Hotlia from Khao Lak

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
hazel
Viestit: 3
Liittynyt: 25.10.2009 19:36

Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja hazel »

Ylhäällähän se tulikin.
Tällainen alle täysikäinen tyttö tuli äitinsa käskystä katsastamaan internetin valikoimat hotelleista, enkä ole mitään perheille sopivaa, mielellään alle 1000 baht vuorokaudelta maksavaa hotellia löytänyt.
Saa hinta mennä ylikin, mutta mielellään tuon hintaisia vaihtoehtoja etsin.

Khao Lakiin lähtö siis ensi joulun puolella ja hotellin haluaisimme rannalta.
Kiitos.
lallij
Viestit: 11
Liittynyt: 23.9.2008 22:01

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja lallij »

Itse olin Khao Lakissa vuosi sitten Phukhaolak nimisessä paikassa ja hinta-laatu suhde oli yksi parhaista mitä olen saanut missään. Khao Lakiin saapuessani kävin kysymässä jostain sukellusfirmasta vinkkiä majoituksesta ja Aussiäijä suositteli tätä. Maksoin huoneesta paritalossa muistaakseni 700 Bahtia ja satasen halvempikin vaihtoehto olisi löytynyt, mutta panostin itseeni :) Hotelli ei ole rannalla vaan pääkadun toisella puolella, mutta suosittelen sitä silti. Mahtava paikka, ja rantaan kävelee vain hetken. Jos en olisi tietänyt hintaa etukäteen, niin olisin veikannut hinnaksi muutamaa tuhatta per yö.
Kysele lisää jos kiinnostaa.

Tässä linkki
http://www.phukhaolak.com
salojo
Viestit: 183
Liittynyt: 25.2.2004 14:44

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja salojo »

Itse asuin täällä maaliskuussa: www.cousinresort.com
Tosi kiva paikka, noin viiden minuutin kävelymatkan päässä upealta Bang Niangin rannalta. Suosittelen.
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Serkulla mekin viimeksi majoituimme. Hyvä paikka.
hazel
Viestit: 3
Liittynyt: 25.10.2009 19:36

-

Viesti Kirjoittaja hazel »

Molemmat oikein upeita, katsellaan. Oliko hintoihin sisälletty aamiainen ?
Lisää vain ehdotuksia tulemaan.
lallij
Viestit: 11
Liittynyt: 23.9.2008 22:01

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja lallij »

Phukhaolakin hinta ei sisältänyt aamiaista.
kupliva
Viestit: 4
Liittynyt: 26.10.2009 17:32

Re Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja kupliva »

Tungen tänne, mutta millainen tuo ‘Phukhaolak’ oli kokonaisuudessaan sinun mielestäsi ?
Jos millään viitsisit, niin kertoisitko lähellä olevasta rannasta, hotellin tasosta, henkilökunnasta jne. ? Olisin todella kiitollinen, tämä hotelli nimittäin minulla ensimmäisenä vaihtoehdoista.

Hazelille pahoitteluni, kun tungen.
lallij
Viestit: 11
Liittynyt: 23.9.2008 22:01

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja lallij »

Paikka oli erittäin rauhallinen ja hotellialue on todella laaja ja avara. Kämppiä oli alueella hyvin harvakseltaan. Tiiviisti rakennettuista paikoista tulleena avaruus tuntui luxukselta. Itse asuin tosiaan paritalossa ja lähin naapuritalo oli kymmenien metrien päässä. Nettisivujen kuvissa näkyvät rivissä olevat kämpät olivat sitten tiiviimmin.
Paikkanahan Khao Lak oli aika rauhallinen, eli en sitten tiedä onko siellä joskus niin paljon porukkaa, että luonne muuttuu, mutta itselle jäi mieleen rauha. Mikään menomesta Khao Lak ei todellakaan ole. Lähinnä porukka menee sinne sukelluksen takia. Tuppukylässä on pari-kolmekymmentä sukellusfirmaa mm. suomalaisten Raya.

Ranta oli hyvässä kunnossa ja sieltä löytyi sekä vähän rauhallisempia paikkoja että rantabaareja. Mutta Khao Lakista yleensä mm. rannasta sun kannattaa kysellä muilta. Itse olin siellä vain muutaman päivän.

Phukhaolakissa on muuten todella hieno uima-allas, joka sai minut parikin kertaa olemaan lähtemättä rannalle ollenkaan. Varsinkin kun sai olla enimmäkseen ihan yksin. Vieläkin sielu lepää kun muistelee altaan suihkulähteiden synnyttämää veden solinaa.
Huoneeni oli erittäin siisti, enkä edelleen muistellessani voi uskoa, että sain sen niin halvalla. Hotellissa on tunnelmallinen ravintola jossa sai ruokaa ja juomaa aamiaisesta illalliseen.
Henkilökunnasta tai muustakaan ei minulle ainakaan jäänyt mitään negatiivista mieleen. Mutta varmasti joka paikastahan jollain on huonoja kokemuksia. Toisaalta
Tietysti jos haluaa hotellin rannan välittömästä yhteydestä, niin sitten kannattaa mennä muualle.

Nettisivuilla on suht kattava kuvagalleria, josta saa melko realistisen kuvan paikasta.

Tietysti paikan puolesta kertoo paljon se, että sitä suositteli vuosia Khao Lakissa asunut puolueeton länsimaalainen.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja patila »

lallij kirjoitti:Paikka oli erittäin rauhallinen ja hotellialue on todella laaja ja avara. Kämppiä oli alueella hyvin harvakseltaan. Tiiviisti rakennettuista paikoista tulleena avaruus tuntui luxukselta. Itse asuin tosiaan paritalossa ja lähin naapuritalo oli kymmenien metrien päässä.

Phukhaolakissa on muuten todella hieno uima-allas, joka sai minut parikin kertaa olemaan lähtemättä rannalle ollenkaan. Varsinkin kun sai olla enimmäkseen ihan yksin. Vieläkin sielu lepää kun muistelee altaan suihkulähteiden synnyttämää veden solinaa.
Huoneeni oli erittäin siisti, enkä edelleen muistellessani voi uskoa, että sain sen niin halvalla. Hotellissa on tunnelmallinen ravintola jossa sai ruokaa ja juomaa aamiaisesta illalliseen.
Henkilökunnasta tai muustakaan ei minulle ainakaan jäänyt mitään negatiivista mieleen.

Tietysti paikan puolesta kertoo paljon se, että sitä suositteli vuosia Khao Lakissa asunut puolueeton länsimaalainen.
Ensimmäinen kysymys kuuluu olitko ilmastoisussa huoneessa vai fan huoneessa tuohon hintaan ja toinen kysymys mihin aikaan vuodesta, itse kun en millään usko että joulun aikaan tai edes marras-tammikuun välisenä aikana tuolta ilmastoitua huonetta saa lähellekkään 1000 bahtia.

Toivottavasti olen väärässa.

Samoin tuossa salojon suosittelemamassa cousin resortissa maksaa ilmastoitu huone marraskuun alusta alkaen 1500/yö ja 20 joulukuuta jälkeen 1800-2000 yö ja perhekämpät sitten onkin jo 3500-3800 bahtia yö.

Itseä asia kiinnostaa myös, koska olen myös menossa perheen kanssa Khao lakiin mutsia moikkaamaan ilmeisesti 17.12-22.12 väliseksi ajaksi.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Kolme vuotta sitten joulukuussa 1200b/4hlöä cousinissa paikanpäältä ostettuna, hinta ei sisältänyt aamiaisia. terassilta viisi metriä matkaa uima-altaaseen ja pari minuuttia rannalle.
lallij
Viestit: 11
Liittynyt: 23.9.2008 22:01

Re: Hotlia from Khao Lak

Viesti Kirjoittaja lallij »

Mietin tota imastointiasiaa jo aikasemmin, mutten kirveelläkään muista kumpi oli. Itselleni kun sillä ei ole niin väliä. Mutta koska en muista, niin siinä oli joko ilmastointi tai tehokas fan-systeemi, eli hiki päässä ei tarvinnut huoneessa oleskella.

Ajankohta oli marraskuun loppupuolella joskus 20:n päivän jälkeen.

Paikkojahan on periaatteessa turha vertailla kovin tarkasti niin kaun kun tulee esiin joku jolla on kokemusta esim. näistä molemmista jotka ovat olleet esillä. Loppupeleissä paikkojen paremmuus riippuu kuitenkin myös matkaajasta, eikä mitään absoluuttista paremmuusjärjestystä ole siten olemassakaan.

Mutta tosiaan tätä Phukhaolakia kehuivat parhaaksi hintalaatushteeltaan, eikä mulla omien kokemusten perusteella ole vastaan väittämistä. Tämä on kuitenkin ainoa Khao Lakin hotelli jossa olen majoittunut, enkä henkilökohtaista vertailua pysty siis tekemään.

Toivottavasti kaikki löytävät itseään miellyttävän paikan.
Vastaa Viestiin