Kulkueläimistä...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Kaitsu kirjoitti:Omakohtainen mielipide....olisin valmis vaikka maksamaan, jos saisin "lopettaa" joka ainoan piskin.
Autolla ajellessa "pyrin" ajamaan yli, tosin kun on autossa sen verran iso maavara, etta usein vain kuuluu kolina ja taustapeilista katsoessa, piski vain vahan ravistelee itseaan ja jatkaa matkaa.
Ovat turhaakin turhenpia "olioita"!
apexvikke kirjoitti:Muutama vuosi sitten Pattayan Jomtienillä liikkui sellainen
koira jonka taka jalat eivät toimineet ollenkaan.Etujaloilla vetämällä
raahautui eteenpäin.Oli varmaan jäänyt auton tai mopon alle.
Syyllinenkin löytyi :evil: :evil:
Oon vaan sitä mieltä ettei toikaan kauheen reiluu ole. Jos meinaa koiran kärsimykset lopettaa,(jos se nyt yleensä kärsii) niin varmistaa homman kanssa :!: Ei ne turhat oliot siellä omasta tahdostaan paseeraa! :!: :!: Thaimaalaiset niin sanotusti olisivat voineet puuttua tohon ongelmaan hyvissä ajoin. Kyllä v*****aa lukea tollasta teksitiä. En ole mikään eläin aktivisti, enkä kettu tyttö, mutta kohtuus kaikessa! :evil:
TUKTUK
poronpurija
Viestit: 110
Liittynyt: 30.3.2004 13:24

Viesti Kirjoittaja TUKTUK »

Olen täysin samaa mieltä kuin hongnamman vai mikä se oli,rajansa kaikella.Ei ainakaan minulla ole tullut mieleeni tuommoinen ajatus.Kaikki kyllä aina ihmettelee kun olen Thaimaassa miksi koirat tulee minun luokse.Olen vastannut että kyllä koira koiran tuntee.Eikä ne kysele sen enempiä. :-D
Kaitsu
Viestit: 789
Liittynyt: 16.12.2003 8:36

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

:?
Viimeksi muokannut Kaitsu, 16.10.2004 4:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

TUKTUK kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä kuin hongnamman vai mikä se oli,rajansa kaikella.Ei ainakaan minulla ole tullut mieleeni tuommoinen ajatus.Kaikki kyllä aina ihmettelee kun olen Thaimaassa miksi koirat tulee minun luokse.Olen vastannut että kyllä koira koiran tuntee.Eikä ne kysele sen enempiä. :-D
Mä oon sanonut, että kaikki koirat ymmärtää kun niille puhuu suomea, ensin on monttu auki kaikilla, sitten kun koiralle jonkun pienen ruokanökäreen antaa, niin sehän tanssii siinä vierellä vaikka ripaskaa niin kaikki uskoo jo sitten, että nehän osaa suomea! :D
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Kaitsu kirjoitti::smt005 .....meita on moneen junaan(ottakaamme se rikkautena :wink: ),
toiset "kaveeraa" ihmisten kanssa, toiset kulkukoirien, toiset pitaa huolen hygieniastaan, toiset rapsuttelee/halaa kulkukoiria. :-D
Mä vähän luulen, että ne hygeniaongelmat tulee enimmäkseen ihan muun kuin koiran rapsuttelusta/halailusta...
Avatar
Hanna-täti
Reppumatkaaja
Viestit: 109
Liittynyt: 23.3.2004 17:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hanna-täti »

eikä ne pelkät kulkukoirat..

kannattaa myös varoa kävelemästä liian läheltä asutusta jossa on "vahti"koira mikäli isäntä ei ole pihapiirissä.. Eivät ole ihan yhtä tarkkaan vahdittuja nuo vahdit kun meillä suomessa (lue. aina kytkettynä)

Minä kävelin ja sain kaksi koiraa perääni joista toinen tarrasi takaapäin pohkeeseen kiinni kunnes isäntä mereltä huusi jotain ja koira antoi periksi.. ei nimittäin mukavaa, Myöskään huahinissa EI kannata lähteä rantaa pitkin kävelemään jossein haluu ympärille n. 5:n koiran laumaa haukkumaan ja hyökkäilemään.. me käveltiin monta monta kilometriä vedessä ennenkuin päästiin niistä eroon, sillon oli kieltämättä vähän kusi sukassa.. 5 koiraa kimpussa ja ei yhtään ihmistä näkyvissä.. *kuumotus*
Avatar
Maddog
MC Pattaya
Viestit: 213
Liittynyt: 15.12.2003 21:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maddog »

BlackMike kirjoitti:Mä oon sanonut, että kaikki koirat ymmärtää kun niille puhuu suomea, ensin on monttu auki kaikilla, sitten kun koiralle jonkun pienen ruokanökäreen antaa, niin sehän tanssii siinä vierellä vaikka ripaskaa niin kaikki uskoo jo sitten, että nehän osaa suomea! :D
[Hjuumor]
Mä oon sanonut, että kaikki baaritytöt ymmärtää kun niille puhuu suomea, ensin on monttu auki kaikilla, sitten kun baaritytölle jonkun pienen setelin antaa, niin sehän tanssii siinä vierellä vaikka ripaskaa niin kaikki uskoo jo sitten, että nehän osaa suomea! :D
[/Hjuumor]
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

heh, se on hyvä kun huumori rajataan noin tarkkaan, helppo lukea ja ruvata nauramaan...

Koirat on ihan kivojakin thaikamaassa, taksissa kun seisot 15min samassa kohtaa nii kiva katella kun ne vaikka rottia jahtaa roskiksista... :D
Kivempaa toki jos se taksi pysähtyy jonnekin missä on noita toisia suomea osaavia olioita.
18x vuodesta 2004
Avatar
Maddog
MC Pattaya
Viestit: 213
Liittynyt: 15.12.2003 21:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maddog »

flassi kirjoitti:heh, se on hyvä kun huumori rajataan noin tarkkaan, helppo lukea ja ruvata nauramaan...
Olen huomannut täällä on henkilöitä jotka eivät ymmärrä sarkasmia ja eivät osaa löytää huumoria rivien välistä :roll: . Sen takia tarkka rajaus :D
Avatar
Tuipveus
Bangkokin säätäjä
Viestit: 3649
Liittynyt: 20.12.2003 22:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuipveus »

On "kulkukoirista" hyötyäkin. Tässä talossa (tällä alueella) on esim noin 10 koiraa, joita perheen emäntä ruokkii jokapäivä. Myös naapurit ruokkivat niitä joten kauaa ei niillä ehdi nälkä olla. Osa naapureista on koiria vastaan, osa puolesta. Kehenkään ihmiseen koirat eivät tietääkseni ole ikinä hyökänneet ja tuntevat lähipiirin ihmiset ja eivät tuttuja edes hauku.

Mitä taas sitten tulee yöllisiin hiippareihin, ne kyllä kuulee koirien haukkumisesta jo kaukaa. Koirat toimivat varmasti hyvänä pelotteenakin näille hiippareille. Osa koirista on vammautunut, tällä hetkellä kai vain yksi. Joskus ne raivostuvat kun toinen koira tulee niiden ruokakupille ja tulee tappelu. Yleensä silloin kolmas fiksuin koira käy syömässä nahistelevien riisit. :P Joskus heikoimmalle koiralle pistetään ensimmäisenä riisikuppi autotallin sisälle ja suljetaan ovet, jolloin muut ei pääse sen kanssa nahistelemaan. Sitten vasta ruoka muille koirille.

Koirilla tuntuu myös olevan tarkka arvojärjestys. Joskus joku koira omii toisen nukkumapaikan tuolilla ja toinen luovuttaa sen eikä nahistele vastaan. (Katoksessa nukkuvat, yksi pöydän alla yksi tuolilla)

Kaikilta uros-koirilta on katkaistu pelit, jolloin lisääntyminen on mahdotonta. Nämä gay-koirat tykkäävätkin pussailla toisiaan ja lopuksi heitetään usein painia ja muristaan leikillään.

Likaisiahan nämä ovat, itse en tykkää paljon silitellä mutta ei minulla silti mitään näitä vastaankaan ole. Tuossa on semmonen pieni lammikko jossa voivat käydä uimassakin helteellä. Välillä ovat vähän tyhmiä kun pyörivät jaloissa pihapiirissä. Tietääkseni kaikki tämän naapuruston koirat ovat rokotettuja, muista ihmisistä en tiedä mutta minulla on jäykkäkouristusrokotus.

En ymmärrä mitä sillä saavuttaa jos ajaa autolla koiran yli? Aika karsealta kuulostaa kyllä jos tarkoituksella pitää yli ajaa. Onko se kova näyttämisen tarve vai mikä tuommoista saa ihmisen tekemään? Onko koira mielestäsi väärässä kun se ei tunne liikennesääntöjä?
These opinions are my own, though for a small fee they be yours too.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

ei se haukku loukkua tee

Viesti Kirjoittaja expatrium »

.....meita on moneen junaan(ottakaamme se rikkautena
Joka junaanhan meitä tosiaan on :-D
Niinkuin on koiriakin ,monenmoisia :-D
Vahinko vaan etteivät ne osaa ajaa autoa :cry:

Tämä ongelma ei liene vain kulkukoirilla ? :wink:
.kulkukoiran "aivoissa" ei mitaan tahtoa ole, kylla ne "muljahtelee" sita mukaa, onko nalka, jano, vasy, vaiko panettaa.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
Maddog
MC Pattaya
Viestit: 213
Liittynyt: 15.12.2003 21:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maddog »

Tuipveus kirjoitti:En ymmärrä mitä sillä saavuttaa jos ajaa autolla koiran yli? Aika karsealta kuulostaa kyllä jos tarkoituksella pitää yli ajaa. Onko se kova näyttämisen tarve vai mikä tuommoista saa ihmisen tekemään? Onko koira mielestäsi väärässä kun se ei tunne liikennesääntöjä?
Mä luulen että näillä tahallaan eläinten yliajajilla on sama vika päässä kuin pedofiileillä, raiskareilla, naisten hakkaajilla ym ym. Ollaan epävarmoja itestään, huono itsetunto, pienen kalun aiheuttama kompleksi tjms ja sitten tästä löytyy keino esittää machoa, "vi*** rakki, kyllä mä sulle näytän" :evil: :evil:
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Jep, _jostain_ syystä on vaikeaa ymmärtää miksi joku haluaa tahallaan ajaa koiran, tai minkä tahansa muunkaan luontokappaleen yli, eipä ne paljon tiedä suojateistä yms. :twisted:
Avatar
spiigeli
Viestit: 3109
Liittynyt: 11.8.2004 19:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spiigeli »

Tuipveus kirjoitti:
Mitä taas sitten tulee yöllisiin hiippareihin, ne kyllä kuulee koirien haukkumisesta jo kaukaa. Koirat toimivat varmasti hyvänä pelotteenakin näille hiippareille.
.

En tiedä olenko kuvaamasi yöllinen hiipari jos esim. koh changilla menin bungaloviini klo 01.00 aina koirajoukko kimpussa.
Samoin tapahtui bangkokissa koti soillani.

Eli mielestäni kuitenkin joitain ongelmia on.

Ratkaisu ei tietenkään ole mikään yliajaminen, tai rauhallisten koirien potkiminen.
กาย
Jussih
Viestit: 396
Liittynyt: 19.12.2003 6:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jussih »

Vuosina 00-01 Bangkokissa kotikorttelissani vaikutti n.30 kulkukoiran jengi, joka terrorisoi öisiä kulkijoita tukkimalla kapeita kujia. Päivisin nämä sitten hävisivät johonkin nukkumaan.
Ihmiset olivat lopen kyllästyneitä jatkuvaan haukuntaan ja ulvomiseen. Jotkut ampuivat niitä ilmakivääreillä ja ritsoilla, toiset potkivat niitä kanaaliin hukkumaan. :(
Moni löytyi myöhemmin turvonneena kanaalista kellumasta. Yhden, joka oli vielä aamulla pinnalla, onnistuin pelastamaan, mutta tämäkin yritti kiitokseksi purra. :)
Kuitenkin jotkut ruokkivat niitä säännöllisesti.
Nykyään koiria on selvästi vähemmän. Bangkokissa taisi olla joku kampanja katukoirien poistamiseksi joku aika sitten.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

hauvat

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Moni löytyi myöhemmin turvonneena kanaalista kellumasta. Yhden, joka oli vielä aamulla pinnalla, onnistuin pelastamaan, mutta tämäkin yritti kiitokseksi purra


Eipä se koira voi moisessa tilanteessa arvata yritätkö auttaa vai hukuttaa :-D

Onhan Bkk:ssa nyt koiravero olemassa ja ilman pantaa olevat koirat pyritään hävittämään pois ,mutta kun nämä rankkurit tulevat ,niin ihmiset jemmaavat koiria piilon siksi aikaa.
Myös kuningas oli huolisaan kulkukoirista ja käski niitä kouluttamaan :)
Hänellä on myös itsellään näitä "laitapuolen" kulkijoita hoidossaan ja muistaakseni kirjoittanut kirjankin yhdestä sellaisesta :roll:
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

hyvää syväntä

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Hyvää sydäntä ne koiratkin etsivät , muutenkin kuin vain syödäkseen :wink:
Täällainenkin paikka löytyy Thaimaasta :!:
http://www.samuidog.org/start_english.html
ja kuinka ollakaan HOW TO HELP sivuilta löytyi myös suomalainen nimi :!:
http://www.samuidog.org/text3_english.htm
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Vastaa Viestiin