Viisumi ja lentoliput?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Ernopetteri
Viestit: 10
Liittynyt: 4.11.2012 15:20

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja Ernopetteri »

Matkaaja25 kirjoitti:
Ernopetteri kirjoitti:En löytänyt parempaa theadia tälle kysymykselle, mutta varasin lentoliput ja laskin matkan keston väärin. Kestoksi tulee siis 31 päivää. Onko ongelma ja jos on niin millainen? Eli kannattaako tuon takia ruveta viisumia hakemaan?
- On ongelma. Eivät välttämättä päästä koneeseen ilman viisumia jos sinulla ei ole lentolippua pois maasta 30pv sisällä. Ja vaikka pääsisit koneeseen niin viimeistään Thaimaan päässä tulee sanomista. Yksi vaihtoehto on hommata viisumi ja toinen vaihtoehto ostaa joku halpa lento Thaimaasta ulos ja niin, että se lento on 30pv sisällä saapumispäivästä. Esim. Air asialta saa halpoja eikä sitä lentoa tarvitse käyttää. Lähtiessä joudut lentokentällä maksamaan yhdestä laittomasta päivästä 500b. Sinä vikana päivänä voi kuitenkin tulla sanomista jos joudut tekemisiin virkavallan kanssa ennen lentokenttää. Mahdollisuus on kuitenkin erittäin pieni ja monet tuota tekee ihan tarkoituksella. Lentokentällä pienestä ylityksestä selviääkin sitten rahalla.

Btw oletko laskenut niin kuin kuuluu elit olet Thaimaassa 31pv? Vai laskitko mukaan lähtöpäivän Suomesta? Sitähän ei lasketa vaan Thaimaahan saapumispäivä ratkaisee. Usein kokonaisuudessaan 31pv reissu ei sisällä kuin 30pv Thaimaassa...
Okei. Se on noin tarkkaa... Lähtö on jo parin viikon päästä, eli viisumi ei varmaan enää näiden arkipyhienkään takia enää onnistu... Täytyy vissiin ostaa joku tuollainen lento sitten, tai soittaa finnairille josko voisi siirtää paluulennon aikaisemmaksi...
apv1956
Viestit: 4597
Liittynyt: 7.3.2008 19:50

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja apv1956 »

Hei! Ei kannata stressata, minä laskin väärin myöskin. Maksoin takaisin tullessa Bangkokissa 500 bathia sakkoa, tulin pois 01.12.2012
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
Avatar
der Bomber
Viestit: 14823
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

apv1956 kirjoitti:Hei! Ei kannata stressata, minä laskin väärin myöskin. Maksoin takaisin tullessa Bangkokissa 500 bathia sakkoa, tulin pois 01.12.2012
Tällasta ohjeita kun antaa, niin voi jokunen olla aika pettynyt lentoasemalla, kun ei pääsekkään matkalle. Kannattaa miettiä, millaisia neuvoja jakelee.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

apv1956 kirjoitti:Hei! Ei kannata stressata, minä laskin väärin myöskin. Maksoin takaisin tullessa Bangkokissa 500 bathia sakkoa, tulin pois 01.12.2012
Totta kans?
Miksi joudut maksamaan 500 b, jos olit yhden päivän yli? Siitähän ei mene sakkoa ja jos olit kaksi tai useamman niin silloin se ensimmäinenkin päivä lasketaan mukaan a´500 b.

Syytähän on tietty säntöjä noudattaa ja laskea päivät, mutta onko joltain evätty lennolle pääsy yhdestä ylipäivästä?
Jos tullainen tapahtuisi, niin kentältäkin voi vielä ostaa sen poistumislipun, jos aika antaa myöten.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja patila »

jupeso kirjoitti:
apv1956 kirjoitti:Hei! Ei kannata stressata, minä laskin väärin myöskin. Maksoin takaisin tullessa Bangkokissa 500 bathia sakkoa, tulin pois 01.12.2012
Tällasta ohjeita kun antaa, niin voi jokunen olla aika pettynyt lentoasemalla, kun ei pääsekkään matkalle. Kannattaa miettiä, millaisia neuvoja jakelee.
Itse en ainakaan etukäteen mitään stressiä tuosta ottaisi saati sitten lippua ostaisi, jos lentokentällä tulee ongelma tuon yhden päivän takia niin sitten ostaisin kentältä älypuhelimella vakkapa air asian lipun phnom penhiin joka taitaa olla se edullisin vaihtoehto.

Tuo homma kestää noin viisi minuuttia jos on rekisteröitynyt air asialle ja tiedot ovat esitäytetyt.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Ernopetteri
Viestit: 10
Liittynyt: 4.11.2012 15:20

Re: Viisumi ja lentoliput?

Viesti Kirjoittaja Ernopetteri »

pekka.p kirjoitti:
jupeso kirjoitti:
apv1956 kirjoitti:Hei! Ei kannata stressata, minä laskin väärin myöskin. Maksoin takaisin tullessa Bangkokissa 500 bathia sakkoa, tulin pois 01.12.2012
Tällasta ohjeita kun antaa, niin voi jokunen olla aika pettynyt lentoasemalla, kun ei pääsekkään matkalle. Kannattaa miettiä, millaisia neuvoja jakelee.
Itse en ainakaan etukäteen mitään stressiä tuosta ottaisi saati sitten lippua ostaisi, jos lentokentällä tulee ongelma tuon yhden päivän takia niin sitten ostaisin kentältä älypuhelimella vakkapa air asian lipun phnom penhiin joka taitaa olla se edullisin vaihtoehto.

Tuo homma kestää noin viisi minuuttia jos on rekisteröitynyt air asialle ja tiedot ovat esitäytetyt.
Jees kiitos, noin teenkin.
Vastaa Viestiin