Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
ellahelena
Viestit: 5
Liittynyt: 20.3.2012 23:56

Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja ellahelena »

Hei
Onko kenelläkään kokemusta Hyan Yang nimisestä paikasta Thaimaassa?
Olen lähdössö sinne viikon päästä, ruotsin sukulaisten kanssa. Sen olen ymmärtänyt, että ruotsalaisia sielllä on, lomakylä.
Mutta onko muuta tietoa? Räätäleistä yms. Kannattaako vaihtaa rahaa täällä?
rami
Tau Hua Gnuu
Viestit: 2135
Liittynyt: 24.12.2003 21:35

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja rami »

Anteeks,mut oletko varma että olette menossa Thaimaahan?
Yritin kuuklettaa tota paikkaa ja kaikki tiet veivät Etelä Koreaan.

Voin olla väärässäkin........... :oops:
kontiki
Kannattajajäsen
Viestit: 1611
Liittynyt: 6.12.2007 12:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja kontiki »

Siellähän se näyttää olevan.:) Hua Hin;in eteläpuolella.
http://www.huayyang.net/
Edit Vähän huonosti luettu, olisko tämä paikka?
It doesn't matter where you are coming from. All that matter is where you are going.
Avatar
Pesukarhu
Viestit: 206
Liittynyt: 11.9.2004 22:32
Paikkakunta: Koilliskaira

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Kirjotusasuna yleisimmin olen nähnyt Huai Yang. Huay Yang on toiseksi yleisin, ja variaatioita riittää muitakin.

Räätäleitä taisi olla yksi thaimaalainen, joka lähinnä tekee vaatteita thaikuille. Löytyy rautatieaseman läheltä. Varsinaista länsimaisille suunnattua räätäliä joka osaisi kunnon puvun tehdä ei ole. Ostoksille ja räätälille on suunnattava esim. Hua Hiniin.

Ravintoloita joista löytyy englanninkielinen ruokalista on varmaan tusinan verran. Thai-ruokaloita muutama lähinnä valtatien varrella.

Ruotsalaisten aidattuja lomakyliä taitaa olla lähemmäs kymmenen. Muita kansallisuuksia vähän. Suomalaisia tietääkseni 0.

Pankkiautomaatti löytyy kylän läpi menevän päätien (Phetkasem road) varrelta Shell-huoltoaseman yhteydestä. Pankkia ei ole, eikä rahanvaihtopistettä. Lähin pankki 15km etelään Thapsakean kylässä. Thaimaan valuuttaa kannattaa siis käteisenä olla taskussa ennen kylään saapumista, mutta ei sitä ihan Suomesta asti tarvi kantaa. Vaihtaa vaikka lentokentällä maahan saavuttaessa.

Kylä on aika laajalla alueella. Mopeti tai vähintään polkupyörä on siis aika pakollinen varuste. Muutamasta paikasta löytyy skoottereita vuokralle, ja myös sivuvaunullisia skoottereita on tarjolla. Valtatien länsipuolella on käytännössä vain vesiputous ja maaseutua. Turismi on keskittynyt valtatien ja meren väliin hajalleen.

Rannat siistejä ja laajoja. Hietikkoa on leveä kaistale ja jatkuu autiona pitkälle etelään ja pohjoiseen. Vain palmut puuttuu, sillä pääosin rannan tuntumassa kasvaa havupuuta.
Kulkukoiria paikoin haitaksi asti eteenkin päärannalla.

Passaa kysellä, niin koitan vastailla. Puoli vuotta kyseisessä kylässä olen asustellut 2008-2009, joten jotkin tiedot voi jo vanhentuneitakin olla. Viimeksi olen piipahtanut paikalla 2011.
ellahelena
Viestit: 5
Liittynyt: 20.3.2012 23:56

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja ellahelena »

Hei!
Kiitos varsin kattava ja hyvä yleiskuvaus.Jospa vaikka skootterin sieltä vuokraisi. Juuri rauhaisaa oloa kaipaankin ja tämä vaikuttaa juuri siltä.
Viikko lähtöön, ts. la 31.3 jo matkalla.
Mites varmaan sieltä kesävaatetusta saa, crocsit ja paljasjalka lenkkarit pakkaan täältä mukaan, uikkarit ja jotakin kesäkampetta (vähän)
Tuliaisiin satsaan sitten vaikka Bangkokissa paluumatkalla. Sieltä arvatenkin löytyy..
Löysin joogapaikan sieltä, mutta kadotin osoitteen. Joku ruotsalaisten pitämä.
Koirat hiukka "arveluttaa" olen näet koirafani, ettei vaan tartu matkaa joku turre, vaikka kotona on jo kaksi!

<<<<<<<<<
Innokkaana matkaan :smt006
Avatar
Pesukarhu
Viestit: 206
Liittynyt: 11.9.2004 22:32
Paikkakunta: Koilliskaira

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Vaatekauppoja ei oikein ole, ellei uusia ole tullut. Markkinat on joka päivä jossain päin kylää ja muistaakseni perjantaisin on isommat markkinat kylän eteläpäässä valtatien varrella, josta löytyy jo vaatekojujakin.

Kylän karttaa ei ainakaan aikaisemmin ollut olemassakaan, joten esim google-mapsista kannattaa printata jonkinmoinen ilmakuva/tiekartasto mukaan jos kiinnostaa skootterilla kurvailla. Tiet on päällystettyjä ja aika hyväkuntoisia, sekä hyvin hiljaisia rannan ja valtatien välissä. Helppo on siis opetella ajelemaankin vaikka ei Thaimaassa ajelu tuttua olisikaan.

Valtatiellä on poliisiasema jonka kohdilla pitävät aika usein kypäräratsiaa. Sitä kannattaa välttää jos kypärättä kurvailee. Muualla ei poliisit tekemisiiin puutu.

Joogapaikka on varmaan Chang-corner nimisessä ruottalaisten paikassa.

Ne koirat saattaa tosiaan tarttua joskus mukaan. Kirjaimellisesti. Nilkasta nimittäin ohi ajaessa.

Rauhallista lomaa.
surine
Viestit: 171
Liittynyt: 20.12.2004 15:39
Paikkakunta: Hua Hin

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja surine »

Ihan hieno paikka. Olen käynyt minta kertaa Hua hinistä siellä.
Koirille pärjäät kun on jonkinlainen keppi kun kävelet rannalla.
Motobice saikaa on hyvä vehje ajella siellä, eli mopossa on sivuvaunu
tai sellainen viritys että sillä kulkee 4 henkeä jos tarve vaatii.
Olet koira ihminen sanoit, suosittelen kuitenkin ettet hirveesti
noita villikoiria silittele niillä kun on vaikka mitä siellä
karvoissaan, ainakin minä olen saanut sellasen syyhyn että
en ole enää vuosiin niihin uskaltanu koskea..
ellahelena
Viestit: 5
Liittynyt: 20.3.2012 23:56

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja ellahelena »

Hei!
Matka tuli tehtyä ja ihastuin kylään, rauhaa, rauhaa ja yksinäistä rantaa..
Muutama turisti (ruotsalainen otaksun), jos meni rannalla, siinä kaikki.
Ruokapaikat olivat siistejä ja kohtuuhintaisia, Mopoviritelmä todella hauska, sillä kuljettiin kylässä sekä lähiapaikoissa.
Koiria olil, mutta ei mitään kovin agressiivista lajia näkynyt.
Munkkien paikka joka huolehtii koirista, oli myös mukava. Vein sinne lahjoituksena ruokaa ja hiukan bhateja.
Lähirannalla oli mukavia (suht, siistejä) koiria, niiden kanssa kyllä ystävystyi.
Haluan lähteä sinne uudestaan. Nyt vaan hulluille päiville lippua ostamaan..

<<<<<<<<<<<<<
Matkailu avartaa
Avatar
bpacker
RTWer
Viestit: 729
Liittynyt: 25.8.2004 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja bpacker »

Mitäs tuolla maksaa asuminen, päivä? kuukausi?

Mitä kautta asuntoja voi vuokrata?

Jos joskus kaipaa rauhaa niin tuo näyttää hyvältä paikalta (koiria lukuun ottamatta).
ellahelena
Viestit: 5
Liittynyt: 20.3.2012 23:56

Re: Huan Yang Thaimaa- lähtö 31.3.2012

Viesti Kirjoittaja ellahelena »

bpacker

Kyselit mistä Huasvoi vuokrata asuntoa. Tämä missä olin ja mihin menen elokuulla on sukulaisteni asunto, he vuokraavat myös.
Asuntojen hinnat 200€- ylöspäin/vko (noin) kerron lisää jos kiinnostuit.
Vastaa Viestiin