mitä matkalle mukaan

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
mikko84
Viestit: 25
Liittynyt: 24.7.2006 13:37
Paikkakunta: vantaa

mitä matkalle mukaan

Viesti Kirjoittaja mikko84 »

khöm!

viitsisikö joku laittaa linkkiä niille palstoille missä puhutaan matkatavaroista, mitä kannattaa/pitää ottaa mukaan reissuun?

ei meinaa millään löytyä haun kautta!

kiitos :lol:
-ei se että saa, vaan se että tietää että olisi saanut-
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

http://www.thailupi.fi on ainakin yksi sellainen palsta
:wink:

Tuossa yksi haun tulos "ajalta ennen ajanlaskun alkua" ;):
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... %E4+mukaan
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8308
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Ota vaan ittes!!! LOL ai nii ja paljo hilloo
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Linkkejä en osaa kertoa, mutta muutama neuvo. Ensinnäkin ota mahdollisimman vähän matkatavaroita. Kaikkea vaatetta voit ostaa tai teettää halvalla. Miesnäkökulmasta en kaikkea osaa neuvoa, mutta muutama perusseikka. Thaimaassa on kuuma, joten shortsit-T-paita yhdistelmä on varmasti paras vaihtoehto ja vielä puuvillaiset. Käytämme paljon pesulapalveluja, koska ne ovat todella edullisia, ei hotellipesuloita. Jalkineet on tietysti yksi tärkeä asia. Thaimaasta saa monenmoisia jalkineita, esim. Eccon myymälöitä löytyy, mutta kannattaa ehkä kuitenkin turvautua omiin hyväksi havaittuihin kenkiin tai sandaaleihin.
Koska jokainen matkailija on yksilöllinen, on aika vaikea antaa mitään eksakteja neuvoja. Mutta puvut kannattaa jättää Suomeen ja jos tarvetta on räätäleitä löytyy. Rahaa tietysti pitää olla. Visa käy useimmissa paikoissa ja automaateista voi nostaa visalla.
attilia
Viestit: 55
Liittynyt: 24.6.2005 12:38

Viesti Kirjoittaja attilia »

Ota niitä vaatteita mitä olet suomessa tänä kesänä käyttänyt! Ja sit ostat sopivasti lisää paikan päältä. Trekkaussandaaleja myös löytyy sieltä.
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Itse olen ottanut jotkut wanhat ryysyt alkukeväällä/syksyllä reissatessa mukaani ja heittänyt ne roskiin Bangkokiin saavuttaessa. Ei ole näin ongelmaa kanniskella vaatteita suotta mukana, kannattaa ottaa sortsit mukaan myös jotka sitten pukee päälleen kentällä ettei tarvitse olla alasti ;)
Avatar
Emperor
Viestit: 49
Liittynyt: 2.1.2004 11:19
Paikkakunta: Uleåborgir

Viesti Kirjoittaja Emperor »

Itselle annettiin ensimmäistä reissua varten tällainen neuvo:

Pakkaa aluksi vain välttämättömimmän tavarat vaikka sängylle. Tämän jälkeen otat niistä yli puolet pois, niin on sopivasti :D Itse lähdin 5 viikon reissulle pelkällä olkalaikulla, jossa oli passi, rahat, maskipussi ja varasukat. Loput saa kyllä paikanpäältä.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8308
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Jos on jotain lääkistystä niin lääkkeet mukaan, tai ainakin määrä että riittää perillä ensimmäiseen apteekki reissuun asti
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Saarilla katuvalojen ulottumattomissa on pieni taskulamppu kätevä kapine. Suosittelen.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
ILEBAR
Ravintoloitsija
Viestit: 6429
Liittynyt: 30.12.2004 9:04
Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

Minä ottaisin mukaan myös ruisleipää ja kahvia, koska minulla on piintyneet makutottumukset. Kannattaa myös kysellä tuttavilta, jotka ovat maassa lomailleet, sitä mistä oli puutetta reissussa ja mitä olisi pitänyt ottaa mukaan lomamatkalle. Näin netin välityksellä on vähän vaikeaa analysoida kuinka tärkeänä mitäkin asiaa kukin henkilökohtaisesti pitää. 8)
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Pari viimosta reissua on tullu heitettyä että mukana on ollu iso matkalaukullinen lonkeroa, turkinpippureita ja jotain suomi viinaa(esim vaniljakossua). Yhet vaihtovaatteet ja parit kengät, joista toiset on sandaalit. Loput olen ostanut reissusta.

Rassua tulee olla mukana tarpeeksi, tietty jotain tuliaisia on ollu myös mukana. Tytöille olen kantapaikkaani vienyt Marianne karkkeja.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Ehkä kaikista turhin mitä raahaan matkalle mukaan on isoisoisän aikanaan tekemä seinäkäkikello. On jotenkin kotoisampaa kun se on seinällä raksuttamassa. Itse kello ei paljoa paina mut ne punnukset.. :?
Avatar
Veke
Viestit: 1284
Liittynyt: 23.5.2006 19:21

Viesti Kirjoittaja Veke »

Passi ja hammasharja sekä Vyölaukku......no ei kai.

Tietenkin oppii "kantapään" kautta ekan reissun jälkeen mitä kannattaa ottaa messiin. Mitä nyt äkkiä tulee mieleen niin oon reissussa tarvinnut "satunnaisesti" EAR-korvatulppia ja kuumemittaria (digitaalinen) ja "pientä" itsehoito lääkevarastoa jota voi paikan päällä täydentää. Vähän kledjuja ja pätäkkää niin et pärjää ekan päivän (selvinpäin :roll: ).
Muut löytyykin sit helposti "sieltä".
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6615
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

tässä vinkiksi hieman oudompia viemisiä..

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=10564

-pak wan
Thonburi
Viestit: 141
Liittynyt: 20.12.2003 2:04

Viesti Kirjoittaja Thonburi »

Vaatteista tai oikeastaan jalkineista sen verran, että jos Suomessa on jostain löytänyt hyvät ja laadukkaat jalkineet niin ne ehdottomasti mukaan. Oli ne sitten urheilusandaalit tai muut kengät. Jalkojen päällä tulee oltua koko ajan, joten hyvät jalkineet on tärkeät. Thaimaasta en osta enää piraattikenkiä, koska niillä ei tee mitään. Liimaukset pettää ja ovat muutenkin ihan lössyä kamaa. Ilmeisesti kenkiä ei ole niin helppoa tehdä kestäviksi halvalla. Laatujalkineiden ostoon ei taas jaksa loma-aikaa kuluttaa. T-paidat ja muut voi sitten ihan hyvin ostaa perillä, ne pääsääntöisesti kestää ainakin sen reissun verran.
Avatar
sanni
Viestit: 29
Liittynyt: 4.5.2006 17:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sanni »

MauKhang kirjoitti:Saarilla katuvalojen ulottumattomissa on pieni taskulamppu kätevä kapine. Suosittelen.
Asiaa! Lisäksi ajattelin itse liittää matkatavaroihini heijastimen. Säkkipimeässä kun kompuroi bungalowille nukkumaan (?), ei ole kivaa jäädä auton/mopon/yms alle.. :)

Muuten kannattaa lähteä melko tyhjällä laukulla matkaan, pesulapalvelut on halpoja, samaten ryysyt paikan päällä. :wink:
Kuva
Avatar
samee
Lamai Lover
Viestit: 3308
Liittynyt: 16.12.2003 13:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samee »

Toi fikkari on tosi jees olla olemassa esim. jos menee sähköt poikki yöllä ja vaikka ripuli iskee samanaikaisesti, ni sen vessankin kerkee löytämään pimeässä bungalowissa/huoneessa, ennen ku on jo huonot housussa :shock: :D
Kuva
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Tosiasiassa minulla on A4:lla lista josta voin tsekata kaiken mitä otan mukaan. Sitten on kaikki...eikä tartte enempää miettiä. :wink: Niitä "erikoisempia" on pyykkinaru, pesusieni, (sisä-)sandaalit jne.
Marleena
Viestit: 25
Liittynyt: 6.10.2006 0:14

Viesti Kirjoittaja Marleena »

Tää on nyt varmaan kokeneitten matkailijoiden mielestä aivan äärettömän tyhmä kysymys mutta kun haullakaan en löytänyt... :oops:
Onko siellä iltaisinkin niin lämmin, että ei tarvi ottaa mukaan pitkähihaista ym.? Pattayalle lähdetään kahden viikon päästä, ja matkaseurueessa myös taapero ja vauva, joten shoppailu ei siellä ole välttämättä niin yksinkertaista. Tarkoitus siis ottaa mukaan kaikille vaatetta jonkun verran, vaikka tulee varmaan sieltäkin jotain osteltua.
borde
Myyntitykki
Viestit: 4918
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

Jos en väärin muista niin pattayalla oli joulukuussa (2001) viileä yöllä
alle 20C .Pitkähihaista olisin tarvinnut.Tuskinpa marraskuussa
lämpimämpää on ! Naperolle ilman muuta pitkähihainen paita päälle illalla !
Aina mielessä !!
Vastaa Viestiin