy juoma kelvottomaksi? aikansa pahkailtyaan ehdottivat sitten, etta jatan sen tyhjan lompakkoni ja ajokortin pantiksi.

niin tehtiin ja kavin itsekseni nostamassa sita massia automaatista joka sijaitsi lahes siina yokerhon oven vieressa.

maksoin sitten olueni ja join viela lisaakin sita viinaa,mutta pataan saaminen ei ollut edes lahella ja enemmankin minua huvitti koko tivoli.

edit.mainittakoon viela,etta kyseessa oli sen tyylinen mesta missa se pataan saaminen olisi onnistunut ja joillakin se onnistuikin varsin vaivattomasti.
Viimeksi muokannut H.S.T.69, 21.1.2015 20:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7224
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Samoin mulle on käynyt että olen huomannut taskuni olevan tyhjänä. Whats upissa kun yläkerran reissuun meni suunniteltua enemmän rahaa. Jäin pystyyn jotain 400. mamasan vaan kysyi että tulenko maksamaan tänään vai vasta huomenna. Kipitin majalle ja palasin maksamaan samantein velat pois. Hmmm... otin sen yläkerran tyttelin mukaan samalla velan maksu keikalla unileluksi.
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Tulipa mieleen toinenkin kokemus liittyen tosin siiihen asiakkaan mahdolliseen kayttaytymiseen ja noihin paskalehtien uutisiin,joissa ei aina tiedeta mita oikeasti tapahtui.

Chiang maissa 90 luvun lopulla sattui eraassa jo aikoja sitten lopetetussa suomi baarissa,etta riidanhaluinen muistaakseni Irkku alkoi ensin vankyroimaan laskusta.

ja omistaja totesi etta herra on hyva ja poistuu baarista, eika laskua tarvitse maksaa,mutta se ei tietysti urpolle kelvannut,vaan hakkui omistajan emannan,

kavi omistajan kauluksiin ja rupesi viela rikkomaan baariakin. vaikka omistaja leppoisa kaveri olikin,niin sai kyseinen irkku sitten aikas huolella pataansa.

nykyisin tuollainen olisi valittomasti somessa & paskalehdissa, ja se todennakoisesti kerrottaisiin tyyliin:yrittaja hakkasi syyttoman turistin baarissa,riitaa laskun maksusta...

ps. jos viela palstaa luet niin voit korjata mahdolliset virheet,voi olla etta se ei ollut irkku,mutta melkoinen mulkvisti se kuitenkin oli.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Olen minäkin juonut piikkiin varmaan kymmenessä baarissa, lainannut parilta mamasanilta rahaa loppuyön rillutteluja varten enkä ole joutunut väkivallan kohteeksi. Mitä tämä sitten todistaa jonkun muun kohtelusta, ei yhtään mitään.
Ei se sitä estä etteikö jotkut muut saa turpaan muissa paikoissa typerien väärinkäsitysten takia tai ilman mitään syytä.
Jos itse on säästynyt tuollaisilta kahnauksilta niin hyvä niin mutta ei se näitä muiden pahoinpitelyitä saa häviämään eikä tarkoita etteikö itselle myöhemmin jotain voisi sattua.

Ihmeellistä ajattelua että jos itselle ei ole käynyt mitään niin muka kellekään ei voi sattua mitään jopa ilman syytä.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21524
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja tukataa »

MauKhang kirjoitti: Ihmeellistä ajattelua että jos itselle ei ole käynyt mitään niin muka kellekään ei voi sattua mitään jopa ilman syytä.
Sama meininki tällä foorumilla sohjolan viisumeista keskusteltaessa. Kun itsellä on kerran mennyt kaikki putkeen niin ei muillakaan voi olla mitään ihmeellisyyksiä matkassa...
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

tukataa kirjoitti:
MauKhang kirjoitti: Ihmeellistä ajattelua että jos itselle ei ole käynyt mitään niin muka kellekään ei voi sattua mitään jopa ilman syytä.
Sama meininki tällä foorumilla sohjolan viisumeista keskusteltaessa. Kun itsellä on kerran mennyt kaikki putkeen niin ei muillakaan voi olla mitään ihmeellisyyksiä matkassa...
Minä minä, ja muut on tolloja.
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Heh,onko joku vaittanyt ettei sellaista voisi sattua?

jollain vaikuttaisi olevan kasittamaton tarve vankyroida,etta Thaimaa on muuttunut vaaralliseksi paikaksi.

milloin lienee itse tuokin kyseinen vankaaja thaimaassa edes kaynyt?

mutta jatka vain valitsemallasi linjalla,koska se nayttaisi onnistuvan paremmin kuin luetun ymmartaminen.
5555

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja 5555 »

Kaikkialla voi tosiaan sattua ja tapahtua, ja tapahtuu, eikä Thaimaa tee poikkeusta.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

H.S.T.69 kirjoitti:Heh,onko joku vaittanyt ettei sellaista voisi sattua?

jollain vaikuttaisi olevan kasittamaton tarve vankyroida,etta Thaimaa on muuttunut vaaralliseksi paikaksi.

milloin lienee itse tuokin kyseinen vankaaja thaimaassa edes kaynyt?

mutta jatka vain valitsemallasi linjalla,koska se nayttaisi onnistuvan paremmin kuin luetun ymmartaminen.
Hah, mikä pelle. Itse laitat esimerkkiä jostain 90-luvun mahdollisesti irkusta Chiang Maissa . Että on ollut joku änkyräasiakas jossain baarissa. Sekö todistaa että Thaimaa on turvallinen maa. Mikä vänkyröinti tuo nyt mahtoi olla ? Ja ihan olen tarpeeksi käynyt Thaimaassa omiksi tarpeikseni.
Jatkan toki valitsemallani linjalla kuten näytät sinäkin jatkavan omallasi. Opettele sinä nyt vaan laittamaan ne äät ja ööt siiihen laitteeseesi ettei tule vaarinkasityksia .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Batok kirjoitti:
tukataa kirjoitti:
MauKhang kirjoitti: Ihmeellistä ajattelua että jos itselle ei ole käynyt mitään niin muka kellekään ei voi sattua mitään jopa ilman syytä.
Sama meininki tällä foorumilla sohjolan viisumeista keskusteltaessa. Kun itsellä on kerran mennyt kaikki putkeen niin ei muillakaan voi olla mitään ihmeellisyyksiä matkassa...
Minä minä, ja muut on tolloja.
Juuri näin. Turisti sai pataan ja kaikki muutkin saavat kun minä näin sanon. Päälle vielä normi henkilökohtaisuudet niin avot ollaan asiassa.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Jokin aika sitten astui voimaan ensimmäinen eläinsuojelulaki Thaimaassa, joka nyt jo on osoittanut...
"suo siellä, vetelä täällä." :?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

Omaa erinomaisuuttaan korostamalla ei saa täällä lisäpisteitä vaikka narsisti saattaakin niin kuvitella.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Mojo:
Juuri näin. Turisti sai pataan ja kaikki muutkin saavat kun minä näin sanon. Päälle vielä normi henkilökohtaisuudet niin avot ollaan asiassa.
Sinäkö näin sanot vai kuka ? En nyt löydä sitä kohtaa missä sanotaan että kaikki muutkin saavat pataan. Onko tuo nyt sitä asiaa vai ?

Taitaakin olla ongelma se että media kirjoittelee kaikenlaisista Thaimaassa tapahtuvista ikävistä jutuista. Jos saataisiin media hiljenemään ja lakaistua epäkohdat piiloon niin kaikkihan olisi ihan hyvin ja Thaimaan turvallisuus huippuluokkaa.

Tuossa toinen ketju Turvallisesta Thaimaasta ----> http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 36&t=44100
Viimeksi muokannut MauKhang, 22.1.2015 12:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7224
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Batok kirjoitti:Omaa erinomaisuuttaan korostamalla ei saa täällä lisäpisteitä vaikka narsisti saattaakin niin kuvitella.
Sana narsisti kuuluu vitutus ketjuun :wink:
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

JussiM kirjoitti:
Batok kirjoitti:Omaa erinomaisuuttaan korostamalla ei saa täällä lisäpisteitä vaikka narsisti saattaakin niin kuvitella.
Sana narsisti kuuluu vitutus ketjuun :wink:
Laitetaan seuraavalla kerralla sit sinne. :smt006
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

MauKhang kirjoitti:Mojo:
Juuri näin. Turisti sai pataan ja kaikki muutkin saavat kun minä näin sanon. Päälle vielä normi henkilökohtaisuudet niin avot ollaan asiassa.
Sinäkö näin sanot vai kuka ? En nyt löydä sitä kohtaa missä sanotaan että kaikki muutkin saavat pataan. Onko tuo nyt sitä asiaa vai ?

Taitaakin olla ongelma se että media kirjoittelee kaikenlaisista Thaimaassa tapahtuvista ikävistä jutuista. Jos saataisiin media hiljenemään ja lakaistua epäkohdat piiloon niin kaikkihan olisi ihan hyvin ja Thaimaan turvallisuus huippuluokkaa.

Tuossa toinen ketju Turvallisesta Thaimaasta ----> http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 36&t=44100
Ei kyllä ongelma on ihan kirjoittajien asenteessa ja keskustelutaidoissa. Mutta ei tästä sen enempää, jatkakaa...
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Hauskaksi menee. Esität itse ensin tuulesta temmatun väitteen. Kun sen alkuperää kysytään niin väistät kysymyksen ja valitat asenteista ja keskustelutaidosta. :D
Tuoko on sitä oikeaa asennetta ?

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Toteaa herra joka on vankyroinyt kohta kaksi sivua,ladellut jo niin tutuksi kayneita henkilokohtaisuuksia, vinkunut nappaimiston kirjaimista ja ymmartamatta tietenkaan asian pointtia.

mitapa luulet saisitko nyt siella pattiksella kaydessa suuremmalla todennakoisyydella piparia tai pataasi kuin aiemmilla reissuillasi?

vaikea ainakin minun on uskoa noita horinoita thaimaan vaarallisuudesta jos miettii kuinka paljon turistien maaraa on kasvanut vaikkapa sitten sen 90 luvun..

enempaa en tosiaan viitsi tata harvinaisen yksinkertaisesta ja selvaa asiaa kommentoida.
Viimeksi muokannut H.S.T.69, 22.1.2015 20:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vastaa Viestiin