Suomen tv Thaimaassa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
jimmy50
Viestit: 23
Liittynyt: 25.3.2007 11:02

Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja jimmy50 »

Moi.Tähänkin kysymykseen löytyy varmasti vastaus joltain sivustolta,vaan ei ole osunut silmään.Siis kysymys,nyt kun TV kaista on pois miten saa fiksuimmin näkymään suomi tv:n Thaimaassa.t:JImmy
Jammu
Viestit: 742
Liittynyt: 12.1.2004 1:50
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Kokeileppa http://www.tvkaista.com

Eikö toi muka toimi?
jimmy50
Viestit: 23
Liittynyt: 25.3.2007 11:02

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja jimmy50 »

ei toimi enää meni konkurssiin,jo viime keväänä,tai jotain muuta sotkua
Avatar
SingPatong
Viestit: 95
Liittynyt: 28.1.2014 19:25

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja SingPatong »

Erikoista... Kuitenkin mainostavat Back to school-nimikkeella kuukausipaketteja. Onkohan nyt varmasti niin etta tuo ei enaan toimi??
SiamSnus.com - Thaimaassa valmistettua nuuskaa.
Jammu
Viestit: 742
Liittynyt: 12.1.2004 1:50
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Niin eikös siinä tosiaan ollut pientä sotkua ja toi http://www.tvkaista.fi ei toimi mutta http://www.tvkaista.com toimii?

Kertokaas nyt joku kellä on tilaus voimassa.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14819
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Minä juuri uudistin kolmella kuukaudella omaa tilaustani. Näköjään olen vieläkin loggautunut tvkaista.fi kautta, kun silloin keväällä tein tarvittavat kikkailut hosts-tiedostoon. Taisi toi palvelu silloin olla muutaman tunnin poissa käytössä itsellä, kunnes netti oli pullollaan ohjeita miten saa lataukset toimimaan.
Avatar
PeterHof
Κέρβερος
Viestit: 1390
Liittynyt: 12.5.2011 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja PeterHof »

der Bomber kirjoitti:Minä juuri uudistin kolmella kuukaudella omaa tilaustani. Näköjään olen vieläkin loggautunut tvkaista.fi kautta, kun silloin keväällä tein tarvittavat kikkailut hosts-tiedostoon. Taisi toi palvelu silloin olla muutaman tunnin poissa käytössä itsellä, kunnes netti oli pullollaan ohjeita miten saa lataukset toimimaan.
Et varmaankaan ole tvkaista.fi osoitteeseen kirjautunut. Sun hosts tiedosto vaan ohjaa sut muulle saitille -> tvkaista.com
Käsittääkseni tv-kaistalle tuli ongelmaa ylen tai mtv3 tai jonkun kanssa....eikä palvelin tai ainakaan .fi pääte saisi olla suomessa.

Vähän samaa hulinaa kuin aikoinaan oli sihteeriopisto.fi sivuston kanssa. Nyt se lienee sexwork.net nimellä. Toki ton tv-kaistan kanssa enemmän kyse tekijänoikeuksista ja levittämisen laillisuudesta.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14819
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Juu, huonosti tuli ilmaistua. Hosts:sa tvkaista.fi on mapatty IP osoitteeseen:
109.201.134.129 http://www.tvkaista.fi
Liitteet
tvkaista.JPG
Faranki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Faranki »

Onko niin että toi TV kaistan ohjelmavarasto on niitten omalla serverillä ja kuukauden vanhat ohjelmat ana käytössä, siis ei tarvii tallennella omalle koneelle mitään?

http://www.tvkaista.com/order/

24kk on aika sopuhinta kun täällä joutuu paskasta ohjelmasta maksaa enempi, siis mikäli tuo toimii.

Edit: Joo näköjään on varasto serverillä ja omalle koneellekkin pystyy latailemaan.
Jos haluat säilyttää ohjelmia, voit ladata haluamasi tallenteet omalle koneellesi. Omalle koneelle tallennetut ohjelmat voit katsoa missä vain, myös sellaisessa paikassa missä ei ole internet-yhteyttä, kuten lentokoneessa tai mökillä.
Kun lataat tallenteen, se siirtyy koneellesi valitsemallasi kuvanlaadulla. Mitä paremman kuvanlaadun valitset sitä kauemin lataaminen kestää, mutta voit itse päättää millä laadulla lataat. Hitaallakin laajakaistayhteydellä voi siis myös saada parhaan kuvanlaadun!
Saksa II 2Mbps (1471kbps min, 5Mbps max)
Saksa 2Mbps (1651kbps min, 5Mbps max)
Suomi III 3Mbps (3Mbps min, 5Mbps max)
Turkki 2Mbps (133kbps min, 4Mbps max)
Italia 2Mbps (786kbps min, 5Mbps max)
Espanja III 2Mbps (768kbps min, 4Mbps max)
Espanja ohitettu
Thaimaa 7Mbps (6Mbps min, 12Mbps max)
Hong Kong II 4Mbps (3Mbps min, 4Mbps max)

Paras tulos saavutettiin palvelimelta
Thaimaa
Riippuu toi palvelun laatu varmaan myös kuormituksesta. Tämä kokeiltu 8.00 aamulla Thaimaan aikaa.
http://www.tvkaista.com/speedtest.html
Viimeksi muokannut Faranki, 16.8.2014 4:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
PeterHof
Κέρβερος
Viestit: 1390
Liittynyt: 12.5.2011 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja PeterHof »

Jep, itse imuroin 2 Mbps MPEG 4 laadulla yleensä. Leffat 2 GB luokkaa kooltaan silloin. Koskaan en katso "suoraan" oma netti sen verran häilyvä, että ei se vaan toimi. Jos vakaa isokaistainen liittymä, niin saattaa toimia ilman lataustakin.
E: mulla saunalahden 10 GB:n adsl, ja koneet siinä langattomasti kiinni. Lanka parantaa tiedonsiirtoa empiiristen kokeiden mukaan ;-)
Jakoasema on niin kaukana ettei paljon suurempaa nopeutta kuparilla tänne saakaan...
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja eagle »

Faranki kirjoitti:Onko niin että toi TV kaistan ohjelmavarasto on niitten omalla serverillä ja kuukauden vanhat ohjelmat ana käytössä, siis ei tarvii tallennella omalle koneelle mitään?

http://www.tvkaista.com/order/

24kk on aika sopuhinta kun täällä joutuu paskasta ohjelmasta maksaa enempi, siis mikäli tuo toimii.

Edit: Joo näköjään on varasto serverillä ja omalle koneellekkin pystyy latailemaan.
Tuo Back to School tarjous antaa 98€ 14 kk. Noita on vuosittain, joten menee ohi tuosta kahden vuoden paketista. Olen itse maksanut kolme kertaa tuon vuosimaksun eli 294€. Aloitin 25.3.2011 ja nyt kolmas vuosi menossa siten, että 25.9 loppuu. Tullut siis lisinä puoli vuotta ilmaiseksi.

Itse lataan aina aamupäivällä koneelle, siirrän tikulle ja tikku televisioon, niin saa katsella 51 tuumaisena. Riippuen ohjelmasta, se menee joko uudelleen katsottavaksi tai roskiin. Tuo siksi, että iltaisin on hieman heikompi nettiyhteys, kun koululaiset pelailevat verkossa.
Faranki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Faranki »

PeterHof kirjoitti:Jep, itse imuroin 2 Mbps MPEG 4 laadulla yleensä. Leffat 2 GB luokkaa kooltaan silloin. Koskaan en katso "suoraan" oma netti sen verran häilyvä, että ei se vaan toimi. Jos vakaa isokaistainen liittymä, niin saattaa toimia ilman lataustakin.
E: mulla saunalahden 10 GB:n adsl, ja koneet siinä langattomasti kiinni. Lanka parantaa tiedonsiirtoa empiiristen kokeiden mukaan ;-)
Jakoasema on niin kaukana ettei paljon suurempaa nopeutta kuparilla tänne saakaan...
Mulla on TOT 10megan anteenilintäntä joka jumittaa 30 prossaa ajasta. Tiedusteltiin CAT:lta niin 20megan optinen yhteys saattais olla saatavilla kuukauden parin päästä. (Tosin tulee jotain lisäkulua, koska kaapelia joudutaan vetämään pitkälti) Maksaa muuten 1500b per kk. Niillä on eri paketteja 100 megaan saakka, mutta ne maksaa jo sitte muistaaksen 3.500b kk tai yli.
Jos tuo CATin liitäntä saadaan niin todenäkösesti tulee tuo TV myös ajankohtaseksi.
Täytyy kokeilla sitä jollain kokeilupaketilla ensin ja toimiiko se tällä TOT:n rämpyttimellä.
loikkari

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Olen koko ajan, muutaman tunnnnin katkosta lukuunottamatta katsellut tv-kaistaa. Kai tuolla majatalolla on jotain kymmenen megatavun yhteys ja välitinpalvelin asetetttuna Thaimaassa. Puolen tunnnin ohjelman imaisee koneelle pari kolme minuuttia 300 kbs laatuna. Pruukaa olla n 75 megatavua. Elokuvat imutan parempana laatuna 1 tai 2 mbs Harvoin katson suoraan kun sillä on tapana jossain vaiheessa jumittua. Eli pelittää ongelmitta. tvkaista.com
Avatar
jannemeister
Viestit: 1212
Liittynyt: 24.8.2009 9:25
Paikkakunta: Lahti/Pattaya

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja jannemeister »

tvkaista.com pelittää ja maksettu 10.1.2015 asti tähän mennessä ;)

ja letkuna kun on 3bb valokuitu niin dvd:t ym. latautuu aikas hätäseen

Kuva
Faranki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Faranki »

Okee, lokkauduin tohon palveluun. Huomisella ja siitä eteenpäin näkyy ohjelmia.
Maksoin kortilla ja kuittausmeili tuli sekä käyttäjätunnus yksityiskohtineen.
Eli noita voi siis nauhottaa huomisesta eteenpäin ja katsella?
Otin sen saman suoraan mitä eglellakin oli.
Heh, toivottavasti buikkii.

Heh, tuli vaan mieleen että oliko tää avaus "suoramainontaa"?
Avatar
der Bomber
Viestit: 14819
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Juu, noita voi sekä nauhoittaa että katsella suoraan streamaten koneelle. Hiiren kun vie tallenteen päälle, niin ilmaantuu valikko, josta voi valita latauksen tai katselun.
MEH
Viestit: 1113
Liittynyt: 20.4.2004 20:16

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja MEH »

Faranki kirjoitti:Okee, lokkauduin tohon palveluun. Huomisella ja siitä eteenpäin näkyy ohjelmia.
Maksoin kortilla ja kuittausmeili tuli sekä käyttäjätunnus yksityiskohtineen.
Eli noita voi siis nauhottaa huomisesta eteenpäin ja katsella?
Huomasithan ruksata kaikki kanavat kohdasta Asetukset->Valitse tallennettavat kanavat. Muuten ei näy mitään huomennakaan :)
Mitään ei tarvitse erikseen nauhoittaa, vaan kaikki ruksatut kanavat tallentuvat aina. Yleensä nuo 8 Mbps tallennukset tulevat nopeimmin katsottaviksi, 2 megaisissa menee hieman kauemmin.
Kaikki alkoi 26.1.1995.
Faranki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Faranki »

MEH kirjoitti:
Faranki kirjoitti:Okee, lokkauduin tohon palveluun. Huomisella ja siitä eteenpäin näkyy ohjelmia.
Maksoin kortilla ja kuittausmeili tuli sekä käyttäjätunnus yksityiskohtineen.
Eli noita voi siis nauhottaa huomisesta eteenpäin ja katsella?
Huomasithan ruksata kaikki kanavat kohdasta Asetukset->Valitse tallennettavat kanavat. Muuten ei näy mitään huomennakaan :)
Mitään ei tarvitse erikseen nauhoittaa, vaan kaikki ruksatut kanavat tallentuvat aina. Yleensä nuo 8 Mbps tallennukset tulevat nopeimmin katsottaviksi, 2 megaisissa menee hieman kauemmin.
Juu, ruksin kaikki kanavat. Yks lyhyt pätkä näky jo ohjelmavalikossa sinisellä ja katoin sen. Tuli 300kbs ihan ookoo.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja eagle »

Asiaan liittyen, vaikka onkin hieman poikkeavaa normaalikirjoittelusta...

Mikä on tämän päivän tilanne eli millä kaavalla saa näkyviin vai vaikuttiko syytteiden luku iltapäivällä niin paljon, että oli pakko laittaa hetkeksi kiinni?
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8008
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja bimbo »

eagle kirjoitti:Asiaan liittyen, vaikka onkin hieman poikkeavaa normaalikirjoittelusta...

Mikä on tämän päivän tilanne eli millä kaavalla saa näkyviin vai vaikuttiko syytteiden luku iltapäivällä niin paljon, että oli pakko laittaa hetkeksi kiinni?
Siis tarkoitatko tvkaista.com:ia. Mulla näkyy ainakin hyvin. Pari tuntia sitten tänään ekan kerran kattelin, ja toimii tälläkin hetkellä.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja eagle »

bimbo kirjoitti:
eagle kirjoitti:Asiaan liittyen, vaikka onkin hieman poikkeavaa normaalikirjoittelusta...

Mikä on tämän päivän tilanne eli millä kaavalla saa näkyviin vai vaikuttiko syytteiden luku iltapäivällä niin paljon, että oli pakko laittaa hetkeksi kiinni?
Siis tarkoitatko tvkaista.com:ia. Mulla näkyy ainakin hyvin. Pari tuntia sitten tänään ekan kerran kattelin, ja toimii tälläkin hetkellä.
Sain hetkeksi auki, mutta:

Network Error (tcp_error)


A communication error occurred: "Connection reset by peer"
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

For assistance, contact your network support team.
loikkari

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Mulla on toiminut eilen ja tänään tvkaista moitteetta Pattayalla, vakiovälimuistipalvelin asetettuna Thaimaa.
Tollakin voi kokeilla http://109.201.134.129/recordings/date/19/08/2014/
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja eagle »

Kokeilin neljällä eri selaimella ja kahdella palveluntarjoajalla. Ainoastaan Tor-selain avaa nuo sivut ja tuolloin 3BB verkko. Ko. verkossa muut selaimet eivät avaa yhteyttä. Joka tapauksessa toimii??? Aika outo juttu mielestäni.
Faranki

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja Faranki »

Kyllä mulla toimii. Kattelin lihastohtoria tossa justiinsa tiistain ohjelmistosta.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Suomen tv Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja eagle »

Faranki kirjoitti:Kyllä mulla toimii. Kattelin lihastohtoria tossa justiinsa tiistain ohjelmistosta.
TOR selaimella toimii täälläkin. Firefox ja IE ajoittain, mutta huonosti. Kokeilin mm. Piratebay ja siinä sama juttu eli kiristetäänköhän ruuveja... ajoittain toimii ja ajoittain ei.
Vastaa Viestiin