Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Nämä mopojen kanssa liikkuvien varkaudet ovat yleistyneet viime vuosina.
Syytä siis pitää kullat ja muut korut piilossa ja olkalaukkukin sillä olkapäällä josta se on vaikeampi siepata.
– Thaimaassa puolestaan skoottereilla ja polkupyörillä vauhdissa varastaminen on yleistynyt. Käsilaukkuja, korvalla olevia kännyköitä sekä kaulakoruja repäistään vilkkailla kaduilla mukaan ihan keskellä päivääkin,
Lainaus IS:n uutisesta.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Caledonian
Viestit: 19
Liittynyt: 17.9.2017 18:41

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja Caledonian »

Mitenkäs muuten, onko nuo budjettiluokan hostellit ja majapaikat turvallisia siinä mielessä, että uskaltaako niihin jättää päiviksi reput missä passit yms asiat. Kun ei mukanakaan viitsi varmasti kokoajan raijjaa reppuja, eikä koko omaisuuttakaan? Eli lähteekö reput tai sisältö kävelee jos joku tosi vaatimaton majoitus mesta.

Mites reppureissaajat olette yleensä säilyttänyt noita passeja, lompakoita, pankkikortteja jne, kokoajan taskussa, hostellissa huoneessa, hostellissa kassakaapissa tjms vai miten?
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Tuurista kiinni. Yleensä ei tietysti kamat minnekään häviä, mutta joillakin sekin huono arpaonni käy. Voisi olettaa, että mitä murjumpi paikka niin sitä suurempi mahdollisuus. Tosin täytyy sanoa, että itseltäni on tasan kerran hävinnyt kamera repusta ja sekin tapahtui Kambodzhassa. Thaimaassa ei ole kadonnut huoneesta koskaan mitään. Passeja sun muita olen aina pitänyt huoneessa, tosin jossain laukun pohjalla tai repun taskussa enkä pöydällä houkuttimena. Isompi kynnys se on rueta laukkuja tonkimaan kuin kopata tuhat bahtia pöydän reunalta. Ei niitä kassakaappeja aina edes ole niissä halvimmissa huoneissa. Tämä on yksi syy miksi en kanna koko matkabudjettia mukana vaan nostan ainakin reissun loppuvaiheessa automaatista. Lisäksi laitan usein lapun oveen, että huonetta ei tarvitse siivota. Jos kutsun siivoojan paikalle niin pakkaan arvotavarat reppuun ja otan siivouksen ajaksi mukaan. Ei siellä huoneessa periaatteessa siivouksen ulkopuolella ketään pitäisi pyöriä.
yamox
Viestit: 3388
Liittynyt: 10.8.2004 18:26

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja yamox »

Mä en ole itseasiassa varma, mitä tuo hostelli loppujen lopuksi tarkoittaa?
Ausseissa tuli asuttua joissain hostelleissa, mutta siellä oli paljon toisilleen ennalta tuntemattomia tyyppejä ympäri maailman samassa huoneessa, enkä tuollaiseen ole kyllä thaikuissa törmännyt.
Thaikuissa halvimmat mestat missä olen ollut, on olleet guesthouseja. Eli oma halpa huone, ja yleensä jos ei huoneesta ole löytynyt safetyboxia, niin respassa on sellanen ollut.
Ikinä ei kuitenkaan ole mitään käsittääkseni hävinnyt, vaikka halvoissa luukuissa olen paljon majaillutkin. Mut niinkuin matkaaja sanoi, ei kannata jättää mitään pöllimisen arvoista pöydille pyörimään..
Caledonian
Viestit: 19
Liittynyt: 17.9.2017 18:41

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja Caledonian »

Moro taas tänne!

Tuolla hostellilla tarkoitin, esim. Airbnb:n kautta varattuja huoneita tai bungaloweja jne.

Mutta sellainen asia tuli mieleen, että mites rokotukset? Puhuin tänää lekurin kanssa ja se suositteli malariaa ja Japanin tulehdus rokotuksia. Eipä siinä, mutta toi Japanin aivokuume rokotus maksaa n. 300 €!! Tietysti hepatiitti jne rokotukset otamme. Tuli mieleen, että voisiko tuon Japanin aivokuume rokotuksen ottaa vasta Bangkokissa, tosin en tiiä onko siitä enää sitten hyötyä vai pitäisikö se olla ennen reissua jo otettu tjms. Tarkoitus on jossain luonnonpuistossa kyllä käydä muutama päivä retkeilemässä etelän suunnalla. Olen miettinyt , että jätän ottamatta tuon Japanialaisen ,mutta mutta... Mites Thaimaan konkarit ? Onko se tarpeellinen tai jopa pakollinen ja voisiko sen tosiaan ottaa siellä paikanpäällä vasta? Olisi joku 100 kertaa halvempi..
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja eagle »

Caledonian kirjoitti:Moro taas tänne!

Tuolla hostellilla tarkoitin, esim. Airbnb:n kautta varattuja huoneita tai bungaloweja jne.

Mutta sellainen asia tuli mieleen, että mites rokotukset? Puhuin tänää lekurin kanssa ja se suositteli malariaa ja Japanin tulehdus rokotuksia. Eipä siinä, mutta toi Japanin aivokuume rokotus maksaa n. 300 €!! Tietysti hepatiitti jne rokotukset otamme. Tuli mieleen, että voisiko tuon Japanin aivokuume rokotuksen ottaa vasta Bangkokissa, tosin en tiiä onko siitä enää sitten hyötyä vai pitäisikö se olla ennen reissua jo otettu tjms. Tarkoitus on jossain luonnonpuistossa kyllä käydä muutama päivä retkeilemässä etelän suunnalla. Olen miettinyt , että jätän ottamatta tuon Japanialaisen ,mutta mutta... Mites Thaimaan konkarit ? Onko se tarpeellinen tai jopa pakollinen ja voisiko sen tosiaan ottaa siellä paikanpäällä vasta? Olisi joku 100 kertaa halvempi..
Pitäisi aloittaa piikit ainakin kuukautta ennen matkaa.

Lue rokote. Fi sivulta vaarasta. Pääosin sadekaudella ja alkaa olla nyt ohi.
VeeAa
Viestit: 3617
Liittynyt: 14.1.2016 14:26

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja VeeAa »

Caledonian kirjoitti:Moro taas tänne!

Tuolla hostellilla tarkoitin, esim. Airbnb:n kautta varattuja huoneita tai bungaloweja jne.

Mutta sellainen asia tuli mieleen, että mites rokotukset? Puhuin tänää lekurin kanssa ja se suositteli malariaa ja Japanin tulehdus rokotuksia. Eipä siinä, mutta toi Japanin aivokuume rokotus maksaa n. 300 €!! Tietysti hepatiitti jne rokotukset otamme. Tuli mieleen, että voisiko tuon Japanin aivokuume rokotuksen ottaa vasta Bangkokissa, tosin en tiiä onko siitä enää sitten hyötyä vai pitäisikö se olla ennen reissua jo otettu tjms. Tarkoitus on jossain luonnonpuistossa kyllä käydä muutama päivä retkeilemässä etelän suunnalla. Olen miettinyt , että jätän ottamatta tuon Japanialaisen ,mutta mutta... Mites Thaimaan konkarit ? Onko se tarpeellinen tai jopa pakollinen ja voisiko sen tosiaan ottaa siellä paikanpäällä vasta? Olisi joku 100 kertaa halvempi..
itse en tunne ketään, kuka olisi tuon rokotteen ottanut, enkä myöskään itse ole sitä ottanut vaikka olen talvehtinutkin thaimaassa useina vuosina aina kuukausia kerrallaan. hirmuisen korkealta tuo riski sairastua ei maallikosta tunnu, mutta jokainenhan puntaroi asiaa omalta kantiltaan:
On arvioitu, että vähemmän kuin yksi miljoonasta riskialueen ulkopuolelta tulevasta matkailijasta sairastuu. Pitkään riskialueella oleskelevilla on kuitenkin yhtä suuri riski tartuntaan kuin rokottamattomilla paikallisilla. Tauti on useimmiten oireeton, sillä vain alle 1 % tartunnan saaneista (1:250) saa oireisen taudin. Oireinen tauti on usein vakava, ja joka kolmannella vakavasti sairastuneista jopa kuolemaan johtava. Lisäksi noin yhdelle kolmesta vakavaoireisesta taudista selvinneelle jää pysyviä vammoja. Japanin aivotulehdus on Kaakkois-Aasian tärkein ja erityisesti lasten aivotulehdusten aiheuttaja. Siksi Japanin aivotulehdusrokote kuuluu kansallisiin rokotusohjelmiin monissa Aasian maissa.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysk ... i=mat00039
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Thaimaa (2 kk) trip for beginners.

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Jäykkäkouristus ja Twinrix mielestäni riittävät. Jälkimmäinen toki monilla voimassa jo onkin.
Vastaa Viestiin