ihan just thaimaaseen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja JussiM »

eeelisa kirjoitti:hei entäs jos vuokrais porukalla auton, onko se kamalan hankala? Siis jos vaikka vastaan tulee jotein näkemistä ja haluaa pysähtyä..
Mikäs siinä olisi hankalaa ? Vuokraajiahan riittää. Muistatte vaan hankkia kansainvälisen ajokortin EUkortin lisäksi. Asennoituminen vasemmanpuoleiseen liikenteeseen ja menox vaan.
eeelisa
Viestit: 20
Liittynyt: 25.7.2011 19:45

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja eeelisa »

joo toi kortti on jo tilauksessa mut autoa kun ei ihan helposti pysäytä jokapaikkaan...
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

Pysäköintiä en ole lukuunottamatta aivan keskustoja pitänyt alkuunkaan hankalana. Vasemmanpuoleinen liikenne ottaa hetken tottua, päivän pari ja vilkkuvipuun oikealla puolella rattia en totu ikinä, pitää vaan koittaa muistaa että se on aina oven puolella.
Oma persaus ensin!
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja apasra »

eeelisa kirjoitti:joo toi kortti on jo tilauksessa mut autoa kun ei ihan helposti pysäytä jokapaikkaan...
Jos olette ekakertalaisia ja muutenkin suosittelen että vuokraatte minibussin kuljettajalla, pysähtyy ihan mihin haluatte. Maksatte autosta vuokraa esim. 2500 thb/9 tuntia + polttoaineet tai jotain sinne päin. Hyvissä vekottimissa pidemmillä matkoilla saa vaikka leffat pyöriin DVD-laitteista, karaokea (sääli kuskia).

Esim.

http://www.ezyrentacar.com/page/other/d ... ing-Driver
Viimeksi muokannut apasra, 5.1.2012 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- som nam naa -
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja apasra »

Harmaaselkä kirjoitti:Pysäköintiä en ole lukuunottamatta aivan keskustoja pitänyt alkuunkaan hankalana. Vasemmanpuoleinen liikenne ottaa hetken tottua, päivän pari ja vilkkuvipuun oikealla puolella rattia en totu ikinä, pitää vaan koittaa muistaa että se on aina oven puolella.
Lasia tulee pyyhittyä sulilla usein. :lol:
- som nam naa -
KBH5050

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja KBH5050 »

Näinhän se on nähtävä :oops: Tuhansienkin kilometrien jälkeen toisinaan lasi tuli putsattua, kun piti kääntyä johonkin risteyksestä tai kaistaa vaihdettua. Onneksi on tuo vilkun käyttö tullut opeteltua aikoinaan ajoissa, joten pieni korjaus toiseen viikseen oli helppo suorittaa.
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

Jos on kännykkä johon voi ladata navigaatioon kartat etukäteen, on hyvä idea ladata Thaimaan kartta valmiiksi sisään.
Oma persaus ensin!
Dopeboy
Viestit: 32
Liittynyt: 7.10.2011 21:59
Paikkakunta: Lahti

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Dopeboy »

mites noi rokotukset kun otin ton (työpaikkahoitsu sano et se riittää) havrixin eli A-hepatiitin ja jälkeen päin
rupesin sit miettii et ois kannattanu se twinrix ottaa kuitenki, koska tatuointia esim nyt tulos ja jos johonkin muuhunkin
kanssa käymiseen "joutuu" et saako sitä B-tä enää sit eriksee tai voiko sitä twinrixiä sit toho päälle ottaa..?
kuitenki lähtö on jo 28.1 :P
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Koo »

Dopeboy kirjoitti:et saako sitä B-tä enää sit eriksee tai voiko sitä twinrixiä sit toho päälle ottaa..?
kuitenki lähtö on jo 28.1 :P
Saa. Sen pelkän B-rokotteen nimi on Engerix. Tosin sitä pitäis ottaa 3 piikkiä puolen vuoden sisään.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisu ... %28hbv%29/

Itselle kävi samalla lailla, oli Havrix otettuna, mutta halusin päivittää sen Twinrixiksi, joten sitten otin nuo Engerixit päälle, ja tulos on sama kuin Twinrixillä, tosin taisi tulla vähän kalliimmaksi.
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Dopeboy
Viestit: 32
Liittynyt: 7.10.2011 21:59
Paikkakunta: Lahti

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Dopeboy »

jep! kiitos.. kalliimmaksihan toi tulee mut ei voi mitään.
Dopeboy
Viestit: 32
Liittynyt: 7.10.2011 21:59
Paikkakunta: Lahti

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Dopeboy »

Dopeboy kirjoitti:jep! kiitos.. kalliimmaksihan toi tulee mut ei voi mitään.
viime viikol sit varattu aika ja käyty ottaa twinrix jossa siis oli A:llekkin samal se eka
tehoste.. ja hyvin sain puhuttua et meni firman piikkiin :smt006
Skattanmicce
Viestit: 3
Liittynyt: 6.3.2008 15:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Skattanmicce »

Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta. :roll: Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Saahan sitä ajella vaikka postikortilla, jos riskejä haluaa ottaa. Virallinen vaatimus on kansallinen + kansainvälinen kortti, siitä ei pääse yli eikä ympärin.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Skattanmicce kirjoitti:Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta. :roll: Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.
Mitäs sitten suu pannaan kun olet osallisena liikenneonnettomuudessa?

Itse en kyllä lähtisi millään kulkuneuvolla ajelamaan Thaimaan liikenteeseen ilman voimassa olevaa ajokorttia. Ja Suomalainen EU ajokortti ei sitä ole.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
testikäyttäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 6.2.2011 22:33

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja testikäyttäjä »

Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.
Kollikatti

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

testikäyttäjä kirjoitti:Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.
Eihän sitä muutenkaan tarvi. Siis tasa-arvoisessa risteyksessä. 8)
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja apasra »

Kollikatti kirjoitti:
testikäyttäjä kirjoitti:Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.
Eihän sitä muutenkaan tarvi. Siis tasa-arvoisessa risteyksessä. 8)
On ainakin syytä väistää mikäli ei ole voimassa olevaa ajokorttia, koska syy on silloin fallen (ja yleensäkin sen joka on laittomasti liikkeellä).
- som nam naa -
pönttö
Viestit: 2
Liittynyt: 24.1.2012 20:20

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Terve
Oon lähdössä 29.1 phukettiin ja oon nyt seuraillu viimepäivät sääennusteita netistä, jotka näyttää todella huolestuttavilta siitä eteenpäin. Kuinka paikkaansa pitäviä nää ennusteet on? Valitsin juuri tämän ajankohdan matkalle (helmikuun) poutapäivien takia.

:twisted:
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja JussiM »

pönttö kirjoitti:Terve
Oon lähdössä 29.1 phukettiin ja oon nyt seuraillu viimepäivät sääennusteita netistä, jotka näyttää todella huolestuttavilta siitä eteenpäin. Kuinka paikkaansa pitäviä nää ennusteet on? Valitsin juuri tämän ajankohdan matkalle (helmikuun) poutapäivien takia.

:twisted:
Olen ihan varma että 29.1 jälkeen sataa, ja on aurinkoista. Myös sen takaan että kylmä ei ole.
Avatar
dhara
Viestit: 419
Liittynyt: 27.3.2008 20:34

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja dhara »

pönttö kirjoitti:Terve
Oon lähdössä 29.1 phukettiin ja oon nyt seuraillu viimepäivät sääennusteita netistä, jotka näyttää todella huolestuttavilta siitä eteenpäin. Kuinka paikkaansa pitäviä nää ennusteet on? Valitsin juuri tämän ajankohdan matkalle (helmikuun) poutapäivien takia.

:twisted:
Moneenko ketjuun aiot kirjoittaa saman kysymyksen?

Muista varoa sitten ettet kastu.
Doggystyle Bar
Viestit: 1411
Liittynyt: 30.4.2005 15:53
Paikkakunta: Pattaya

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Doggystyle Bar »

Lasse kirjoitti:
Skattanmicce kirjoitti:Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta. :roll: Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.
Mitäs sitten suu pannaan kun olet osallisena liikenneonnettomuudessa?

Itse en kyllä lähtisi millään kulkuneuvolla ajelamaan Thaimaan liikenteeseen ilman voimassa olevaa ajokorttia. Ja Suomalainen EU ajokortti ei sitä ole.
Jos syyllinen on toinen kuljettaja niin laitetaan kasi ojoon ja otetaan korvaukset.

Nain olen itsetoiminut ja ei ole ollut minkaanlaista ongelmaa siita etta on ollut vain tuo suomalainen EU-kortti. Samoiten kaverini sai juuri hiljattain korvauksia jaa-auton kuljetajalta poliisin maaraamana vaikkei hanellakaan muuta ollut kuin tuo EU-kortti. Toki tietenkin jos pahempi onnettomuus sattuu niin on hyva olla tuo kansainvalinen kortti jos ei thai korttia omista.
DOGGYSTYLE BAR - Made In Thailand Beer Bar Group 2nd Road,Pattaya
eeelisa
Viestit: 20
Liittynyt: 25.7.2011 19:45

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja eeelisa »

rupee jänskää.. Ja ihanku muistais kaikki asiat jota on selvittänyt... :oops:
eeelisa
Viestit: 20
Liittynyt: 25.7.2011 19:45

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja eeelisa »

hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja JussiM »

eeelisa kirjoitti:hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Käy jotenkin, mutta jää vaarallisen löysäksi liitokseksi. Kaupoista saa ostaa sovittimia muutamalla kympillä. Suosittelen sovittimen ostoa.
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10434
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: ihan just thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja TomYam »

JussiM kirjoitti:
eeelisa kirjoitti:hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Käy jotenkin, mutta jää vaarallisen löysäksi liitokseksi. Kaupoista saa ostaa sovittimia muutamalla kympillä. Suosittelen sovittimen ostoa.
Harvoin ollut mikään ongelma. En ainakaan ostaisi suomesta mitään sovittima. Jos tuntuu että tarvitsee niin ostaa Thaimaasta.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Vastaa Viestiin