KIIREISTÄ APUA KAIVATTAISIIN! (Kys. Etelä-Thaimaasta ym.)

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Kehäkettu
Ringmaster
Viestit: 199
Liittynyt: 10.7.2005 9:41

Re: KIIREISTÄ APUA KAIVATTAISIIN! (Kys. Etelä-Thaimaasta ym.

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

Itse majoitun yleensä noin 600 bath/yö (high season) hotelleihin, jotka eivät itseään paljon netissä ilmoittele. Low seasonin aikaan hinnat tippuvat siitäkin.
Heitäppä Patongilta pari tonhintasta hotellia?
dudeb
Viestit: 186
Liittynyt: 2.4.2006 17:48

Viesti Kirjoittaja dudeb »

tukataa kirjoitti:Huomautan vieläkin tosta budjetista.
38 euroa päivässä on todella vähän turistirysissä jos meinaa edes jotain tehdä!
Varsinkin kun luin tuon teidän reittisuunnitelman.
Meinaatteko tosta 38€ maksaa vielä ne kuljetukset ja hotellit?
Jos näin on niin voi tulla äitiä ikävä reissussa.

tukataalla ilmeisesti jonkinmoisia ongelmia lukea rivien välistä? noin 42 egen päiväpudjetti on ALUSTAVASTI nokkaa kohden ja siihen kuuluu majoitukset yms.
Ei ole tarkoitus elää pröystäilemällä.. ihan normilöhöilyä ja chillailua
:D
Itse thaikkulassa ei tarvitse lentää kuin Samuille ja sitten takas Bangkokiin.. lennothan ne eniten kustantaa.
Mielipiteitä on kaikilla ja niitä saa jakaa, mutta mitä oon juttuja tossa haulla etsiny nii kyseinen pudjetti riittää ihan hyvin meidän käyttöön ;-)
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6615
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

hintaan vaikuttaa paljon minkätasoisessa majoituksessa haluaa tai pystyy olemaan. Tosi halpojakin on mutta noin 25egee per päivä majoitukset jos
haluaa vähänkään tasoa eteläthaimaassa.

Safkaa on tosi halpaa jos se vaan uppoaa, katusafkat ja muovituoli & kärpästen paikat. näissä ite 99% syön eurolla kupu täyteen.

Ravintola safkaa länkkärisafkaa ja saa laskea 15-20 e per päivä safkoihin
per päivä.

aktiviteetit..retket ym ym ne maksaa erikseen.

tai sitten lomalle kituuttmaan vaan vai onko se sitä chillailua kun
lompakko huutaa tyhjyyttään.

Ekalla kerralla voi tulla kaikenmaailman oppirahoja.
Konkari osaa ansat välttää ja suuntaa suoraan hyvään ja huokeaa hotelliin , tietää missä syödä oman lompakon puitteissa ja mitä tehdä.

-pak wan
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21764
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

dudeb kirjoitti: tukataalla ilmeisesti jonkinmoisia ongelmia lukea rivien välistä? noin 42 egen päiväpudjetti on ALUSTAVASTI nokkaa kohden ja siihen kuuluu majoitukset yms.
Ei ole tarkoitus elää pröystäilemällä.. ihan normilöhöilyä ja chillailua
:D
Itse thaikkulassa ei tarvitse lentää kuin Samuille ja sitten takas Bangkokiin.. lennothan ne eniten kustantaa.
Mielipiteitä on kaikilla ja niitä saa jakaa, mutta mitä oon juttuja tossa haulla etsiny nii kyseinen pudjetti riittää ihan hyvin meidän käyttöön ;-)
38 tai 42, ihan sama.
Phuket on kallis paikka tuollaisella budjetilla.
Kai silläkin pärjää mutta niin kuin sanoin, jättäisin itse reissun väliin tai suuntaisin ulos turistirysistä.
Koittakaa ihmeessä suurentaa budjettia niin lomasta tulee mukavampi kun ei tarvitse koko ajan laskea pennejä.
dudeb
Viestit: 186
Liittynyt: 2.4.2006 17:48

Viesti Kirjoittaja dudeb »

38 tai 42, ihan sama.
Phuket on kallis paikka tuollaisella budjetilla.
Kai silläkin pärjää mutta niin kuin sanoin, jättäisin itse reissun väliin tai suuntaisin ulos turistirysistä.
Koittakaa ihmeessä suurentaa budjettia niin lomasta tulee mukavampi kun ei tarvitse koko ajan laskea pennejä.[/quote]


Piti nostaa tämä pintaan


Mistähän johtuu että kyseisellä foorumilla ihmisillä hyvin erilainen mielipide hintatasosta?:lol:
Nämä on lainattu pallontallaajien foorumilta:

http://www.pallontallaajat.net/pt2/kesk ... php?t=9719

"Thaikuissa se 1000Baht päivässä riittää jo varsin mukavaan elämiseen"

"50e/paiva on sellaista rahanmenoa, etten edes ymmarra mihin sen saa kulumaan. Parillakympilla paivassa sain kaiken mita tarvitsinkin enka keksinyt mihin olisin enempaa rahaa laittanut. "

"Itekki varasin ekalle reissulle reilusti ylimäärästä rahaa, mutta kyllä tolla 20 eurolla pärjäs yllätävän hyvin. "

"Siis mulla riittää Thaimaassa 25€/päivä. Se pitää sisällään hotellit, safkat, juomisen, sisämaan lennon, taksit, ostokset jne eli ihan kaiken. Tässä jos nyt laskee niin kahdella viime reisuulla mennyt 30 päivän aikana noin 850-900€ joka itse asiassa on lähempänä 30€/päivä, mutta ihan hyvin on riittänyt. "
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Re: KIIREISTÄ APUA KAIVATTAISIIN! (Kys. Etelä-Thaimaasta ym.

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Kaappi kirjoitti:
Itse majoitun yleensä noin 600 bath/yö (high season) hotelleihin, jotka eivät itseään paljon netissä ilmoittele. Low seasonin aikaan hinnat tippuvat siitäkin.
Heitäppä Patongilta pari tonhintasta hotellia?
Tuossa yksi:
http://www.phuketstar.com/
Huomaa että itse hotelli on Coast Star Mansion, toisin kuin linkki antaa ymmärtää ;)

Ihme vouhotusta aina tuosta budjetista. Tosiasia on se että ok-hotellin saa 13e/yö, safkat maksaa 1e/kerta. Jos safkaa 2 kertaa päivässä ja jakaa huoneen jonkun kanssa niin alle 20e/päivä selviää hienosti, dösällä pääsee halvalla siirtymään paikasta toiseen, n. 1000km (bussi+lautta) = 7e, lyhyemmät matkat suhteessa kalliimpia. Olutta saa supermarketista 50senttiä tölkki. Mopon vuokra on n.2e/päivä.

Maksulliset seuralaiset ja kellon soittaminen rafloissa ovat sitten sitä menoerää mikä kasvattaa budjettia lähes rajattomasti. Shoppailu on myös kallista:

Mikään ei ole niin kallista kuin halpa (c) Blackmike

Muutama kuva:

Kuva
Hotellin sijainti, keskeisin paikka Koh Samuilla Chawengilla, hinta 12e/päivä. Eli 6e/hlö. Parveke, AC, jääkaappi, huonepalvelu yms löytyy.

Kuva
Pad Thai Kai, hinta 35 batia, eli noin 70 senttiä. Chawengin keskustassa, turistipaikan VIERESSÄ.

Kuva
Mopon vuokra, 2e/päivä. Chaweng Koh Samui.

Kuva
Halpaa viinaa, euron pullo, humala tulee ja hauskaa on. Kalliimmalla saa parempaa mutta aivan yhtä huono olo seuraavana päivänä.


Eli se niistä turistipaikan "kovista hinnoista" :lol:
Viimeksi muokannut Huppe, 20.6.2006 13:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
Kehäkettu
Ringmaster
Viestit: 199
Liittynyt: 10.7.2005 9:41

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

dudeb kirjoitti:

Mistähän johtuu että kyseisellä foorumilla ihmisillä hyvin erilainen mielipide hintatasosta?:lol:

Ehkä siksi, että pallontaallaajiin kirjoittelevat ovat pääsääntöisesti reppureissaajia kun taas tänne kirjoittelevat asuvat kohtuuhintaisissa hotelleissa, mihin menee jo tuo 25€ yöltä. Itsellä meni viime reissulla noin 100€ päivässä, 3 viikon reissu.
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Kaappi kirjoitti:
dudeb kirjoitti: Mistähän johtuu että kyseisellä foorumilla ihmisillä hyvin erilainen mielipide hintatasosta?:lol:
..... tänne kirjoittelevat asuvat kohtuuhintaisissa hotelleissa, mihin menee jo tuo 25€ yöltä.
Hehe.... Mutta tässä suhteessa ns. "perhematkailu" on edullisempaa, hotellin hinta kun jaetaan vaikka kahdella niin on varaa olla paremmissa hotelleissa samalla hinnalla kuin yksin :shock:
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Heh, kunnon backpackerointiin kuuluu pennin venytys ja koko tuo alakulttuuri suosii sitä, että mielummin kehutaan kuinka vähällä on pärjätty kuin sillä kuinka paljon on törsätty. :lol:

Ihan vakavasti puhuen muutama juttu. Nuorempana sitä nukkui mielelläänkin noissa 100 bahtin guesthouseissa ilman omaa vessaa ja suihkua, äänieristystä ja kalusteita. Vanhempana ja enemmän matkustaneena on tullut mukavuuden haluisemmaksi. Samoin täällä on enemmän porukkaa jotka lähtevät Thaimaahan juhlimaan ja elämään elämään mukavasti lomallaan, kun taas Pallontallaaja-porukat tekevät pitkiäkin kiertomatkoja repputuristeina.

Vielä tuossa on sekin, että repputuristit ihan oikeasti välttelevät "turisti"-paikkoja kuten Phuketia ja Samuita, jotka ovat kalliita paikkoja verrattuna vaikkapa Chiang Maihin, Paihin tai etelän pienempiin ja vähemmän turistoituneihin saariin.

Mitä tuohon sinun budjettiisi tulee niin jos alkoholia ei määrättömästi kulu, liikut halvalla ja valitset asuinpaikkasi huolella niin mitään hätää sinulla ei tule olemaan, vaan saat ihan mukavan loman.
Skål, kosmonauter!
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Juu. Itse en pidä myöskään tuosta reppureissaamisesta sanan varsinaisessa merkityksessä. Eli ihan matkalaukku tai "reppu" löytyy kuitenkin aina mutta esim. siirtymiset mennään vaikkapa lentäen. Hotellit valitaan sen mukaan miten niissä vietetään aikaa. Tuo mainitsemani hotelli oli juuri sopiva viettää yöt, tai oikeastaan 04:00-11:00 välinen aika, muulloin tuolla ei tullut juuri oltua :-D Emäntä taisi ottaa päivät aurinkoa tuossa pienehköllä parvekkeella.

Pohjoisessa on kiva matkustella pienellä budjetilla, pois turistirysistä ja pois ns. reppureissaajien näkyviltä. Ollaan vaan keskenään ja nautitaan lomasta pienellä rahasummalla. Itse ainakin ensi reissulla suuntaamme pohjoiseen sekä Isaaniin!
dudeb
Viestit: 186
Liittynyt: 2.4.2006 17:48

Viesti Kirjoittaja dudeb »

tukataa kirjoitti:Huomautan vieläkin tosta budjetista.
38 euroa päivässä on todella vähän turistirysissä jos meinaa edes jotain tehdä!
Varsinkin kun luin tuon teidän reittisuunnitelman.
Meinaatteko tosta 38€ maksaa vielä ne kuljetukset ja hotellit?
Jos näin on niin voi tulla äitiä ikävä reissussa.

Oltiin just 3viikkoa taikamaassa.. mulla palo koko reissuun rahaa 1525€ :lol:
Sisältäen oulu-hki-bangkok lentojen lisäksi mm. 3 sisäistä lentoa ja missään ei tarvinnu pihistellä!
Pudjetti oli pyöreesti 40€/hlö päivässä ja siihen kuulu kaikki muu paitsi oulu-hki-bangkok lento.. ei tullu äitiä ikävä.
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

dudeb kirjoitti:
tukataa kirjoitti:Huomautan vieläkin tosta budjetista.
38 euroa päivässä on todella vähän turistirysissä jos meinaa edes jotain tehdä!
Varsinkin kun luin tuon teidän reittisuunnitelman.
Meinaatteko tosta 38€ maksaa vielä ne kuljetukset ja hotellit?
Jos näin on niin voi tulla äitiä ikävä reissussa.

Oltiin just 3viikkoa taikamaassa.. mulla palo koko reissuun rahaa 1525€ :lol:
Sisältäen oulu-hki-bangkok lentojen lisäksi mm. 3 sisäistä lentoa ja missään ei tarvinnu pihistellä!
Pudjetti oli pyöreesti 40€/hlö päivässä ja siihen kuulu kaikki muu paitsi oulu-hki-bangkok lento.. ei tullu äitiä ikävä.
Juuri näin. Jokainen kokee hauskuuden eri tavalla, toisille hauskuutta on se että kilistellään kelloja ja tarjotaan juomia vaikkapa saksalaisille "kavereille", toisen mielestä on taasen hauskaa lomailua antaa 1000 batia tippiä milloin mistäkin. Toiset taas tykkäävät syödä hienoissa ravintoloissa vaikkapa 3 kertaa päivässä á 40e/hlö. Tietty maksulliseen seuralaiseen voi myös olla hauskempi sijoittaa kuin ilmaiseen.

Toisille riittää hauskuuttaminen vähemmälläkin rahalla.
uppeliina
Viestit: 9
Liittynyt: 4.4.2006 1:04

Vastaus

Viesti Kirjoittaja uppeliina »

Toukokuussa oltiin reissussa ekaa kertaa ja uunona... Bangkokista otettiin lento Phukettiin, Phuketin kentältä hypättiin johonkin minibussiin ja sanottiin että Patongille johonkin halpaan majapaikkaan. Otettiin ekaks yöks se mihin vei ja seuraavana aamuna sit vähän kierrettiin ja etittiin majapaikkaa. Banglaroadin lähettyvillä (eli Ihan keskustassa ja rannan lähellä) on sellanen kun expat hotelli, rauhallinen, siisti, uima-allas, ilmastointi, lämmin vesi, tv, 750baht, ja viereisellä kadulla Touch villa, siisti kiva "rivitalomainen" hotelli 250baht/yö (ei lämmintä vettä).
Phuketista voi sit retkeillä phi phille. Ja Phuketista sit mentiin minibussilla Surathaniin(vai miten se kirjoitetaan..?) sieltä on venekyyti Samuille, itse mentiin yölautalla eka Taolle sukeltaa ja sieltä sit veneellä Samuille. Samuilla oltiin King`s Gardenissa 700baht/yö, lämmin vesi, tv, ilmastointi, oma mökki lähes rannassa.
Käyttö Rahaa kolmen viikon reissuun meni 1200e, siihen kuulu sukelluskurssi 210e plus muutamat fun dyykit. Shoppailin 150e, tehtiin retkiä,ajettiin mopolla, syötiin hyvin.
Suosittelen mopon vuokrausta, tekemään retkiä, jää enemmän muistoja ja kokemuksia kun vaan rannalla löhöilystä.
suppakello
Viestit: 411
Liittynyt: 25.8.2004 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja suppakello »

Tähän rahankäyttämiseen ei ole sitä yhtä, ainutta ratkaisua.

Muistan elävästi kun Babar otti ensimmäisiä kertoja väittelyn, taitaa vieläkin mennä nimellä "500€ ja 2viikkoa" tjsp.
Tottahan se on, ei meitsikään saa kulumaan samoja masseja ku muut täällä, mutta en ihan niin sniidu ole että 500€ elän 2viikkoa... :-D

Antaa jokaisen kukan kukkia 8)
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Tässä pääpiirtein minun päiväbudjetti: Meri 0 b, lämpö 24h 0 b, aurinko 12 h 0 b , moto+bensat 150 b, 6x iso chang 240 b, mekong 80 b, 3x ruoka 180 b, vesi 40b tekee yhteensä 690b. Siihen voidaan lisätä ökyilyyn 310b päälle niin päästään 1000b päiväbudjettiin, jolla todellakin elää ruhtinaallisesti. Asumuksen voi jokainen valita mieleisensä 0-4000b / vrk.
Vielä 11 päivää lomaan. :wink:
Vastaa Viestiin