Paikan varaaminen koneeseen..

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Tilac
Vatipää
Viestit: 3789
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Tyrvää / Buri Ram / Baan Bua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tilac »

Onpa ollut laiska matkatoimistovirkailija....
Joka kerta olen itse saanut lähes haluamani paikan jo matkatoimistosta ja muutaman kerran olen Finnairilta vekslaillut sitä.
--- Ihminen joka haluaa, keksii keinot.Ihminen joka ei halua, keksii selitykset. ---
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Täytyy varmaan vielä soitella Finnairille, koska haluaisin AIVAN ehdottomasti saada käytävän puoleisen paikan.
Kannattaa liittyä finskin plussa-klubiin, siten virkailijat ovat herkemmällä korvalla paikkatoiveiden suhteen.
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Enköhän mä tule sieltä koneesta saamaan sen paikan, kuin haluan. Toivottavasti! Virkailija kuitenkin ehdotti, että voisin viedä matkalaukkuni jo edellisenä päivänä lentokentälle. Sitten minun ei tarvite mennä kentälle, kuin tuntia ennen koneen lähtöä. Jee! :smt039
Veppe
Viestit: 42
Liittynyt: 27.1.2005 22:07

Viesti Kirjoittaja Veppe »

susanna-76 kirjoitti:Enköhän mä tule sieltä koneesta saamaan sen paikan, kuin haluan. Toivottavasti! Virkailija kuitenkin ehdotti, että voisin viedä matkalaukkuni jo edellisenä päivänä lentokentälle. Sitten minun ei tarvite mennä kentälle, kuin tuntia ennen koneen lähtöä. Jee! :smt039
:roll: :shock:
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

susanna-76 kirjoitti:Enköhän mä tule sieltä koneesta saamaan sen paikan, kuin haluan. Toivottavasti! Virkailija kuitenkin ehdotti, että voisin viedä matkalaukkuni jo edellisenä päivänä lentokentälle. Sitten minun ei tarvite mennä kentälle, kuin tuntia ennen koneen lähtöä. Jee! :smt039
Minkäs paikan oot ajatellut ottaa ja minkä luokan lippu sekä onko tasokortti.
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Olen siis lähdössä Aurinkomatkojen kautta 2-viikoksi Pattayalle. Eiköhän ne liput ole silloin ihan turistiluokkaa. Haluaisin vain saada koneessa käytävän viereisen paikan, jotta liikkuminen olisi mahdollisimman helppoa, eikä muutenkaan alkaisi koneen pienissä tiloissa ahdistamaan. Yleensä lomalennoilla yksin matkustavat saavat käytävän puoleisen paikan, mutta nyt lentoni Bangkokiin on reittilento, niin semmoisen paikan saaminen ei olekaan ihan noin yksinkertaista, koska kuulema Finnair(?) tulee jakamaan paikat vasta kahta(?) päivää ennen lähtöä.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

no siinä ei tule olemaan ongelmaan varsinkin jos sulla on pluskortti ja siellä profiilissä käytäväpaikka, mutta jos haluat ns hyvän paikan turistiluokasta niin se on sitten onenkauppaa mikäli ei ole tasokorttia, lippuluokka hyvä jne.. esim 21 rivi tms.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Aurinkomatkalaisilla on niin kehno luokka lipussa, että sinne ne heitetään sikaluokan sikaluokkaan riville 42 eteenpäin. :-D
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Ilkka kirjoitti:Aurinkomatkalaisilla on niin kehno luokka lipussa, että sinne ne heitetään sikaluokan sikaluokkaan riville 42 eteenpäin. :-D
Näin vähän aavistelinkin. nim merkki mennessä 45 rivillä :oops: , mut tullessa 6A :D
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Se hyvä puoli on noissa peräpään lipuissa, että kun business hemmot on lastattu sisään niin pääsee heti istumaan ja odottmaan lähtöä :-D
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Ei sillä rivillä tai paikalla ole yhtään mitään väliä. Kunhan en vain saa paikkaa siiven kohdalta, enkä ikkuna tai keskipaikkaa. Toivoisin saavani aivan ehdottomasti käytävänpuoleisen paikan.

Ilkka, ei meillä kaikilla ole varaa matkustella missään bisnesluokassa :(

Kerkiskö semmoisen plussakortin vielä hankkimaan?
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Ilkka, ei meillä kaikilla ole varaa matkustella missään bisnesluokassa
Ei mullakaan ole varaa ostaa businesslippuja mannertenvälisille lennoille mutta Finnair haluaa vain siirtää joskus Ilkan paremmalle penkille. :shock: :)
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

sammy77 kirjoitti:Se hyvä puoli on noissa peräpään lipuissa, että kun business hemmot on lastattu sisään niin pääsee heti istumaan ja odottmaan lähtöä :-D
Ja perillä saakin odottaa ulospääsyä pidempään :)
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Ilkka kirjoitti:
Ilkka, ei meillä kaikilla ole varaa matkustella missään bisnesluokassa
Ei mullakaan ole varaa ostaa businesslippuja mannertenvälisille lennoille mutta Finnair haluaa vain siirtää joskus Ilkan paremmalle penkille. :shock: :)
Pois häiritsemästä muitten matkalaisten matkantekoa :-D
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Se on kyllä melkein sama missä istuu, jos ei ole business luokan paikkoja tai exitpaikkoja. Kaikki muut paikat ovat yhtä ahtaita. On ihan sama istutko rivillä 10-15 tai rivillä 45 eteenpäin. Ei ole suurtakaan eroa. Karjalauman kuljetuksesta on lähinnä kysymys, mutta so what, aina on perille päästy ja matkan rasitukset unohtuvat paikanpäällä.
Ilkka, sinulla taitaa olla kotikenttäetu.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

On ihan sama istutko rivillä 10-15
Ainakaan Finnairin MD-11:ssa ei tuollaisia rivejä olekaan.
Ilkka, sinulla taitaa olla kotikenttäetu.
Mikähän se olisi?
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Sieltä Finnairin nettisivuilta löytyy ohjeet miten plussa-kerhoon liitytään. Kuten sanottua, ei ole haitaksi jos ilmoittaa profiilisivulla haluavansa aina käytäväpaikan. Sitä paikkatoivetta itse asiassa kysytään kun sivustolla rekisteröityy. Itse olen mieluummin ikkunapaikalla, saa nukkua rauhassa ja näkee ikkunasta kaikenlaista kun on valveilla.. :wink:
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Peku kirjoitti:Sieltä Finnairin nettisivuilta löytyy ohjeet miten plussa-kerhoon liitytään. Kuten sanottua, ei ole haitaksi jos ilmoittaa profiilisivulla haluavansa aina käytäväpaikan. Sitä paikkatoivetta itse asiassa kysytään kun sivustolla rekisteröityy. Itse olen mieluummin ikkunapaikalla, saa nukkua rauhassa ja näkee ikkunasta kaikenlaista kun on valveilla.. :wink:
Kiitos Peku vinkistä :wink: Kävin heti liittymässä tuohon plussakerhoon. Jospa minulla nyt olisi hieman enemmän valtuuksia siihen, että tulisin saamaan tahtomani paikan :) Tossa ikkunapaikassa on vain se huonopuoli, kun sieltä jos tarvii esim. käydä vessassa, niin siinäpä sitten hypit kaikkien mahdollisten yli :( Sen vuoksi reunapaikka on kaikkein paras :-D
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Nyt sinun pitää saada vielä liitettyä se Plusnumerosi siihen Aurinkomatkojen varaukseen jotta homma toimisi.
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Ilkka kirjoitti:Nyt sinun pitää saada vielä liitettyä se Plusnumerosi siihen Aurinkomatkojen varaukseen jotta homma toimisi.
Senpä taidan tehdä tässä ihan lähiaikoina :)
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kerropa sitten onnistuuko nykyään.
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Ilkka kirjoitti:Kerropa sitten onnistuuko nykyään.
Juu, kerrotaan kerrotaan...
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

AY P/G/S, OW E/S/R istuu siis siella kunnon paikoilla. Loput istuu sikaluokassa. Piste.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

OX266 kirjoitti:AY P/G/S, OW E/S/R istuu siis siella kunnon paikoilla. Loput istuu sikaluokassa. Piste.
Eipä täällä palstoilla taida niitä oikeesti rikkaita olla, jotka matkustaa sikariluokassa AINA. On vain niitä, jotka tavalla tai toisella onnistuu sinne bisnekseen keplottelemaan. Eli yläluokan elkeet, keskiluokan murheet...niitähän me. Pidetään tämä mielessä :wink: Ne oikeesti rikkaat eivät elvistele näillä palstoilla :roll:
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Ilkka, kyselin sitä että miten saan ne plussapisteet. Ne saan kuulema silloin, kun menen kentälle lähtöselvitykseen, niin silloin on kortti esitettävä :-D
Vastaa Viestiin