Täältä tullaan, mutta minne?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
trsqr
Viestit: 101
Liittynyt: 20.4.2006 18:42
Paikkakunta: Espoo

Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Lähtökohdat:
Noin kolmekymppinen melko paljon reissannut pariskunta. Lennot Singaporeen on varattu marraskuun alkuun ja sieltä olisi tarkoitus iskeä jonnekin päin Thaimaata noin pariksi viikoksi.

Halajamme:
Rentoa olemista, hyvää ruokaa, kivan majapaikan, kaunista rantaa. Yöelämästä viis, kunhan olisi muutama tunnelmallinen rantabaari, jossa istua iltaa.

Itse olen ollut Taolla parikin kertaa ja tykkään kovasti, mutta nyt tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Samuilla olen pari kertaa poikennut, enkä hirveästi tykännyt. Joku saari kiinnostaisi, ja mitä nyt olen lukenut Ko Lipestä tai Sametista, niin molemmat saattaisivat olla jees. Kaikkia ehdotuksia kuunnellaan (myös sitä joka tarjoaa Pattayaa), etenkin jos on omakohtaista kokemusta heittää tueksi!
aasiolio
Viestit: 1543
Liittynyt: 19.4.2005 10:56
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja aasiolio »

Koh Chang on oma kohteeni aina kun ajautuu rantaloman tarpeeseen. mukava paikka vaikka "pilaantuukin" kovaa vauhtia.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja babar »

S & T Bar kirjoitti:Koh Chang on oma kohteeni aina kun ajautuu rantaloman tarpeeseen. mukava paikka vaikka "pilaantuukin" kovaa vauhtia.
Itse olen menossa Koh Changille kuukauden päästä, johan edellisestä vierailusta saarella on jo 5 vuotta vierähtänyt. Kysynkin nyt, että kuinka tuo saari on "pilaantunut"? Mitä siellä ei enää voi tehdä mitä vielä ennen pystyi?
aasiolio
Viestit: 1543
Liittynyt: 19.4.2005 10:56
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja aasiolio »

babar kirjoitti:
S & T Bar kirjoitti:Koh Chang on oma kohteeni aina kun ajautuu rantaloman tarpeeseen. mukava paikka vaikka "pilaantuukin" kovaa vauhtia.
Itse olen menossa Koh Changille kuukauden päästä, johan edellisestä vierailusta saarella on jo 5 vuotta vierähtänyt. Kysynkin nyt, että kuinka tuo saari on "pilaantunut"? Mitä siellä ei enää voi tehdä mitä vielä ennen pystyi?
sinne on rakennettu liikaa.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja babar »

S & T Bar kirjoitti:
babar kirjoitti:
S & T Bar kirjoitti:Koh Chang on oma kohteeni aina kun ajautuu rantaloman tarpeeseen. mukava paikka vaikka "pilaantuukin" kovaa vauhtia.
Itse olen menossa Koh Changille kuukauden päästä, johan edellisestä vierailusta saarella on jo 5 vuotta vierähtänyt. Kysynkin nyt, että kuinka tuo saari on "pilaantunut"? Mitä siellä ei enää voi tehdä mitä vielä ennen pystyi?
sinne on rakennettu liikaa.
Ok, miten se vaikuttaa minun lomaani?
aasiolio
Viestit: 1543
Liittynyt: 19.4.2005 10:56
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja aasiolio »

babar kirjoitti:
S & T Bar kirjoitti:
babar kirjoitti: Itse olen menossa Koh Changille kuukauden päästä, johan edellisestä vierailusta saarella on jo 5 vuotta vierähtänyt. Kysynkin nyt, että kuinka tuo saari on "pilaantunut"? Mitä siellä ei enää voi tehdä mitä vielä ennen pystyi?
sinne on rakennettu liikaa.
Ok, miten se vaikuttaa minun lomaani?
Epailen vahvasti ettei mitenkaan...tai onpahan enemman vaihtoehtoja hotellien, raflojen, baarien suhteen jne :roll:
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja babar »

S & T Bar kirjoitti: Epailen vahvasti ettei mitenkaan...tai onpahan enemman vaihtoehtoja hotellien, raflojen, baarien suhteen jne :roll:
Sitä ajattelinkin. Ei sitä mihinkään ole näin lomailijan kannalta "pilattu".
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Esim. Lonely beach muutama vuosi sitten oli aivan eri paikka kuin nykyisin. Varmasti monien mielestä esim. ko. ranta on pilattu.
Avatar
JusuJii
Halpalentäjä
Viestit: 2950
Liittynyt: 13.5.2009 10:53

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja JusuJii »

Jos ei halua saarille asti matkustaa, niin oma suosikkini löytyy täältä:

http://www.rayongresort.com/

Rayong resort on kohtuuhintainen ja todella upealla paikalla oleva tasokas rantahotelli. Paikka tarjoaa omaa rauhaa ja se on sopivan kaukana turistihälinöistä. Merivesi on huikeasti puhtaampaa kuin Pattayan ympäristössä. Kokeilemisen arvoinen paikka!
Avatar
ilipo10
Viestit: 540
Liittynyt: 11.10.2005 5:31
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja ilipo10 »

http://www.rayongresort.com/:onpas hienon häköinen hotelli!pitää piettää mielessä seur kertaa varten.
janisimonen
Viestit: 19
Liittynyt: 14.9.2004 11:47

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja janisimonen »

Oltiin viime talvena Koh Lipellä, meillä meni ainakin selkeesti ykköseks kaikista Thaimaan kohteista. Koh Samet on mielestäni aika kallis ja roskaiset vedet jos verrataan Lipeen.
Avatar
Rambutan
Notsu
Viestit: 285
Liittynyt: 15.12.2003 22:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja Rambutan »

Koh Si Chang on pieni saari Pattayalta pohjoiseen (40 km ?) olevan Sri Rachan kaupungin kohdalla, olet sievällä saarella mutta et niin kaukanakaan muusta menosta. Rannat siistejä.
Lyhyt matka ei ole koskaan pitkä
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Re: Täältä tullaan, mutta minne?

Viesti Kirjoittaja Antero »

Halajamme:
Rentoa olemista, hyvää ruokaa, kivan majapaikan, kaunista rantaa. Yöelämästä viis, kunhan olisi muutama tunnelmallinen rantabaari, jossa istua iltaa.
Näillä kriteereillä ei mielestäni missään nimessä Ko Sichang. Nättejä rantoja ei tuolla ole, rantabaareja niin kuin minä käsitän turistina ei ole, majapaikkoja kyllä mutta ei niin kivoja, hyvää ruokaa? tjaaah, Ko Si Changilla muutama päivä menee ihmetellessä mutta ei pitempään. Tämä siis oma mielipiteeni.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Vastaa Viestiin