matkalaukkujen paino?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

sipe
Viestit: 3
Liittynyt: 15.5.2005 12:52

matkalaukkujen paino?

Viesti Kirjoittaja sipe »

Olen huono arvioimaan laukkujen painoa ja viime vuonnakin hiki otsalta valuen oottelin lähtöselvityksessä kuinka paljon tuliaisille tulikaan hintaa ylikuorman muodossa. No,ois saanut olla enemmänkin tuotavaa,onneksi. Miten te arvioitte ja missä laukut vois punnita?
[/b]
Duncan
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.12.2003 1:56

Viesti Kirjoittaja Duncan »

Hotelleissa ja 7-11 (ainakin joka toisen) edessä on kolikko vaaka :D
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Muistan suurinpiirtein, että miten täyteen laukun voi ahtaa, että se on sallitun ja ei-sallitun rajamailla. Mutta tosiaan noita vaakoja löytyy toisista hotelleista ja etenkin niiden kuntosaleilta.
Avatar
Tossu-nalle
Viestit: 112
Liittynyt: 28.1.2005 1:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tossu-nalle »

Mulla on aina mukana pieni ja kevyt kalavaaka, mallia "sormikoukku". Tietääpähän mitä on lähtöselvityksessä odotettavissa.
sipe
Viestit: 3
Liittynyt: 15.5.2005 12:52

Viesti Kirjoittaja sipe »

kiitos vastauksista. Nyt vaan odottamaan lähtöpäivää :D
sipe
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kokeileppa kotona pakata laukku täpöten täyteen vaatteita yms. tavaraa ja katso paljonko painaa, sitten siitä hahmottelen matkalla, että paljonko voi ahtaa tavaraa. Vaatteet painavat suht saman per niiden tilavuus vaikka ne vähän erilaisia olisivatkin ulkonäöltään. :)
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Kannattaa melkein unohtaa kovat muoviset matkalaukut, pelkkä tyhjä matkalaukku painaa 4-6kg. Ei tarvise paljon pakata kun salittu 20kg on täynnä.

Itse olen suosinut isoja putkikasseja, ei paina tyhjänä kuin muutama sata gramma :)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Lasse kirjoitti:Kannattaa melkein unohtaa kovat muoviset matkalaukut, pelkkä tyhjä matkalaukku painaa 4-6kg. Ei tarvise paljon pakata kun salittu 20kg on täynnä.

Itse olen suosinut isoja putkikasseja, ei paina tyhjänä kuin muutama sata gramma :)
Sinänsä kyllä hyvä vinkki, oli viimeksi iso putkikassi missä on renkaat ja kahva, että voi vetää perässään siirtyessään. Oli ihan mukava vaihtoehto, mutta hieman pieni sitten takaisinpäin tullessa (vaikka kamaa kyllä olikin aika läjä, mutta pakkaaminen oli aika syvältä), pitää isompi veska löytää, mielellään renkailla ja vetokahvalla. Jos joku semmoisen bongaa, niin saa vihjata. :wink:
*coco*
Viestit: 5
Liittynyt: 6.6.2005 18:29

Viesti Kirjoittaja *coco* »

Onko jollain kokemusta, kuinka tarkkoja esim. Finnairilla ollaan ylipainosta? Tai kuinka tarkkoja ne on "yksi laukku/matkustaja (+käsimatkatavaralaukku)" -säännöstä? Thaimaassa jäi vaikka mitä kivaa ostamatta siinä pelossa, että tuliaiset on jätettävä kentälle.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

*coco* kirjoitti:Onko jollain kokemusta, kuinka tarkkoja esim. Finnairilla ollaan ylipainosta? Tai kuinka tarkkoja ne on "yksi laukku/matkustaja (+käsimatkatavaralaukku)" -säännöstä? Thaimaassa jäi vaikka mitä kivaa ostamatta siinä pelossa, että tuliaiset on jätettävä kentälle.
Haulla löytyy tältä palstalta tarinaa vaikka kuinka paljon ylipainosta.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1893
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Ei nyt ihan suoraan tähän topiciin, mutta kun on auki niin kysästään.
Kun käytin vaimoa sukuloimassa Ruotsissa, niin vaimon siskon avomies (heh), vihjas tällästä. Osta golfbägi ja täytä se matkatavaroilla, niin saat halvalla tulemaan suurenkin matkatavara määrän. Oli kuulemma saanut 60kg tulemaan tällä tavalla :shock:
Muutama kysymys, kun en ole ko reikäpeliin vihkiytynyt.
1. Paljonko velottavat bägistä matkatavarana?
2. Onko sillä painorajoituksia?
3. Paljonko maksaa Pattayalla?
4. Kattovatko mitä bägi pitää sisällään?
Takaisin miesten mitoissa
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

*coco* kirjoitti:
Onko jollain kokemusta, kuinka tarkkoja esim. Finnairilla ollaan ylipainosta? Tai kuinka tarkkoja ne on "yksi laukku/matkustaja (+käsimatkatavaralaukku)" -säännöstä? Thaimaassa jäi vaikka mitä kivaa ostamatta siinä pelossa, että tuliaiset on jätettävä kentälle.
longi kirjoitti:Ei nyt ihan suoraan tähän topiciin, mutta kun on auki niin kysästään.
Kun käytin vaimoa sukuloimassa Ruotsissa, niin vaimon siskon avomies (heh), vihjas tällästä. Osta golfbägi ja täytä se matkatavaroilla, niin saat halvalla tulemaan suurenkin matkatavara määrän. Oli kuulemma saanut 60kg tulemaan tällä tavalla :shock:
Muutama kysymys, kun en ole ko reikäpeliin vihkiytynyt.
1. Paljonko velottavat bägistä matkatavarana?
2. Onko sillä painorajoituksia?
Ilkka kirjoitti:
Haulla löytyy tältä palstalta tarinaa vaikka kuinka paljon ylipainosta.
Viestin aihe: Finnairin huono palvelu
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=ylipaino

Viestin aihe: Suurin ja painavin matkalaukku?
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=ylipaino

Viestin aihe: finskin ylipaino maksut
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=ylipaino
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
kalle
Viestit: 694
Liittynyt: 7.2.2005 13:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kalle »

Itse käytän seuraavaa "tarkkaa" menetelmää: kun laukun jaksaa nostaa vasemman käden etu- ja keskisormella ylös, niin se on juuri sopiva.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1893
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Ei ollu hyvä vinkki. Noh hurreilta niitä on kyllä lupa odottaa :evil:

Lassele kiitos :D Ei kylkenut ajatus tässä helteessä :oops:
Ulkona varjossa +27.9 oman digitaalimittarin mukaan :shock:
Takaisin miesten mitoissa
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

Saikos jossain tapauksessa tuoda 40kg? jos oli kauemman aikaa maassa. Itsellä syksyllä tulossa ~3,5kk reissu.Joskus jotain tällaista olen kuullut..voi olla ihan huuhaatakin. :lol:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Ariva kirjoitti:Saikos jossain tapauksessa tuoda 40kg?
Sai, Thai Airwaysin kultakorttilaiset saa tuoda 40kg

Nim. Thai Airwaysin kultakorttilainen :lol:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Ariva kirjoitti:Saikos jossain tapauksessa tuoda 40kg? jos oli kauemman aikaa maassa. Itsellä syksyllä tulossa ~3,5kk reissu.Joskus jotain tällaista olen kuullut..voi olla ihan huuhaatakin. :lol:
Kyllähän 40 kiloa tulee aina komeasti. :wink:
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Ei reittilennoilla ole merkitystä matkatavaroiden painorajoihin, että onko päivän vai vuoden perillä.
Avatar
JPL
Same Same
Viestit: 1605
Liittynyt: 15.12.2003 22:27
Paikkakunta: Kerava/Ban Huai Lan

Viesti Kirjoittaja JPL »

Lasse kirjoitti:Kannattaa melkein unohtaa kovat muoviset matkalaukut, pelkkä tyhjä matkalaukku painaa 4-6kg. Ei tarvise paljon pakata kun salittu 20kg on täynnä.
Ihan hyvä vinkki,jos ei ole mitään särkyvää laukkuun laitettavaksi.Ei putkikassiin kyllä mitään särkyvää kannata laittaa.Tunnetusti laukkujen käsittely lentokentillä ei ole mitään lapsille sopivaa katseltavaa.Mielummin otan pari kiloa takkiin laukun painossa.että saan tavarani ehjänä perille.
raikku80
Viestit: 2047
Liittynyt: 13.2.2004 12:40
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja raikku80 »

viimeksi tuli mukavasti 60kiloa.matkalaukku painoi sopivasti 29 kiloa ja loput tulikin käsimatkatavaroissa.piti jättää vaan vähän kauemmaksi käsimatkatavarat, jottei olisi alkanu kysylemään tiskillä, että mitäs noissa laukuissa on :wink:
Huppe
Viestit: 7018
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Ylipainoa ei kaukomatkoilla kannata kokeilla (on muuten kallista tavaraa). Itse koitin kyllä ja 32 kiloinen veska tuli perille hienosti ilman maksuja, auttaneeko asiaa se että itse painan 62 kiloa :lol:
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Oli tuossa exan kanssa yhteensä yli 90 kg ylipainoa prahasta, mutta maksoin kymmenesta. huomasivat vasta kun oli pääosa kamoista menny kysyä: Montas teitä on?. Kaks vaa, nää muut on vaan saattamassa, oli pari kaverii sieltä mukana kantamassa vaan kamoja. Etä sellaaasta :lol: :lol:
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Eiks se olis ihan järkevää, että ottaisin täältä Suomesta mukaan esim. lätkäkassin, jonka veisin tullessa koneeseen ja ruumaan antaisin mennä semmoisen pienemmän laukun, jonne tulisin sitten laittamaan kaikki tarpeelliset vaatteeni, jotta tulisin sitten saamaan kaikki mahdollisimmat tarpeet mukaan. Niistäkin tavaroista tulen sitten suurimman osan jättämään Thaimaaseen. Vai olisiko järkevämpää ottaa joku kunnon iso matkalaukku, jossa olisi pyörät alla? Tosin eipä sitä matkalaukkua varmasti tarvitse hirmuisesti kanniskella, kun lentokentälläkin on kuitenkin AINA kärryt, jossa voi matkalaukkua kuskata :D Entäs sitten takaisin tullessa, että miten Finnair suhtautuu siihen, että minulla olisi menossa kaksi laukkua ruumaan? Viime lomareissulla tosin suhtautui ihan kiitettävästi, mutta en yhtään tiedä miten tarkkoja muualla ollaan. :oops:
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Osta kunnon matkalaukku Thaimaasta!
KBH5050

Viesti Kirjoittaja KBH5050 »

Meillä vaimo ja minä ja vauva, 2matkalaukkua punnituksessa viime keskiviikkona Bkk. painoa yhteensä 64-65 kiloa. Eivät perineet ylipainomaksua, käsimatkatavaroita ei onnekksi punnittu, vetolaukku noin 15kg ja olkalaukku noin 7-8 kg!
Vastaa Viestiin