Ao nangin hinnat

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
serafiina
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2005 22:32

Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja serafiina »

Jos joku viitsisi laittaa vahan hinnoista osviittaa. On sellainen tunne, etten halua ostaa mitaan, kun ei ole hintalappuja tuotteissa. En jaksa menna kyselemaan hintoja ja selvittamaan puolet matkasta hinta tasoa. Rahaa ei ole kuin roskaa, joten en halua maksaa ihan ylihintoja. Eli jos joku on vasta kaynyt Ao Nangissa, niin voisitko antaa hinta infoa esim. t-paidasta, aurinkolaseista, hiuskukka koristeista, perus rannekelloista, kunnon snorklaus valineista. Mista tunnistaa kunnon snorklausvalineet? Entapa, paljonko maksaa raatalilla teetetty jakku takki ja housut. En kaipaa vastauksia tyyliin, mene itse kyselemaan. En tykkaan paikallisesta kaupan kaynnista, joten hesimerkki hinnoista olisi paljon apua. Kiitos.
Avatar
Walkabout
Viestit: 490
Liittynyt: 26.3.2012 16:35
Paikkakunta: Koh Samui

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja Walkabout »

Jokatapauksessa ilman tinkaamista et sitä "oikeaa" hintaa saa ja jos maksat suoraan pyynnin, niin todennäköisesti maksat myös ylihintaa. Hintatietous sinänsä on siis turhaa jos ei paikallisesta kaupankäynnistä pidä alkuunkaan.
Yleisesti ottaen oikea hinta on 30-70% pyydetystä jos ei ole jo hintalappu esillä. Valmiiksi hinnotelluissa tuotteissa on pieni tinki vara ja varsinkin paljousalennusta on mahdollista aina saada.
Walkabout bar & grill
Koh Samui
Rose81
Viestit: 479
Liittynyt: 2.2.2013 18:01
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja Rose81 »

Sen hinta tason kyllä aika nopiaan saa selville, eikä ne hinnat paljoa eroa kojujen välillä vaihtele.

Shortsit ostin, muistaakseni 400 bth, eikä suostunut seuraavana myymään toisia samanlaisia 350 bth.
Edelleen harmittaa etten niitä toisia ostanut kun "makso liikaa". :lol:

Kannattaa olla vaan röyhkeä kun niitä tinkaa, ensin kannattaa miettiä mitä se Suomessa maksaa ja se pitää saada 1/3 hintaan ulos :D
Röyhkeys on valttia. :twisted:

Kyllä ne sun rahat haluu niin kyllä ne sit parin päivän jälkeen ne sulle myy halvalla. :P
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Rose81 kirjoitti: Röyhkeys on valttia. :twisted:
Kannattaisko kuitenkin kokeilla ensin "sanukilla" eli maan tavalla hoitaa neuvottelut hauskasti.
Tosin mulla ei ole vertailukohdetta, kun en röyhkeile muutenkaan. Lepposalla tavalla olen hoitanut kaupat aina itselleni sopivaan hintaan.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja apasra »

Rose81 kirjoitti:Sen hinta tason kyllä aika nopiaan saa selville, eikä ne hinnat paljoa eroa kojujen välillä vaihtele.

Shortsit ostin, muistaakseni 400 bth, eikä suostunut seuraavana myymään toisia samanlaisia 350 bth.
Edelleen harmittaa etten niitä toisia ostanut kun "makso liikaa". :lol:

Kannattaa olla vaan röyhkeä kun niitä tinkaa, ensin kannattaa miettiä mitä se Suomessa maksaa ja se pitää saada 1/3 hintaan ulos :D
Röyhkeys on valttia. :twisted:

Kyllä ne sun rahat haluu niin kyllä ne sit parin päivän jälkeen ne sulle myy halvalla. :P
Pääsääntö "puolet pois" ja sitt aletaan tinkiin. :lol:

Kerran sain tingittyä 1000 THB:n tuotteen 350 Bateroon, kun seuraavassa baarissa tyttö kysyi mitä maksoin, nauroi ja sanoi että marketissa myydään 150 baterolla. Mitä tästä opimme, ensin pitää tietää suunnilleen kyseisten tuotteiden paikallinen hintataso jotta kannattaa katumyyjiltä ostaa yhtään mitään.

Viimeisenä päivänä kun sulle tarjotaan tuotteita ja levittelet taskun vuorauksia, että rahat on loppu ja lento lähtee, niin kummasti tuotteiden hintakin alkaa tippumaan.
Viimeksi muokannut apasra, 21.3.2013 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- som nam naa -
jomppa73

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja jomppa73 »

JussiM kirjoitti:
Rose81 kirjoitti: Röyhkeys on valttia. :twisted:
Kannattaisko kuitenkin kokeilla ensin "sanukilla" eli maan tavalla hoitaa neuvottelut hauskasti.
Tosin mulla ei ole vertailukohdetta, kun en röyhkeile muutenkaan. Lepposalla tavalla olen hoitanut kaupat aina itselleni sopivaan hintaan.
Absoluuttista referenssiä ei ole. Hinta on neuvottelukysymys. Kysyntä kohtaa tarjonnan.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja apasra »

serafiina kirjoitti:Jos joku viitsisi laittaa vahan hinnoista osviittaa. On sellainen tunne, etten halua ostaa mitaan, kun ei ole hintalappuja tuotteissa. En jaksa menna kyselemaan hintoja ja selvittamaan puolet matkasta hinta tasoa. Rahaa ei ole kuin roskaa, joten en halua maksaa ihan ylihintoja. Eli jos joku on vasta kaynyt Ao Nangissa, niin voisitko antaa hinta infoa esim. t-paidasta, aurinkolaseista, hiuskukka koristeista, perus rannekelloista, kunnon snorklaus valineista. Mista tunnistaa kunnon snorklausvalineet? Entapa, paljonko maksaa raatalilla teetetty jakku takki ja housut. En kaipaa vastauksia tyyliin, mene itse kyselemaan. En tykkaan paikallisesta kaupan kaynnista, joten hesimerkki hinnoista olisi paljon apua. Kiitos.
Räätälillä teetetty jakku voi maksaa 1000 - 10 000 THB, riippuu materiaalista ja räätälin ammattitaidosta. Hyvä maksaa enemmän ja huono vähemmän, mitä eroa? HYvä istuu paremmin ja kangas kestää pidempään. Huonoa en kehtaa pitää päivääkään. Siinä referenssiä, katsele netistä ihmisten suosituksia vertaa tee päätös, mitä enemmän joku tarjoaa halvalla/alennuksella tuotettaan on sitä varmemmin huijari. Jos näät jollaion paikallisella kadulla hyvännäköisen asun kysy missä on teetetty/ostettu.

Itelläkin on muutama puku kaapissa, jota ei reissun jälkeen ole pidetty, kunhan oli kiva tingata kun sai halvalla. :lol:
- som nam naa -
Avatar
Walkabout
Viestit: 490
Liittynyt: 26.3.2012 16:35
Paikkakunta: Koh Samui

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja Walkabout »

En tiedä onko tämä räätäli vielä olemassa, mutta kävin itse teettämässä puvun kyseisessä puljussa kun Ao nangissa kykeni puvun valmistumisen ajan vielä odottelemaan.
Jälkikäteen olen pesettänyt useita Thaimaassa tehtyjä pukuja Suomessa ja tämän herran tekelettä on kehuttu sekä kankaan että työn laadun puolesta. Hintaa en enää muista, mutta on yhä yksi parhaista puvuista kaapissa.

Kuva
Walkabout bar & grill
Koh Samui
Rose81
Viestit: 479
Liittynyt: 2.2.2013 18:01
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja Rose81 »

JussiM kirjoitti:
Rose81 kirjoitti: Röyhkeys on valttia. :twisted:
Kannattaisko kuitenkin kokeilla ensin "sanukilla" eli maan tavalla hoitaa neuvottelut hauskasti.
Tosin mulla ei ole vertailukohdetta, kun en röyhkeile muutenkaan. Lepposalla tavalla olen hoitanut kaupat aina itselleni sopivaan hintaan.
Tietenkin tietenkin. :D Mutta pitää muistaa että meitä suomalaisia riittää moneen junaan.
Kaverinikin maksoi kaikista tuotteista enemmän.. Siksi kun ei tajunnut miten homma toimii vaikka moneen kertaan kädestä kiinni piti ja selitti. Ei kehdannut tinkiä tarpeeksi. :smt021
Ei röyhkeys tarkoita että tarvitsee edes ääntä korottaa. Lomallahan siellä ollaan. :smt039
clubi
Viestit: 263
Liittynyt: 12.7.2006 8:47

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja clubi »

maksaa mitä maksaa ja jos on itse tyytyväinen hintaan ja laatuun niin eikö se ole pääasia?
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Re: Ao nangin hinnat

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Osta tavaratalosta, ei tarvitse tinkiä :!:
Vastaa Viestiin