Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
noorapuu
Viestit: 2
Liittynyt: 23.7.2013 11:54

Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja noorapuu »

Hei!

Homman nimi on tämä: kaksi opiskelijatyttöä lähdössä Thaimaahan tammikuussa 2014 kolmeksi viikoksi. Itse olen ensikertalainen ja kämppikseni on ollut siellä muistaakseni kerran perheen kanssa. Lueskelin jo täällä vähäsen aikaisempia keskusteluja ja oli kyllä paljon hyödyllistä tietoa, kiitos!

Kuitenkin pari kysymystä tuli mieleen vielä. Emme aio lähteä pakettimatkalle, vaan aiotaan ostaa lennot nyt parin viikon päästä. Kämppikseni ehdotti, että varattais muutamaks ekaksi yöksi majoitus Phukettiin ja sitten vähän niinkuin seikkailtais lähistöllä (esim Krabi, Phi Phi saaret, Koh Samui, Koh Phangan) ja napattais majoitus paikan päältä. Aloin miettimään, että koska se on kuitenkin tammikuu ja siellä on varmasti paljon turisteja niin onkohan sitten paikan päällä oltaessa majoituspaikat ihan tukossa? Ei me mistään hulppeista hotelleista unelmoida, vaan semmoset perushygieeniset ja siistit hotellit tai bungalowit kelpaa. Minkähän hintaista se sitten olisi, jos paikan päältä etsis majoituksen? Luuletteko, että olisi mahdollista saada siisti ja hyvä majoitus hyvään hintaan (hintakatto yöltä varmaan 30e/per naama, tietty mitä edullisempi sen parempi)? Vai pitäisikö meidän vaan kiltisti varata majoitukset etukäteen?

Olen katsellut noita majoituksia ja onhan siellä halpojakin vaihtoehtoja, mutta kun ei yhtään osaa sanoa, minkälainen se paikka sitten paikan päällä oikeasti on. Lisäksi netissä näkyy kaikenlaisia tarjouksia mutta sitten kun menee hotellin sivuille, hinta on aivan eri. Osaisiko kukaan suositella näistä meidän suunnittelemista paikoista (Krabi, Phuket, Phi Phi saaret, Koh Samui ja Phangan) esimerkiksi siistejä edullisia bungaloweja tai hotelleja? Mitä veikkaatte, kuinka paljon kannattaa varata majoitukseen kolmelle viikolle?

Kiitos paljon jo etukäteen!
meitsi123
Viestit: 322
Liittynyt: 25.12.2011 23:28

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja meitsi123 »

Phuket, Samui ja Krabi on varmasti sellasia paikkoja ainakin mistä majoitusta löytyy kyllä suoraan sisään kävelemällä.
Itse olen tätä yhdellä kuukauden reissulla koittanut, enkä kyllä osunut yhteenkään paikkaan missä walk-in hinta olis ollu halvempi.
Päinvastoin joissain paikoissa. Toimivin ratkasu olikin netti (tutkailuun) ja sitten ihan soitto suoraan hotelliin. Tällä sai esim. muuten maksullisen
wi-fin mukaan huoneen hintaan. Pre-paid kortti 7/11:sta niin ei puhelut paljoa maksa.

Toki ilman varausta etuna se, että pääsee etukäteen kurkistamaan huoneen. 30e/yö löytyy varmasti mukavia paikkoja kun näkee vähän vaivaa.

Edit: Tosiaan 30/yö/naama....saatte varmasti hyvän hotellin jo tolla hintaa. 30e yhteensäkin antaa jo vaihtoehtoja ja ihan mukavia/siistejä paikkoja.
Voisko joku muu tehdä sen...
Avatar
Jäämeri
Thaivaltaja
Viestit: 378
Liittynyt: 17.7.2011 15:07
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jäämeri »

Guesthouseja ja hotelleja riittää sen verran että jonkinlainen majapaikka löytynee. MUTTA: tältä foorumilta olen jossain lukenut että maahan tullessa saattavat viranomaiset ruveta suunnitelmia kyselemään, jos tulee viikoiksi maahan eikä majapaikasta ole tietoa. Muistan lukeneeni neuvon hankkia majoitus ainakin muutamaksi ensimmäiseksi päiväksi jotta on laittaa jokin osoite maahantulokaavakkeeseen. Thaimaan osoitettahan koneessa täytettävässä kaavakkeessa kysytään.

No, näin ainakin unisena muistelen foorumilla lukeneeni. Joku varmasti tietää pitääkö paikkansa tai tarkemmin.
https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana

Somehow, Satan got behind me
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Siihen maahantulokaavakkeen hotellikohtaan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.
MIES MENEE MIES VASTAA
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Nakke kirjoitti:Siihen maahantulokaavakkeen hotellikohtaan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.
Niin voikin. Mulla ei ole koskaan ollut etukäteisvarauksia mihinkään. Mä olen kirjoittanut maahantulokaavakkeeseen aina
Stable lodge soi 8 Bangkok, vaikka en olis edes sinnepäinkään menossa. Hyvin on kelvannut.
Jjay
Viestit: 95
Liittynyt: 10.10.2012 19:22

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jjay »

Nakke kirjoitti:Siihen maahantulokaavakkeen hotellikohtaan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.
Jees niin voi, mutta jotain siihen pitää raapustaa. Jätin kerran tyhjäksi niin tullivirkailija käski laittaa "jonkun hotellin nimen". Kirjoitin sitten Hotel Pattaya...
Ammatteja on myös ollut kaikenlaisia mitä on päähän pälkähtänyt..
zili
Viestit: 236
Liittynyt: 14.2.2012 22:16

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja zili »

Siihen maahantulokaavakkeen hotellikohtaan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.
Pelkkä Phuket ei kelvannut, mutta kun lisäsin perään Patong, niin jo kävi ...

Tammikuussa huoneiden hinnat on tietty vähän korkeammalla, mutta 30€ per huone(ei siis hlö), on aika yleinen siistin hotellin hinta, joka on myös lähellä tapahtumia.
Yleisin vaihtoehto taitaa olla parisänky huoneissa, joten jos samassa sängyssä nukkuminen ei ole ongelma niin vapaita huoneita löytyy varmasti. Huoneita on tarjolla paljon enemmän kuin mikään nettipalvelu antaa ymmärtää, mutta minusta on kuitenkin ollut lennon jälkeen mukavempi kun huone on ollut valmiina odottamassa.
patilanmies2

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

Kaikista edullisimpia majoituksia (10-15 €/yö ja alle) ei edes netistä tahdo löytyäkään, kun ei niihin ole mitään sen kummempia varausjärjestelmiä tai ei heillä ole varaa missään isommin mainostaa.

Thaimaa on yksi maailman helpoimmista kohteista matkustaa, majoituksia löytää ihan mistä vain sisään kävellen ja milloin vain. Toki jos haluaa jotakin just tiettyä ja tietyille päiville (joulu tai uusivuosi) johonkin todella vilkkaaseen paikkaan vaikkapa Phuketilla (eli esim. Patong/Kata/Karon Beacheille), niin sitten niille päiville kantsinee kattella netistä hiukan etukäteenkin jo.

Mutta löytyy kyllä varmasti majoitus aina jopa noillekin päiville ihan paikan päältäkin tarvittaessa. Tosin nykyiset nettisysteemit on kyllä todella hyviä etukäteisvarauksiin noihin tuon mainitsemasi hintaluokan majoituksiin ja voihan niitä sitten tehdä vaikka vasta paikan päältäkin sen kautta.

Hyvää matkaa teille sitten aikanaan! :smt006
Avatar
AJNI
Viestit: 69
Liittynyt: 8.3.2010 22:30
Paikkakunta: Lahtis

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja AJNI »

Tuli ite huomattua tammikussa, että noissa netin varaus saiteilla ei näy välttämättä kaikki huoneet. Agoda, hotels.com sekä booking.com näytti et yksi hotelli oli täynnä, mutta tiskiltä kysyessä oli muutama huone vapaana. Kyse tosiaa tollasesta ~30e/yö hintasesta hotlasta Phanganilla
10/07 Pattaya
10/08 Pattaya
2/11 Koh Samui
1/13 Bangkok - Koh Tao - Koh Phangan - Koh Samui - Bangkok
1/14 Phuket
10/14 ????
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja eagle »

AJNI kirjoitti:Tuli ite huomattua tammikussa, että noissa netin varaus saiteilla ei näy välttämättä kaikki huoneet. Agoda, hotels.com sekä booking.com näytti et yksi hotelli oli täynnä, mutta tiskiltä kysyessä oli muutama huone vapaana. Kyse tosiaa tollasesta ~30e/yö hintasesta hotlasta Phanganilla
Jos varaustilanne päivitetään eräajona, viive voi olla päivän eli peruutukset näkyvät vasta seuraavana päivänä.

Sitten voi itse tuon hotellin varata täyteen eikä saada huonetta. Toiseen istuntoon Agoda ja sieltä etsii huonetta sekä samanaikaisesti hotels.com auki ja sama juttu. Huonosti kun käy, kumpikin ymmärtää sen viimeisen huoneen olevan varattu sille naapurifirmalle ja näyttää täyttä.

Samahan tuo on lennoissakin. Olen monta kertaa aikoinani Finskille tehnyt varsuta ja kone on näyttänyt halvimman luokan olevan täynnä. Kun sitten klikkaa refreshiä jonkin ajan päästä, niin tilaa löytyykin. Joku vain on katsonut hintaa matkalle, muttei tehnyt varausta loppuun saakka. Tuolla hetkellä se paikka tietenkään ei ole vapaana.
Avatar
AJNI
Viestit: 69
Liittynyt: 8.3.2010 22:30
Paikkakunta: Lahtis

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja AJNI »

Jostain myös kuullu että noilla firmoilla olis jotku "limitit" eli hotelli ei anna kaikkia huoneita varaukseen vaan jättää walk in asiakkaille niitä tms. Mutta tähän ei kyllä todellakaan kannata luottaa, itellä sattu vaan käymää tuuri oli sitte mistä tahansa kiinni.
10/07 Pattaya
10/08 Pattaya
2/11 Koh Samui
1/13 Bangkok - Koh Tao - Koh Phangan - Koh Samui - Bangkok
1/14 Phuket
10/14 ????
noorapuu
Viestit: 2
Liittynyt: 23.7.2013 11:54

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja noorapuu »

Kiitos paljon kaikille vastauksista!

No sitten saankin huokaista helpotuksesta, kun tosiaan pelkäsin, ettei jäljelle jäisi kuin ne hulppeimmat tai räkäisimmät. En ole oikeastaan Aasiassa juurikaan matkustellut, kerran Intiassa ja sekin oli äidin matkassa, joten ei tarvinnut majoituksesta/sen laadusta huolehtia. Me nyt päätettiin varata bungalow Patongilta kolmeksi ekaksi yöksi ja katsellaan sitten minne tie vie. Fullmoon parteihin mun kämppis haluais lähtä, joten Phanganilta pitänee varmaan kans varata majoitus etukäteen. Mua vähän epäilyttää toi Fullmoon, sillä vanhemmat on opettanu pelkäämään kaikkea mutta kaipa me järjenkäytöllä sieltä selvitään.
Avatar
AJNI
Viestit: 69
Liittynyt: 8.3.2010 22:30
Paikkakunta: Lahtis

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja AJNI »

noorapuu kirjoitti:Kiitos paljon kaikille vastauksista!

No sitten saankin huokaista helpotuksesta, kun tosiaan pelkäsin, ettei jäljelle jäisi kuin ne hulppeimmat tai räkäisimmät. En ole oikeastaan Aasiassa juurikaan matkustellut, kerran Intiassa ja sekin oli äidin matkassa, joten ei tarvinnut majoituksesta/sen laadusta huolehtia. Me nyt päätettiin varata bungalow Patongilta kolmeksi ekaksi yöksi ja katsellaan sitten minne tie vie. Fullmoon parteihin mun kämppis haluais lähtä, joten Phanganilta pitänee varmaan kans varata majoitus etukäteen. Mua vähän epäilyttää toi Fullmoon, sillä vanhemmat on opettanu pelkäämään kaikkea mutta kaipa me järjenkäytöllä sieltä selvitään.
Phanganilt kannattaa tosiaa ennakkoo varata majotus, kun ootte menossa fmp aikaa. Tuntu ainaki haad rin rannan majotukset olevan täynny kun tammikuussa kävästii siellä. Toki vähän kauemmilta biitseiltä luulis löytyvän tilaa, mut onhan se vähä lähtee yöllä suhailee taksien kans varsinki jos on hyvis tumuis.
10/07 Pattaya
10/08 Pattaya
2/11 Koh Samui
1/13 Bangkok - Koh Tao - Koh Phangan - Koh Samui - Bangkok
1/14 Phuket
10/14 ????
Avatar
Walkabout
Viestit: 490
Liittynyt: 26.3.2012 16:35
Paikkakunta: Koh Samui

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja Walkabout »

eagle kirjoitti: Sitten voi itse tuon hotellin varata täyteen eikä saada huonetta. Toiseen istuntoon Agoda ja sieltä etsii huonetta sekä samanaikaisesti hotels.com auki ja sama juttu. Huonosti kun käy, kumpikin ymmärtää sen viimeisen huoneen olevan varattu sille naapurifirmalle ja näyttää täyttä.
No höpön höpön. Tuli mutua siinä määrin, että ei ole Agodan YCS tai muiden sivustojenkaan managerointipalvelut tuttuja.
Huonehauissa ei viedä yhtään huonetta käsistä. Ensimmäinen varsinaisen varauksen tekijä saa huoneensa ja jos niitä vapautetaan enempi järjestelmän käyttöön, niin niitä myös sinne ilmaantuu.
Jos nyt oikeen huono tuuri käy, niin kahdesta järjestelmästä tulee samaan aikaan varaus viimeiseen vapaana olevaan huoneeseen. Tässä tapauksessa toisen varaus perutaan ja siitä tulee ilmoitus. Yleensä se keritään tekemään jo ennen varausvahvistusta.

Jokaiselle sivustolle on annettu omat kiinteät huonemääränsä ja täyteen tullessa valpas henkilökunta sulkee huoneet joka palvelusta yli bookkauksien estämiseksi.
Myös Walk-in ja turistitoimistojen asiakkaille on yleesä pari huonetta varattuna, mutta niitä lisätään hyvin myyvien varaussivustojen käyttöön tarvitessa kun niihin annetut huonemäärät ovat jo täyttyneet.

Samuilla hinta/laatusuhteessa hyvät huonehinnat alkavat 850thb/yö tuona aikana. Esim. Samui Easy Hotel Chawengilla.
Walkabout bar & grill
Koh Samui
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21526
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Jäämeri kirjoitti: tältä foorumilta olen jossain lukenut että maahan tullessa saattavat viranomaiset ruveta suunnitelmia kyselemään, jos tulee viikoiksi maahan eikä majapaikasta ole tietoa.
Itse olen reissannut useita kymmeniä kertoja ilman valmiita majapaikkoja eikä ole koskaan kysytty mitään. Ja mitä sitten vaikka kysyisivätkin? Jos lompsassa on painetta ja passi kunnossa niin varmasti pääsee maahan.

Jäämeri kirjoitti:Muistan lukeneeni neuvon hankkia majoitus ainakin muutamaksi ensimmäiseksi päiväksi jotta on laittaa jokin osoite maahantulokaavakkeeseen. Thaimaan osoitettahan koneessa täytettävässä kaavakkeessa kysytään.
Olen kirjoittanut siihen mitä milloinkin. Joskus pelkän kaupungin nimen...
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

tukataa kirjoitti:
Jäämeri kirjoitti:Muistan lukeneeni neuvon hankkia majoitus ainakin muutamaksi ensimmäiseksi päiväksi jotta on laittaa jokin osoite maahantulokaavakkeeseen. Thaimaan osoitettahan koneessa täytettävässä kaavakkeessa kysytään.
Olen kirjoittanut siihen mitä milloinkin. Joskus pelkän kaupungin nimen...
Jos se kohta on ollut tyhjä, on kyselty. Sen sijaan ihan mikä vaan osoite tai vain kaupunki on riittänyt.
Mitään hotellia ei ole pakko varata eikä sitä läheskään kaikilla omatoimimatkaajilla olekaan varattuna.
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja apasra »

Jätettiin maahantulokortin kohta majoituspaikasta tyhjäksi. Passintarkastaja kysyi missä majoittaudutaan. Vaimo (thai) selvitti että meillä on auto vuokralla kuukauden ja ajellaan ympäri Thailandiaa. Sitä en sitten tiedä mitä Se ukko papereihin merkkasi. Eli kyllä niitä kiinnostaa mitä siihen lappuun merkataan, tai merkataanko mitään.
- som nam naa -
Avatar
013
Viestit: 290
Liittynyt: 17.3.2010 15:08
Paikkakunta: "Tsadi"

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja 013 »

Jjay kirjoitti:
Nakke kirjoitti:Siihen maahantulokaavakkeen hotellikohtaan voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.
Jees niin voi, mutta jotain siihen pitää raapustaa. Jätin kerran tyhjäksi niin tullivirkailija käski laittaa "jonkun hotellin nimen". Kirjoitin sitten Hotel Pattaya...
Ammatteja on myös ollut kaikenlaisia mitä on päähän pälkähtänyt..
Toi on paha :-D :-D :-D
same same but not same
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Mä olen asunut aina Hiltonissa. Joka maassa missä olen käynyt :)

Se nyt vaan on helpompi kirjoittaa kun jotain pitkiä osoitteita.
Avatar
KPelto
Sanuk
Viestit: 2756
Liittynyt: 15.12.2003 13:24
Viesti:

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja KPelto »

Mojo kirjoitti:Mä olen asunut aina Hiltonissa. Joka maassa missä olen käynyt :)
Joo, Bangkok Hiltonissa olo on huoleton. ](*,)
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja eagle »

KPelto kirjoitti:
Mojo kirjoitti:Mä olen asunut aina Hiltonissa. Joka maassa missä olen käynyt :)
Joo, Bangkok Hiltonissa olo on huoleton. ](*,)
Lähes kaikkihan tämän opetuspätkän ovat nähneet:

http://www.youtube.com/watch?v=lOdMt-Z4HB8

Aika kaukana totuudesta muuten.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Mojo kirjoitti:Mä olen asunut aina Hiltonissa. Joka maassa missä olen käynyt :)

Se nyt vaan on helpompi kirjoittaa kun jotain pitkiä osoitteita.
Sama homma, ja ammatiksi manager.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
kalle1
Viestit: 27
Liittynyt: 11.9.2012 15:58

Re: Tammikuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa

Viesti Kirjoittaja kalle1 »

Moi.Jos olette Samuilla 24.1-1.2.2014,niin minulla olisi teille kiva majoitus tälle jaksolle.Käyppä katsomassa www.kohsamui.fi
Vastaa Viestiin