Paras matkavakuutus?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

kas-vain kirjoitti:Misrä vakuutusyhtiöt voivat tietää onko matka kestänyt yli 45/60/90 päivää?...
Varmaankin kyselevät lipunkantojen perään jos alat peräämään korvauksia. Muutenkin kuitit kannattaa säilyttää jos matkalla joutuu lekurin pakeille.. :wink: Uudistin juuri oman Eurooppalaiseni taas vuodeksi, 75e.
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Olen jo aiemmin vastannut tähän ketjuun, mutta nyt tuli yksi uusi ajankohtainen juttu. Minulla on Supereuro jatkuva matkavakuutus, joka on mielestäni korvannut erittäin hyvin. Tammikuussa olimme Koillisthaimaan kiertomatkalla(10 henkilöä, räätälöity matka). Hukasin silmälasini eräässä hotellissa ja vakuutusyhtiössä kerroin avoimesti totuuden ja korvausta tuli 120 €uroa.
Olimme Thaimaassa 18.8-6-9 ajan, josta 4 päivää Bangkokissa ja 2 viikkoa Hua Hinissa. Bussissa Bangkokista Hua Hiniin kuulin, että eräältä henkilöltä oli viety 400 €uroa hotellin kassakaapista. Sanoin tällöin, että ainakin Eurooppalainen korvaa rahaa, ja bussissa minulle sanottiin, ettei rahaa matkavakuutuksista korvata. En tiedä, miten tämä kertomani juttu päättyi, mutta kaivoin Eurooppalaisen korvausehdot esiin.
Eurooppalainen korvaa rahaa ja arvopapereita 85 euroon asti, kun ne ovat vakuutetulla mukana ja 505 asti, kun ne ovat lukitussa tallelokerossa.
Joten, ainakin tästä matkavakuutuksesta saa myös korvausta, jos menettää rahaa.
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Viesti Kirjoittaja masa r »

ettei rahaa matkavakuutuksista korvata
Mulle kavi aikoinaan Fuerteveturalla etta varastettiin lompakko ennenkuin paastiin hotelliin,siina tungoksessa kun matkalaukkuja bussin ruumasta purettiin.
Suomessa sitten hain korvausta ja ihme kylla myos rahat ja korttien uusimisesta aiheutuneet kulut korvattiin.
Meni sitten jokunen kuukausi ja tuli vakuutusyhtiolta lasku vakuutuksen vuosimaksusta,se oli n 30% korkeampi mita ennen.
Kun kyselin syyta tuohon roimaan korotukseen niin virkailija selitti etta heilla on samanlainen bonus systeemi kuin autovakuutuksissa,jos korvattava vahinko sattuu niin vakuutuksen hinta nousee siksi aikaa kunnes korotettuna vuosimaksuna olen maksanut takaisin korvatun kateisen.
Yhtio oli Lahivakuutus ja vuosi -98 :?
Avatar
terox
Viestit: 12340
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja terox »

Peku kirjoitti:
kas-vain kirjoitti:Misrä vakuutusyhtiöt voivat tietää onko matka kestänyt yli 45/60/90 päivää?...
Varmaankin kyselevät lipunkantojen perään jos alat peräämään korvauksia. Muutenkin kuitit kannattaa säilyttää jos matkalla joutuu lekurin pakeille.. :wink: Uudistin juuri oman Eurooppalaiseni taas vuodeksi, 75e.
Näin se menee..
Hammas kerran lohkesi johonkin kovaan syödessä ja pitkälti jälkikäteen anoin korvausta eurooppalaiselta. Anomuksen täyttö kävi kätevästi netissä ja lopuksi tuli osoite mihin piti laittaa lääkärilasku ja lippujen kannat :D

Ja kerran myös hua hinissä suoralaskutuksella oltiin puhelimitse yhteydessä Bangkokin eurooppalaiseen konttoriin, niin ensimmäisiä kysymyksiä oli kauanko olet ollut maassa.. :D

Itse alkaisin olemaan kiinnostunut sellaisesta vakuutuksesta, jolla pääsee aina yksityiseen missäpäin maailmaa vain asuu sitten tai matkustaa.. Se on välillä hiuksenhieno tuo raja missä se menee...
Taitaa olla vaan melko kallis sellainen vakuutus luulisin minä :)
lewis
Viestit: 324
Liittynyt: 30.7.2006 22:15

Viesti Kirjoittaja lewis »

Lähivakuutuksessa kotivakuutuksen yhteyteen liitetty ympärivuotinen matkustajavakuutus tulee edulliseksi n.30e/vuosi. pitäis korvata kaiken..sairaustapauksessa ja tapaturmassa. ja myös voimassa kotimaassa...? on ainakin edullinen. korvaa enintään 3kk:n yhtäjaksoisilla matkoilla tarvittavat hoidot+haittakorvaus+kuolemantapauskorvaus.... :roll:
Avatar
terox
Viestit: 12340
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja terox »

Yleensä kai se menee niin että jatkuva matkavakuutus ei ole voimassa missä on kirjoilla säteellä noin 50 kilometriä.. Muualla taas on rajoituksin tuo 90 päivää yhtäjaksoista oleskelua poissa "kotoa" :roll:
Emäntä
Viestit: 18
Liittynyt: 1.4.2006 18:25

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

K9 kirjoitti:Btw, eurooppalainen-pohjola yhtiötä ei ole olemassa.

Eurooppalaisen matkavakuutuksia voi tehdä vain Pohjola yhtiössä.

(toim.huom.)
Pieni lisäys: Eurooppalaisen matkavakuutuksia myydään Pohjolan toimipaikoissa, netissä (http://www.pohjola.fi) ja Osuuspankeissa. Määräaikaisen vakuutuksen voi ostaa Osuuspankista, mutta ilmeisesti jatkuva voidaan tehdä vain Pohjolassa.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja apasra »

Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;


Voidaksemme jatkaa korvauskäsittelyä, tarvitsemme seuraavia lisäselvityksiä:

alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
koskien lääkärin määräämään tutkimusta ja hoitoa alk 5.10.2007 Thaimaassa


Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön. :evil:

Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;

Kela korvaa myös ulkomaan kuluista ja korvauksenhakuaika on 6kk.
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.


Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.
- som nam naa -
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Viesti Kirjoittaja masa r »

Tuttavaperhe oli Phuketissa alkuvuodesta ja toinen joutui käymään klinikalla ripulin takia niin maksuista oli selvinnyt Ifin matkustajavakuutuskorttia näyttämällä,myöhemmin suomessa oli saanut Ifiltä erittelyn toimenpiteistä ja lääkkeistä mitä tuolla klinikalla oli tehty.
Mulle sattui syyskuussa että jouduin keskeyttämään lomareissun niin If hommasi paluulennot,liput oli valmiina check in tiskillä (CNX-BKK ja BKK-HEL) ja kotona hain korvausta ketuille menneestä lomasta niin sain maksamani lentojen hinnan takaisin kokonaan,oli finskin tarjous 715e joskus elo-syyskuun aikoihin.Mulla on 23e:n vuosimaksulla Ifin matkustajavakuutus josta tulee matkale mukaan otettava kortti kerran vuodessa
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;


Voidaksemme jatkaa korvauskäsittelyä, tarvitsemme seuraavia lisäselvityksiä:

alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
koskien lääkärin määräämään tutkimusta ja hoitoa alk 5.10.2007 Thaimaassa

Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön.

Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;

Kela korvaa myös ulkomaan kuluista ja korvauksenhakuaika on 6kk.
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.

Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.

Tollasen pelleilyn jälkeen en kyl itse miettis kahta kertaa, vaan vaihtaisin vakuutusyhtiötä.

Omani ollut jo vuosia Eurooppalaisen jatkuva matkavakuutus. Ei ehkä halvin vakuutus, mutta kattavin sopimuslääkäriverkosto.
Halvalla harvoin saa hyvää.
Lisäksi Bangkokissakin on Euro-Center joka hoitaa korvausasiat paikanpäällä.
On voimassa automaattisesti max90vrk matkoilla, kun IF:llä se on vain 45vrk.


Lisäksi Eurooppalaisen Matkavastuuvakuutuksen piirissä on seuraavanlainen, mielestäni tärkeä ehto:
vakuutus sisältää korvausvelvollisuuden,
joka vakuutetulle aiheutuu hänen tilapäisesti
vuokraamalleen polkupyörälle, mopolle,
skootterille tai vastaavalle vesikulkuneuvolle
äkillisesti tuottamastaan vahingosta. Samoin
edellytyksin korvataan ulkomailla enintään 14
vuorokaudeksi vuokratuille suksille, sauvoille tai
lumilaudoille aiheutetut vahingot.
Pohjolan vakuutusehdot

Kun taas IF:n ehdot kiistävät korvausvelvollisuuden.

IF vakuutusehdot
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

sama euroolainen mulla jatkuvana. Olen ollut Pattaya memorialissa, ja RC klinikkalla. Ei ole rahaa täytynyt käyttää ikina, vaan on mennyt suoraan laskut eurooppalaiselle.
Minusta hienoa toimintaa. Mulla taita olla n.60 € vuosi maksut.
19 kertaa ja aina soosissa.
Jape

Viesti Kirjoittaja Jape »

Pitäisi ilmeisesti kilpailuttaa vakuutuksia.

Nyt eurooppalaiselta tulee reilun satasen lasku vuosittain.

Ja ne korvaussummat ovat mielestäni sieltä alarajoilta kun verrannut määräaikasiin.

Lääkäripalveluita en onneksi koskaan joutunut testaamaan, tai niiden korvausehtoja.
Avatar
BodyMies
Viestit: 52
Liittynyt: 8.2.2007 15:46
Paikkakunta: pk-seutu

Viesti Kirjoittaja BodyMies »

apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;


Voidaksemme jatkaa korvauskäsittelyä, tarvitsemme seuraavia lisäselvityksiä:

alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
koskien lääkärin määräämään tutkimusta ja hoitoa alk 5.10.2007 Thaimaassa


Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön. :evil:

Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;

Kela korvaa myös ulkomaan kuluista ja korvauksenhakuaika on 6kk.
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.


Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.
Hyvä kirjoitus itsellä täysin sama kokemus. Pattayan clinikalla muilla isoilla vakuutusyhtiöillä oli maksusitoomus. Härskisti oli vaan kuulakärkikynällä vedetty viiva if:n yli.

Itse kävin lääkärillä oikein siellä Pattaya hospitalissa, maksoin itse. Lähetin kuitit KELA:an suomessa. Odotin 2-3 kk ja tuli päätös saan kokonaiset 5 euroa korvausta. Kuitteja KELA ei palauttanut ja kopiot on ehtinyt jo hukkua. Vain 40-50e tappio tuli, mutta syy vakuutusyhtiön vaihtoon.
Tazpa
Viestit: 188
Liittynyt: 7.4.2007 17:26
Paikkakunta: Bangkok

Viesti Kirjoittaja Tazpa »

BodyMies kirjoitti:
apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;


Voidaksemme jatkaa korvauskäsittelyä, tarvitsemme seuraavia lisäselvityksiä:

alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
koskien lääkärin määräämään tutkimusta ja hoitoa alk 5.10.2007 Thaimaassa


Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön. :evil:

Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;

Kela korvaa myös ulkomaan kuluista ja korvauksenhakuaika on 6kk.
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.


Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.
Hyvä kirjoitus itsellä täysin sama kokemus. Pattayan clinikalla muilla isoilla vakuutusyhtiöillä oli maksusitoomus. Härskisti oli vaan kuulakärkikynällä vedetty viiva if:n yli.

Itse kävin lääkärillä oikein siellä Pattaya hospitalissa, maksoin itse. Lähetin kuitit KELA:an suomessa. Odotin 2-3 kk ja tuli päätös saan kokonaiset 5 euroa korvausta. Kuitteja KELA ei palauttanut ja kopiot on ehtinyt jo hukkua. Vain 40-50e tappio tuli, mutta syy vakuutusyhtiön vaihtoon.
Mulla kanssa If:ssä vakuutus ja tällä hetkellä käsittelyssä korvaushakemus viime reissun sairauskuluista. Pattaya int.hospitalissa tuli käytyä parina päivänä ja kaikki joutu ite maksamaan. Eivät kuulemma laskuta vakuutusyhtiötä (If:ä) suoraan muutakuin jos potilas viettää sairaalassa useamman päivän. Pois lähtiessäni huomasin seinässä Eurooppalaisen mainoksen jossa oli maininta tuosta maksusitoumuksesta :evil: joka Eurooppalaisella näköjään toimisi.

Ja täysin hanurista tuo systeemi että ite joutuu hakemaan ensin kela korvaukset. Ei kestänyt Kelalla kuin reilu 2kk tehdä päätös 21e korvauksesta :evil: Saa nähdä kuinka kauan kestää If:n päätöksen tekeminen.

Muistaakseni If mainosti jossain välissä että "nyt korvauspäätökset nopeasti netissä" :smt097
Avatar
Crowley
Mentally Challenged
Viestit: 1716
Liittynyt: 22.10.2006 19:19
Paikkakunta: Bangkok

Viesti Kirjoittaja Crowley »

Viime viikolla tuli napattua reissua varten vakuutus, ja hintaa sille tuli 35€/3 viikon reissu. Sinäänsä aika arvokas, mut toi korvaa jopa kadonneen matkakassan 400e asti. Ja vakuutus on insurancebookerin gold cover.
zimona
Viestit: 2
Liittynyt: 4.2.2007 23:02

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja zimona »

Mulla kotivakuutukseen kuuluu myös matkavakuutus enkä ole koskaan asiaa sen enempää pohtinut, että onko niissä eroja. muidenkin kuin nykyisen (tapiola) firman kotivakuutukseen on aina kuulunut matkavakuutus mukaan ja siksi olenkin ihmetellyt että kuka näitä kerta-tai vuosivakuutuksia ottaa, kun kai kaikilla nyt kotivakuutus on? ja tähän vakuutukseen kuuluu sekä matkustaja että sen tavarat. Onko nämä erikseen ostettavat jotenkin kattavampia sitten, että kannattaa ottaa sellainen vielä lisäksi?
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Mulla on Pohjolan Easy-vakuutuspaketti alle 28-vuotiaille, siihen sisältyy kotivakuutukset yms. ja jatkuva Eurooppalaisen matkustaja-, matkatavara-, matkavastuu-, ja matkaoikeusvakuutukset, näkyy nämä matkaosiot maksavan n.45€ vuodessa.
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

crowley kirjoitti:Viime viikolla tuli napattua reissua varten vakuutus, ja hintaa sille tuli 35€/3 viikon reissu. Sinäänsä aika arvokas, mut toi korvaa jopa kadonneen matkakassan 400e asti. Ja vakuutus on insurancebookerin gold cover.
Tätä vakuutusta ei kaiketi myydä Suomessa asuville henkilöille!
NoCanDo!
Ahven
Viestit: 2
Liittynyt: 30.6.2006 19:50

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja Ahven »

zimona kirjoitti:Mulla kotivakuutukseen kuuluu myös matkavakuutus enkä ole koskaan asiaa sen enempää pohtinut, että onko niissä eroja. muidenkin kuin nykyisen (tapiola) firman kotivakuutukseen on aina kuulunut matkavakuutus mukaan ja siksi olenkin ihmetellyt että kuka näitä kerta-tai vuosivakuutuksia ottaa, kun kai kaikilla nyt kotivakuutus on? ja tähän vakuutukseen kuuluu sekä matkustaja että sen tavarat. Onko nämä erikseen ostettavat jotenkin kattavampia sitten, että kannattaa ottaa sellainen vielä lisäksi?
Tuota.. minullakin on Tapiolassa vakuutukset ja käsittääkseni kotivakuutus kattaa vain matkatavarat ulkomaan matkoilla edellyttäen, että on laaja turva. Henkilövakuutus on erikseen.

Suoraan Tapiolan kotisivuilta:
suppean ja perusturvan lisäksi korvaa muut äkilliset ja odottamattomat vahingot esimerkiksi pesukoneen rikkoutumisen sekä matkatavarat koti- ja ulkomaanmatkalla
zimona
Viestit: 2
Liittynyt: 4.2.2007 23:02

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja zimona »

Oon varmaan sitten ottanut tuohon Tapiolan pakettin kaiken mahdollisen. Viimeks reissuun lähtiessä soitin sinne ja varmistin että kattaa myös kaikki minulle tapahtuvat. Ajattelin kuitenkin ottaa vielä Eurooppalaisen määräaikaisen varmuudeksi.
Avatar
philly
AIM HIGH!
Viestit: 1845
Liittynyt: 8.11.2004 18:56
Paikkakunta: Salo

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja philly »

Mikä on paras matkavakuutus thaille kun lähdetään lomailemaan Thaimaahan Suomesta?
"They must find it difficult... Those who have taken authority as the truth, rather than truth as the authority."
maya1
Viestit: 49
Liittynyt: 19.5.2006 18:05

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja maya1 »

Kannattaa lukea vakuutusehdot tarkkaan! Matkavakuutus ei korvaa kuin rajoitetusti jo ennestään olevasta sairaudesta johtuvia kuluja. Esimerkiksi jos sydänvikainen ja tämän takia jatkuvalla lääkityksellä oleva henkilö sairastuu matkalla sydämen takia taitaa korvaukset olla aika vähissä...
Lil
Viestit: 23
Liittynyt: 26.2.2008 15:35

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja Lil »

Mitä mieltä olette MasterCardin matkavakuutuksesta? Onko siitä hyviä kokemuksia?
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Ihan sama vakuutus mikä on hyvä sinulle itsellesi kun menet sinne lomailemaan.
Pohjolan Eurooppalainen on ainakin hyvä, paljon sopimussairaaloita ja palvelukeskus Bangkokissa.
http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/Matk ... angkok.htm

Otin vaimolle kyllä matkavakuutuksen iffistä kun kaikii muutkin vakuutukset on sieltä.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
matti
Isaan on My Mind
Viestit: 916
Liittynyt: 16.12.2003 8:56

Re: Paras matkavakuutus?

Viesti Kirjoittaja matti »

maya1:
Kannattaa lukea vakuutusehdot tarkkaan! Matkavakuutus ei korvaa kuin rajoitetusti jo ennestään olevasta sairaudesta johtuvia kuluja. Esimerkiksi jos sydänvikainen ja tämän takia jatkuvalla lääkityksellä oleva henkilö sairastuu matkalla sydämen takia taitaa korvaukset olla aika vähissä...
ON vähissä jos ei jopa nollassa :arrow: http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =2&t=25136

3 uutta suonta laitettiin ja nyt paripäivää on "jännää", mutta toistaiseksi kaikki on ok :smt023
Vastaa Viestiin