Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Moi!

Ensimmäinen reissu Thaimaahan tulossa 5.12 -20.12 ja 5 henkinen perhe lähdössä.

Olemme buukanneet perhehuoneen Merlin Beach Resortista, Patongin ulkopuolelta. Hotellilta pääsee kuulemma hyvin Freedom beachille pitkähäntäveneellä, tietä tuolle beachille ei ilmeisesti ole olemassakaan.

Löytyykö pitkähäntäveneistä lapsille sopivia pelastusliivejä? Voiko sellaisia vuokrata jostain? Vai pitäisikö pienimpien liivit ottaa Suomesta mukaan?
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3793
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

mjsa kirjoitti:Olemme buukanneet perhehuoneen Merlin Beach Resortista, Patongin ulkopuolelta. Hotellilta pääsee kuulemma hyvin Freedom beachille pitkähäntäveneellä, tietä tuolle beachille ei ilmeisesti ole olemassakaan.
Kyllä Freedom Beach'lle menee tie. Se on loppupäästä (~1km) about yhden kaistan levyinen betonilaattatie, mutta tie kuitenkin.
mjsa kirjoitti:Löytyykö pitkähäntäveneistä lapsille sopivia pelastusliivejä? Voiko sellaisia vuokrata jostain? Vai pitäisikö pienimpien liivit ottaa Suomesta mukaan?
En laskisi sen varaan, että löytyy.
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Eli pois pääsee myös tuktukilla? Sekin kävi mielessä että paluumatka beachiltä voi helposti olla kalliimpi kuin menomatka :mrgreen: , hyvä jos on vaihtoehtoja.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7229
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Lähes poikkeuksetta noissa pitkähäntäveneissä olevat pelastusliivit on huonoa tai surkeata tasoa... tai sitten puuttuvat kokonaan. Kaupoista saa kyllä ihan kelvollisia kohtuuhintaisia. Suomesta en alkais raahaamaan.
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Kiitos vastauksista. Eli sopataan sitten paikanpäällä. Paitsi jos nykyiset säät jatkuvat, silloin ei varmaan huvita koko/puoleksi päiväksi beachille lähteä.

Nuorin on 6v, ja pystyy uimaan n. 10m. Eli ilman kunnollisia liivejä ei veneeseen ole mitään asiaa. Saako tuolta Beachiltä ruokaa ym.?

Vähän ristiriitaista tietysti, etsiä kaunis rauhallinen beachi ja sitten murehtia onko siellä palveluita. Lasten kanssa nyt vaan ei kaipaa mitään erityisen hurjia seikkailuja muttei myöskään armotonta ryysistä.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9925
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Mulla on jotenkin sekaisin Freedom- ja Paradise Beach. Google Earth väittää että Freedom Beach sama kuin Tri Trang beach eli se pitkä ranta Merlinin vieressä ja mäen takana Paradise Beach jonne kuljetetaan myös veneillä. Tri Trang ei ainakaan laskuveden aikana ole kovin uimakelponen kivien ja korallien takia
Jose
Viestit: 201
Liittynyt: 27.8.2009 19:14

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja Jose »

MrTravkin kirjoitti:Mulla on jotenkin sekaisin Freedom- ja Paradise Beach. Google Earth väittää että Freedom Beach sama kuin Tri Trang beach eli se pitkä ranta Merlinin vieressä ja mäen takana Paradise Beach jonne kuljetetaan myös veneillä. Tri Trang ei ainakaan laskuveden aikana ole kovin uimakelponen kivien ja korallien takia
Tai esimerkiksi autolla.
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Tri-Trang on siis tien toisella puolella kuin Merlin ja kaiketi ihan ok. Tuo Hotellin edessä oleva on se kivinen ja sitä kutsutaan ilmeisesti hämäävästi myös Tri-Trangiksi. Paradise on niemen nokassa ja sinne pääsee myös autolla.

Freedom on ainakin googlen mukaan noista etelään, ja sitä on moni hehkuttanut yhdeksi Phuketin parhaista rannoista. Jos minä en siis ole sekoittanut beachejä.....
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Freedom Beach on siis noin 1 km Merlin Beachiltä etelään
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9925
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Tuolla Tri Trangilla olen mopoillut ja siitä Paradiselle menvä ylämäki on sen verran jyrkkä etten lähtenyt automaattiscootterilla 2 päällä edes yrittämään.
Joo, Freedom onkin eri suunnassa eli etelään vaikkei kaukana, joku oli laittanut Google Earthiin kuvia Tri Trangin kohdalle ja nimennyt Freedom Beachiksi. Hyvin näkyy Google Earthilla kun katsoo oikeasta kohtaa :oops:
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Onko myös tuo oikea Tri-Trang laskuveden aikaan liian kivinen uimista varten? Sitten olen kyllä vähän pettynyt, mietin ettei koristeellinen mutta käyttökelvoton näköalabeachi haittaa, jos hotellin takana parin sadan metrin päässä on hyvä ja rauhallinen ranta.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3793
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

mjsa kirjoitti:Onko myös tuo oikea Tri-Trang laskuveden aikaan liian kivinen uimista varten? Sitten olen kyllä vähän pettynyt, mietin ettei koristeellinen mutta käyttökelvoton näköalabeachi haittaa, jos hotellin takana parin sadan metrin päässä on hyvä ja rauhallinen ranta.
Väittävät, että on liian kivinen uimiseen.

Nyt täytyy myöntää, että itsekin menin taas helppoon. Eli Paradise Beach'lle pääsee helposti tietä pitkin. Tie Freedom Beach'lle on huonohko. Eri beachit näkyy esim. tästä hyvin
http://bit.ly/aoUjyi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9925
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Merlinin takana oleva Tri Trang näyttää pahimmiltaan tältä kun vesi on alhaalla. Alin kuva on Google Earthistä napattu, ei tainnut olla kameraa mukana kun olen itse käynyt siellä noin alhaisen laskuveden aikaan. Ylin ja keskimmäinen kuva on mun itse ottamia marraskuussa 2006 joskus iltapäivällä kun vesi ei ollut ihan alimmillaan, mutta pohjan kivikko paistaa veden alta. Vedessä seisova kalastaja on ainakin sadan metrin päässä rannasta. Google Earthilla tai - Mapilla näkyy myös hyvin veden mataluus kauas rantaviivasta. pbe jo laittoikin Google Map linkin
Liitteet
Tri Trang 3.jpg
Tri Trang 2.jpg
Tri Trang.jpg
Tri Trang.jpg (48.09 KiB) Katsottu 39081 kertaa
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Ei tonne ainakaan kakarat huku :mrgreen:

Snorklailut mun kannattaa suosiolla siirtää toisille rannoille. Tietääkö kukaan pitääkö lapsilla olla uimatossut tolla rannalla?
Tropical
Viestit: 244
Liittynyt: 13.10.2005 13:44

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja Tropical »

mjsa kirjoitti:Kiitos vastauksista. Eli sopataan sitten paikanpäällä. Paitsi jos nykyiset säät jatkuvat, silloin ei varmaan huvita koko/puoleksi päiväksi beachille lähteä.

Nuorin on 6v, ja pystyy uimaan n. 10m. Eli ilman kunnollisia liivejä ei veneeseen ole mitään asiaa. Saako tuolta Beachiltä ruokaa ym.?

Vähän ristiriitaista tietysti, etsiä kaunis rauhallinen beachi ja sitten murehtia onko siellä palveluita. Lasten kanssa nyt vaan ei kaipaa mitään erityisen hurjia seikkailuja muttei myöskään armotonta ryysistä.
Ruokaa saa, mutta se täytyy tilata rannalle mennessä ja kertoa kellonaika milloin haluaa syödä. Antoivat muistaakseni pöydän numeron ja sitten ilmoittamaansa kellonaikaan pitää mennä kuikuilemaan kyseisen pöydän luo ja ruuat tuodaan siihen. Juomia saa ostettua muutenkin.

Puolet rannasta on hienoa hiekkaa ja toinen puolikas kivikkoa mistä hyvä lähteä snorklaamaan.

Käynnistämme on muutama vuosi aikaa joten voi olla systeemit muuttuneetkin.
06Phuket
07KhaoLak(KL)
09KL-RayaYai-BKK
10KL-RayaYai-Phuket
10 Lanta-Krabi
11 Samui-Phangan-Chang-BKK
12-13 SIN-Langkawi-Lipe-Mook-KL
13-14 MaePhim-Kood-Mak-BKK
Härkä
Viestit: 266
Liittynyt: 23.8.2007 11:10
Paikkakunta: TRE

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja Härkä »

Freedom beach on hieno ranta ja sinne pääsee vain veneellä. Matkahan ei ole pitkä, mutta maitse sinne estyy pääsy jo mainitun luxushotellin johdosta. Huom. P-häntä veneistä mitä patongilla seilaa ei löydy liivejä...
MUu
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Kiitos vastauksista.

Vähän vielä mietityttää noi liivit. Tuntuu tosiaan hölmöltä täyttää matkalaukkuja pelastusliiveillä mutta onko toisaalta ostamisessakaan mitään järkeä? Nehän joutuu sitten jättämään sinne/roudaamaan Suomeen. Vuokraus tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta, jos sellainen onnistuu. Vai ovatko liivit siellä niin rapahalpoja, että ne voi hyvillä mielin lahjoittaa kivoimmalle venekuskille kahden viikon käytön jälkeen?
Markki
Viestit: 7593
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja Markki »

Tai sitten vain luottaa omaan uimataitoonsa ja kykyyn pelastaa epätodennäköisessä veneenkaatumistilanteessa lapsensa. Ranta ei kuitenkaan kaukana ole, joten ei pitäisi olla ongelmaa.
Näin me toimimme ;-)
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7229
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

mjsa kirjoitti:Kiitos vastauksista.

Vähän vielä mietityttää noi liivit. Tuntuu tosiaan hölmöltä täyttää matkalaukkuja pelastusliiveillä mutta onko toisaalta ostamisessakaan mitään järkeä? Nehän joutuu sitten jättämään sinne/roudaamaan Suomeen. Vuokraus tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta, jos sellainen onnistuu. Vai ovatko liivit siellä niin rapahalpoja, että ne voi hyvillä mielin lahjoittaa kivoimmalle venekuskille kahden viikon käytön jälkeen?
Lasten liivit ehkä 300 thb, eli ei varmaankaan tee kovin syvää kuoppaa talouteen.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7229
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Markki kirjoitti:Tai sitten vain luottaa omaan uimataitoonsa ja kykyyn pelastaa epätodennäköisessä veneenkaatumistilanteessa lapsensa. Ranta ei kuitenkaan kaukana ole, joten ei pitäisi olla ongelmaa.
Näin me toimimme ;-)
Näinhän se monesti on. Aasiassa joutuu ottamaan riskejä, jos haluaa olla ,liikkua ja elää siellä. Turvallisuustasot ei todellakaan ole pohjoismaista tasoa. Veneissä ei ole minkään Lloydsin hyväksyntöjä eikä minkään sortin turvavarusteita. Matkustajia otetaan niin paljon kuin sopii, ei niin paljon kuin järkevää turvallisuuden kannalta olisi. Samanlaista turvallisuusajattelua on aasiassa myös maaliikenteessä. Sellaista se on..... vapaaehtoista riskinottoa ! Ainakin toistaiseksi olen välttynyt suuremmilta ongelmilta. Pari narua ranteeseen ja muutama buddakoru mukaan, niin eiköhän jatkossakin selviä hengissä aasian turvallisuus-standardeista :wink:
juhajuha
Viestit: 1287
Liittynyt: 1.3.2004 1:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja juhajuha »

MrTravkin kirjoitti:Merlinin takana oleva Tri Trang näyttää pahimmiltaan tältä kun vesi on alhaalla. Alin kuva on Google Earthistä napattu, ei tainnut olla kameraa mukana kun olen itse käynyt siellä noin alhaisen laskuveden aikaan. Ylin ja keskimmäinen kuva on mun itse ottamia marraskuussa 2006 joskus iltapäivällä kun vesi ei ollut ihan alimmillaan, mutta pohjan kivikko paistaa veden alta. Vedessä seisova kalastaja on ainakin sadan metrin päässä rannasta. Google Earthilla tai - Mapilla näkyy myös hyvin veden mataluus kauas rantaviivasta. pbe jo laittoikin Google Map linkin
Tässä Tri Trang kulmassa on ihan kiva hiljainen kuppila missä voi istahtaa terassille. Siitä eteenpäin alkaa tuo ylämäki joka muuttuu edellä mainituksi betonilaattatieksi joka päättyy paradise biitsille. Siellä on myös ihan hyvä palvelu jotta ei kuole nälkään tai janoon.
Paras matkani on aina se seuraava.
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Jaa, mutta kun ei usko Buddhaan ja spagettihirviötä ei kiinnosta niin tarttee varmaan panostaa noihin 300 bahtin liiveihin. Eipä tuo kamalasti kirpaise. :P

Ei tartte olla pohjoismaista turvatasoa, mutta merille lähtö lähes uimataidottaman ja liivittömän 6v lapsen kanssa on minusta turha riski. Lapsen kannattelu vedessä on vahvallekin uimarille yllättävän vaikeaa. Testatkaa ensin jossakin altaassa ennen kuin siihen luotatte.

Mutta ongelman voi siis ratkaista 300 bahtilla. Tämä hyvä.
amaryllis
Viestit: 638
Liittynyt: 8.12.2005 23:24

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja amaryllis »

Minä yhdyn täysin edelliseen, meinasin sanoa ihan samaa. Hengenpelastus tyynessäkään vedessä ei ole mitään helppoa hommaa, saati sitten meren aallokossa.

Halpa henkivakuutus, jos 300 bahtilla nuo liivit irtoaa. Hommataan kyllä meidänkin mukeloille, mikäli paikallisten venekyyteihin lähdemme. Mistähän niitä sitten käytännössä löytää? Itse en viimeksi nähnyt missään, mutta en kyllä sillä silmällä katsellutkaan.
5-16.1.10 (Karon)
26.12.10-10.1.11 (Kamala+Karon+Phi Phi)
27.12.11-11.1.12 (Kata+KhaoLak)
29.12.12-13.1.13 (Kamala+Tri Trang)
Lanta/Aonang/Bangkok 22.2-9.3.14
mjsa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.11.2010 19:56

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja mjsa »

Minuakin kiinnostaisi tietää mistä noita liivejä kannataisi etsiä. Ajattelin ottaa tulopäivänä tuktukin Patongin keskustaan rahanvaihtoa ja perussoppailua varten. Löytyisikö esim. Joungceilonista noita liivejä?
Avatar
Jeppe Jääkarhu
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2005 15:51

Re: Freedom Beach/pelastusliivit lapsille?

Viesti Kirjoittaja Jeppe Jääkarhu »

Itse en ole nähnyt yksiäkään liivejä myynnissä phuketissa. Varmasti löytyy, mutta paljon helpommalla pääsee kun käy ostamassa kirpputorilta varmasti turvalliset hellyhansenit ehkä 5 eurolla. Tyhjässä matkalaukussa menomatkalla nuo ei haittaa mitään. Jättää sitten vaikka hotellille ne. Yhdessäkään veneessä en ole nähnyt lasten liivejä phuketissa. Ei pitkähäntä, speedboateissa eikä isommissa sukeltajien käytössä olevissa.

Minusta turhaa loma ajan tuhlausta etsiä liivejä tuolta kun ne saa niin helposti mukaan suomesta. Näin meidän perheellä on ollut joka reissulla omat liivit mukana lapsilla. Hyvä keino estää myös ensikertaa reissuun lähtevän pakkaamasta liikaa tavaraa laukkuun kun täyttää sen liiveillä:)

Ja se pitkähäntävene ei sitten mene mitenkään lähellä rantaa. Aikuinenkaan tuskin uisi rannalle sieltä.
Vastaa Viestiin