sanokaa jotain rohkaisevaa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
annepuh
Viestit: 7
Liittynyt: 27.12.2004 21:48

sanokaa jotain rohkaisevaa

Viesti Kirjoittaja annepuh »


Minua ahdistaa.
Minulla on kurja olo,minun selkäpiitäni karmii ja kämmenet jäätyy. Tärisyttää jokapaikkaa ja hyperventilaatio iskee.Paniikkihäiriön tapaisia oireita alkoi tänään tulla tässä iltamassa. Miksikö? Hoksasin että reilu kaksi viikoa ja olisin matkalla Cha Amiin. Siis oletettavasti olen jos ei lisä järistyksiä tule tms.En minä sitä pelkää.Yhtähyvin voisin tippua järvenjäihin lenkillä kulkiessa. Lähinnä turkasen suuri matkajännitys vaivaa koska juuri nyt tiedostin että olen todella lähdössä reisuun!!! :shock: Ja paikasta en ole ottanut selvää yhtään saatikka ole juuri kiinnostunut tai ehtinyt olla kiinnostunut.Miten tästä suosta voi enää nousta ettei matka mene ihan reisille? Olen lähdössä vanhempieni seurassa.He ovatkin laukanneet ko.maassa viisitoistavuotta vähän väliä lomailemassa.Matkakertomuksia olen kunnellut vain puolella korvalla.Kuka jaksaa kuunnella ikuista ylistystä kun eivät siihen viiteentoista vuoteen huolineet minua mukaan?!?!En ole katkera mutta kuitenkin..No nyt kun on aikaa ja rahaa itsensä sinne raahata niin ei juurikaan kiinnosta vanhusten seurassa koko aikaa viettää. Pitää lähteä tutkailemaan ympäristöä yksin!! Ja se ahdistaa ja jännittää minua. Kulttuuri on outo,minä olen arka ja täysin huijattavissa varmaankin. Kuinka aikaisin mun olis pitäny ruveta suunnittelemaan tämän reissun toteutusta?Pelkään että kaikki menee päin hongikkoa.Ensimmäiset päivät menee opetellessa juomaan nestettä.olen kylmän ilman alan ihminen.olen vaalea ja iho ei ole nähnyt aurinkoa kuin vuonna02 kun kesälomaa oli runsaat 8 päivää.Suojakerroin pitää jokahetki olla35???Voinko/ehdinkö mä enää yhyttää mistään mitään matkaseuraa??Vaikka ammatissa joutuu hupattamaan oudoille ihmisille jokapäivä en silti osaa mennä ja tehdä tuttavuutta tost noin vaan.Alanko kuullostaa psykoottiselta?AAARRRGGHHH!!!!Ja niin paljon kun minäkin lentämisestä tykkään niin nyt kyllä kuullostaa se 10h lento pikkkuisen liian ahdistavalta. Onko yksittäin tehty reissu parempi kuin seuramatka?En niin millään haluaisi olla aivan urpo siellä mutta sitä tuskin voi enää välttää.varsinkaan kun olen tämän viestin tähän väsännyt.... :cry: :oops:
Auttaako tähän paikallinen viski?
kotiin on moni kuollu...
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Aloita vaikka lukemalla..
"Just one" eli nainen yksin matkalla
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1611
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Pelkään että kaikki menee päin hongikkoa
Tuskinpa vaan. Uskon että jännityksesi muuttuu positiiviseksi tuntemukseksi kun ensi kertaa astut Don Muangin terminaalista ulos.
Lämpö rentouttaa.
Juo tosiaan vettä ja urheilujuomia jos hikoilet paljon ja muutenkin.
Thaimaan aurinko polttaa hyvin myös pilvien läpi joten pidä riittävästi vaatetta päällä.Älä pulikoi vedessä pitkiä aikoja , äläkä ns ota aurinkoa., vedestä nopeasti varjon alle ettei nahka pala tai tule päänsärkyjä.
Älä jännitä turhia sillä Thaimaa on rento matkailumaa jossa ei kannata ainakaan etukäteen murehtia miten kaikki menee.

Olen tosiaankin kuullut huhuja paikallisen Mekhong- juoman rentouttavasta vaikutuksesta. \:D/

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
First impression
Viestit: 227
Liittynyt: 15.12.2003 11:35
Paikkakunta: Big Mango

Viesti Kirjoittaja First impression »

En nyt ihan kokonaan jaksanut sinun tilitysta lukea, mutta ymmarran huolesi. Olen asunut taalla hmm... 9 vuotta ja ensi perjantaina aion menna veljeani vastaan, joka taas aikoo viettaa ch-am:in naapurissa kuukauden eli huahinissa.
Luontoa vastaan me ei oikein voida mitaan, se mita tulee on otettava vastaan joko valmiina tai sitten ei. Mutta aion kaikesta huolimatta antaa pikkuveljelleni mahdollisuuden opettaa minua golffin pelaamisen saloissa, vaikka vuoret ymparilta sortuisi ja laivat palaamatta jaisi.
En oikein muuta tahan voi vastata, elama jatkuu.
Maapallon sisalla on toinen, viela suurempi pallo.
Avatar
annepuh
Viestit: 7
Liittynyt: 27.12.2004 21:48

puhhuijaa

Viesti Kirjoittaja annepuh »

kiitos tästäkin vähästä... :-)
olen tässä kahlannut viimeiset kolme tuntia tätä foorumia ja muita juitsuja.tieto tuntuu lisäävän tuskaa.mutta kait se tästä.Itse asiassa stressi taitaa täällä kotopuolessa olla suurempi töiden ja opiskelujen kanssa.saattapipa olla että kunhan sinne pääsen pois huolista ja murheista niin en taho tulla takasin.olen toki yksikseen seikkaillut hollannissa ja enkuissa mutta miksi tämä nyt niin jännittää...en ymmärrä. ja se karmii etten minä osaa TINKIÄ.siksi pelkään että kustaan het silmään...13.1 lähtö ja kolme viikkoa.kai siinä jotain oppii?
kotiin on moni kuollu...
Avatar
Pesukarhu
Viestit: 206
Liittynyt: 11.9.2004 22:32
Paikkakunta: Koilliskaira

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Siihen tinkimiseen ois neuvona että jos jotain suurempia ostoksia aiot tehdä niin tältä foorumilta löytyy aika paljo viestiketjuja joissa on suuntaa antavia hintoja. Esimerkiksi taksimatkojen hinnoista on hyvä olla pientä suuntaa sillä taksikuskit, olipa mopotaski tuktuk tai ihan mittaritaksi, kehtaa monasti pyytää aika järkyttäviä ylihintoja. Vaatteiden teetättämiseenki löytyy varmaan monta viestiketjua. Sitte jos ei löydy niin kysymään. Kyllä joku aina vastaa.
Mulla on samat stressit täällä suomessa ja viikko sitte ku tulin thaimaasta 25pv reissulta niin eihän se auttanu ku tilata uudet liput ja tammikuun 5 lähen vielä kuukaudeksi takas. Sitte onki pakko mennä koulun penkille. Varo vaan ettei sulle käy samoin.
Susanna
Viestit: 105
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

Re: puhhuijaa

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Olen se viime talvinen "just one"...

Jos alkaa iskeä paniikkiolo, niin istu alas, johonkin kaiteelle, kiveykselle, tuolille baarin kulmalle, ihan mihin vaan kunhan ei ole uskonnollinen juttu. Ota repusta vesipullo, juo kunnolla, katsele maisemia ja hölmöjä turisteja ja erikoisen näköisiä paikallisia. Keskity niihin. Ajattele, että elämä on tässä ja nyt, aurinko paistaa, kukaan ei tiedä missä olet, mitä teet, miten ääliömäisiä juttuja ajattelet tai miten panikoit. Naura tilanteen koomisuudelle ja itsellesi. Hymyile ohimennen jollekin ohikulkevalle vanhalle mummolle tai lapselle ja saat ihanan hymyn takaisin. Sulla ei ole mitään hätää....
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6605
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

cha am on kohtuullisen kaukana tuhoalueelta ja aivan eri meren rannalla
jos samssa paikkassa vielä jyrähtelee se ei cha am miin vaikuta mitenkään :wink:

-pak wan
amdnow
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2004 17:52

Viesti Kirjoittaja amdnow »

pak wan kirjoitti:cha am on kohtuullisen kaukana tuhoalueelta ja aivan eri meren rannalla
jos samssa paikkassa vielä jyrähtelee se ei cha am miin vaikuta mitenkään :wink:

-pak wan
Itse olen myös lähdössä vaimon kanssa Cha Amiin 30.12 kahdeksi viikoksi.
On kuulemma todella loistava paikka. Mikään muu ei tällä hetkellä pelota muuta kuin hieman noi mahdolliset kulkutaudit... nyt tarvittaisiin rohkaisevia sanoja myös tänne ;)
Avatar
karis
Viestit: 261
Liittynyt: 14.1.2004 20:18
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja karis »

Niin, eikä itäpuolella Thaimaata ole ainuttakaan mannerlaattojen saumaa... Siis ainakaan lähellä.
jjvuori
Viestit: 251
Liittynyt: 9.2.2004 17:41

Hanki pari kirjaa

Viesti Kirjoittaja jjvuori »

Lasse Lehtipuun (olikohan nimi oikein, en jaksa kävellä sohvalle asti kattomaan) Suomalainen Matkaopas, Thaimaa ja Mondon Thaimaa kirjat on oivallisia.

Mondon opus on jotenkin kevyempi lukea, mut Suomalainen Matkaopas tuntuu ennakkoluulottomammalta.Mondoa luen ajankuluksi ja Suomalaisen Matkaoppaan pakkaan mukaan matkalle. Molempien hinta siinä 20 euroa ja näppärimmin tilattua suomalaisen kirjakaupan nettisivuilta, tulee parissa päivässä postilaatikkoon.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Hanki pari kirjaa

Viesti Kirjoittaja Lasse »

jjvuori kirjoitti:Lasse Lehtipuun (olikohan nimi oikein, en jaksa kävellä sohvalle asti kattomaan) Suomalainen Matkaopas...
Markus Lehtipuun
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
jjvuori
Viestit: 251
Liittynyt: 9.2.2004 17:41

Viesti Kirjoittaja jjvuori »

Markus Lehtipuun

No niin. Anteeksi ja kiitos korjauksesta. Sekotin vissiin Lasse Lehtiseen...
Avatar
SiamHouse
Thai-Shop
Viestit: 2143
Liittynyt: 23.12.2003 11:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

Katselen tässä samalla netistä thai-tv:tä, jossa juuri äsken haastateltiin joitakin englantilaisia nuoria. Olivat selviytyneet Koh Lantalla "pakenemalla" sisämaahan, eli rannalta parin kilometrin päähän. Sanoivat, että monet lähtevät takaisin kotimaihinsa, koska ovat menettäneet tulvassa hotellihuoneissaan olleet tavaransa. Ja koska ei ole vaatteita, passeja eikä rahaa, niin taitaa vaihtoehdot olla vähissä.
Nämä nuoret olivat säästyneet kaikilta osin, eli hotellikin oli sen verran korkealla, ettei mitään katastrofia päässyt heille tapahtumaan.
Kertoivat, että jäävät suunnitelmien mukaan sinne vielä viikoksi tai pariksi, mikäli vain mahdollista. Ja sanoivat, että muitakin ihmisiä on, jotka haluavat jäädä jatkamaan lomaansa.
Vaikkakin merenpohja on sukellus-mielessä tuhoutunut, niin sanoivat, että siellä on muuten niin kaunista kierrellä ja katsella ihanaa luontoa, ja uskoivat, että myös rannoilla tilanne rauhoittuu muutaman päivän jälkeen.
Juuri tällä hetkellä tilanne tuolla rannoilla näyttää kyllä lohduttomalta.
Olemme ilmeisesti toukokuun lopussa lähdössä vaimon kanssa Thaimaahan, ja tarkoitus oli ja on yhä edelleen käydä Phuketissa.
Parhaiten autamme paikallisia uudelleenrakentamisessa siten, että jatkamme siellä turisteina pyörimällä, ja hymy suupielessä "tinkaamisessa".
Ex-riisikauppias
jana
Viestit: 12
Liittynyt: 19.10.2004 14:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jana »

Enää muutama päivä ja sit kone starttaa kohti Bangkokia. Yllättävää kyllä, en osaa enää jännittää yhtään, vaikka en ole koskaan käynyt noin kaukana kotoa. Cha-amin seutu varmaankin on niin rauhallista etten edes minä osaa jännittää. Reissu fiilikset tosin on laskenut aika paljon johtuen katstrofista.

Kulkutaudit kyllä hieman arveluttaa.
Avatar
annepuh
Viestit: 7
Liittynyt: 27.12.2004 21:48

Viesti Kirjoittaja annepuh »

Hmmm...
Taistelen hurahtamista vastaan. Ei näin monta Thaimaan ystävää voi tietenkään väärässä olla. Kuullostaa pian ihan huippu paikalta koko maa. Eli hurahdan pian säännölliseksi kävijäksi. Mikä vois olla pahinta mitä vois tapahtua jos ei sekoile laittomuuksiin?Ei lie mikään. Luonnon jutuille ei koskaan mitään voi.Inhimlliset tekijät on kamalampia.Ei siellä vissiin paljon puukkohippasilla olla.
Kyllä tulis turkanen harmitus jos vielä syystä tai toisesta peruuntuu matka.
kotiin on moni kuollu...
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

annepuh kirjoitti:Mikä vois olla pahinta mitä vois tapahtua jos ei sekoile laittomuuksiin?
Liikenneonnettomuus!

Itse kävelin parin vuotta sitten Bangkokissa Sukhuvitin / Soi nelosen risteyksessä pikkubussin alle, "juopon" tuuriilla hengissä :shock:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

14 reissua oon tehny, enkä koskaan suunnitellu mitään. Mukaan on tullu yleensä vaan passi. Kaikki muu hoituu siellä. Sinne vaan. Mikäs omatoimimatka se on jos kaikki on valmiiks suunniteltu.......? 8)
Siellä sitä kummasti aina vaan kaikki hommat hoituu ;-)
Avatar
annepuh
Viestit: 7
Liittynyt: 27.12.2004 21:48

Viesti Kirjoittaja annepuh »

toiset on vähemmän rohkeita pieniä arkoja naikkosia jotka ei osaa relata ei sitten niin pätkääkään.järki/rohkeuden taso on kuin benji-köysi sidottuna puuhun: innolla menisit etiäppäin ja kovaa mutta sitten tulee äkki nyhtäys takaste. antakaa puukko... :?
arvostaanyksinäisten matkailijoiden,eteenkin naisten rohkeutta.
kotiin on moni kuollu...
StaRliGht^
Viestit: 40
Liittynyt: 28.12.2004 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja StaRliGht^ »

annepuh: Cha-Am on aivan mahtava paikka!! <3
Missäs hotellissa aiotte yöpyä? olin 6.11-14.11-04 Golden Sands-hotellissa. aivan mahti paikka!!
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Viesti Kirjoittaja Kuki »

StaRliGht^ kirjoitti: Cha-Am on aivan mahtava paikka!! <3
Näin on 8)
Köyhälle kaikki on kallista.
Avatar
annepuh
Viestit: 7
Liittynyt: 27.12.2004 21:48

Viesti Kirjoittaja annepuh »

StaRliGht^ kirjoitti:annepuh: Cha-Am on aivan mahtava paikka!! <3
Missäs hotellissa aiotte yöpyä? olin 6.11-14.11-04 Golden Sands-hotellissa. aivan mahti paikka!!
Joo,kun nyt yhtäkkiä muistais.Pari viikkoa lähtöön enkä edes muista mihin sitten päänsä kallistaa...Oliskos ollut Long Beach?Onko kenelläkään arviota siitä hotellista? Onkos Cha amissa millaisia iltamenoja?Käsitin että se on kuitenkin suht rauhallinen paikka. Ja onko jotain mikä on aivan pakko nähdä tai tehdä?

Kuule starlight, minä kuulin legendaa jostain suomussalmelaisesta vanhastapojasta joka haki ittelleen thai-vaimon.asustaa jossain perämetässä ilman sähköjä ja oli vissiin ollu suunnaton järkytys neitille saapua moisen paikkaan... :lol:

Kamppeet on jo valkattuna ja aurinkorasva ostettu.toivotaan vaan ettei tuu enää peruutuksia.Pitää vielä yrittää selvittää että kannattaisko sieltä ostaa vaikka uus puhelin ittelleen.Ja jossain pitäis teettää enskesälle kaason mekko.Jänskättää jo positiivisesti...
kotiin on moni kuollu...
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Viesti Kirjoittaja Kuki »

annepuh kirjoitti: Onkos Cha amissa millaisia iltamenoja?
Ei ole :-D Rauhallinen paikka on ainakin viikolla. Vkonloppuisin kuulema menon pitäisi hieman piristyä.
Köyhälle kaikki on kallista.
Avatar
Selkäreppu
Chang
Viestit: 1183
Liittynyt: 16.12.2003 10:48
Paikkakunta: Hkää

Viesti Kirjoittaja Selkäreppu »

En tiedä onko hopeinen kuu vielä pystyssä.
Tanssijoille ja iltaohjelmaa kaipaaville on ilouutinen: Cha Amin rantakadulla on avattu Hopeinen Kuu - Silver Moon -tanssiravintola, lähellä Gems -hotellia. Omistajat Rami ja Kari ilmoittivat että myös karaokea voi laulaa ja eiköhän ruokailukin onnistu!
Lähde
Jos se paikka on vielä pystyssä niin se on tämän hotellin edessä.
Scandy resort on siinä vieressä. En löytänyt toimivia sivuja sille joten voi olla ettei noita enää ole. Scandissä ja lähiravintoloissa riitti aikoinaan menoa puolille öin. Cha-amin rantakadulla tuli käytyä yhdessä paikallisten karaoke mestassa ja siellä oli todella hyvä meno. Olin vuosituhannen vaihteessa cha-amissa ekana 2viikkoa ja sitten kävin saarilla ja malesiassa ja palasin kuukaudeksi takas cha-amiin.

Jos mä oikein muistan niin long-beachin edustalla on jokunen ravintola/baari jossa saa ajan kulumaan mukavasti.
Nyt kun aloin etsimään tota aikaisemmin mainitsemaani scandiä niin löysin tämän
Pranee puhuu jonkin verran suomeakin. Tein aikoinaan ruokalistat ja olin vähän aikaa töissäkin kyseisessä paikassa.
Ja jos yöelämä ei riitä niin taksi alle ja huahiniin. Ei maksa paljoa ja siellä on vaikka mitä. Cha-am on oikein hyvä valinta lomakohteeksi mun mielestä. Hyvää matkaa. :smt039
Vastaa Viestiin