Budjetti

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Meillä otetaan vesi tuosta condon alakerran automaatista. Hinta samainen bahtin litra. Haetaan aina kerralla toistakymmentä litraa jääkaappiin kylmenemään. Tuon reissun joutuu tekemään pari kertaa viikossa ja kestää 10 min. kerta. Ei paha.
Almila
Viestit: 1
Liittynyt: 23.8.2012 21:55

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Almila »

Itsellä pari studiota View Talay 2 A condossa joten jos jomppari kelpaa niin vuoden diilin voin hyvinkin tehdä.
Ihan ok condo omasta mielestäni uima-altaineen jne... Ainakin itse viihtynyt vähän syrjässä hälinöistä mutta kuitenkin niin lähellä.
Täällä kun näitä thaimaan käviöitä on niin hintakin voidaan määritellä julkisesti kohdalleen ilman välikäsiä.
Ja kun mopokin olisi hyvä olla niin niitäkin on huutokaupasta jäänyt käsiin muutama joten pannaan vaikka samaan pakettiin pientä korvausta vastaan.

Jouduin rekisteröitymään uudelleen kun tunnarit hukassa ja väitti sähköpostin olevan jo käytössä vaikkei suostunut lähettämään unohtuneita?
Itse edes muista millä nimimerkillä täällä aikanaan olin lukemassa juttuja.
Eikä täällä ole kyllä tullut pitkään aikaan käytyäkään mutta nyt olen itsekin lähdössä pidemmäksi aikaa ja etsin jompparin kulmilta taloa.
Joten jos jollakin tiedossa asiallinen luukku jompparin suunnalta vuodeksi tai kahdeksi niin vinkkejä otetaan vastaan.

Vuokraan nuo studiot siis pois ja otan 3 makuuhuoneen talon kunhan löytyy sopiva asiallisella sopparilla.
Happyhomes, Jomtien properties, bahtsold.com, jne jne... kateltu ja seurataan kokoajan mitä tulee tarjolle.

Eli niinkuin sanottua vinkkejä talosta 3 makkarilla linjalla Pratamnak-Jomtien otetaan vastaan ja jos oikeen ideaalinen tulee kohdalle niin voin
Greenway golffin läheltäkin katsella.
Tytär menee suomalaiseen kouluun Pratamnakille joten "dark said" ei ole ihan listan kärjessä mutta kokonaisuus ratkaisee.
Hintahaarukkakin joustava mutta sanotaan nyt 15-30 tuhatta/kk niin pitäisi löytyä jo vaihtoehtoja hyvinkin.
Ja itse siis seuraan lähes kaikkia mahdollisia saitteja mutta jos jollakin on tiskinalta tai tuttujen taloja mahdollisesti tarjolla niin mietitään.
Varsinainen hakeminen alkaa ensikuun puolenvälin jälkeen kunhan pääsen paikalle katsastamaan vaihtoehtoja.
Avatar
ipihalla
Viestit: 235
Liittynyt: 15.12.2003 23:36

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja ipihalla »

Tuomo kirjoitti:Vielä parempi on kotiin sijoitettu suodatusvehje joko jäähdyttimellä tai ilman. Se on kytketty tavalliseen vesijohtoveteen kuten ne kadulla olevat laitteetkin.
Etuna on se että aina tulee vettä eikä tarvitse aamuaskareita tehdä kylän raitilla eikä odotella vesipullojen toimittajia.
Ainakin Samut Prakanissa vedenlaatu on riittävän hyvää vaikkakin viimeisen tulvan aikana oli havaittavissa pikkasen mudan makua.
Mulla kotona on riittävän hyvä vesi ilman suodatinta.... ja jäähdytyskin, etenkin talvella... Budjettimatkaajille thaimaassa suodatinjärjestelmähankinnat ei ole ehkä ihan ykköslähtöön :D
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Peku »

pekka.p kirjoitti:...Chang tölkki maksoi ainakin keväällä noin 22 bahtia kappale (520-540 bahtia laatikko) laatikkoittin ostettuna suurimmassa osassa pikkujuomatkuissa, sevenin hinta taisi olla 29 bahtia, joten neljä tölkkiä päivässä changia juova säästää ostamalla nuo oluet laatikoittain kuukaudessa 840 bahtia :-D
Joku voisi jo laskea mitä tuo tekee 6kk tai 12kk matkalla. Supermarkettien elintarvikepuolelta löytyy muitakin tuotteita joita voi ostaa isommissa erissä ja budjettiin tulee säästöä.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Peku kirjoitti:
pekka.p kirjoitti:...Chang tölkki maksoi ainakin keväällä noin 22 bahtia kappale (520-540 bahtia laatikko) laatikkoittin ostettuna suurimmassa osassa pikkujuomatkuissa, sevenin hinta taisi olla 29 bahtia, joten neljä tölkkiä päivässä changia juova säästää ostamalla nuo oluet laatikoittain kuukaudessa 840 bahtia :-D
Joku voisi jo laskea mitä tuo tekee 6kk tai 12kk matkalla. Supermarkettien elintarvikepuolelta löytyy muitakin tuotteita joita voi ostaa isommissa erissä ja budjettiin tulee säästöä.
Mun oluenjuontimäärillä:n. 10 X 7 thb/kk säästöä, siis puolessa vuodessa 420,- THB :-D
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja terox »

Ihme laskuja taas..
Ainakin mulla jos esim bissee, viinaa yms olis aina kauhiat varastot, niin varmaan tulis juotua enemmän tai tarjottua enemmän. Muilla nähtävästi menee robotintarkasti elämä eteenpäin että voi niin tarkkaan laskea.. :o

Ja muutenkin pitää kotiaan jonain "tukkuna" jossa laatikkokaupalla tavaraa nii hoh kaikenlaista.. :?
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja patila »

terox kirjoitti:Ihme laskuja taas..
Ainakin mulla jos esim bissee, viinaa yms olis aina kauhiat varastot, niin varmaan tulis juotua enemmän tai tarjottua enemmän. Muilla nähtävästi menee robotintarkasti elämä eteenpäin että voi niin tarkkaan laskea.. :o

Ja muutenkin pitää kotiaan jonain "tukkuna" jossa laatikkokaupalla tavaraa nii hoh kaikenlaista.. :?
Minun kodin tukkuna on ainakin toinen jääkaappi terassilla joka on vain juomia varten ja on ladattu usein parilla laatikolla changia, spy whitea, soodavettä ja jotain limua :wink:
Silloin kun liikkuu autolla niin on paljon mukavampaa pari kertaa kuussa ostaa juomatukusta juomat edullisesti, vaihtoehtona on tietysti raahata jokailta sevenistä mopon kansaa muovipusseilla kaljaa ja limuja kotiin, kaikenlaista sanon minä :-D

Peku jos osaa kertoa vaikkapa kuudella tuon 840 bahtia niin selviää että säästöä tulee pelkissä oluissa puolen vuoden aikana 5040 bahtia, limuissa ja muissa juomissa varmaan toinen mokoma joten kyllä tuossa puolen vuoden aikana sen kymppitonnin meikäläisen perhekin säästää ja se helppous, juomajääkaappi kun tyhjenee niin uusi satsi tilalle.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

terox kirjoitti:Ihme laskuja taas..
Ainakin mulla jos esim bissee, viinaa yms olis aina kauhiat varastot, niin varmaan tulis juotua enemmän tai tarjottua enemmän. Muilla nähtävästi menee robotintarkasti elämä eteenpäin että voi niin tarkkaan laskea.. :o

Ja muutenkin pitää kotiaan jonain "tukkuna" jossa laatikkokaupalla tavaraa nii hoh kaikenlaista.. :?
Tuo on totta etta kulutus nousee. Kun illalla loppuu olut tai viski, on liian laiska menemaan ostoksille, mutta jos siina sitten on uusi tolkki tai pullo, niin se on helppo avata.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Kaljavaraston pitäminen lisää melko varmasti myös kulutusta. Ihan samoin kuin jäätelön, suklaan, sipsien jne. varastoiminen painon nousua. :D Tilaisuus tekee varkaan joten tulee varmaan halvemmaksi ostaa pienissä erissä silloin kuin tarvitsee. Itse ostan kaljat aina seiskasta. Yleensä sen verran kuin tarvitsen. Koko viime talvena tuli ostettua ehkä 20 pulloa. Thaimaassa ei tule otettua edes pohjia kämpillä kuten Suomessa.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja patila »

Matkaaja25 kirjoitti:Kaljavaraston pitäminen lisää melko varmasti myös kulutusta. Ihan samoin kuin jäätelön, suklaan, sipsien jne. varastoiminen painon nousua. :D Tilaisuus tekee varkaan joten tulee varmaan halvemmaksi ostaa pienissä erissä silloin kuin tarvitsee. Itse ostan kaljat aina seiskasta. Yleensä sen verran kuin tarvitsen. Koko viime talvena tuli ostettua ehkä 20 pulloa. Thaimaassa ei tule otettua edes pohjia kämpillä kuten Suomessa.
Tuohan on ihan itsestä kiinni ;-) ja omasta selkärangasta kiinni, minulle on normaaliolotila ja itsestäänselvää että viinaa on talossa riittävästi 5-15 litraa, samoin kuin muita miedompia juomia, siltikin kämpillä tuli juotua korkeintaan pottu giniä vime talvena ja oluenlulutukseni ei varmasti nouse siitä että onko sitä pari pottua vai pari laatikkoa jääkaapissa.

Se on varmaan sitten eriasia näillä joilla normaalisti ei ole juomia himassa
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tyg
Viestit: 584
Liittynyt: 16.12.2003 10:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja tyg »

elikä, mitä enemmän juo ,sitä enemmän säästää.
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja terox »

Kyllähän kuitenkin aika isolla osalla ihmisillä asia menee juurikin niin että jos on yllinpöllin herkkuja, juomaa yms kotona, niin kulutus nousee isommaksi...Tietysti jos jollain on selkärangat betonista niin hieno homma ja ei muuta kuin rekkakuormittain tilaten tavaraa, niin pääsee megasäästöihin.. :smt023

Joku roti tietysti tuossakin..Itse muistan hämärästi menneisyydestä että olen saanut jotain tallinnantuliais olutlaatikoita vanhenemaan tms.. Noista ajoista on ainakin mun hamstraukset sitten loppuneet.. :-D

Myös tietysti talouden koolla on merkitystä tässä asiassa..Eri asia sinkun touhut vs mahoton pesue nurkissa pyörimässä :P
linhai260
Viestit: 17049
Liittynyt: 22.3.2008 21:27

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja linhai260 »

kotona pitää aina olla olutta oli sitten Thaimaassa tai Suomessa. Siitä on muutakin iloa kuin pelkkä rahan säästö. Krapulan parantamiseen se nopein lääke ja varmin.
SLAVA UKRAINI
jee

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jee »

linhai260 kirjoitti:kotona pitää aina olla olutta oli sitten Thaimaassa tai Suomessa. Siitä on muutakin iloa kuin pelkkä rahan säästö. Krapulan parantamiseen se nopein lääke ja varmin.
Jos sitä olutta ei olisi kotona, niin ehkä ei olisi sitä krapulaakaan. :wink:
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10434
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja TomYam »

Ihmettelin itsekkin näitä jotka eivät voi pitää alkoholia kotonaan. Itselläkin aina litrkaupalla väkeviä kaapissa. Olutta ja siideriäkin on aina kotona. Eihän niitä ole pakko juoda kaikkia kerralla!? Äsken käytiin autolla Tallinnassa ostamassa reilumpi satsi (henkilöauton takakontti täyteen) olutta, siideriä ja lonkeroa. Kaverit ihmettelivät että meinaatko olla kuukauden putkeen jurrissa? Minä laskin että 4-6 kuukauden menekki kahdelta ihmiseltä + vierasvara. Eikä tulisi mieleenkään ostaa muutamaa tölkkiä olutta 8 eurolla vaan ostan sen salkun 22 eurolla. Se mitä jää "yli" voi juoda vaikka viikon päästä. Alkoholistit ajattelevat asiaa eri tavalla.

Jäätelöäkin pitää olla aina pakastimessa :D
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

TomYam kirjoitti:Ihmettelin itsekkin näitä jotka eivät voi pitää alkoholia kotonaan. Itselläkin aina litrkaupalla väkeviä kaapissa. Olutta ja siideriäkin on aina kotona. Eihän niitä ole pakko juoda kaikkia kerralla!? Äsken käytiin autolla Tallinnassa ostamassa reilumpi satsi (henkilöauton takakontti täyteen) olutta, siideriä ja lonkeroa. Kaverit ihmettelivät että meinaatko olla kuukauden putkeen jurrissa? Minä laskin että 4-6 kuukauden menekki kahdelta ihmiseltä + vierasvara. Eikä tulisi mieleenkään ostaa muutamaa tölkkiä olutta 8 eurolla vaan ostan sen salkun 22 eurolla. Se mitä jää "yli" voi juoda vaikka viikon päästä. Alkoholistit ajattelevat asiaa eri tavalla.

Jäätelöäkin pitää olla aina pakastimessa :D
- Kyllä mä itse voin pitää alkoholia kaapissa, ei ole mikään ongelma. Ei vaan ole mitään syytä pitää tilaa viemässä kun en käytä alkoholia juurikaan kotona. Toki se kulutus hieman lisääntyisi jos sitä olisi. Nyt esim. Suomessa on koko kesän ollut kylmäkellarissa olutta ja siideriä. Olisinko 4-5 kaljaa juonut koko kesän ja kevään aikana. Tuskin niitäkään neljää tai viittä olisin kaupasta hakenut jos eivät olisi olleet valmiina kaapissa. Ja sain ne ilmaiseksi, siten päätyivät sinne kaappiin. :wink:

Toki joillekin se kaapissa pitäminen voi olla suurikin ongelma joten voi olla järkevämpi jättää ne ostamatta. Ne joilla tuo oluen lipittäminen on päivittäinen tapa, saattavat käyttää helposti tuplatenkin jos pitävät kotona kaapit pullollaan alkoholia. Siinä vaiheessa viimeistään tulee halvemmaksi ja terveellisemmäksi ostaa pieniä eriä. Itselleni suurempi ongelma on suklaa. En osta kaupasta oikeastaan koskaan mitään karamellia, mutta jos sitä suklaata sattuu tuossa pöydällä kotona olemaan niin monesti tulee illalla sorruttua. Siksi ei tulekaan pidettyä mitään kotivarastoja suklaankaan suhteen.
Vastaa Viestiin