reissukamat

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

reissukamat

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

tässä muutamia kysymyksiä liittyen tulevaan reissuun. eritoten vinkkejä muilta reppureissaajilta

minkä kokoista rinkkaa pidätte matkassa? itse olisi tarkoitus olla 3kk eli minkä kokoista reppua suosittelette? olen katsellut jotain 65 litraista, hinnat aika arvokkaita, 200€ - 250€

mitkä ovat tärkeimpiä kamoja ottaa mukaan? toki mahdollisimman vähän sillä on aika v:mäistä kantaa painavaa rinkkaa.

missä pesette vaatteet kun olette pitempään reissussa? olen 2 kertaa käynyt thaimaassa pakettimatkalle joten ei ole tarvinnut itse huolehtia kovin paljon vaatteenpesuasioista :)

riippumatoista vielä sen verran, mistähän suomesta saisi kunnollisia, ihan perus tyylisiä riippumattoja, ilman mitään röyhelöitä tai kirkkaita värejä. kävin jo sivulla http://www.riippumatto.fi mutta ei oikein ollut etsimääni :D

toinen myös etsimäni on tavara on tuo rahavyö eli mistäpäs niitä voi ostaa/tilata?

siinä taisi olla kaikki mitä juuri nyt tuli mieleen kysyä mutta voitte kertoa omia kokemuksianne ja etenkin vihjeitä koska kaikista niistä olisi hyötyä
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Onhan noita halpoja pesuloita ympäri maata joka kaupungissa ja lomakohteessa.
Aika vähän voi riippumatolla olla loppujen lopuksi käyttöä, aika turhaa sellaista mukana raahata.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

nii

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

nii toki mut se ajatus et jos sattuu saamaa bungalowin meren rannalta ja siinä lekottelet riippumatossa terasilla ja siemailet juotavaa ja katot auringonlaskua :D aaaah, se se vasta ois elämää. ja eihän se riippumatto paljon paina
Avatar
khaosaming
Viestit: 2590
Liittynyt: 4.1.2005 7:39
Paikkakunta: TRE-Trat

Re: nii

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

sinkkone1 kirjoitti: aaaah, se se vasta ois elämää. ja eihän se riippumatto paljon paina
---------------------
Osta riippumatto Thaimaasta. Esim. Bangkokin Pratunamista. Rinkankin voit ostaa sieltä, jos et ilman katso pärjääväsi.
เกิดมาเห่า
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

juu

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

kyllä sen rinkan aattelin suomesta ostaa. on pari noita reppuja ja laukkuja tuotu thaimaasta ja kaikista vetoketjut paskana :D
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Aika monessa noista bungalowyrityksissä niitä riippumattoja on talon puolesta, samoin esim. Khao San roadilla pyörii riippumattokaupustelijaa vaivoiksi asti. :lol:

Eli tuskin kannattaa Suomesta roudata. Osta paikalta, ovat sen veran halpoja, että jos kantaminen alkaa kyllästyttää, sen voi hyvillä mielin lahjoittaa jollekin.

Käy vilkaisemassa Stadiumilla Everest rinkkoja ja kasseja, ihan hyvälaatuisia ja ainakin täällä Ruotsissa huomattavasti halvempia kuin Haglöfs, Halti jne.

Noita pesupalveluita löytyy kyllä sopuhintaan vähän joka puolelta, mutta tuossa hintaluokassa jossa aiotte asustaa myös majoituspaikkojen pesupalvelu on yleensä kohtuuhintaista.
Skål, kosmonauter!
Avatar
khaosaming
Viestit: 2590
Liittynyt: 4.1.2005 7:39
Paikkakunta: TRE-Trat

Re: juu

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

sinkkone1 kirjoitti:kyllä sen rinkan aattelin suomesta ostaa. vetoketjut paskana :D
Totta tuokin. Toisaalta jos investoi sen 200€ Bangkokissa oikeassa liikkeessä merkkireppuun laatukin lienee sama kuin Suomessa.
เกิดมาเห่า
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

ju

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

nii kyllähän thaimaassakin on muitakin rinkkoja kuin niitä piraatti versioita.


kestävätkö nuo thaimaalaiset riippumatot ison miehen painon? n.100kg on elopainoa? vai onko ne tarkoitettu vain paikallisille max.50kg :D
fisto
Viestit: 179
Liittynyt: 19.12.2003 0:30

Re: reissukamat

Viesti Kirjoittaja fisto »

sinkkone1 kirjoitti:tässä muutamia kysymyksiä liittyen tulevaan reissuun. eritoten vinkkejä muilta reppureissaajilta

minkä kokoista rinkkaa pidätte matkassa? itse olisi tarkoitus olla 3kk eli minkä kokoista reppua suosittelette? olen katsellut jotain 65 litraista, hinnat aika arvokkaita, 200€ - 250€
Alkumatkalla on ollut pieni "otso"-kangasreppu, siinä kulki tärkeimmät, eli muutama vaatekerta sekä kamera näppärästi. Jos kykenet olla ostamatta uusia rättejä tai ostamatta krääsää tai heittämään vanhoja virttyneitä sarkahousuja pois, niin pieni reppu on väistämätön. Etenkin lämpimissä maissa. Yhden repun kanssa lähdin, takaisin tulin sitten neljän rinkan/repun/laukun yhdistelmärekalla, tuli vähän ämmäiltyä loppuvaiheessa. Eli hyvin olisi pärjännyt sillä pienellä, reilun muovikassin kokoisella repulla. En tiedä, mistä niitä saa, kun sain joululahjaksi. Erittäin yksinkertainen pikku laukku.
mitkä ovat tärkeimpiä kamoja ottaa mukaan? toki mahdollisimman vähän sillä on aika v:mäistä kantaa painavaa rinkkaa.
Vaihtovaatteet (niitä saa kyllä jos ei ole ronkeli vaikka mistä) ja passi sekä hieman rahaa.
missä pesette vaatteet kun olette pitempään reissussa? olen 2 kertaa käynyt thaimaassa pakettimatkalle joten ei ole tarvinnut itse huolehtia kovin paljon vaatteenpesuasioista :)
Pesuloita löytyy yleensä sieltä, missä asutustakin. Jos haluaa säästää tai ei löydy pesupaikkoja äämmäilee itse pyykkinsä, mutta se on mielestäni aika turhaa, sillä kyllä niitä on löytynyt. Jos ei löydy, niin uusia rättejä tilalle.

Rahavyö.. Itse säilytin kamoja (kolmea passia, kahta omaa ja yhtä eukon, rahaa ja kortteja) suurimman osan aikaa shortsien taskuissa tai repussa, hyvin pysyi tallella. Toki mukana oli semmoinen ämmäilylaukku, minkä onnistui laittamaan hikoilemaan genitaalialueen välittömän läheisyyteen. Naminami. Reppua joutui muutenkin kantamaan, sillä kamera on mallia raahattava.
Avatar
AKo
Viestit: 113
Liittynyt: 13.2.2004 0:50

Viesti Kirjoittaja AKo »

Rahavöitä myyvät ainakin hyvin varustellut partio/ulkoilukaupat. Nopealla googletuksella ainakin http://www.partioaitta.fi näyttäis löytyvän.

Oma 4 kk:n reissu tuli selvittyä 40L:n repulla, jonka ostin Suomesta kun sattui tarjous kohdalle. Sen lisäks oli pienempi päiväreppu, johon mahtui kamera, vesipullo ym. tarpeellista.

Pyykinpesupaikkoja löytyy helposti ja pesettäminen on halpaa, eli mahd. vähän vaatetta mukaan. Vaatevalikoimaa on sitten kyllä helppo täydentää paikan päällä. :D
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

kiitos

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

joo siellä paikanpäällä ei tuo vaatetus paljoa maksa jos hinnat ovat pysyneet samoina kuin pari vuotta sitten kun viimeeksi kävin että t-paita n.150 batia :D
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: ju

Viesti Kirjoittaja babar »

sinkkone1 kirjoitti: kestävätkö nuo thaimaalaiset riippumatot ison miehen painon? n.100kg on elopainoa? vai onko ne tarkoitettu vain paikallisille max.50kg :D
Hyvin kestää 100 kg. Itse suosin sellaista kankaista riippukeinua, en sellaista kudotua lankamallista. Keinuja saa eri kokoisia kuten m,l,xl ja xxl. MAksaa 100-200 bht riippuen lähinnä paikasta josta ne ostaa.
MauKhang kirjoitti: Aika vähän voi riippumatolla olla loppujen lopuksi käyttöä, aika turhaa sellaista mukana raahata.
Niin, jos se ei ole mukana niin tuskin sitä tarviikaan. Ilmankin selviää. Sitten kun se on mukana niin aika menee siinä makoillessa ja olutta juodessa. Ennen kun reissuun lähtee niin pitää varmistaa Suomessa, että mukana on passi, rahat ja riippukeinu.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Sitten kun se on mukana niin aika menee siinä makoillessa ja olutta juodessa.
Hommaan tuollaisen riippumaton heti jos en saa aikaani lomalla muuten kulumaan .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

:D

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

kyllähän se loma toki menee muutenkin kuin riippumatossa makoillen mutta on se mukava lisä matkalla
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

MauKhang kirjoitti:
Sitten kun se on mukana niin aika menee siinä makoillessa ja olutta juodessa.
Hommaan tuollaisen riippumaton heti jos en saa aikaani lomalla muuten kulumaan .
No joo. Mä tykkään ottaa lomalla rennosti ja keinuskella bungalowin kuistilla ja kuunnella aaltojen kohinaa. Siihen tuo riippumatto on hyvä alusta. Koko päivän kun on pyörinyt ympyrää ja ajellut mopolla niin mukavahan sitä on kuistilla löhöillä kylmän juotavan, hyvän musiikin ja kirjan parissa. Ei jaksa lomalla hirveesti vouhottaa. Tämä on ainakin mulle mitä parhainta ajankulua.
Avatar
raendi
Expatriate
Viestit: 4897
Liittynyt: 9.2.2005 11:22
Paikkakunta: PNH

Re: reissukamat

Viesti Kirjoittaja raendi »

sinkkone1 kirjoitti:toinen myös etsimäni on tavara on tuo rahavyö eli mistäpäs niitä voi ostaa/tilata?
Itse olen siirtynyt tällaiseen vyöhön kiinnitettävään turvataskuun "Samsonite Hidden Safety Pocket"
kuva: http://www.laukkurasti.fi/ezfiles/1014/ ... pocket.jpg
Löytyy mm. HKI Forum, manskun puolelta sisään 30m ja vasemmalla pieni laukku yms. kauppa.
Suosittelen ***** -tähteä.
- if you ain't pukin', you ain't high -
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Mahtuuko passi tuohon ? Kuvasta katsoen näyttäisi kyllä hyvin mahtuvan .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
juusot
North Thailand's Riders
Viestit: 2614
Liittynyt: 17.4.2005 17:50

Viesti Kirjoittaja juusot »

Ostin tuon Bangkokin Emporiumista, en muista paljonko maksoi mutta halpa oli. Kyllä sinne passi mahtuu, just kokeilin. 8)
Skype:juusot6886
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Hei löhöilijät, Coral Resortista Koh Changilla oli parhaat tuolit mihin Thaimaasssa olen törmännyt. Kelpasi niissä makailla ja auringonlaskua ihailla :D .
sinkkone1
Viestit: 27
Liittynyt: 3.10.2005 20:56

kyllä

Viesti Kirjoittaja sinkkone1 »

kylläpä nousi hymy huulille kun tuon äskeisen luki :)
peteukko
Viestit: 10
Liittynyt: 14.11.2005 22:47

Viesti Kirjoittaja peteukko »

Siellä myydään melkein joka kojussa ja kaupassa mattoja. Hinnat vähän koosta riippuen 150-300thb ja kesti meikäläisen (95kg) 3viikkoa ihan hyvin (hyppäsi mammakin pari kertaa kyytiin :-D ).

Mennessä ei otettu kuin käsimatkatavarat. Mun reppuun rinkat rullalle ja vaimo pakkas omia kamojaan ja mulle parit kalsarit omaan reppuunsa, sitten BKK:ssa heti shortsi ja T-paita kaupoille :wink:
Vastaa Viestiin