Lähimmät beachit Bangkokista?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

coemar
Viestit: 1141
Liittynyt: 2.4.2010 9:40

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja coemar »

timokar1 kirjoitti:https://www.google.fi/maps/@12.6203446,100.9193603,20z

Tuossa aivan loistava ranta eikä falleja näy lähelläkään....
no,ainakin kun viimeksi (tammikuu) kun poikettiin oli sekä falleja että thaikkuja ihan riittävästi.
lausuma piti paikkansa viimeksi n. 10-12v. sitten.
alamäki alkoi kun igorit löysivät tiensä mestoille...

ranta sinällään ihan jees,ei siinä mitään.
"uuden puolen" resort lie avaus sille ettei ole ainakaan kuolemassa.
"vanhalle puolelle"kin on ilmestynyt uutta bungalowia,sitten viime (2013-2014) talven....
ei mar,kyl mar - Coemar....
Wessman
Viestit: 10
Liittynyt: 2.2.2015 15:03

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja Wessman »

[quote="Salatheel] Tuo Patong on minun Thaimaan kohteista se taatusti viimeisin paikka, missä viettäisin lomaani.[/quote]

Niinpä. Ekakertalainen kun olen, kuva Patongista alkoi muodostua vasta sen jälkeen kun lento- ja hotellivaraukset oli jo tehty. Mutta eipä siinä mitään, käydään katsomassa.
Eikä Pattayan maine sinänsä sitä poistanut listalta heti alkukarsinnoissa, vaan se, että sen yhteydessä ei juuri mainita mitään muuta kuin maineikas yöelämä. Näkyy sitä löytyvän Patongistakin, ja se on ok, mutta on Pukhetissa sentään eri luokan rannat, saaret, ym. paljon sellaista, mitä ymmärtääkseni Pattayalta puuttuu.
Avatar
Salatheel
สุภาพบุรุษ
Viestit: 1042
Liittynyt: 13.4.2006 13:35
Paikkakunta: Mordor

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja Salatheel »

Ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa. Sitten kun käyt jossain toisessa rantalomakohteessa, pystyt vertailemaan. Nythän sinulla "ei ole tietoa paremmasta". ;)
Ei sen. Aika helkkarin moni siellä viihtyy. Ehkä sinäkin.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja eagle »

Wessman kirjoitti:[quote="Salatheel] Tuo Patong on minun Thaimaan kohteista se taatusti viimeisin paikka, missä viettäisin lomaani.
Niinpä. Ekakertalainen kun olen, kuva Patongista alkoi muodostua vasta sen jälkeen kun lento- ja hotellivaraukset oli jo tehty. Mutta eipä siinä mitään, käydään katsomassa.
Eikä Pattayan maine sinänsä sitä poistanut listalta heti alkukarsinnoissa, vaan se, että sen yhteydessä ei juuri mainita mitään muuta kuin maineikas yöelämä. Näkyy sitä löytyvän Patongistakin, ja se on ok, mutta on Pukhetissa sentään eri luokan rannat, saaret, ym. paljon sellaista, mitä ymmärtääkseni Pattayalta puuttuu.[/quote][/quote]

Hieman kauempana, mutta kaikkine lentomatkan ja kyyditysten aikoineen aika samoihin menee Pratchuap Khiri Khan. Itselläni on vääntö sikäläisen ilmavoimien tukikohdan (Wings 5, vaikka minulle 53) kanssa ajankohdasta ja alennuksista menossa. Tuolla hintataso on huomattavasti alempana kuin nk. turistikohteissa, vaikka länsimaalaiset ovat tuonnekin tiensä löytäneet. Muutamia hyviä rantoja tuon Ao Manaon lisäksi on lähellä ja tuosta sitten alaspäin muutama kymmenen kilometriä, niin tulee nk. paratiisirantoja.

Wessmania ei auta, mutta muita kenties. Itseäni tuo kiinnostaa, kun ihastuimme Sattahipin laivastotukikohdan rantaan aikoinaan. Pattikselta noin 30 km etelään ja oli tuolloin huomattavasti hiljaisempi kuin nyt venäläisten löydettyä sen. Tosin taitavat edelleen olla päiväretkeläisiä eli aamut ja illat ovat sitten hiljaisempia.

Sieltä muutama kymmenen kilometriä alaspäin on muuten ilmavoimilla myös oma paratiisinsa, mutta olen hukannut yhteystiedot enkä osaa muuta kuin sijainnin kertoa.

Pilataan nyt ketju ja kerrotaan, että Cha-Am ja Hua Hin ovat paikkoja, joissa Border Patrol Police vuokraa bungaloweja myös siviileille ja Cha Amissa (muistaakseni noin päin) on mahdollisuus myös päästä ampumaradalle ja saada kouluttajan avustamana ampua sarjatuliaseilla tai sitten hieman tavanomaisemmilla. On Hua Hinissa armeijankin ranta ja bungaloweja...

Nuo kaikki osuvat alueille, joissa on myös tavanomaista majoitusta tarjolla, mutta itse suosin monestakin syystä noita tukikohtia. Pääsyy koukkuun jäämiselle on ollut kutsu, mutta sen seurauksena haluaa nyt mennä ilman virallista kutsuakin. Armeijan ylläpitämillä rannoilla on siisteys kunnossa, koska ne siivotaan säännöllisesti armeijan toimesta, armeija säännöstelee hintatasoa ja alueen ravintolat sekä baarit joutuvat pitämään hinnat kohtuullisina. Ei tarkoita kuitenkaan kauppoja alempina. Ruoka muuten on todella hyvää noissa ainakin omien kokemusteni mukaan.

Mitä nyt kuvia on tullut katseltua, niin Sattahip ja Pratchuap ovat ne kaksi kiinnostavinta kohdetta allekirjoittaneelle ja tosiaan lento jonnekin vie lähes saman ajan, vaikka automatkalla tulee pysähdeltyä kiinnostavissa kohteissa...

Taas vastaus yleisen mielipiteen ulkopuolelta, joten taitaa tulla aikamoista palautetta... Ei muuten löydy helpolla netistä Googlettamalla kumpaakaan noista kahdesta mainitsemastani kohteesta. 53 on aomanao.com ja thaiksi siis...
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja patila »

Batok kirjoitti:
Wessman kirjoitti:Ekaa kertaa menossa Thaimaahan, ensin ihan työasioissa Bangkokiin ja sitten olisi tarkoitus viettää muutama lomapäiväkin. Toki BKK:sta voi lentää etelään...
Tee niin. Kerta ekaa kertaa Thaimaahan niin Phukettiin vaan. Siellä on hyvät rannat ja kirkkaat vedet. Reilu tunti ja olet perillä. Andamaanienmeri on kauneinta Thaimaata. 8)
Juu bangkokista ensin kentälle, siellä tunti -1,5 tuntia ennen koneenlähtöä, lento ja siirtyminen kenältä rannalle niin noin viisi tuntia on kulunut.

Jos vain hyvä ranta muutamaksi päiväksi haussa niin valitsisin koh sametin, mutta jos ekaa kertaa thaimaahan niin kyllä mä kävisin pattiksen vilkaisemassa niin tietää mistä puhutaaan.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Wessman
Viestit: 10
Liittynyt: 2.2.2015 15:03

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja Wessman »

Nuniin, Wessman on saapunut Patongille ja nähnytkin jo jotakin. Pitää myöntää, että hieman surullinen fiilis tuli puseroon Bangla Roadilla. En moralisoi, ja olen ihan riittävästi maailmaa nähnyt ennenkin, mutta silti...
Batok

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja Batok »

Wessman kirjoitti:Nuniin, Wessman on saapunut Patongille ja nähnytkin jo jotakin. Pitää myöntää, että hieman surullinen fiilis tuli puseroon Bangla Roadilla. En moralisoi, ja olen ihan riittävästi maailmaa nähnyt ennenkin, mutta silti...
Eipä paljoa enää Bangla Roadit hetkauta. Itseasiassa ei ollenkaan. Aika neutraalisti suhtaudun asiaan.. Ainoa mikä pistää silmään on hintatason raju nousu. Aasia on melkeimpä eri planeetalta kuin Eurooppa. 8)

Ja täältä pojot Bangla Road -tyyppiselle touhulle! :smt023
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Wessman kirjoitti:Nuniin, Wessman on saapunut Patongille ja nähnytkin jo jotakin. Pitää myöntää, että hieman surullinen fiilis tuli puseroon Bangla Roadilla. En moralisoi, ja olen ihan riittävästi maailmaa nähnyt ennenkin, mutta silti...
Olipa sitten hyvä ettet mihinkään rajumpaan paikkaan mennyt.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Batok

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja Batok »

MauKhang kirjoitti:
Wessman kirjoitti:Nuniin, Wessman on saapunut Patongille ja nähnytkin jo jotakin. Pitää myöntää, että hieman surullinen fiilis tuli puseroon Bangla Roadilla. En moralisoi, ja olen ihan riittävästi maailmaa nähnyt ennenkin, mutta silti...
Olipa sitten hyvä ettet mihinkään rajumpaan paikkaan mennyt.
Juu. Koko Pattayan keskusta on yhtä Bangla Roadia. :mrgreen:
Avatar
eoppi
Viestit: 148
Liittynyt: 14.12.2004 18:55
Paikkakunta: Valkeala

Re: Lähimmät beachit Bangkokista?

Viesti Kirjoittaja eoppi »

Kun käytiin vaimon sukulaisten kanssa päiväreisulla Baan Sängillä pari vuotta sitten, niin näytti siltä, että kyseessä on Thaimaalaisten rantakohde- olin ainut farangi näköpiirissä.
DDC Expedition Office
The Chief
Vastaa Viestiin