Budjetti Krabille 2 viikkoa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Katjal
Viestit: 1
Liittynyt: 7.2.2020 19:42

Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Katjal »

Hei! Olen suunnitellut lähteväni viettämään 40 synttäreitä yksin Krabille. Mietin että riittääkö noin 2500 baht/päivä sellaiseen mukavaan oleiluun missä ei tarvitse turhia miettiä... Matka ja majoitus ei kuulu tuohon summaan.
Olen lähdössä marraskuun lopulla, osaako joku sanoa millainen sää on siellä silloin? Ja muutenkin, onko paikka hyvä "hermolomalle" yksin matkustavalle naiselle...
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja tipsu »

Katjal kirjoitti:Hei! Olen suunnitellut lähteväni viettämään 40 synttäreitä yksin Krabille. Mietin että riittääkö noin 2500 baht/päivä sellaiseen mukavaan oleiluun missä ei tarvitse turhia miettiä... Matka ja majoitus ei kuulu tuohon summaan.
Olen lähdössä marraskuun lopulla, osaako joku sanoa millainen sää on siellä silloin? Ja muutenkin, onko paikka hyvä "hermolomalle" yksin matkustavalle naiselle...
Moro Katja. kyllä tuo 2500 thb riittää mikäli et paljon liiku yökerhoissa :D Ei tuolla 2500 THB:llä mitenkään loistavaa elämää,edes nainen vietä..
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja tipsu »

..halvemmalla ja myös kalliimmalla selviää :smt007
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
rippe.n
Viestit: 1607
Liittynyt: 11.6.2008 21:06

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja rippe.n »

Tipsu,, eipäs vongata ... :mrgreen:
Asiaan! ,, kyllä pärjää jos kerran "chillaa" ja ottaa rauhallisesti!
rippe.n
Viestit: 1607
Liittynyt: 11.6.2008 21:06

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja rippe.n »

sam-
Viestit: 1648
Liittynyt: 25.8.2004 19:37

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja sam- »

Vähemmälläkin pärjää ihan mukavasti, esim koko päivän saariretkeilyt sapuskoineen kustantavat 1000฿ kieppeissä. Taksit eivät ole Thaimaan edullisimpia, mutta toisaalta songthaewet kuskaa ihan hyvin luokkaa 50฿ / reissu. Marraskuussa on sadekausi jo takana eli sateetkin todnäk satunnaisia kuuroja.
rippe.n
Viestit: 1607
Liittynyt: 11.6.2008 21:06

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja rippe.n »

***kirjoittaja arvaili jotain ilman tietoa***
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja tipsu »

sam- kirjoitti:Vähemmälläkin pärjää ihan mukavasti, esim koko päivän saariretkeilyt sapuskoineen kustantavat 1000฿ kieppeissä. Taksit eivät ole Thaimaan edullisimpia, mutta toisaalta songthaewet kuskaa ihan hyvin luokkaa 50฿ / reissu. Marraskuussa on sadekausi jo takana eli sateetkin todnäk satunnaisia kuuroja.
Muutama iltadrinkki tuohon päälle ja ihan länsimaista ruokaa niin alkaa tuo budjetti olla syöty . Muovituolipaikoissa tietenkin raha kestää pidempään.

Kaikki on hyvin suhteellista thaikamaassa.
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
mr. honey
Viestit: 2593
Liittynyt: 26.2.2013 11:32

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja mr. honey »

Kaikki on suhteellista. Systeri vetäs nuorena likkana Thaimaa, Laos , Vietnam, Kambodja, Thaimaa, 4vk jotain 1100e, ja tässä oli lennot mukana!! :smt005 Pattaya oli kuulemma paskin paikka, ymmärrän. Krabilla pärjää varmaan mainiosti 50e päivä jos majoitukset on maksettu. Hyvää lomaa! :smt008
sam-
Viestit: 1648
Liittynyt: 25.8.2004 19:37

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja sam- »

tipsu kirjoitti:
sam- kirjoitti:Vähemmälläkin pärjää ihan mukavasti, esim koko päivän saariretkeilyt sapuskoineen kustantavat 1000฿ kieppeissä. Taksit eivät ole Thaimaan edullisimpia, mutta toisaalta songthaewet kuskaa ihan hyvin luokkaa 50฿ / reissu. Marraskuussa on sadekausi jo takana eli sateetkin todnäk satunnaisia kuuroja.
Muutama iltadrinkki tuohon päälle ja ihan länsimaista ruokaa niin alkaa tuo budjetti olla syöty . Muovituolipaikoissa tietenkin raha kestää pidempään.

Kaikki on hyvin suhteellista thaikamaassa.
Juu ja ranskalaiset viinit ml shampanja on jopa härmää tyyriimpiä :lol:
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Ehkä kysymys onkin mihin 2500 baht/päivä riittää ja mihin ei riitä. Tässä hieman suuntaa ilman ääripäitä.
- thai-ateria 80-200 bath/ateria
- ruokajuoma 10-150 baht/annos
- rantatuoli 100-200 baht/päivä
- baarijuomat 80-200 baht/juoma, henkilökunnalle tarjoaminen 150-200 baht/juoma
- kuljetukset 100-300 baht/suunta
- moottoripyörävuokra 300 baht/päivä + polttoaineet 40 baht/litra
- retket 500-3000 bath/retki (puoli-koko päivä)
...jne.

Useat haluavat myös ostaa kotiin tuliaisena Thaimaassa kaikenlaista.
Jos joku jatkaisi listaa, niin kysyjä voi pohtia mitä palveluja käyttää ja mitä ei käyt.

Omasta mielestäni 2500 baht/päivä riittää hyvin, kunhan on hintatietoinen, ei shoppaile kovasti eikä hurjastele yöelämässä illasta toiseen.
Viimeksi muokannut mikrobitti, 7.2.2020 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gilbert11
Viestit: 1846
Liittynyt: 29.12.2018 17:00
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Gilbert11 »

Katjal kirjoitti:Hei! Olen suunnitellut lähteväni viettämään 40 synttäreitä yksin Krabille. Mietin että riittääkö noin 2500 baht/päivä sellaiseen mukavaan oleiluun missä ei tarvitse turhia miettiä... Matka ja majoitus ei kuulu tuohon summaan.
Olen lähdössä marraskuun lopulla, osaako joku sanoa millainen sää on siellä silloin? Ja muutenkin, onko paikka hyvä "hermolomalle" yksin matkustavalle naiselle...
Toi budjetti riittää omasta mielestäni erinomaisesti rentoon lomailuun. Paljon pienempikin riittää jos asuminenkin jo maksettu. Etenkin jos siihen sisältyy aamiainen. Mutta vaikka ei kuuluisi, niin itelle ainakin riittäisi. Jos ei koko ajan ihan viihteellä ole, niin alle 1000thb/päivä syö hyvin ja tuolla krabilla on paljon hienoja paikkoja jonne tehdä päiväretkiä esim ao nangista.

Ite olin syksyllä Samuilla ja Phanganilla ihan vaan ottamassa rennosti ja muistelisin, että rahaa kului omiin menoihin keskimäärin varmaan just joku 1000-1500thb päivässä. Kun asuminen on hoidossa, niin ei sitä ainakaan itellä tuolla niin kulu. Toki budjetti kysymykseen on oikeasti mahdoton vastata tuntematta henkilöä. Kaikilla vaatimukset ja kulutustottumukset niin erilaiset.

Ite olen ollut krabilla marraskuun lopulla. Kelit oli tosi hyvät. Muutama sadekuuro silloin tällöin. Ei mitään haitannut. Iltaisin oli hienoa seurata salamointia terassilta. Tästä tosin jo kymmenisen vuotta. Parhaiten jäi mieleen rannat, joista ne kalliot tekee tosi makeen näköisiä. Tuohon vuoden aikaan ei ainakaan silloin ollut edes mitään kauheeta ryysistä.

Voisin mielelläni lähteä tuonne perheen kanssa lomalle. Varmasti hyvin toimii myös yksin reissuun lähtevälle, joka haluaa nautiskella auringosta, merestä ja maisemista.
passukatos
Viestit: 551
Liittynyt: 1.11.2013 19:12
Paikkakunta: Senangkhanikhom

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja passukatos »

Polttoaineet eivät maksa 40 baht/litra, suurin piirtein 30 bahtia ja siitä alle. Toki saa ostaa limupullosta jotain tavaraa kalliimmalla, mutta katalysaattorivehkeellä on varminta käydä tunnetuilla huoltoasemilla.
Matiasa
Viestit: 5013
Liittynyt: 6.11.2017 15:55

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Matiasa »

Katjal kirjoitti:Hei! Olen suunnitellut lähteväni viettämään 40 synttäreitä yksin Krabille. Mietin että riittääkö noin 2500 baht/päivä sellaiseen mukavaan oleiluun missä ei tarvitse turhia miettiä... Matka ja majoitus ei kuulu tuohon summaan.
Olen lähdössä marraskuun lopulla, osaako joku sanoa millainen sää on siellä silloin? Ja muutenkin, onko paikka hyvä "hermolomalle" yksin matkustavalle naiselle...
Hyvin riittää. Paikka on ok, jos haluaa ottaa rennosti ja sääkin alkaa kääntymään parhaimmilleen. Tuolla syö hyvin ja käy ihan kivasti retkillä yhdessä maailman upeimmista merimaisemista.
Si vis pacem, para bellum (jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan)
America is back!!!
***
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Rennolle lomalle riittää, voi hyvin jäädä reilusti ylikin. Se riippuu TÄYSIN siitä mitä tekee ja kenen kanssa. Jos viihteellä käyn niin menee 2000-7000b päivä. Jos olen kämpillä, uiskentelen, makaan rannalla ja syön thaikkurafloissa niin kulut on tyyliin 10% tuosta eli 200-700b päivä. Jos lomasi ei pyöri pelkästään bilettämisen ympärillä niin tuo riittää hyvin todennäköisesti. Mahdollisiin retkiin toki pitää jotain varata, mutta itse olen snorklauksista sun muista yleensä selvinnyt noin 600-800 bahtilla per reissu. Uskon, että budjettisi on riittävä. Ilman järkeä ei voi polttaa rahaa, mutta missään tapauksessa ei tarvitse myöskään kituuttaa. Järkevällä ostokäyttäytymisellä tuolla viettää oikein mukavan loman.

e.
sam- kirjoitti: Marraskuussa on sadekausi jo takana eli sateetkin todnäk satunnaisia kuuroja.
Tähän sen verran, että ei itse asiassa täysin ole. Marraskuussa tulee tuolla seudulla vielä kohtuu runsaasti vettä. Toki keskiarvoissa lienee joku ero senkin suhteen onko liikkeellä marraskuun alussa vai lopussa. Mutta milleissä mitattuna marraskuun keskimääräinen sademäärä on 180mm.
Viimeksi muokannut Matkaaja25, 10.2.2020 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matiasa
Viestit: 5013
Liittynyt: 6.11.2017 15:55

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Matiasa »

Matkaaja25 kirjoitti:Rennolle lomalle riittää, voi hyvin jäädä reilusti ylikin. Se riippuu TÄYSIN siitä mitä tekee ja kenen kanssa. Jos viihteellä käyn niin menee 2000-7000b päivä. Jos olen kämpillä, uiskentelen, makaan rannalla ja syön thaikkurafloissa niin kulut on tyyliin 10% tuosta eli 200-700b päivä. Jos lomasi ei pyöri pelkästään bilettämisen ympärillä niin tuo riittää hyvin todennäköisesti. Mahdollisiin retkiin toki pitää jotain varata, mutta itse olen snorklauksista sun muista yleensä selvinnyt noin 600-800 bahtilla per reissu. Uskon, että budjettisi on riittävä. Ilman järkeä ei voi polttaa rahaa, mutta missään tapauksessa ei tarvitse myöskään kituuttaa. Järkevällä ostokäyttäytymisellä tuolla viettää oikein mukavan loman.
Kieltämättä minulla oli sovinistinen oleteus, että tarkoitus ei ole hölmöillä. Majoituksen jälkeen mulle riittää 4000 päivä vaimon kanssa. Yksin menee suunnilleen tuo keskimäärin päivässä ilman, että tingin mistään.
Si vis pacem, para bellum (jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan)
America is back!!!
***
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Matiasa kirjoitti:
Matkaaja25 kirjoitti:Rennolle lomalle riittää, voi hyvin jäädä reilusti ylikin. Se riippuu TÄYSIN siitä mitä tekee ja kenen kanssa. Jos viihteellä käyn niin menee 2000-7000b päivä. Jos olen kämpillä, uiskentelen, makaan rannalla ja syön thaikkurafloissa niin kulut on tyyliin 10% tuosta eli 200-700b päivä. Jos lomasi ei pyöri pelkästään bilettämisen ympärillä niin tuo riittää hyvin todennäköisesti. Mahdollisiin retkiin toki pitää jotain varata, mutta itse olen snorklauksista sun muista yleensä selvinnyt noin 600-800 bahtilla per reissu. Uskon, että budjettisi on riittävä. Ilman järkeä ei voi polttaa rahaa, mutta missään tapauksessa ei tarvitse myöskään kituuttaa. Järkevällä ostokäyttäytymisellä tuolla viettää oikein mukavan loman.
Kieltämättä minulla oli sovinistinen oleteus, että tarkoitus ei ole hölmöillä. Majoituksen jälkeen mulle riittää 4000 päivä vaimon kanssa. Yksin menee suunnilleen tuo keskimäärin päivässä ilman, että tingin mistään.
Juu kyllä minäkin tuon uskon riittävän. Mutta suoraan sanottuna tiedän myös naisia joilla bilejalkaa vipattaa välillä ihan kunnolla. :D Heissä on vielä usein se ero, että vaikka juovat vähemmän niin tykkäävät nappailla jotain cocktaileja jotka kustantaa enemmän kuin perus olut tai viski. Cocktailit voi hyvinkin kustantaa jossain rantabaarissa sen 200b. Ei tuolla budjetilla niitä ihan tolkuttomasti vedetä. Mutta jos nyt lähdetään siitä, että aloittajan loma on rento loma chillailuineen eikä keskity pelkästään bilettämiseen niin kyllä tuo 2500b riittää hyvin. Budjetti on hyvin venyvä käsite ja täysin kulutustottumuksista kiinni. Pitäisi siis tarkemmin tietää mitä haluaa tehdä, mitä syödä ja mitä juoda. Ja missä. Tällä hetkellä mennään lähinnä mielikuvien varassa mitä aloittaja ehkä haluaisi lomaltaan.
themarkwilkinson
Viestit: 9
Liittynyt: 22.4.2021 4:25

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja themarkwilkinson »

Jep, se riittää, varsinkin jos olet yksin matkustavana. Siellä on myös paljon kohtuuhintaisia majoituspaikkoja. Loppujen lopuksi et tarvitse suurta, koska olet poissa huoneestasi tutkimassa kaupunkia. Et myöskään tarvitse suurta budjettia kuljetukseen, koska voit matkustaa kävellen, koska nähtävyys on yleensä lähellä. Toisaalta on myös halpoja kuljetusvaihtoehtoja. Myöskään ruoka ei ole kallista. Et tule nälkäiseksi koko päivän aikana. Tämä riippuu silti siitä, miten käytät rahaa.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja pak wan »

Ruokapaikojakin löytyy monen hintaisia.
Ensimäisellä reissulla se hieman hankalaa löytää niitä mukavia ja suht edullisia paikkoja.

Verraten konkareihin allekirjoittanut on usein syönyt 30 batilla thai ruokaa ensikertalaisen silmin
ihan jossain katu murjussa .

Se jo tekee eron usein syökö hotelissa vai etsii kivoja paikallisa ruokapaikkoja



Toki voi vaikka 15 kertaa matkailla ja syödä vain länsimaalaista ruokaa , mutta
silloin menettää ison osa Thai matkailua.

Lämpimästi suosittelen kokeilemmaan katuruokaa ihan vinkiksi koskaan en ripaltanut katuruuasta mutta
ravintola /hotelli ruuista jo joskus niin että lasareetissa kävin

Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja pak wan »

ja vielä yksi krabi video jotta hieman näkee mitä odotella


Avatar
JJN
Viestit: 3128
Liittynyt: 17.2.2007 14:31

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja JJN »

pak wan kirjoitti: 23.4.2021 14:40 Lämpimästi suosittelen kokeilemmaan katuruokaa ihan vinkiksi koskaan en ripaltanut katuruuasta mutta
ravintola /hotelli ruuista jo joskus niin että lasareetissa kävin
Usein syyttävä sormi osoittaa ruokapaikkaan jossa on viimeksi vierailtu, vaikka pyrstöyskän itämisaika voi olla päiviä.
Allekirjoituspaikka myynnissä 5,99€/kk (ei määräaikaisuutta)
mr. honey
Viestit: 2593
Liittynyt: 26.2.2013 11:32

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja mr. honey »

pak wan kirjoitti: 23.4.2021 15:17 ja vielä yksi krabi video jotta hieman näkee mitä odotella


Ei tarvii edes mennä paikan päälle kun voi katsoa juutoope videosta mitä siellä on, en vaan tajuu. :roll: Krabilla olisi kiva joskus kyllä käydä...
a198
Viestit: 307
Liittynyt: 16.5.2007 8:14

Re: Budjetti Krabille 2 viikkoa

Viesti Kirjoittaja a198 »

pak wan kirjoitti: 23.4.2021 15:17 ja vielä yksi krabi video jotta hieman näkee mitä odotella
Viime Krabin reissulla 2019 käytiin useammassa Darrenin suosittamassa paikassa, ihan kivoja videoita muutenkin mitä on tässä matkailuikävän kanssa tullut kyllä katseltua useampaan kertaan. Kun olisi vielä SangSomia heittää kolan joukkoon katsellessa niin pääsisi oikein kunnolla tunnelmaan.
No ens talvena varmaan sitten taas tuonne, olisi sitten 5. reissu Ao Nangiin jos en ihan väärin laske.
Vastaa Viestiin