Eka reissu takanapäin, seuraavaa odotellen...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
gmw
Viestit: 212
Liittynyt: 28.3.2006 18:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gmw »

Koukkuun sitä jää kun Thaimaassa on käynyt. Mä oon oikeestaan ollut jo kahdesti, mutta viime matka oli "ensimmäinen" omatoiminen matka ja oli aivan ihanaa. Paremman puoliskon kanssa kierrettiin Bangkokia, Ko Samuita, käytiin myös Taolla ja paluumatkalla Hua Hinissä. Takaisin kun tultiin Suomeen niin lämpötila oli +15 luokkaa ja ensimmäinen viikko tuli vettä about joka päivä... Ikävä Thaimaahan melkoinen :P
linda
Viestit: 12
Liittynyt: 6.10.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja linda »

Eka Thaimaan matka oli helmikuussa ja päätin, että seuraavaks mennään muualle. Ihan vaan sen takia, että tulis muutakin maailmaa nähtyä. Nyt kuitenkin häämatka suunnitteilla vuoden päästä Thaimaahan :D Ei löytynyt mitään muuta paikkaa missä olisi kaikki se mitä me halutaan. Ja vielä kohtuulliseen hintaan.
Avatar
ataatti
Viestit: 911
Liittynyt: 14.12.2005 2:06
Paikkakunta: zohjola

Viesti Kirjoittaja ataatti »

sama juttu, ekaa reissua, tosin edelleen... on taa pikkasen vaarallista kun jaa koukkuun :-D
tulin joulukuussa 2005, enka viela ole paassyt edes poikkeemaan suomessa. ensin jai kasiin baari reilu vuosi sitten ja nyt pitaisi alkaa pyorittelemaan hotellia. muutama paiva ja ollaan isa... kaikkee sita sattuu ja tapahtuu, hullua meininkia!

tervetuloo thaimaahan Kuva
D-style...
21.12.05-06.12.07 / 14.12.07-19.03.09 / 09.04.-04.05.10 / 17.10.10-23.07.11 / 12.04.-09.05.13 / 06.03.-05.07.14 / 28.02.-25.03.16 / 28.09.-15.10.16
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

"Joku kerpele puhui täällä jostain Thaimaa koukusta ja tais osua ja upota meikäläiseen. Kertoiskos joku vielä löytyykö tähän jotain toimivaa lääkitystä?"

Ainoa tapa on täristä "kylmä kalkkuna" läpi ja takoa päähänsä , että EI varaa matkaa ... EI varaa matkaa...

AK
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

[quote="AroKani"]"Joku kerpele puhui täällä jostain Thaimaa koukusta ja tais osua ja upota meikäläiseen. Kertoiskos joku vielä löytyykö tähän jotain toimivaa lääkitystä?"

Tuntuu riippuvuus olevan sama kuin tupakkaan, alkoholiin, lääkkeisiin tai joillakin nettiin. :!: Peliriippuvaisiakin nykyään jo hoidetaan. Siihen ei vielä tosin saa Kelan korvausta kuten alkoholiin. Ehkä joskus myöhemmin suomessa on omat laitoksensa thairiippuvuuteenkin. Sitten kela maksaa yhden tai kaksi thaimaan matkaa oireiden ollessa oikein pahoja. Pikkuhiljaa hoidolla kuitenkin pyrittäisiin irti riippuvuudesta. :smt018 Thaiklupilaisista 99 % olisi tuon hoidon piirissä. :-D Loput, 1 % klupilaisista ei suostu myöntämään riippuvuuttaan. Jotkut klupilaiset ovat jo hoitoon mennessä tuhlanneet omat ja koko sukunsa rahat thaimaa riippuvuuteeen. Avohoitomuotona perustetaan th-kerhoja (thaimaa-kerhoja) joissa jokainen saa vuorollaan puheenvuoron, "olen Pekka ja olen thairiippuvainen...jne :-D
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

:evil: mulla ainakaan mitään riippuvutta ole,ihan kohtuudella käytän.Okei,vaikka kaikki mahdolliset lomat kuluukin Thaimaassa,mitään normi-addiktin oireita en ole vielä havainnut,kuten luvattomia poissaoloja töistä,ylivelkaantumista jne...Tosin se pitää kyllä myöntää että tuollaisen 4-5 viikon yhtäjaksoisen Pattaya-kuurin jälkeen yleensä vieroitusoireet sohjolassa on aika kovat,mutta onneks´ täältä klupilta saa sentään jonkin verran hjelppivä pahimpaan tuskaan :-D :smt023 Jotkut tutut kyllä väittää että selvät supersuurkuluttajan oireet on kyllä selkeesti nähtävissä,mutta vielä on sentään jotain toivoa olemassa ettei ihan kokonaan retkahda.
Mutta kaikkihan me ollaan erilaisia,toiset jää koukkuun helpommin kuin toiset :smt118
Mutta turhaan kai tässä pyristelee,lopputulos on kuitenkin sama: Ennemmin tai myöhemmin koukussa roikutaan :smt081 [/i]
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Viesti Kirjoittaja markus7 »

Thaimaa hallitsee elämääni päivittäin.Foorumissa vierailtava ainakin kerran vuorokaudessa,tekstiviestejä monta kertaa viikossa,seuraavaa matkaa "järjestetään" koko ajan.Mutta parempaa tää on kuin esim liika ryyppääminen tai pelaaminen,joista löytyy kokemusta aiemmasta elämästä.
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

(Lopsauttaa korvat silmien peitoksi)

Olen AroKani ja koukussa.
Toinen matkani Thaimaahan oli kolmiviikkoinen ja kaikkea sattui ja tapahtui. Mutta huolimatta huonoista jutuista hyvät puolet vetivät takaisin ja en ole tuntenut halua mennä minnekään muualle.
Hankin Thaimaasta vaatteeni , piilolinssit ja kaikkea taravittavaa aina käydessäni ja siten jää säästöön , vaikka "rappaankin " aika tasaista tahtia.
Maa on minulle ...minun juttuni.
JA EN HALUA VIEROITUSTA ...KELE ! :smt097 !

AK
Avatar
jenkkimakke
Viestit: 620
Liittynyt: 6.5.2006 14:05

Viesti Kirjoittaja jenkkimakke »

näin on jos vierailöette patongilla siellä tiger discon alakerrassa 3 viimesimmässä baarissa nioin kertokaahan multa terveisiä jumalauta että on ikävä niit'ä*!
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6606
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

näinhän se menee ..


tässä biisinä

http://www.youtube.com/watch?v=cMZw4IeYrbs
E-Nang Dance 1 - How are you ? ( Welcome to Thailand )
henkseli
Viestit: 76
Liittynyt: 21.4.2007 19:15

Viesti Kirjoittaja henkseli »

yp32405 kirjoitti:
AroKani kirjoitti:"Joku kerpele puhui täällä jostain Thaimaa koukusta ja tais osua ja upota meikäläiseen. Kertoiskos joku vielä löytyykö tähän jotain toimivaa lääkitystä?"

Tuntuu riippuvuus olevan sama kuin tupakkaan, alkoholiin, lääkkeisiin tai joillakin nettiin. :!: Peliriippuvaisiakin nykyään jo hoidetaan. Siihen ei vielä tosin saa Kelan korvausta kuten alkoholiin. Ehkä joskus myöhemmin suomessa on omat laitoksensa thairiippuvuuteenkin. Sitten kela maksaa yhden tai kaksi thaimaan matkaa oireiden ollessa oikein pahoja. Pikkuhiljaa hoidolla kuitenkin pyrittäisiin irti riippuvuudesta. :smt018 Thaiklupilaisista 99 % olisi tuon hoidon piirissä. :-D Loput, 1 % klupilaisista ei suostu myöntämään riippuvuuttaan. Jotkut klupilaiset ovat jo hoitoon mennessä tuhlanneet omat ja koko sukunsa rahat thaimaa riippuvuuteeen. Avohoitomuotona perustetaan th-kerhoja (thaimaa-kerhoja) joissa jokainen saa vuorollaan puheenvuoron, "olen Pekka ja olen thairiippuvainen...jne :-D
Asiaan liittyen, kun nyt Kelat ja avohoidot ja muut vedettiin mukaan keskusteluun hoitomuotona tähän tautiin, niin tukeekohan sosiaalivirasto Thaimaan käyttämistä jos ei enään töihin kykene? Entäs löytyyköhän tähän jotain Kelan suosittelemaa korvaushoitoa? (päiväristeily tallinnaan)
Avatar
bunjarid
Viestit: 680
Liittynyt: 8.9.2004 10:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bunjarid »

Pommi65 kirjoitti:
onneks´ täältä klupilta saa sentään jonkin verran hjelppivä pahimpaan tuskaan
Mun kohdalla on toisin. Jos ei oo reissua tiedossa lähiaikoina, täytyy
pitää välillä taukoo foorumilla käynneissä. Muuten rupee matkakuume
poltteleen aivan älyttömästi. :shock:

Nyt ei oo hätää, liput on ja nokka kohti Thaimaata 5.10. :lol:
Vastaa Viestiin