Mitä nähtävää Bangkokissa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Härkä
Viestit: 266
Liittynyt: 23.8.2007 11:10
Paikkakunta: TRE

Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja Härkä »

Majoitutaan Kha San Roadilla. Aikaa 5 päivää bangkokissa.
Alustavina kohteina miettinyt:
Chatuchak viikonloppumarkkinat
Isoimmat temppelit (kaew,Po,arun)
Chinatown
Dusit Zoo
Patpong
Siam Paragon
Baiyoke Sky ja Pratunam Market
Niramit show tai Calypso cabaree
Dinner Cruise
Damnoen Saduak tai Tiger Temple (Kanchanaburi).
Kiire tulee kaikki kiertää,joten karsintaa joutuu tekemään...onko muuta nähtävää bangokissa,joka kannattaisi mahduttaa ohjelmaan?
MUu
Avatar
okebo
Viestit: 662
Liittynyt: 10.11.2008 12:56
Paikkakunta: Jkl

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja okebo »

Jonkulainen näkemys löytyy YouTuben haulla:
http://www.youtube.com/results?search_q ... ngkok&sm=3
--okebo--
Avatar
modunid
samsoniittituristi
Viestit: 1026
Liittynyt: 1.2.2011 20:46

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja modunid »

Halutessaan nuo temppelit, Chinatownin ja illallisristeilyn saa mahtumaan yhteen päivään. Khao Sanilta kävelee temppeleille ja Grand Palaceen. Sieltä pääsee Tha Tienin laiturilta vesibussilla 15 bahtilla (oranssi lippu) Rajawongse-laiturille Chinatownin kupeeseen. Tuo vesibussimatka on ihan turistikokemuksenakin mukava. Chinatownissa viimeistään voi lounastaa muun ihmettelyn lomassa. Jos risteilette Loy Navalla, sen alus lähtee parin vesibussipysäkin päästä Ratchawongsesta Si Phraya-laiturilta.

Grand Palacen lipun hintaan sisältyvät Vimanmekin puinen palatsi ja Anananta Samakorn -valtaistuinsali Dusitissa. Muistaakseni niissä on käytävä kolmen päivän sisällä palatsivierailusta. Niveltyisivät vierailuun Dusitin eläintarhassa, joka ei kyllä ole kovin ihmeellinen.

Jos ette ole menossa käymään Patpongilla nimenomaan yömarkkinoiden takia, Soi Cowboy on parempi vaihtoehto. Paljon valoisampi ja sen läheltä on helpompi saada mittaritaksi takaisin Khao Sanille kun Patpongilta. Soy Cowboylla on paljon pienempi todennäköisyys joutua kusetetuksi, ja Rawhide on näemmä alkanut tarjota ilman lisämaksua vastaavia esityksiä kuin Patpongin pahamaineiset yläkerran baarit.

Pratunamin torille pääsee kätevästi ja mielenkiintoisesti Saen Saeb-kanavan vesibussilla. Khao Sania lähin pysäkki on Panfa Leelard ja tori on Pratunamin laiturin kohdalla. Samalla reisulla voi halutessaan poiketa Wat Saketiin (Golden Mount). Huipulta on ihan hyvä näköala Bangkokin vanhan keskustan yli.
Avatar
Lauruh
Viestit: 209
Liittynyt: 5.7.2007 10:42
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja Lauruh »

Jos olisin sinä harkitsisin Chatuchak viikonloppumarkkinoiden pois jättämistä. Mielestäni hieman turhaan kehutut. Käytiin kerran miehen kanssa ja ei löydetty yhtään mitään ostettavaa. Todella ahdasta ja kuumaa, eikä tarjonta ollut omaan makuun mitenkään ihmeellinen (esimerkiksi kaikki vaatteet olivat aivan liian pieniä, vaikken mikään jättiläinen olekkaan) eikä keramiikka, astiat yms kiinnostaneet. Tietty jos ei ole aikaisemmin käynyt millään markkinoilla, voi tuo olla jo sinänsä kokemus.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Nähtävää riittää...
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja ollit »

Pojan tyttöystävä on lähdössä eka kertaa Thaimaahan ja majoitumme Pattayalle. Hän esitti, että olisi se kiva käydä Bangkokissakin, johon minä, että mennään sinne päiväreissulla. Elikkäs aamulla lähdetään ja illalla tullaan takaisin (todennäköisesti otetaan päiväksi taksi käyttöön) Siinä ei ehdi paljoa Bangkokia kierrellä, mutta mikä olisi se yksi paikka missä olisi käytävä? Temppelit ja tavaratalot on pois suljettu. Itse ajattelin China Townia, tai Chatuchackia (joissa en ole itsekkään käynyt)
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
raikku80
Viestit: 2047
Liittynyt: 13.2.2004 12:40
Paikkakunta: porvoo

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja raikku80 »

Vähän kauempana samut prakanissa on aika iso krokotiili puisto mikä on myös nähtävän arvoinen missä saa myös maistaa krokotiilin lihaa jos mieli tekee.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja patila »

ollit kirjoitti:Pojan tyttöystävä on lähdössä eka kertaa Thaimaahan ja majoitumme Pattayalle. Hän esitti, että olisi se kiva käydä Bangkokissakin, johon minä, että mennään sinne päiväreissulla. Elikkäs aamulla lähdetään ja illalla tullaan takaisin (todennäköisesti otetaan päiväksi taksi käyttöön) Siinä ei ehdi paljoa Bangkokia kierrellä, mutta mikä olisi se yksi paikka missä olisi käytävä? Temppelit ja tavaratalot on pois suljettu. Itse ajattelin China Townia, tai Chatuchackia (joissa en ole itsekkään käynyt)
Jokiristeily on hyvä tapa nähdä bangkokia monelta kantilta ja elämäntapaa siellä.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

raikku80 kirjoitti:Vähän kauempana samut prakanissa on aika iso krokotiili puisto mikä on myös nähtävän arvoinen missä saa myös maistaa krokotiilin lihaa jos mieli tekee.
Jos tuolla Samut Prakanin suunnalla liikkuu, niin itse tykkään krokotiilipuiston lähettyvillä olevasta Acient Citystä.
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... vince.html
(Kännykkä-)Kamera mukaan.

Itse tykkään myös nykyisin yleisistä rooftop-bareista, joita on paljon. Kamera mukaan. Mielestäni paras rooftop-aika on noin klo 19 molemmin puolin (ns. sininen hetki). Esim. Zoom Skybar (Anantara Sathorn) maksaa iso tuoppi olutta muistaakseni vajaa 400 bath, mutta happy hour on ennen klo 20 (2 yhden hinnalla).
http://www.bangkok.com/top10-rooftop-bars.htm

Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun jne. ovat katsomisen arvoisia. Toki huijjareita on tuolla alueella paljon.
http://www.palaces.thai.net/day/index_gp.htm
http://www.watpho.com/index.php
http://www.bangkok.com/attraction-temple/wat-arun.htm

Patilan ehdotus jokiristelystä on mielestäni erinomainen.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja eagle »

patila kirjoitti:
ollit kirjoitti:Pojan tyttöystävä on lähdössä eka kertaa Thaimaahan ja majoitumme Pattayalle. Hän esitti, että olisi se kiva käydä Bangkokissakin, johon minä, että mennään sinne päiväreissulla. Elikkäs aamulla lähdetään ja illalla tullaan takaisin (todennäköisesti otetaan päiväksi taksi käyttöön) Siinä ei ehdi paljoa Bangkokia kierrellä, mutta mikä olisi se yksi paikka missä olisi käytävä? Temppelit ja tavaratalot on pois suljettu. Itse ajattelin China Townia, tai Chatuchackia (joissa en ole itsekkään käynyt)
Jokiristeily on hyvä tapa nähdä bangkokia monelta kantilta ja elämäntapaa siellä.
Tämä pätee moneen muuhunkin suurkaupunkiin/rantakaupunkiin. Aika moni on perustettu aikakaudella, jolloin purjelaivat olivat se yleisin kulkuväline maiden välillä ja kauppatavara kulki laivalla. Siten vesi liittyy noiden kaupunkien historiaan olennaisesti ja veden puolelta saa aivan erilaisen kuvan kuin maalta. Nopeus veneellä on myös toinen kuin ruuhkataksissa. Tämä vastaus hieman OT, koska on kaikista maailman maista, mutta toisaalta sopii Bangkokin sijasta muutamaan muuhunkin kaupunkiin, mitkä ovat meren rannalla.

Bangkokista sen verran, että jokiristeily voi olla illallisristeily ja siten vain kaupungin valoja näkee ja ollaan todennäköisesti joella eikä klongeissa.

Klongit ovat sitten oma maailmansa ja niissä veneellä näkee paljon.

Kolmas vivahde tulee risteilystä Ayutthayaan tai edes hieman siihen suuntaan.

Jokaisella noista saa erilaisen kuvan Thaimaasta ja jokainen omalla tavallaan suositeltava. Iltaristeily tavallaan siksi, että ei sotke päivän nähtävyyskierrosta ja siten menee samalla kun ruokailukin. Yleensä tanssi- ja musiikkiesityksiä. Ne ovat mielestäni luokassa parempi kuin ei mitään, mutta poikkeuksiakin on.

Tuohon kysymykseen sen verran, että viikonloppumarkkinat on nähtävä vikonloppuna eli aikatauluun on sovittava viikonlopun aikana Bangkokissa käynti. Ancient City tietty antaisi jonkinlaisen kuvan koko Thaimaasta. Muistaakseni liiankin hyvän, koska ulkomalaisilta otetaan riistohinta sisäänpääsystä.
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja ollit »

Hyviä esityksiä on tullut nimenomaan tollaista päiväreissua ajatellen. Minun ajattelemat China Town ja Chatuchakin markkinat jäävätkin taka-alalle. Toi jokiristeily kiinnostaisi kuin myös Ancient City, sisältäen krokotiilifarmin. Molempiin ei päivä riitä.
Tehdäänkö nuo jokiristeilyt vähän isommilla veneillä. Elikkäs pääseekö veneeseen hyvin rollaattorilla? Olen joskus käynyt Bangkokissa Floating Marketilla ja se reissu tehtiin kapeilla "pitkähäntä" veneillä. Niihin veneisiin ei pääse.
Ancient City on ollut mielessä jo kauan. Huppe joskus kirjoitteli siitä. Hyvä kun mainittiin siitä paikasta, niin tuli taas mieleen.
Noista temppeleistä vielä. Käymme alkureissulla maalla ja Lop Burin luona on suuri temppelialue jossa ajattelimme pistäytyä samalla reissulla, kun käymme katsomassa Lop Burissa apinoita.
Hyviä esityksiä todella tullut ja uskon että ne palvelevat muitakin, kuin vaan minua, jotka ovat päiväreissulla Bangkokissa. Kiitoksia.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja eagle »

ollit kirjoitti:Hyviä esityksiä on tullut nimenomaan tollaista päiväreissua ajatellen. Minun ajattelemat China Town ja Chatuchakin markkinat jäävätkin taka-alalle. Toi jokiristeily kiinnostaisi kuin myös Ancient City, sisältäen krokotiilifarmin. Molempiin ei päivä riitä.
Tehdäänkö nuo jokiristeilyt vähän isommilla veneillä. Elikkäs pääseekö veneeseen hyvin rollaattorilla? Olen joskus käynyt Bangkokissa Floating Marketilla ja se reissu tehtiin kapeilla "pitkähäntä" veneillä. Niihin veneisiin ei pääse.
Ancient City on ollut mielessä jo kauan. Huppe joskus kirjoitteli siitä. Hyvä kun mainittiin siitä paikasta, niin tuli taas mieleen.
Noista temppeleistä vielä. Käymme alkureissulla maalla ja Lop Burin luona on suuri temppelialue jossa ajattelimme pistäytyä samalla reissulla, kun käymme katsomassa Lop Burissa apinoita.
Hyviä esityksiä todella tullut ja uskon että ne palvelevat muitakin, kuin vaan minua, jotka ovat päiväreissulla Bangkokissa. Kiitoksia.
Rollaattori ei ole sama kuin pyörätuoli ja sellaisellakin JOIHINKIN pääsee. Tavallaan onnesta kiinni, mutta toisella puolella se, että kyllä henkilökunta maksavan asiakkaan yleensä paikalle saa tavalla tai toisella. Thaimaa on palveluyhteiskunta.

Siis itse miellän rollaattorin olevan kävelyä auttamista varten tehty laite, missä usein myös ostoksia ja kassia varten tilaa. Sen voinee aivan hyvin korvata ihmisen käsillä veneeseen nousun ajaksi. Ääritapauksessa rollaattoria käyttävä nostetaan veneeseen.

Vastaus kirjoitettu silläkin uhalla, että äärilaita taitaa olla noin 50 cm päässä laiturista oleva aallokossa pomppiva vene, mihin pitää päästä ja toisessa päässä kohtuullisen kokoinen illallisristeilyjä, missä noin metrinen kävelysilta. Viime syksynä vaimo ei päästänyt yksin jokiveneille, kun sieltä tippuu niin helposti...

Oma ehdotukseni olisi, jos mahdollista, että majoittuisitte matkan loppuvaiheessa 1-2 yötä Bangkokissa, koska tuolloin (Finnair) lähtökin olisi kivemman matkan takana. Ehtisi enemmän ja Pattayalta ei tarvitsisi edestakaista matkaa Bangkokiin tehdä. Antaisi paljon enemmän valinnanvaraa suunnitelmiin.
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja ollit »

eagle kirjoitti:
ollit kirjoitti:Hyviä esityksiä on tullut nimenomaan tollaista päiväreissua ajatellen. Minun ajattelemat China Town ja Chatuchakin markkinat jäävätkin taka-alalle. Toi jokiristeily kiinnostaisi kuin myös Ancient City, sisältäen krokotiilifarmin. Molempiin ei päivä riitä.
Tehdäänkö nuo jokiristeilyt vähän isommilla veneillä. Elikkäs pääseekö veneeseen hyvin rollaattorilla? Olen joskus käynyt Bangkokissa Floating Marketilla ja se reissu tehtiin kapeilla "pitkähäntä" veneillä. Niihin veneisiin ei pääse.
Ancient City on ollut mielessä jo kauan. Huppe joskus kirjoitteli siitä. Hyvä kun mainittiin siitä paikasta, niin tuli taas mieleen.
Noista temppeleistä vielä. Käymme alkureissulla maalla ja Lop Burin luona on suuri temppelialue jossa ajattelimme pistäytyä samalla reissulla, kun käymme katsomassa Lop Burissa apinoita.
Hyviä esityksiä todella tullut ja uskon että ne palvelevat muitakin, kuin vaan minua, jotka ovat päiväreissulla Bangkokissa. Kiitoksia.
Rollaattori ei ole sama kuin pyörätuoli ja sellaisellakin JOIHINKIN pääsee. Tavallaan onnesta kiinni, mutta toisella puolella se, että kyllä henkilökunta maksavan asiakkaan yleensä paikalle saa tavalla tai toisella. Thaimaa on palveluyhteiskunta.

Siis itse miellän rollaattorin olevan kävelyä auttamista varten tehty laite, missä usein myös ostoksia ja kassia varten tilaa. Sen voinee aivan hyvin korvata ihmisen käsillä veneeseen nousun ajaksi. Ääritapauksessa rollaattoria käyttävä nostetaan veneeseen.

Vastaus kirjoitettu silläkin uhalla, että äärilaita taitaa olla noin 50 cm päässä laiturista oleva aallokossa pomppiva vene, mihin pitää päästä ja toisessa päässä kohtuullisen kokoinen illallisristeilyjä, missä noin metrinen kävelysilta. Viime syksynä vaimo ei päästänyt yksin jokiveneille, kun sieltä tippuu niin helposti...

Oma ehdotukseni olisi, jos mahdollista, että majoittuisitte matkan loppuvaiheessa 1-2 yötä Bangkokissa, koska tuolloin (Finnair) lähtökin olisi kivemman matkan takana. Ehtisi enemmän ja Pattayalta ei tarvitsisi edestakaista matkaa Bangkokiin tehdä. Antaisi paljon enemmän valinnanvaraa suunnitelmiin.
Minusta kanssa se, että olisi pari viimeistä yötä Bangkokissa, olisi kaikin puolin järkevä ratkaisu. Vaimolle se ei oikein käy. Ihan sen takia, että tuntee Pattayalla paikat, mistä ostaa viimeisenä päivänä thai ruoat Suomeen. Olen sitä mieltä, että saahan niitä sapuskoja Bangkokistakin. Mutta taitaa olla syynä sekin, että on tutumpi tapa toimia.
Katsoin muuten netistä Ancient Cityn sisäänpääsymaksut. Englannin kielisellä sivustolla se oli päiväsaikaan 700 b. Thai kielisellä sivustolla sama lippu 350 b.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä nähtävää Bangkokissa

Viesti Kirjoittaja ollit »

Toi Suvarnabhumin hotelleihin liittynyt kirjoitukseni tulikin (omaa kömpelyyttäni) tähän ketjuun, joten laitanpa tähän sitten, miten me vietimme sen Bangkokin päivän.
Otettiin siis minibussi Pattayalta ja sovittiin Kohteeksi Bangkokissa Siam Paragon. Auto siis vei Siam Paragoniin ja haki sieltä sovittuun aikaan. Poika ja hänen GF sopivat treffit kahden heidän tuttunsa (jotka tuntevat paikan) kanssa ja he lähtivät sillä ilmaratajunalla jonnekin. Minä ja vaimoni ja tyttäremme taas vietimme päivän tavaratalossa. Katsottavaa siellä kyllä riittikin. Esim. se alakerran ruokapuoli oli valtavan kokoinen. Sinne vielä riitti rahatkin. Ferrareihin, Rolls-Royceihin ja vaikka Bentleyhin ei rahat olisi ihan riittäneet. Mutta hyviltä ne näyttivät.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille. Meiltä tämä retki meni nyt näin, mutta uskon, että noista vinkeistä on varmasti hyötyä monelle Bangkokin reissua suunnittelevalle.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Vastaa Viestiin