Budjetti

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
champp11
Viestit: 6
Liittynyt: 23.7.2008 2:14

Budjetti

Viesti Kirjoittaja champp11 »

Eli kyselisin paljonko thaimaassa menisi palttiarallaa kuukaudessa rahaa. ihan perus oleilulla ei mitään ylimääräistä paljoakaan. asumiseen, syömiseen juomiseen? hotellit saisi maksaa päivältä jtn aböyt 5-12$ (?) Onko 500€ kuukaudessa millanen summa...? aivan liian vähän ? vai juuri oikeanlainen summa ? vai voiko tolla summalla saada jo jotain vähä enemmän irti.. elikkä tällästä. krabin alueella asustelisi ja sitten kiertelisi vähä paikkoja millon missäkin..
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

champp11 kirjoitti:Eli kyselisin paljonko thaimaassa menisi palttiarallaa kuukaudessa rahaa...
Ikuisuuskysymys. :?
Tuolla jokunen sivu aiheesta:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=budjetti
-tee ekoteko,älä lisäänny-
FenDa75
Viestit: 112
Liittynyt: 2.5.2005 19:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja FenDa75 »

haulla löytyy tietoa.
mä en lähtis noin vähällä.
500eviikko on mulla ollut yleensä budjetti
Avatar
jusubox
insinöörigolffari
Viestit: 2354
Liittynyt: 6.1.2004 19:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jusubox »

jos ihan perus oleilua niin tonni on aika hyvä raha,,,
hcp 21.2
Avatar
sacaali
Viestit: 1143
Liittynyt: 24.10.2007 19:14
Paikkakunta: some where god behind

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja sacaali »

mie komppaisin kanssa et minimissään tonni kuussa pois lukien tietysti iisanin riisipellon laita.
Reissut Thaimaahan:
02/08 2vk
05/08 4vk
09/08 2vk
02/09 6vk
12/09 11vk
12/10 8vk
01/12 2vk
01/13 5vk
01/16 6vk
01/17 4vk
01/20 4vk
Avatar
bpacker
RTWer
Viestit: 729
Liittynyt: 25.8.2004 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja bpacker »

20 euroa päivässä tekisi 600 euroa kuukaudessa.

40 euroa päivässä 1200 euroa kuukaudessa.

Itse olen ollut Thaimaassa parisenkin kuukautta alle 20 euroa päivä. Mutta silloin pitää vähän katsoa mitä tekee ja pitää kirjaa kuluista.

Lisäksi kysymyksiä joihin ei osaa vastata kukaan muu kuin sinä; kuluuko alkoholia aamuun asti baarissa?, matkustatko yksi vain jaatko huoneen jonkun kanssa?, Viitsitkö etsiä sen halvimman majoituksen, palvelun?, Sukellatko, muuta harrastetta? Vai haluatko olla Baarin Hillopäällikkö-Pää-Johtaja ? (silloin se on min. 200 euroa/päivä)

Joten viimeinen kohta poislukien varaisin enemmän rahaa eli 30-50 euroa/per päivä vähintään, varmuuden vuoksi, parempi ettää rahaa on mukana liikaa kuin liian vähän, kaikkea ei kai tarvitse käyttää vaikka jäisikin yli? Tämäkin on tietysti henkilökohtainen ominaisuus :wink:
Viimeksi muokannut bpacker, 3.12.2008 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Joten varaisin enemmän rahaa 30-50 euroa/per päivä vähintään, varmuuden vuoksi
500 eurolla kuukausi se menee tosiaan pelkäksi oleiluksi ja riisin syönniksi, halvin mahdollinen hotelli löydettävä myös.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
ikikuosi
Viestit: 973
Liittynyt: 13.7.2008 10:43
Paikkakunta: chiang mai

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja ikikuosi »

kyllä ainakin chiang maissa melko hyvin pärjäisi jollain 500-600e, mutta kun kyse on krabista joka tietääkseni on melkoisestikkin kallimpi paikka niin sanoisin että tuo 1000e/kk taitaa olla aika minimi.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8288
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Satku päivässä minimi
klupin talidomi
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

jimmy kirjoitti:Satku päivässä minimi
Jep. THB.. :wink:
-tee ekoteko,älä lisäänny-
champp11
Viestit: 6
Liittynyt: 23.7.2008 2:14

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja champp11 »

Juuh, kiitos vastauksista. huomasin kanssa, että olinkin laittanut väärin tuohon ajatuksissani.. eli tuota 1000€+ / kk piti kysyä että sillä jo varmaan pärjäisi jollakin tapaa. ei mitää kuningas lifestyle vaan, että saisi aikalailla kaiken tarvittavan. ilman erilaisia kalliita aktiviteettejä: sukellusta yms..
Avatar
mykrajaakko
Viestit: 244
Liittynyt: 18.4.2007 19:57

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

500 € / kaksi viikkoa oli mun budjetti, ettei tarvinut syödä riisiä koko kuukausi, vaikka se niin hyvää onkin. Tosiaan se että lähdetkö yksin, vai kaverin kanssa säätää myös rahamäärää...
Mulla tuohon hintaan ei sisältynyt majoitusta, kun olin pakettihässäkkäläisenä..
Ja budjettia söi tytär, joka sai tuhlattua omat rahansa jo ensimmäisellä viikolla.. :roll:
Jim Beam

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

mykrajaakko kirjoitti:500 € / kaksi viikkoa oli mun budjetti, ettei tarvinut syödä riisiä koko kuukausi, vaikka se niin hyvää onkin. Tosiaan se että lähdetkö yksin, vai kaverin kanssa säätää myös rahamäärää...
Mulla tuohon hintaan ei sisältynyt majoitusta, kun olin pakettihässäkkäläisenä..
Ja budjettia söi tytär, joka sai tuhlattua omat rahansa jo ensimmäisellä viikolla.. :roll:
Yleensa jos vetaa jotain remmia mukaan niin sita rahaa palaa enemman kuin reissaisi yksinaan.
Siihen voi aika paljon itse vaikuttaa miten reissaa...
Avatar
mykrajaakko
Viestit: 244
Liittynyt: 18.4.2007 19:57

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

Jim Beam kirjoitti:
mykrajaakko kirjoitti:500 € / kaksi viikkoa oli mun budjetti, ettei tarvinut syödä riisiä koko kuukausi, vaikka se niin hyvää onkin. Tosiaan se että lähdetkö yksin, vai kaverin kanssa säätää myös rahamäärää...
Mulla tuohon hintaan ei sisältynyt majoitusta, kun olin pakettihässäkkäläisenä..
Ja budjettia söi tytär, joka sai tuhlattua omat rahansa jo ensimmäisellä viikolla.. :roll:
Yleensa jos vetaa jotain remmia mukaan niin sita rahaa palaa enemman kuin reissaisi yksinaan.
Siihen voi aika paljon itse vaikuttaa miten reissaa...
Niin, ja sitten kun oli tytär mukana niin tasoitti siinä ettei tullut juotua ja muuten hulluiltua kännipäissään.. :-D Eli lapsen mukana olo taitaa itseasiassa olla plus miinus nolla rahankäytön suhteen.. :roll:
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja ollit »

Tämähän menee melkein kilpailuksi, kukaontullutminkäkinajankuinkavähällärahallatoimeen.
Kyllä minusta tonnikin kuukaudeksi on alakantissa. Ainakin turistikohteessa.
Kysymyksestä voi päätellä, että kaveri on menossa ekaa kertaa Thaimaahan ja ainakin Pattayalla on paljon houkutuksia oppaineen ja kellon soittoineen. Eli pitäisi olla joku varasuunnitelma, mikäli rahaa kuluu oletettua enemmän.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Avatar
sacaali
Viestit: 1143
Liittynyt: 24.10.2007 19:14
Paikkakunta: some where god behind

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja sacaali »

ite olen ollu kaksi kertaa kahen viikon reissulla ja kerran kuukauden. ekalla reissulla oli paketti matka eli majotus jo maksettu ja sen kahen viikon aikana meni noin 2000€(paketti matkoineen n: 3000€) rahaa. toisella reissulla olin kuukauden ja lentoineen ja majotuksineen meni 2500€ ja kolmannella kerralla olin kaksi viikkoo ja majotuksineen meni noin 2500€.

itelle on tuo noin 2500€ butjetti vakiintunu riippumatta reissun pituudesta (2-4 viikkoo). kahotaan seuraavalla mikä on minimissään 6 viikkoo, mut ei haittais vaikka selviisisin tuonkin silllä 2500€ :-D
Reissut Thaimaahan:
02/08 2vk
05/08 4vk
09/08 2vk
02/09 6vk
12/09 11vk
12/10 8vk
01/12 2vk
01/13 5vk
01/16 6vk
01/17 4vk
01/20 4vk
Avatar
mykrajaakko
Viestit: 244
Liittynyt: 18.4.2007 19:57

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

ollit kirjoitti:Tämähän menee melkein kilpailuksi, kukaontullutminkäkinajankuinkavähällärahallatoimeen.
Kyllä minusta tonnikin kuukaudeksi on alakantissa. Ainakin turistikohteessa.
Kysymyksestä voi päätellä, että kaveri on menossa ekaa kertaa Thaimaahan ja ainakin Pattayalla on paljon houkutuksia oppaineen ja kellon soittoineen. Eli pitäisi olla joku varasuunnitelma, mikäli rahaa kuluu oletettua enemmän.

Meneehän rahaa suomessakin monella enemmän tai vähemmän reissussa, oltiinpa sitten levillä tai ikaalisissa.. ei tässä mitään kilpailua ole, jokainen laittaa rahaa sen verran kun on varaa.
Minä = köyhä perheenäiti en voi laittaa juurikaan enempää kuin tonnin kuussa elämiseeni lomalla.. Ne ketkä voi, niin antaa palaa vaan! :smt006
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja ollit »

Ei tässä ollut tarkoitus kenenkään varallisuutta arvostella. Minusta vaan vaikutti siltä, että menee vähän kehumisen puolelle, kuka on pärjännyt pienimmällä budjetilla.
Jos kaveri kysyy minkä verran rahaa tulisi varata, niin tuo nyt on minun oma näkemykseni rahan kulumisesta ja se on minusta varsin realistinen. Ja halusin nimen omaan korostaa, että jos menee ekaa kertaa uuteen paikkaan, voi tulla vastaan yllättäviä menoja, joita ei lähtiessä kotimaassa osannut huomioida.
Myös se, kuuluuko hotelli matkan hintaan vai pitääkö se maksaa käyttövaroista, vaikuttaa paljon rahan kulumiseen.
.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
avart66
Viestit: 39
Liittynyt: 2.4.2008 13:40

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja avart66 »

Viime reisulla 1000 euroo viikko. Kaks viikkoo samalla aikaa kaks hotellii
Viissataa/viikko luulen että olet kuningas
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

champp11 kyseli:
Eli kyselisin paljonko thaimaassa menisi palttiarallaa kuukaudessa rahaa. ihan perus oleilulla ei mitään ylimääräistä paljoakaan. asumiseen, syömiseen juomiseen?
Jos vaikka laskee että hotelli esim. 700thb/pv + ruokaan 500thb ja jos tykkää kovasti bissestä niin 20 ölvii n. 1200thb = 2400thb. (mun mielestä hiukan yläkanttiin :wink: )
Siis "pakollisiin" jotakuinkin 55 euroa/päivä.
Siitä sitten ynnäämään paljonko menee oppaisiin +kellonkilkutuksiin yms... :shock: Taivas rajana :smt035
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja terox »

sacaali kirjoitti: itelle on tuo noin 2500€ butjetti vakiintunu riippumatta reissun pituudesta (2-4 viikkoo).
Summiin en ota kantaa mutta tästä tuli mieleen mitä olen kuullut monien lomamiesten ja naisten puheista että on olemassa "budjetti" ja riippumatta lomapäivistä kaikki menee. Ihan tulee sellanen fiilis että raha polttaa joillakin kovasti taskuissa ja kaikki on lomabudjetista mentävä jos ei muuten niin viimeisen illan moninkertaisilla kellonkilkutteluilla tai viimeisen päivän krääsän ostolla joka menee kotona roskiin.. :o

On vaan jotenkin vierasta ajatella noin.. Tiedä sitten olenko vain erilainen :roll:
Itse pyrin käyttään rahaa fiiliksen mukaan ja takaraivossa sellainen ajatus että jos joku päivä meni massii älyttömästi niin seuraava onkin edullinen rantapäivä jne.. Loppulasku katotaan sitten kotona ja jos joku reissu on menny "yli" niin seuraavan reissun takaraivoon iskostetaan enemmän "järkipäiviä" lisää ..Ikää ja reissuja kun on tullut lisää niin aina paremmin on löytännyt balanssin "perstuntumalta"
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

On vaan jotenkin vierasta ajatella noin.. Tiedä sitten olenko vain erilainen
Itse pyrin käyttään rahaa fiiliksen mukaan ja takaraivossa sellainen ajatus että jos joku päivä meni massii älyttömästi niin seuraava onkin edullinen rantapäivä jne.. Loppulasku katotaan sitten kotona ja jos joku reissu on menny "yli" niin seuraavan reissun takaraivoon iskostetaan enemmän "järkipäiviä" lisää ..Ikää ja reissuja kun on tullut lisää niin aina paremmin on löytännyt balanssin "perstuntumalta"
Yritän itse aina jättää rahaa tähteeksi etten pistä kaikkea menemään ennen kentälle menoa. Mistä sitä tietää mitä yllätyksiä tulee, esim kenttä voi mennä 10 päiväksi kiinni mielenosoitusten vuoksi . Älyttömät tuhlaukset ovat jääneet pois (melkein ainakin) , ei ole viime aikoina joutunut paljon makselemaan lomakuluja jälkeenpäin. Järkipäiviä tosiaankin lisää !

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja terox »

MauKhang kirjoitti:
Yritän itse aina jättää rahaa tähteeksi etten pistä kaikkea menemään ennen kentälle menoa. Mistä sitä tietää mitä yllätyksiä tulee, esim kenttä voi mennä 10 päiväksi kiinni mielenosoitusten vuoksi . Älyttömät tuhlaukset ovat jääneet pois (melkein ainakin) , ei ole viime aikoina joutunut paljon makselemaan lomakuluja jälkeenpäin. Järkipäiviä tosiaankin lisää !
Tässä olen kyllä vähän erilainen. Reissuja varten mulla ei ole tiettyä budjettia vaan liukumavara mitä olen ajatellut käyttää ja fiiliksen mukaan on sitten on mennyt mitä on..Jos jotain kovin yllättävää tulee niin sitä varten sitten on ne luottokortit, jota en normaalisti käytä mutta yllättäviä tilanteita varten hyvä on olla :D
Art2
Ukkomies
Viestit: 893
Liittynyt: 20.7.2004 19:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Art2 »

Nyt reilu kuukausi reissussa ja "paljon" on mennyt. Kuten laskeskelinkin, niin ensimmäisen kuukauden aikana menee vaateosyoksiin yms. enemmän kuin loppureissusta, lukuunottamatta ostoksia Suomen kesää varten sitten juuri ennen paluuta.
Eka kuukausi vei kaikkineen n. 4500€. Juurikaan ei säästelty ja osa meni tietysti suvun tarpeisiin, mutta ei se osa ollut kuin 500€ luokkaa.
Loppureisuun olen budjetoinut 3000€/kk. Hotellivalinnoilla voi säästää paljonkin, kuten myös sapuskapaikkoja valitessa. Niin kuin tässäkin ketjussa on monessa kohtaa todettu, kattoa kulutukselle on täälläkin hankala löytää :lol:
Paikkakuntia joilla olen yöpynyt Thaimaassa on toistaiseksi kertynyt 29 kpl.
Sitä saa mitä tulee!
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

No en ota tohon kk-budjettiin kantaa koska se on niin ihmisestä kiinni...Mutta 5-12 taalaa asumiseen per yö on kyllä ihan liian vähän...Hotelleista ihan turha tolla rahalla puhua...
400bahtilla asustelin Bangkokin Khaosanilla guesthousessa kunnon Bunkkerihuoneessa...
Krabi on kuulemma aika paljon kallimpi paikka eli varaudu aivan järkyttävään rotankoloon jos n.200-450b per yö haluat majoituksesta maksaa...
Vastaa Viestiin