Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Ilkka

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Peku kirjoitti:Jottei epärehelliset tullivirkailijat veisi mitään ilman että jää selkeä jälki.
Tulliin menet itse niiden laukkujen kanssa määränpäässä enkä kyllä tajua mitä lukollisuus tai lukottomuus siinä tullissa auttaa kun joudut ne kassit kuitenkin avaamaan jos pyydetään.
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja tonyio »

modunid kirjoitti:Pari viime vuotta olen matkustanut Samsoniten laukulla, jossa on minulle numerolukko ja viranomaiselle avaimenreikä, jolla aina halutessaan saavat laukun auki.
ööh, mikä tämä on. Eikö ko. "viranomaiselle" tarkoitettua reikää rosvot saa käyttää halutessaan myös avata laukun? 8)
SepiJN
Viestit: 602
Liittynyt: 2.2.2010 11:19
Paikkakunta: Korso; jotain ihan muuta.

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja SepiJN »

tonyio kirjoitti:
modunid kirjoitti:Pari viime vuotta olen matkustanut Samsoniten laukulla, jossa on minulle numerolukko ja viranomaiselle avaimenreikä, jolla aina halutessaan saavat laukun auki.
ööh, mikä tämä on. Eikö ko. "viranomaiselle" tarkoitettua reikää rosvot saa käyttää halutessaan myös avata laukun? 8)
Lukot on rehellisiä ihmisiä varten ja "tilaisuus tekee varkaan" ihmisiä varten. Rosvot saa minkä vaan auki. Ja tässä tonyio tarkoittaa juuri tällaista TSA lukkoa.
prkl08
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2012 12:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja prkl08 »

SepiJN kirjoitti:
prkl08 kirjoitti:Älkää hyvät ihmiset lukitko niitä laukkuja :D Tottakai ne kaikki avataan jos on tarvetta - säästyt vahingoilta kun et lukitse :)
No tää kyllä riippuu laukusta ja lukosta. Jos on TSA hyväksytty lukko, jonka saa auki turvahenkilökunta niin lukkoon vaan. Mitään Ab Lukko Oy lukkoja ei kannata käyttää. Ja miltei kaikissa uusissa laatulaukuissa , Samsonite, Delsay etc on TSA aukaisumahdollisuus.
TSA = http://www.tsa.gov/travelers/customer/c ... shtm#locks
Oli miten oli ja meni miten meni, mutta jos laitat sillä laukun omalla "numerolukolla", ja ne haluaa matkalaukkuusi katsoa, niin lukko lähtee ja heti. Sama riippulukkojen kans - jos ei lukkoa, niin ainakin kahvat/laukku mäsäks. Siksi lentojen ajaksi kannattaa olla ne numero yhdistelmä ihan "perus 000" lukemilla, ettei niitten tarvitse sitä hajottaa.. Pieni on vahinko, mutta ärsyttäähän sekin.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja Peku »

Ilkka kirjoitti:
Peku kirjoitti:Jottei epärehelliset tullivirkailijat veisi mitään ilman että jää selkeä jälki.
Tulliin menet itse niiden laukkujen kanssa määränpäässä enkä kyllä tajua mitä lukollisuus tai lukottomuus siinä tullissa auttaa kun joudut ne kassit kuitenkin avaamaan jos pyydetään.
Siellä sermin takana on monta työntekijää joiden käsien kautta ruuman laukut menee eteenpäin lähtö- ja saapumispaikan välillä. Lukollisuus nostaa kynnystä asiattomasta avaamisesta ja penkomisesta.
Jymylisko
Viestit: 2311
Liittynyt: 28.12.2009 11:06

Re: Lukitsetteko matkalaukun? Mites käsimatkatavarat?

Viesti Kirjoittaja Jymylisko »

Peku kirjoitti:
Ilkka kirjoitti:
Peku kirjoitti:Jottei epärehelliset tullivirkailijat veisi mitään ilman että jää selkeä jälki.
Tulliin menet itse niiden laukkujen kanssa määränpäässä enkä kyllä tajua mitä lukollisuus tai lukottomuus siinä tullissa auttaa kun joudut ne kassit kuitenkin avaamaan jos pyydetään.
Siellä sermin takana on monta työntekijää joiden käsien kautta ruuman laukut menee eteenpäin lähtö- ja saapumispaikan välillä. Lukollisuus nostaa kynnystä asiattomasta avaamisesta ja penkomisesta.
Puhuit epärehellisistä tullivirkailijoista niin luulenpa että Ilkka tarttui siihen.

Itse en kuljeta mitään arvokasta ruumaan menevässä kassissa joten ihan sama jos joku pöllii mun kalsarit sieltä.
Vastaa Viestiin