Tämmösen SAS-pussukkan jakoivat joku vuosi sitten myös economyssakhaosaming kirjoitti: Ennen turistiluokassakin jaettiin pussukka, jossa oli silmälaput, korvatulpat ja hammastahnaputkilo, sekä hammasharja. Siinä pussukassa oli parasta tosi kestävä uudellensuljettava pussi, jota käytän kameran piuhojen säilytykseen ja kuljetukseen matkoilla.
Kokemuksia SAS-lennolta?
Sama vika.Viimeksi Kastrupissa istuskelin savuke suupielessä nimenomaan baarissa ihmetellen moista ylellisyyttä :smt033pak wan kirjoitti:hetkinen onko laki Tanskan maalla muuttunut??
viimeksi kun olen kastrupissa ollut niin kuin herra olen kaljalla istunut ja vetänyt savuja baarissa ja vimoset röökit "odotushuoneen" ulkpuolella käytävässä.
Tosin tästä aikaa ehkä vuodenpäivät,joten ei ihan viimekäden tietoa jos mahdollisia muutoksia tehty.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
-
- Pattayan M.A.Numminen
- Viestit: 3579
- Liittynyt: 4.1.2004 18:28
- Paikkakunta: Dark Side Of The Moon
Ei kyllä onnistu enää. Nyt on vain savukoppeja ja niitäkin on tosi vaikea löytää, sillä opasteet eivät pitäneet paikkaansa. Olin juuri matkalla Kastrupin kautta 9-21-10.2007 joten aika tuoretta tietoa on. Pääseekö suomesta kastrupiin onkin jo toinen asiaPommi65 kirjoitti:Sama vika.Viimeksi Kastrupissa istuskelin savuke suupielessä nimenomaan baarissa ihmetellen moista ylellisyyttä :smt033pak wan kirjoitti:hetkinen onko laki Tanskan maalla muuttunut??
viimeksi kun olen kastrupissa ollut niin kuin herra olen kaljalla istunut ja vetänyt savuja baarissa ja vimoset röökit "odotushuoneen" ulkpuolella käytävässä.
Tosin tästä aikaa ehkä vuodenpäivät,joten ei ihan viimekäden tietoa jos mahdollisia muutoksia tehty.
Panem et circenses
Nyt ne sitten peruivat tuon lennon Helsingistä Köpikseen.Ilkka kirjoitti:On se Dash lentänyt SAS:lla Helsinkiinkin.
Tuo kommentti tarkoittaa sitä, että Helsingin lennot on korvattavissa jollain muulla konetyypillä.
Outoa että eivät löydä järjestelmästään korvaavaa lentoa tuohon vaan se pitäisi tilata itse ja maksaa jonka he sitten "kuulemma" hyvittävät myöhemmin. Matkatavarat ja Check-in muutenkin pitää hoitaa sitten itse Köpiksessä... Hohhoijaa, mitä palvelua!
Mitäs tuon kanssa nyt sitten tekisi? 12:00 aikaan kuulemma pääsisi mutta tällöin tulee 10h odottelu vauvan kanssa Köpiksen kentällä -> ei ole edes vaihtoehto. Lippujen päivän vaihto on käytännössä mahdotonta myös ja perumisesta aiheutuvat kustannukset ovat noin 5000e jos vaihdamme lennon Finnairiin...
Mitä SAS tekee jos painelemme tylysti kentälle lippujemme kanssa? Pistää meidät lentokentän penkille odottelemaan huomista tai ehkä sitä seuraavaa päivää ja mahdollisia vapaita paikkoja?
Vannon että tämä on ensimmäinen ja viimeinen lento SASilla, en aio käyttää edes paluuta vaan ostan Finnairilta jonkun lennon takaisin.
Luulis, että tohon saisi vaadittua ainakin hotellihuoneen käyttöön.Huppe kirjoitti:Mitäs tuon kanssa nyt sitten tekisi? 12:00 aikaan kuulemma pääsisi mutta tällöin tulee 10h odottelu vauvan kanssa Köpiksen kentällä -> ei ole edes vaihtoehto.
http://europa.eu/eur-lex/pri/fi/oj/dat/ ... 010007.pdf
5 Artikla kohta 1b ja sen mukaan apua artiklasta 9, kohta 1b.
Näinhän siinä sitten kävi, menolento aikaistettu Check My Tripin mukaan 18:10, MUTTA olit oikeassa:Ilkka kirjoitti:Varo vaan Huppe niitä Dasheja ja sitten ettei käy kuten tänään, että SAS:n SK973 CPH-BKK lähtö siirtyy aamuun kello 12:30.
Copenhagen to Bangkok
Flight 1 Saturday, November 10, 2007
confirmed, timechange
Departure: 08:35 Copenhagen, Denmark -
Copenhagen Apt
, terminal 3
Arrival: 01:05 +1 day(s)
Mieli on hyvä taas. Ehdottivat lentoa Pekingin kautta korvaavaksi, matka-aika 22h. Alkoi ottamaan päähän ja peruin lennon kokonaan ja nappasin toisen tilalle (refreshasin pari tuntia Finnairin sivuja ja sitten kun napsahti sopiva hinta niin olin salamaakin nopeampi):
Omat kokemukseni SASin kanssa päättyivät tähän, Kiitos.
Jääköön nämä tuoreet kokemukset koko kansan luettavaksi tänne
700e maksoi enemmän kuin SASilla, mutta mieli on 1400 kertaa parempiMENO
Helsinki, Helsinki-Vantaa (Terminaali 2) - Bangkok, Suvarnabhumi Intl Airport pe 09.11.2007
AY095 N 20:15 - 10:50+ 1 vrk
Turisti
- Lentolippua ei voi muuttaa.
- Kokonaan tai osittain käyttämätöntä lentolippua ei lunasteta takaisin.
Omat kokemukseni SASin kanssa päättyivät tähän, Kiitos.
Jääköön nämä tuoreet kokemukset koko kansan luettavaksi tänne
En tiedä inkä luokan lippu Sulla on, jotain löytyy Biljettyper tästä. Q on aika vaihtokelvoton olettaisin, mutta näyttäis jotain vaihto-oikeukseia olevan maksua vastaan.sammy77 kirjoitti:Yrityn haulla sekä Eurobonus sivuilta löytää Sas:n lippuluokkien ehtoja, mutta en löytänyt vaihto yms oikeuksista tietoja, tai en ainakaan osannut eli joku joka tietää niin mitkä ovat ehdot lippuluokissa Q ja E Sassilla?
Kaikki matkasta esite löytyy ainakin Ruotsiksi AlltOm Resan PDF docku
No niin oli 4 euroo kpl. mutta ostin kaks ja kun ei ollu antaa rahasta takas (20 eur.) niin sain ne femmalla.Venus kirjoitti:No eipä kaljaa enää pääruoan tarjoilun jälkeen ilmaiseksi saa. Jälkkäri konjamiinitkin ovat jo maksullisia!!!topest kirjoitti:Kylla sas on 100 kertaa parempi kuin finski, tarjoilu pelaa. Voin maksaa vaikka puolet enemman kun saan kaljaa ettei lentopelko yllata
Nimim. Tyytyvainen asiakas.
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
Kyllä sen SAS:n on periaatteen vuoksi oltava aina parempi.Venus kirjoitti:No eipä kaljaa enää pääruoan tarjoilun jälkeen ilmaiseksi saa. Jälkkäri konjamiinitkin ovat jo maksullisia!!!topest kirjoitti:Kylla sas on 100 kertaa parempi kuin finski, tarjoilu pelaa. Voin maksaa vaikka puolet enemman kun saan kaljaa ettei lentopelko yllata
Niillä lienee noita kummallisia tapauksia enemmänkin kuin julkisuuteen päästetyt. Olin itse 3-4 vuotta sitten yhdellä lennolla Köbiksestä Stadiin, kun kone otti nousun loppuvaiheessa äkkinäisen tiukan kaarron takaisin kunnon kallistuksella. Ei kuulutuksia vaan henkilökunnan hätäistä liikehdintää ja lähes paniikissa esiintynyt keski-ikäinen naispurseri.Ilta-Sanomat 21.11.2007 10:34
Vakava lento-onnettomuus on SAS:lla vain ajan kysymys, varoittaa turvallisuusasiantuntija Kjell Klevan Norjan ilmailulaitoksessa.
- Yhtiö on muuttunut vakaasta ja turvallisesta epävakaaksi ja haavoittuvaiseksi, Klevan sanoo Jyllands-Postenille lähettämässään kirjeessä.
Laskusuunnasta Klevan syyttää etenkin yhtiön heikkoa johtoa.
SAS kärsi valtaisat taloudelliset tappiot syksyllä joutuessaan vetämään jatkuvista laskuteline- ja muista vioista kärsineet Dash 400 -mallin koneensa pois käytöstä. Yhtiö ilmoitti vastikään irtisanovansa juuri Dash-tappioiden vuoksi yli 200 työntekijää Ruotsissa.
Itseäni ei pelottanut, ei ollut aikaa, sillä kahta nais-vierustoveria jouduin tosissani rauhoittelemaan. Laskeutuessa brankkarit sun muut kentällä valmiina. Tavarat piti jättää koneeseen, mutta kaikki hätäisesti ulos ja bussilla johonkin kokoontumistilaan, missä tarjoiltiin alkoholittomia juomia (ja meinattiin ensin kieltää jopa tupakointi).
Sitten annettiin hatara selitys – jostakin ilmanvaihdon lävestä oli tuprunnut savua, että siksi. Surkea esitys ja vielä surkeampi korvaavien lentojen järjestely (jokainen joutui hoitelemaan ongelmansa itse miten kukin kykeni). Sain itselleni jatkon hankalalla pompulla Tukholman kautta, rutkasti myöhässä perillä. SAS ei korvanut mistään mitään eikä edes vastannut myöhempään kyselyyni. So what ... Mediassa ei ollut tapauksesta mitään mainintaa.
Vähän kuin viimeinen pisara itselleni siitä yhtiöstä ja SAS:n kyvystä hoitaa asioita omalla kohdallani. Mutta onhan noita muita.
SAS = sex and service
Arkista elämää Thaimaassa – BLOGI
http://thaimaansuomalainen.blogspot.com
http://thaimaansuomalainen.blogspot.com
-
- Pattayan M.A.Numminen
- Viestit: 3579
- Liittynyt: 4.1.2004 18:28
- Paikkakunta: Dark Side Of The Moon
Tuo SAS:n tyyli hoitaa asiakkaiden jatkolennot myöhästymisten takia on kyllä tosi outoa. Esimerkkinä appivanhempani, jotka olivat palaamassa Venetsiasta Vaasaan. Kone vain ei yksinkertaisesti lähtenyt ja asiasta ei kuuleman mukaan Venetsian kentällä edes tiedotettu. Itse piti tiedustella ja lopputuloksena oli, että piti myös hoitaa itse itsensä hotelliin yöksi, sekä uudet lennot eri yhtiöllä. Korvauksia ei ole vapaaehtoisesti jaettu, eikä minkänlaista hyvitystä edes SAS:n toimesta ehdotettu.
Palaan asiaan kun saan faktaa pöytään, sillä näin ei voi yksikään yhtiö käsittääkseni menetellä. Itse olen ainoastaan ja vain ollut tyytyväinen SAS:n toimintaan henk.kohtaisella tasolla.
Palaan asiaan kun saan faktaa pöytään, sillä näin ei voi yksikään yhtiö käsittääkseni menetellä. Itse olen ainoastaan ja vain ollut tyytyväinen SAS:n toimintaan henk.kohtaisella tasolla.
Panem et circenses
Itsekin aikaisemmin SASia suosineena viimeaikoina on kuulunut vähän turhan paljon negatiivisia juttuja yhtiöstä. Tässä kuussa kavereita lensi Thaimaahan SASilla kahdessa erässä ja kummallakin lennot kusivat täysin. Itse joutui järjestelemään itsensä Köpikseen, josta sitten eteenpäin. Toinen porukka oli istunut Köpiksen kentällä kuumassa koneessa toista tuntia ennenkuin kapteenit olivat uskaltaneet lähteä liikkeelle.
No nythan ma muistankin etta lauantaina kun lahdettiin Tukholmasta niin lennon piti lahtea 20.30 ja kaikki vaikutti olevan okei kun mentiin koneeseen, mutta 21:12 kuulutettiin jotain en muista tai en ymmartanyt mita mutta matkaan lahdettiin n.1h myohassa.Fred kirjoitti:Toinen porukka oli istunut Köpiksen kentällä kuumassa koneessa toista tuntia ennenkuin kapteenit olivat uskaltaneet lähteä liikkeelle.
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
Tuli testattua tossa viimeviikolla Sas:n economy extra ja ei voi kyllä kuin suositella. Ruoat olivat hyviä, palvelu myöskin ihan ok sekä penkki miellyttävä. Penkki saisi olla hieman pehmeämpi. Sas:n koneissa kyllä ison kiitoksen ansaitsee tämä henkilökohtainen viihdekeskus, koska voi aloittaa elokuvan/dokumenttien katsomisen silloin kun haluaa ja jos alkaa väsyttämään kesken ei muuta kuin torkut ja herättyään jatkaa katsomista. Upgrade onnistuu 10.000 pisteellä mannertenvälisissä lennoissa/suunta. Ja mitä tulee alkoholitarjontaan niin vartavasten henkilökunta totesi käytävän toisella puolelle istuneelle herralle että juomaa saa lisää kun vaan muistaa kutsua emon summerilla