Khao Lak, hotelli Khao Lak Sunset Resort

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
kylteri
Viestit: 23
Liittynyt: 16.6.2004 13:28

Khao Lak, hotelli Khao Lak Sunset Resort

Viesti Kirjoittaja kylteri »

Heipsan!

Olen matkustamassa joulukuussa ensimmäistä kertaa Thaimaaseen. Haluaisinkin kuulla ihmisten kokemuksia Khao Lakista matkakohteena ja Sunset Resortista hotellina. Mikäli kuvia löytyisi, niin niitä olisi mukava vilkaista :!: . Mitkä olisivat hyviä retkikohteita alueella? Retket lienee parasta ostaa kohteessa? Olen suunnitellut digi-kameran ostoa, kuinka halvalla niitä saa esim. Phuketin/Helsingin lentokentaltä?
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Digikameroiden hinnoissa ei niin suuria eroja ole näkynyt, että ainakaan itse harkitsisin kameran ostoa enää ainakaan Thaimaasta, osa malleista on hieman kalliimpia, osa samoissa ja osa halvempia. Sitten kun otetaan esille mahdolliset ongelmat takuuasioissa yms. niin ehkä helpomman kaavan kautta selviää kun ostaa kameransa Euroopasta. Mitä keväällä kattelin lentokentällä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Bangkokissa kameroiden hintoja, niin ei merkittäviä eroja normaaleihin katuhintoihin heidän kovista mainoksistaan huolimatta. Eli se verohyöty kyllä taitaa huveta lentokentän kalliimpiin liiketilavuokriin sekä parempiin katteisiin vähän joka puolella maapalloa? :roll:

Saksalaiset nettikaupat ja verkkokauppojen yleistyminen Suomessa ovat tuoneet hinnat kuluttajan kannalta mukavammalle tasolle. Hintaseurantaa voi käyttää Mikrobitin osoitteesta:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/aluee ... A=73&All=1
Avatar
kylteri
Viestit: 23
Liittynyt: 16.6.2004 13:28

Viesti Kirjoittaja kylteri »

Niinpä vähän ajattelinkin. Avopuolison kanssa ollaan vaan väännetty asiasta. Itse olin ehdottomasti sitä mieltä, että kamera kannattaa ostaa jo Suomesta. Ei tule ainakaan mitään yllätyksiä ja kuvat ovat kuitenkin must!
H-System
Viestit: 34
Liittynyt: 4.1.2004 16:44
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja H-System »

Puhumattakaan siitä että uuteen kameraan menee hetki myös tutustuessa. On kivempi tutustua ajan kanssa Suomessa, niin ei tarvitse sitten enää räpeltää ja missata tilanteita reissulla.

Kyllä siellä reissulla tulee riittämään sen verran uutta ja ihmeellistä muutenkin :) Kameran kanssa on hyvä olla sinut niin saa parhaat hetket talteen :)
Avatar
kylteri
Viestit: 23
Liittynyt: 16.6.2004 13:28

Viesti Kirjoittaja kylteri »

Ja yritähän selittää miehelle, että kameran toimintojen opettelu vie aikaa :-D Onhan itsestään selvää, että minulta naisihmisenä tuohon tekniikkaan tutustuminen vie oman aikansa, mutta hänellähän miehenä se on ikäänkuin veressä :wink:
H-System
Viestit: 34
Liittynyt: 4.1.2004 16:44
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja H-System »

Näin miehenä voin suositella sen ohjekirjan vilkasemista muillekin. Itse luin oman digikamerani ohjeet, ja muutama asia olikin sellaisia mitä filmikamerassani ei ollut :)

Muutenkin, jos on joku tietty malli mielessä, niin kannattaa myös huomioida se että ei niillä liikkeillä siellä (tai täällä) ole kaikkien valmistajien koko valikoimaa hyllyssä. Voipi jäädä "lempikamera" saamatta jos luottaa onneensa. Jos on etukäteen liikenteessä, niin kyllä ne täällä liikkeissä sitten vaikka tarvittaessa tilaavat jos juuri kyseinen malli uupuu.

Ymmärrän toki että jääräpäisiä mielipiteitä on vaikea kääntää, mutta niin monesti olen nähnyt sellaista sormi suussa sohlaamista ihmisillä uusien kameroidensa kanssa (mikä on toki ihan luonnollista; Uudet asiat ovat alussa kummallisia). Pikkasen nöyryyttä peliin. Ei kaikkea tarvitse harjoittelematta osata! Kamera Suomesta, niin ehtii harjoittelemaan, ja saa sitten reissulta mukavampia kuvia.
H-System
Viestit: 34
Liittynyt: 4.1.2004 16:44
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja H-System »

niin ja hinnoista tosiaan. Lentokentillä olevat liikeet ovat joskus vähän boutique-tyyppisiä, joten hintaero kurotaan jossain määrin umpeen. Eli lentokenttä ei suinkaan ole mikään ostosparatiisi hintojen suhteen.

Bangkokissa sitten toisaalta noista ostarityyppisistä (esim. MBK tai Pantip Plaza) , saakin sitten jonkun verran halvemmalla , mutta silloin kannattaakin olla hyvin tarkalleen selvillä mitä hakee, koska joissain liikkeissä kommunikaatio on tyyliin:

"I'm looking for a digital-camera, which one would you recommend?
-yes

Digital camera? Do you have some models?
-yes. Digital Camera. yes.

I would like to buy one, are the canon ones' good?
-yes. Canon good

Which one is better, the A70 or the A75?
-yes. canon digital good. yes."

toisaalta, itsepähän en vain ole ehtinyt oppimaan thaita tarpeeksi :)
Vastaa Viestiin