Matkatavaran ylipaino

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja apasra »

eero leino kirjoitti:Näistä käsipakaaseista olen huomannut,että näitten sekalaisten hässäköiden ja pussukoiden kantajat
joutuvat niitä punnitsemaan ja järjestelemään,niile kun ei ole oikein tilaa.
Itse käytämme ns.standardi-laukkua,ei olla punnittu vielä koskaan ja semmoinen mahtuu hyllyllekin
mukavasti,rotsi vielä sen päälle,niin ei pyöri kamat omissa eikä varsinkaan muitten jaloissa.
Kyllä niitä käsipakaasejakin punnitaan vaikka kuinka standardi-laukku olisi.
- som nam naa -
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja MiGi »

Sellainen huomio, kun kesällä viimeksi lensin eurooppaan, niin aika sattumanvaraista oli käsimatkatavaroiden punnitus. Vantaalla ei punnittu, mutta takaisin päin tultaessa osalta punnittiin.... Itse työnsin tuota laukkua jalkojen välissä huomaamattomasti tiskin katveeseen :smt004 Näin varmaan pitää jatkossakin tehdä...
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

Tuossa seuraavalla keikalla BKK-HEL-BKK olisi tarkoitus tuoda vähän raskaampaa tavaraa Suomesta tänne Thaimaahan, ei viitsisi tällä kertaa kikkailla tuurin kanssa kun paino saattaa olla yli 40kg...ymmärsin joskus että olisi mahdollista ostaa etukäteen jonkinlainen voucher tuollaista varten, en äkkiä finskin sivuilta löytänyt ? Kun ei kuulu kultapossukerhoon niin se raja on muutoin itsellä 20kg.
Oma persaus ensin!
Sabbath
Big Monkey
Viestit: 561
Liittynyt: 12.4.2006 22:19

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Sabbath »

Harmaaselkä kirjoitti:Tuossa seuraavalla keikalla BKK-HEL-BKK olisi tarkoitus tuoda vähän raskaampaa tavaraa Suomesta tänne Thaimaahan, ei viitsisi tällä kertaa kikkailla tuurin kanssa kun paino saattaa olla yli 40kg...ymmärsin joskus että olisi mahdollista ostaa etukäteen jonkinlainen voucher tuollaista varten, en äkkiä finskin sivuilta löytänyt ?
Keräämiäsi Finnair Plus -pisteitä voit käyttää myös muihin Finnair -palkintoihin.

-Mikäli Finnairin reittilennolle (lipussa AY-koodi ja Finnairin lentokone) lähtiessäsi matkatavarasi ylittävät matkatavaran sallitun enimmäispainon, voit maksaa matkatavaroidesi ylipainomaksut Plus-pisteillä.
-Palkintoon oikeuttava arvokuponki (voucher) tulee tilata Finnair Plus -palvelukeskuksesta viimeistään 14 vuorokautta ennen lähtöä.
-Voucher on voimassa vuoden.
-Käyttämätöntä voucheria ei lunasteta takaisin.
-Ylipaino voucheria ei voi hyödyntää erikoismatkatavaroihin eikä eläinkuljetuksiin.
-Voit tilata voucherin palvelukeskuksesta oheisella lomakkeella.
Matkatavaroiden ylipainomaksut
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Aika kovalta tuntuu 10 kg / 200 €. Onkohan Finnair nyt yleisesti kiristänyt käytäntöä sillä kuten täällä on kerrottu ja omastakin kokemuksesta viimeksi 28 kg ylipainoa Finnair ei veloittanut kuitenkaan mitään. Vai sitten vain edelleen virkailijasta kiinni ? :shock:
Vielä kerran anteeksi !
Ilkka

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Olen pitkään ihmetellyt miksi ylipainohin matkatavaroissa ja käsimatkatavaroissa on suhtauduttu niin löysästi. Jokaisen kilon lennättäminen kuitenkin maksaa.
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Olen samaa mieltä Ilkan kanssa. Ja on todella ikävää, että ihmiset ketkä eivät osaa lukea/välitä lukea saavat aikaiseksi jonoa ja kiihkeitä tunteita lähtöselvityksessä.
Toisaalta itseänikin mietityttää onko kohtuullista vaatia 70 kiloiselta samaa hintaa lentolipusta kuin 150 kiloiselta, jos jokaisen kilon lennättäminen maksaa?
Lihavuus kun useasti on myös saamattomuutta. Sairastapauksissa liikalihavuuden osalta taas riittäisi lääkärintodistus. Itsellä ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan ylipainoa laukuissa, jollen ole siitä valmis maksamaan. Minusta ylipainoista rutiseminen on aivan turhaa.
Panem et circenses
Ilkka

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

No jos mentäisiin henkilökohtaiseen punnitukseen niin miten ne lääkärintodistuksella hankitut läskit olisi lentoyhtiön maksettava omasta pussista ja nämä "saamattaomat" maksaisivat lentoyhtiölle ylikiloistaan?
Avatar
I ovn
Isaan on My Mind
Viestit: 1898
Liittynyt: 15.12.2003 22:55
Paikkakunta: Korso/Si Khiu

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja I ovn »

Minusta lentokentille pitäisi tehdä semmoinen sapluuna "standardi ihmisestä" ja he jotka mahtuvat siihen sapluunaan saisivat lipun normaalihinnalla, kaikilta muilta täytyy velottaa lisämaksuja. Samassa yhteydessä otetaan huumeseula ja veren alkoholipitoisuus. Jos jotain löytyy, menettää lippunsa ilman korvausta ja mätkäistään sakkoa yhteiskuntakelvottomasta elämästä.
เข้าเมืองตาหลิ่ว ต้องหลิ่วตาตาม
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja apasra »

Harmaaselkä kirjoitti:Tuossa seuraavalla keikalla BKK-HEL-BKK olisi tarkoitus tuoda vähän raskaampaa tavaraa Suomesta tänne Thaimaahan, ei viitsisi tällä kertaa kikkailla tuurin kanssa kun paino saattaa olla yli 40kg...ymmärsin joskus että olisi mahdollista ostaa etukäteen jonkinlainen voucher tuollaista varten, en äkkiä finskin sivuilta löytänyt ? Kun ei kuulu kultapossukerhoon niin se raja on muutoin itsellä 20kg.
Finnair plus -> Käytä pisteitä -> Finnair -> Matkatavaroiden ylipainomaksut -> Ylipainomaksut -> Ylipaino voucher

Tilasin itse 2 kpl viime vuonna (muuten olisi mennyt pisteet vanhaksi) jäi käyttämäti kun eukko ei keksinyt ostettavaa. :shock:
- som nam naa -
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

apasra kirjoitti:Finnair plus -> Käytä pisteitä -> Finnair -> Matkatavaroiden ylipainomaksut -> Ylipainomaksut -> Ylipaino voucher
No voi kun ihanaa. Jää sitten muutamasta sadasta pisteestä kiinni ettei mene toi 10kg plussapisteraja yli. Prklll.......ja pisteethän tietty tippuu vasta kun matka on ohi. Äästkekkeles. Pitää kai keksiä joku muu tapa saada romuja tulemaan tännepäin.
Oma persaus ensin!
Owen
Handsom Man
Viestit: 324
Liittynyt: 17.12.2003 13:12
Paikkakunta: LPR

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Owen »

Jos luulee että tulee ostettua liian paljon niin kannattaa ostaa Suomesta mukaan digitaalinen kalavaaka.Meillä aina sellainen mukana niin ei ole sitä vaaraa että tulee liikaa ylipainoa.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja babar »

Owen kirjoitti:Jos luulee että tulee ostettua liian paljon niin kannattaa ostaa Suomesta mukaan digitaalinen kalavaaka.Meillä aina sellainen mukana niin ei ole sitä vaaraa että tulee liikaa ylipainoa.
Noita on myös monen hotellin respassa, että kysyy sieltä jos epäilee laukkujen painoja. Olen kyllä pistänyt merkille, että järjestäen nuo lentokenttien puntarit näyttävät väärin.
Owen
Handsom Man
Viestit: 324
Liittynyt: 17.12.2003 13:12
Paikkakunta: LPR

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Owen »

On myös sellaisia ihmisiä jotka lähtevät paluu matkalle ''viidakon'' keskeltä jolloin on oltava oma vaaka matkassa.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Owen kirjoitti:On myös sellaisia ihmisiä jotka lähtevät paluu matkalle ''viidakon'' keskeltä jolloin on oltava oma vaaka matkassa.
Toimisikohan tällaisessa tapauksessa jokin kalavaaka kätevänä ratkaisuna? Vai olisko liian hankala? Siis tarkoitan jotain tämäntyyppistä
http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... 0&_omin3=0
tai
http://www.normark.fi/index.php?page=11&cid=82

Tuossa max on 22-25 kg, mutta kaipa noita löytyis ~30 kiloon saakka.

EDIT:
Tietysti ebay.com'in kautta löytyy paljon vaihtoehtoja, esim.
http://cgi.ebay.com/Precise-40kg-Fish-L ... dZViewItem
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Ilkka kirjoitti:No jos mentäisiin henkilökohtaiseen punnitukseen niin miten ne lääkärintodistuksella hankitut läskit olisi lentoyhtiön maksettava omasta pussista ja nämä "saamattaomat" maksaisivat lentoyhtiölle ylikiloistaan?
Ihminenhän voi olla ylipainoinen sairauden takia. Eli tälläisessä asiayhteydessä hänet olisi rinnastettava "normaalipainoiseen".
Liikalihavuus on myös yhteiskunnallinen rasite. Terveydenhoitokulut hipovat taivaita ja yli 70% Suomalaisista on ylipainoisia.
Panem et circenses
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Muistaakos joku (vaikka Ilkka), milloin Finnair luopui turistiluokan 30kg:n säännöstä yli 1kk:n lipuissa? Itse muistan joskus 1999 ja 2000 lennelleeni 30kilon säännöllä Bangkokiin, kunhan vaan paluulento oli 30vrk päästä tai myöhemmin...
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Avatar
badro
Chang lover
Viestit: 649
Liittynyt: 15.12.2003 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja badro »

pbe kirjoitti:
Owen kirjoitti:On myös sellaisia ihmisiä jotka lähtevät paluu matkalle ''viidakon'' keskeltä jolloin on oltava oma vaaka matkassa.
Toimisikohan tällaisessa tapauksessa jokin kalavaaka kätevänä ratkaisuna? Vai olisko liian hankala? Siis tarkoitan jotain tämäntyyppistä
http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... 0&_omin3=0
tai
http://www.normark.fi/index.php?page=11&cid=82

Tuossa max on 22-25 kg, mutta kaipa noita löytyis ~30 kiloon saakka.

EDIT:
Tietysti ebay.com'in kautta löytyy paljon vaihtoehtoja, esim.
http://cgi.ebay.com/Precise-40kg-Fish-L ... dZViewItem
Tavarathan voi punnita myös erissä. Silloin riittää pienempikin vaaka.
Lost Time Is Never Found Again
Ilkka

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Hezzu kirjoitti:Muistaakos joku (vaikka Ilkka), milloin Finnair luopui turistiluokan 30kg:n säännöstä yli 1kk:n lipuissa? Itse muistan joskus 1999 ja 2000 lennelleeni 30kilon säännöllä Bangkokiin, kunhan vaan paluulento oli 30vrk päästä tai myöhemmin...
Eikö noi ollut jotain lomalentojen juttuja?
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Ilkka kirjoitti:
Hezzu kirjoitti:Muistaakos joku (vaikka Ilkka), milloin Finnair luopui turistiluokan 30kg:n säännöstä yli 1kk:n lipuissa? Itse muistan joskus 1999 ja 2000 lennelleeni 30kilon säännöllä Bangkokiin, kunhan vaan paluulento oli 30vrk päästä tai myöhemmin...
Eikö noi ollut jotain lomalentojen juttuja?
Ei ollut, ihan omatoimimatkalla ja reittilennolla olin tuolloinkin. Sen jälkeen käytin Thai Airwaysia ja SAS:ia muutaman vuoden ja sinä aikana on moinen sääntö näemmä hävinnyt Finskiltä. Siksi kysyin, jos joku olisi muistanut aiheesta lisää.
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kyllä aikanaan oli yli 4vkon/1kk:den reissuilla 30kg, normaalin 20kg:n sijaan. Siihen en ota kantaa, että oliko vain lomalentojen etuoikeutuksesta, sillä 99 ostin liput Aurinkomatkoilta, mutta matka toki tapahtui normaalilla reittilennolla Helsingistä Bangkokiin, lennon koodia en ikäväkseni enää muista, että oliko se AY97 vaiko jotain lomalentoon viittaavaa.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja apasra »

En moista muista että turistiluokan lipulla reittilennolla olisi 30 kg saanut viedä matkatavaroita, jos jotain ylemmän plus tason etuja ei muuten.
- som nam naa -
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Tämän aamun Finnairin reittilennolla 1kk lipulla raja oli 20kg per nokka ja 8kg käsimatkatavarat.
Meillä ongelma tuli kun en muistanut sääntöä, että laukku saa painaa maksimissaan 32kg. Onneksi laukussa oli yksi uusi rinkka ja saimme 43kiloa jaettua kahtia(29kg ja 14kg) ja laukut menivät ruumaan muutamasta ylikilosta huolimatta.
Owen
Handsom Man
Viestit: 324
Liittynyt: 17.12.2003 13:12
Paikkakunta: LPR

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Owen »

Minulla on 25kg:n digivaaka mutta se näyttää vielä 29kiloa.
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Re: Matkatavaran ylipaino

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Muistelisin ostaneeni tuolloin liput Lloyd Toursilta, josta tuli sitten Ebookers samoihin aikoihin, eikä mulla ollut mitään Finnairin kortteja siihen aikaan.
Joten turha sitä on enempää muistella, mikäpä tässä maailmassa olisi pysyvää, paitsi muutos!

Ja joka tapauksessa reissujen myötä on tuo tarvittava tavaramäärä pienentynyt ekoista reissuista, joten hyvin tuolla nykyisellä 20kg/8kg rajoituksella pärjää yksin reissatessa. Eri juttu sitten, kun ollaan muuttamassa maasta toiseen pidemmäksi aikaa...
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Vastaa Viestiin