Bangkok/Hua Hin 12.9 -28.9.2004

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
EevaL
Viestit: 2
Liittynyt: 10.8.2004 22:25

Bangkok/Hua Hin 12.9 -28.9.2004

Viesti Kirjoittaja EevaL »

Olemme mieheni (tulevan) kanssa lähdössä häämatkalle Thaimaaseen nyt syyskuussa. Kummallekin käynti Thaimaassa on ensimmäinen kerta. Olisiko vinkkejä ensikertalaisille Thaimaan reissaajille. Reissu on ihan normaali pakettimatka; Bangkokissa kolme yötä hotelli Tawana Ramadassa. Onko kenelläkään tietoa tästä hotellista, sijainnista ym., sekä vinkkejä Bangkokin nähtävyyksistä ym tietoa mitä Bangkokissa kannattaa tehdä. Hua Hinin hotelli on Hyatt Regency, joka sijaitsee Hua Hinin keskustasta muutaman kilometrin. Onko tietoa hotellista? Miten liikkuminen parhaiten HuaHinissa onnistuu ym. Mitä HuaHinissa tehdä? mietimme myös, jos vuokraisimme auton muutamaksi päiväksi. Minkälaista autoilu on Thaimaassa vai kannattaisiko mieluummin vuokrata jonkun tyyppinen mopo vai kenties liikkua julkisilla?
Miten sää ja merivesi on tuohon aikaan Thaimaassa? Olen jostakin lukenut, että HuaHinissä vedessä olisi paljon meduusoja tuohon aikaan ja, että se olisi sameata. Entä sää sadekaudella, mitä vaatteita kannattaa esim. ottaa mukaan? Olen itse käynyt aikaisemmin kerran Intiassa, mutta muuten Aasia on uusi paikka, joten kaikki vinkit tulevat kyllä tarpeeseen. Tällä lomalla emme varmaan hirveästi tule juhlimaan, vaan enemmänkin nauttimaan toisistamme :-) , viettämään rauhallista lomaa, mutta kyllä varmasti tulemma jossakin myös bilettämään, joten vinkkejä bilepaikoistakin otetaan vastaan... nim. tietämätön....
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Aluksi sanon, että mainitsemasi hotellit ova minulle vieraita, joten niistä en voi kertoa mitään. Bangkokissa on nähtävää vaikka mitä, joten kolme päivää ei välttämättä edes riitä. Kaupunkikierros, jonka matkatoimistot järjestävät on mielestäni hyvä käydä. Tutustuminen suuren palatsin alueen temppeleihin on myös suositeltavaa. Kiinalainen kaupunginosa on myös mielenkiintoinen.
Tässä omia Bangkokin vinkkejä, muut voivat kertoa lisää. Liikkuminen Bangkokissa on muuten kätevintä Sky Trainilla, jos sopii, koska se on nopeaa.
Hua Hin
Itse en vuokraisi autoa missään tapauksessa Thaimaassa, (ajan Suomessa vähintään 20.000 km vuosittain.) Liikenne on vasemmanpuoleista ja verraten sekavaa. Hua Hinissa liikkuminen käy parhaiten joko jalkaisin tai Tuk Tukilla. Olen ollut Hua Hinissa kaksi kertaa ja asunut Hiltonissa, joka on aivan keskustassa, ja todennut, että kävely on useimmiten paras tapa liikkua paikasta toiseen. Mutta silloin kun laiskottaa, niin Tuk Tuk.
Meduusoista sen verran, etten ole nähnyt kummallakaan matkalla niitä vedessä. Vuosi sitten juuri näihin aikoihin, olimme siellä. Silloin näin rannalla kävellessämme näitä limamölkkyjä, muttei niitä ollut meressä, joten en nyt siitä asiasta kantaisi huolta.
kysyit myös säästä. Thaimaassa on aina kuuma. Vuosi sitten, oli toki kuuma, mutta kun satoi, satoi yleensä yöllä. Ei sadekausi haittaa lomailua. Muuten olin tänä vuonna toukokuussa juuri Hua Hinissa 2 viikkoa ja silloin satoi melkein päivittäin vähän. Yhtenä päivänä satoi koko päivän, muuten noin puolituntia - 2 tuntia kerrallaan. Joten ei siihen sadeasiaan kannata kiinnittää kovinkaan paljon huomiota.
Vaateasian suhteen olen sitä mieltä, että kannattaa lähteä mahdollisimman tyhjällä matkalaukulla, koska Thaimaasta saa vaatteita tosi halvalla ja yleensä ihan mitä vaan. Räätälit myös ovat hyviä ja halpoja Thaimaassa. Ainakin itse lähden aina tosi tyhjällä laukulla, ja sitten paluumatkalla taas jännitän ylikilojen puolesta.
Retkistä annan yhden vinkin. Kwaijoen retki on kokemisen arvoinen! Olen käynyt siellä kaksi kertaa ja menen sinne vielä. Tässä joitakin vinkkejä, toivottavasti niistä on apua. Mutta ennen kaikkea näkekää, kokekaa ja hyvää häämatkaa.
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Onnea jo etukäteen! :)

Älkää missään nimessä vuokratko autoa VAAN ottakaa auto päiväksi kuskin kanssa. Paljon hauskempaa!

:)
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

Hyvää matkaa teille, varmasti ikimuistoinen matka tulossa.

Sadekaudessa ei eroja hirveesti ole vaatetuksessa, joskus tulee tunti vettä kun suihkussa ja sitten taas on kuuma, hieman keskilämpötilat ovat alemmat. Kerran on tullut 3kk aikana oikein yksi ilta,yö ja aamu vettä, se tapahtui viimeviikolla. semmoinen mini sateenvarjo on ihan kätevä.

Jos on tarkoitus viettää aikaa shoppailemassa niin suosittelisin että mahdollisimman vähän tavaraa mukaan, ei välttämättä ollenkaan mitään pitkiä housuja kun suomessa on lämmintä vielä.

Itellä on ihan pirusti kamaa kassissa kun tulen suomeen ja postin välityksellä lähtee 7Kg vaatteita suomeen.

Heti kun on energiaa lähteä lennon jälkeen tutustumaan kaupunkiin niin suunnaksi MBK / Siam center, löydätte kaiken vaatteen mitä tarvitsette ja säästätte monta euroa kun ei tarvii noi suomesta seuraavana vuonna ostaa ja samalla ISO matkalaukku, suomesta turha viedä thaimaahan mitään isoa. hintoja kannattaa seurailla/vertailla ja tinkiminen on suositeltavaa.

Kolme päivää bangkokissa on niin lyhyt aika että yksi varmasti menee ihan shoppaillessa jos haluaa tehdä sitä, yhdessä päivässä on hyvä kiertää grand palacen paikat ja lähellä on sitten khao san road joka on ihan kiva nähdä mutta siinä ei montaa minuuttia mene. Tuolla palatsialueella ei välttämättä edes mene kun sen pari tuntia jos ei missään opastetussa jutussa mene. Riippuu ihan miten tykkää asioita katella.

Bankokin liikkumisesta se että jos ihan bangkokissa liikutte niin taksi ei pitäisi 150baht enempää maksaa jos ei ihan tajuton liikenneruuhka ole.
(lentokentän taksit on asia erikseen)
Kauppojen edessä jos herrasmies tulee sanoo 200-400baht good taxi niin voitte huoletta käppäillä muualle ja muutenkin tuolla kannattaa vaan mittari takseja käyttää, jättää etukäteen sovitut hinnat muille.
Itellä on 3kk aikana suurin taksi maksu ollut 196baht joka sisältää 40baht expressway tullimaksun ja kilometrejä tuli 27Km. tämä bangkokissa, eli iso kaupunki on kyseessä. (sadekelillä ruuhkat on pahimmat)
Auton vuokraaminen on kyllä hieman riskialtista varsinkin jos ei tiedä minne pitäisi ajella, oli paikka sitten bkk tai hua hin.

täältä voisi löytyä lontoota taitavalle jotain infoa.
http://www.bangkokbob.net/shopping.html
18x vuodesta 2004
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8053
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Viesti Kirjoittaja bimbo »

Ramada tawana on ihan hyvatasoinen hotelli lahella Patpongia. On itse asiassa aivan vieressa. Lahin bst-ilmajuna loytyy muutaman minuutin kavelyn jalkeen, joten ihan hyvalla paikalla liikkenneyhteyksien puolesta.
EevaL
Viestit: 2
Liittynyt: 10.8.2004 22:25

Viesti Kirjoittaja EevaL »

Kiitos vastauksista. Olen nyt tässä muutaman päivän surffaillut keskusteluja läpi ja varsinkin noista matkakertomuksista on mielestäni saanut kuvaa miten "toimia"/ mitä odottaa tulevasta reissusta ja minkälainen tuo Thaimaalainen kulttuuri ja ihmiset ovat. Ajattelin yllättää mieheni ja varata Sirocco restaurantista pöydän joksikin illaksi. Katsotaan miten käy... Ainakin tällä palstalla oleva kuvaus ravintolasta oli aika romanttinen, joten sopisi varmaan tarkoitukseen : ) Tuo Kwai- joen reissu saattaa myös olla ohjelmassa. Kuulostaa mielenkiintoiselta. :-D Reissua siis tässä odotellessa. Taitaa olla meillä Tj24 ja Thaimaa kutsuu ensimmäistä kertaa.
Vastaa Viestiin