Sää Thaimaassa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
pepsid
Viestit: 1
Liittynyt: 25.5.2007 13:26
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pepsid »

Sivustosta, jonka osoite lukee allekirjoituksessa, saa keskimääräiset tiedot sadepäivistä ja lämpötiloista kuukausittain.. Ei nyt ole tarkoitus vain mainostaa, mutta luulen että siitä on monille hyötyä..
Kaikkien maailman maiden lämpötila- ja sadepäivätilastot, kartat, kuvat jne.. <a href="http://www.unelmamatkat.net">www.unelmamatkat.net</a>
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Foreca aloitti sitten maailmanlaajuisen sääpalvelun, englanninkielisenä.


Ohessa Thaimaan sääkartta, josta voi klikkailla joitakin näiltäkin palstoilta tuttuja paikkakuntia, jos haluaa tarkempia tietoja.

http://www.foreca.com/index.php/SouthAsia/TH
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Tattista Hezzu säälinkistä.

Lisäsin heti omaan allekirjoitukseen, tarppeellinen linkki tulevalla reissulla. Päivittäin kumminkin tulee käytyä netissä ja palstalla, säätila kiinnostaa erityisesti pohjois-Thaimaan suhteen. Tosin ei tämäkään kaikkea kerroa mutta saapahan jotain osviittaa seuraavalle päivälle.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
pacino
Viestit: 12
Liittynyt: 14.8.2007 18:52
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja pacino »

kyselin jo veikkauksia kokeneemmilta thaimaan kävijöiltä toisessa topicissa,mutta samaa kysyn täällä.eli syyskuussa?sateleeko vielä oikein urakalla.kertoilkaahan jos olette k.o aikana siellä etelämmässä thaimaassa olleet.olisi tarkoitus käydä koh tao,phangan,samui ja sieltä krabille jne.
go!go!go!
Avatar
micce2007
Viestit: 389
Liittynyt: 2.11.2007 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja micce2007 »

edit. Linkkipostaus poistettu, kun löytyikin jo ylempää...
Merimies
Reppumatkaaja
Viestit: 796
Liittynyt: 1.2.2008 1:55

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Merimies »

Itsellä ensimmäinen Thaivaan matka alkamassa heinäkuusta etiäppäin.. Eipä se mua haittaa vaikka "pieniä" monsuunikuuroja välillä tulisikin, ei siellä silti kylmä tuu ja onpahan hyvä tekosyy mennä baariin sisälle sadettapitämään =)
นักเดินทาง
Avatar
jatu
Thaimaan karvakäsi
Viestit: 767
Liittynyt: 20.1.2005 22:16
Paikkakunta: Tampere / Khon kaen
Viesti:

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jatu »

Sää thaimaassa tällä hetkellä kylmä ja sateinen.
Thani perkele toi sateet suomesta mukanaan.
Kirveellä ku lyö päähän niin se muuten sattuu....
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

jatu kirjoitti:Sää thaimaassa tällä hetkellä kylmä ja sateinen.
Thani perkele toi sateet suomesta mukanaan.
Jätti jo jälkensä lentokentällekin kun meilläkin päin sataa juuri nyt.
Flunssa tuli myös samantien.
Avatar
Thani
Paa Farlang
Viestit: 4605
Liittynyt: 16.11.2005 20:40
Paikkakunta: Koti

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Thani »

Säähän on mitä parhain :roll: Kuin suomen auvoisa kesä. Täälä Udon Thanin aivan pohjoisessa osassa päivisin(noin reilun viikon nyt) rapiat +20 ja öisin ihanat +16 - +17. Saa nukuttua hyvin peiton alla, kun on hieman viileää. Ja lisäbonuksena se, että vettä on sadellut melkein joka päivä. Kyläläiset ovat minua kovasti kiitelleet näin minun sademies taidoistani :D Itse, kun en ole niin tuon aurinkon perään, niin tämähän on yhtä juhlaa. Kohta taas alkaa ilmat lämpeneen ja sitten saa koko ajan olla varjossa. Minä kun en ole mikään aurinkomatkaaja.

Sademies Thani
Ajattelen siis olen!
Avatar
jatu
Thaimaan karvakäsi
Viestit: 767
Liittynyt: 20.1.2005 22:16
Paikkakunta: Tampere / Khon kaen
Viesti:

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jatu »

Lämpö tiloissa ei tosiaankaan oo mitään valittamista mut noi sateet sais loppua.
Alkaa meneen piha aika kuravelliks ku ei oo keritty valaan viä betoneja pihaan!!
Kirveellä ku lyö päähän niin se muuten sattuu....
Avatar
Thani
Paa Farlang
Viestit: 4605
Liittynyt: 16.11.2005 20:40
Paikkakunta: Koti

Sää himathanissa

Viesti Kirjoittaja Thani »

Mulla on jo valettu ja laatoitettu riittävästi pihamaata. Ja joskus aamuisin käyn ihan itse laatoittamassa, jopa nurmikkoa, mutta noita minun laatoituksiani eivät paikalliset laattamiehet oikein taida arvostaa :roll: Nyt täällä muuten ilma parani jo oleellisesti. Sade loppui, linnut laulaa ja aurinko pilkistelee pilvien takaa ja Sam Soong tyhjenee :-D

Ilmoja pitelee Thani
Ajattelen siis olen!
Avatar
jatu
Thaimaan karvakäsi
Viestit: 767
Liittynyt: 20.1.2005 22:16
Paikkakunta: Tampere / Khon kaen
Viesti:

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jatu »

Kohta siis pilkistelee täälläkin taidanpa korkata pullon!!!
Kirveellä ku lyö päähän niin se muuten sattuu....
Avatar
Thani
Paa Farlang
Viestit: 4605
Liittynyt: 16.11.2005 20:40
Paikkakunta: Koti

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Thani »

Hölkyn kölkyn jatu :beer: Ilmat ne vaan paranee, kun pullon pintavesi laskee :-D

Tästä se päivä taas lähtee omia latujaan Thani
Ajattelen siis olen!
bayer69
Viestit: 2
Liittynyt: 3.2.2008 21:39

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja bayer69 »

Kumpaa sitten uskoa Thaimaan omaa sääsivustoa vai Forecaa...Aika lailla erilaista keliä lupaileevat kumpikin Phuketin suunnalle..Onko paikalla ketään joka voisi valaista asiaa? Onko siellä ukkostanut? Huomenna pitäs hypätä koneeseen... 8)
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Melkein harkitsisin jo loman peruuttamista jos siellä kerran on jo ukostanut! :smt005 No ei vaiskaan, ei taida olla luottaminen kumpaankaan palveluun 100%. Huolet pois ja reissuun, mitä todennäköisimmin pieni ukkosmyräkkä ei välttämättä edes tule rekisteröidyksi perillä. Jos säätiedotuksiin olisi luottaminen Thaimaan osalta, niin Bangkokissa sataisi joka päivä.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Onko paikalla ketään joka voisi valaista asiaa? Onko siellä ukkostanut? Huomenna pitäs hypätä koneeseen...
Onko eilisellä taikka huomisella ukonilmalla vaikutusta siihen että lähdetkö vai et ? Kannattaako noita huuhaasääsivuja yleensäkääm kytätä jos kumminkin on menossa. Varmaan jonkin Forecan mukaan aina sataa, sen puoleen voisi Thaimaan matkustelun jättää kokonaan väliin jos joutuu elämään sääsivujen mukaan. Kyllä se paikan päällä näkyy sataako vai ei ja jos sataa niin mitä siitä sitten ????

Jos mahdollinen sade pelottaa oikein kovasti niin seuraavan loman kohteeksi suosittelen Timbuktua. Siellä ei sada edes joka vuosi.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
rokko
Viestit: 2
Liittynyt: 5.2.2008 22:48

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja rokko »

Olin reilut pari viikkoo pattiksella ja säätiedotukset lupas sadetta/pilvistä ainakin viidex päiväx alkuun. Eipä ollu sateista taikka pilvistä paljon tietoo ku perille saavuin. Siis: Ei kannata hirveesti antaa painoarvoo noille säätiedotuksille. Lämmintä ja aurinkoo siellä kuitenki piisaa! 8)
bayer69
Viestit: 2
Liittynyt: 3.2.2008 21:39

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja bayer69 »

Ja kuten sanottua baareissa ei sada..En mistään hinnasta jättäisi lähtemättä, kunhan utelen näin ensikertalaisena tyhmiä..Koneen lähtöön kuus tuntia...Fiilikset katossa.. :smt004 :smt004 :smt004 :smt006
annavaan
Viestit: 1
Liittynyt: 12.6.2008 22:41

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja annavaan »

Onko sään puolesta kesäkuu huono aika matkalle? lähdetään reppureissaamaan kolmeksi viikoksi 15.6-7.7. Lennot Bankokiin, mutta kai vähän sään perusteella katsotaan mihin kantsis mennä, ettei koko aikaa sataisi.

Säätiedotuksen mukaan koko Thaimaassa sataa kaatamalla koko seuraavan viikon...
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Tarttee vaan huomioida se et thaimaan sade on lämmintä, ei ollenkaan yhtä häiritsevää kuin suomen kylmä sade.
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12577
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja ollit »

Omalta kohdeltani muistikuvat elo- syyskuun sateista ovat sellaiset, että joskus vettä tuli rankastikin, mutta ne kuurot meni äkkiä ohi. Joskus taas tihutteli pitkin päivää, mutta ne taas olivat hyviä ostos- ja kaljottelu ilmoja. Etupäässä kuitenkin oli sateeton keli.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
-buppe-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.3.2008 10:37

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja -buppe- »

No voi herttileijaa :smt099 Eikös sitä nyt saada Phuketissakaan aurinkoa, kun lähtö on muutaman päivän päästä ja säätila näyttää vaan salamankuvia :cry:

Te ketkä ootte nyt siellä, onko todella näin kun säätila näyttää että pilviä vain ja sateita??
On kai siellä edes lämmintä? :smt022
SuloArmas
Viestit: 3
Liittynyt: 28.12.2008 16:38

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja SuloArmas »

Näyttää aika toivottomalta keli Phuketis Forecan mukaan. No ootellaan 6 pvä lähtö.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja pak wan »

Todetaan nyt taasen selkeästi:

Sääsivut eivät osaa näyttää oikein Thaimaan säätä.

Sääsivujen mukaan ei sinne olisi koskaan juuri hyvä matkustaa, joten niiden etukäteis selaaminen
lasketaan kategoriaan , totaalisen turhan huolet :wink:
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

pak wan kirjoitti:Todetaan nyt taasen selkeästi:

Sääsivut eivät osaa näyttää oikein Thaimaan säätä.

Sääsivujen mukaan ei sinne olisi koskaan juuri hyvä matkustaa, joten niiden etukäteis selaaminen
lasketaan kategoriaan , totaalisen turhan huolet :wink:
- Juuri näin. Jos lyhyeen ukkoskuuroon on 20% mahdollisuus niin se ukkosen kuva laitetaan siihen ennusteeseen. Niistä ei kannata välittää.
Vastaa Viestiin