Kortilla maksaminen?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

JS1984
Viestit: 9
Liittynyt: 15.9.2009 11:57

Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JS1984 »

Olemme sunnuntaina lähdössä Thaimaahan pariksi viikoksi, ja näin viime hetken järjestelyissä tuli mieleen, että käykö kortti maksuvälineenä hyvin? Visa electron ja masteri on vaihtoehdot, myöskin pelkkä Visa.
Pääasiassa olen ajatellut ladata käteistä (euroja) mukaan ja vaihtaa paikan päällä, mutta kortit tulevat varuiksi tietysti mukaan.
Lähinnä tuo isompien (heräte)ostosten maksaminen olisi kätevää kortilla, jotta sitä käteistä sitten jää varmasti riittävästi.
Onko siis "luotettavan" oloisissa paikoissa kortilla maksaminen luotettavaa? Joku kysyy nyt että mikä on luotettavan oloinen paikka, joten tarkoitan esimerkiksi ostoskeskuksia, merkkiliikkeitä tms..

Hua Hinissä ollaan vajaa pari viikkoa ja viimeiset päivät Bangkokissa.

Sitten vielä kysymys, että tuleeko kortilla maksettaessa jotain ylimääräisiä palvelumaksuja Thaimaalaisten toimesta?

Tässä taisi olla kaikki tällä hetkellä mietityttävät asiat. Kiitokset jo vastauksistanne! :)
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7233
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Toi punainen "ETSI" sivun yläreunassa auttaa tohon ongelmaan erittäin tyhjentävästi.
JS1984
Viestit: 9
Liittynyt: 15.9.2009 11:57

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JS1984 »

JussiM kirjoitti:Toi punainen "ETSI" sivun yläreunassa auttaa tohon ongelmaan erittäin tyhjentävästi.

Kiitos paljon, kysytäänpä siltä! :shock:
Avatar
wagner
Hatari lover
Viestit: 781
Liittynyt: 30.1.2005 16:55
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja wagner »

Tapoja on monia, minä olen pitänyt muutaman päivän käteisvarannon jemmassa, ja tarpeen tulleen mahdollisimman isoina nostoina tankannut seinästä lisää rahaa. Paljon käteistä koko ajan päällä, ei edes safetyssä, ei ole hyvä ratkaisu. Ja kortilla maksaminen on yleensä merkittävästi kalliimpaa kuin käteisellä.

Mutta etsi toiminnolla löydät ketjun jossa tästäkin asiasta löytyy toisenlaisia mielipiteitä.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7233
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Ja paljon muutakin tietoutta saa sen kautta. Hua Hiniin olit kai menossa...... kannattaa sen kautta hakea tietoa paikasta etukäteen. Lukemista riittää pitkäksi aikaa, ja varsinkin hyviä neuvoja.
ArabianSheikki
Viestit: 421
Liittynyt: 24.6.2008 15:59
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja ArabianSheikki »

Esim. Visa Electron on kätevä maksuväline suurissa ostoskeskuksissa, tai missä se nyt sattuu vaan toimimaan. Toimii kyllä nykysin hyvin laajasti. Ei mitään ylinmääräsiä maksuja VE:llä ostaessa.

En myöskään ymmärrä mitä järkeä on kantaa iso määrä euroja täältä ja vaihtaa ne sittten bateiksi. Visalla/Electronilla saa käteistä nostettua automaateista mitä on jokapaikassa. Kustannukset 2,5% valuutanvaihtokulu pankille, 2e nostomaksu ulkomailla ja 150 batia thaikkupankille. Toi on Nordean hinnoilla, mutta taitaa olla aika samat joka suomalaisella pankilla. Toi automaatti nosto tulee kuluineen silti edullisemmaksi mita kateisen vaihtaminen. Ellei sitten nosta 500 batia kerralla.

Se tossa eurotukun kantamisessa on riskinä, että jos matkakassa rullataan niin mitään ei saa vakuutuksesta. Automaattia kun käyttää niin ei tarvii ihan koko matkakassaa olla käteisenä kokoajan.
JS1984
Viestit: 9
Liittynyt: 15.9.2009 11:57

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JS1984 »

Hakua olen kyllä käyttänyt, kiitos vain vinkeistä... :smt006 En tarkemmin katsonut tuleeko haulla uusimmat aiheet ensin, mutta esimerkiksi haulla +kortti +maksaminen tulee kärkipäähän aiheita joissa uusimmat viestit ovat vuosilta 04-05. Ajattelinkin että VOI olla mahdollista että maailma on kerennyt muuttua 4-5 vuodessa...

Ja asiaan: Hua Hiniin kyllä olen menossa, ja tuostakin olen lukenut hyvin monta topicia osioista joihin minulla on pääsy sallittu. Itse mieluummin luen vain suht päivitettyä tietoa, joten en hirveästi anna määrätyissä asioissa painoarvoa enää vuosia sitten kirjoitetuille asioille...

Olen käsittänyt että halvin keino olisi Thaimaassa paikan päällä rahan vaihtaminen. Halvempaa kuin seinästä nostaminen ja Suomen sekä Thaimaan päiden palkkioiden maksaminen samassa yhteydessä. Matkakassa tulisi käteisenä olemaan jotakuinkin 500e, joten eipä nyt hirveän suuresta käteisvarannosta edes puhuta. Kortit tuon lisäksi.

Safety boxista en tiedä, sillä emme ole hotellissa, vaan omassa talossa. Luulisi että siellä tavarat säilyy seinien sisällä suht hyvin tallella. Bangkokista sitten tarvii ottaa hotellimajoitus loppulomasta.

Kiitokset kuitenkin vastauksistanne! :smt008
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja markus7 »

Hua Hinissa en ole ollut ollut,mutta Pattayalla olen maksanut ostoskeskuksissa ja hotellissa masterilla ja visalla useiden vuosien ajan.euroja on vähän mukana suomesta lähinnä ensimmäistä päivää varten.muuten nostan automaatilla 5000- 10000b kerralla.siitä menee norm.kulut +150b.
Sikari
Viestit: 104
Liittynyt: 31.8.2005 13:45

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja Sikari »

Vastaajat tuntuvat olevan kitsaalla päällä.
Edullisinta meille satunnaismatkaajille, joilla ei tiliä thaipankissa, on tietysti käteinen.
Käteiseen liitty aina omat ongelmansa, siksipä kannattaa suuremmisa tavarataloissa
( Lotus, Pic C ym) käyttää esim. Visaa, näissä se ei maksa mitään.
Muualla asia on tapauskohtainen, kannattaa kysyä, kultakaupoissa käsittääkseni aina maksaa, räätäliin en uskalla antaa, hotellissa taso (harkinta) ratkaisee jne.
Automaattinosto ei käytännössä maksa kerrottua brovikanmäärää, koska ainakin viimevuonna prosentti tuli jokakerta takaisin paremman vaihtokurssin muodossa.
Meinasi unohtua ns. julkisemmat palvelut, hammaslääkäri, matkaliput,sairaala ym. Näillä ei lisämaksuja.
jii66
Viestit: 1
Liittynyt: 21.11.2009 15:45

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja jii66 »

Tässä hiukan tuoreempaa näkemystä kesältä -09 Hua Hinista rahan suhteen: Visalla olen hiukan isommat ostokset maksellut "luotettavan tuntuisissa, kiinteissä liikkeissä" eli silloin kun kortti pysyy koko ajan näkyvissäni ja vaihtokurssin kautta olen pitänyt sitä jopa ihan edullisena tapana. Ikäviä ylätyksiä ei ole ilmennyt myöhemminkään VISA-laskuja maksellessa. Automaateista nosto käy hätätilassa, mutta minusta se on aika kallista rahaa. Käteistä euroa kulkee mukana aina vain sen verran, ettei "mahdollinen menetys" pahasti kirpaise ja vaikka Hua Hin onkin rauhallinen kylä verrattuna Pattayaan tai Bangkokiin, niin hölmö ei kannata olla. Käteisen saa parhaiten vaihdettua lukuisista pankkien "rahanvaihtokojuista" ilman komissiota ja ihan ok kurssiin. Kannattaa hiukan vertailla kojujen kursseja, sillä voi muutaman bahtin voittaa heti kättelyssä. Suomessa ei kannata paljoakaan vaihtaa ja myös Bangkokin lentokentällä on huonompi kurssi. Mukavaa matkaa, perässä tullaan ja piakkoin.
JS1984
Viestit: 9
Liittynyt: 15.9.2009 11:57

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja JS1984 »

Kiitos, nyt tuli jo sellaista tekstiä mitä odottelinkin. Tarkoitus on tosiaan vaihtaa ensimmäiset bahtit (vasta/jo) Bangkokin kentällä. Ei paljon, mutta sen verran että ensimmäisen illan kauppareissun saa hoidettua Hua Hinissa ja rauhassa seuraavana päivänä kartoittaa rahanvaihtopisteitä.

Ilmeneekö visalla maksettaessa mahdolliset lisäkustannukset miten? Kertooko myyjä visasta aiheutuvat kulut, vai onko se kiinteä joka paikassa? Miten tämä siis käytännössä on todettavissa, ja paljonko kuluja menee Thaimaan päähän...
Uskoisin että lähinnä turvaudun tuohon visa electroniin suurempien ostosten yhteydessä (jos ei sitten käteisellä maksa), ja masteri jää viimeiseksi hätävaraksi.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Visalla on ihan voittamaton kurssi,mutta.... laske siihen se 2 euroa + 2,5 % kuluja + laskuriin kun lisäät vielä "pankin" ottaman 1,95% ollaan aika lähellä totuutta :smt045
http://www.corporate.visa.com/pd/consum ... _rates.jsp
-tee ekoteko,älä lisäänny-
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12682
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja ollit »

Kun olen euroja vaihtanut batheiksi Pattayalla, tai Bangkokissa, niin kyllä minä olen ne vaihtanut siinä ensimmäisessä rahanvaihtopisteessä, mikä on vastaan tullut. Sama pätee automaattien suhteen. En yksinkertaisesti viitsi lähteä kiertelemään siinä helteessä eri pankkien pisteitä 5 bathin säästö mielessä. Minusta näissä pisteissä on sen verran samat kurssit.
Ja kuten aiemmin mainittiin, Bangkokin lentokentällä on selvästi heikompi kurssi.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja markus7 »

JS1984 kirjoitti:Kiitos, nyt tuli jo sellaista tekstiä mitä odottelinkin. Tarkoitus on tosiaan vaihtaa ensimmäiset bahtit (vasta/jo) Bangkokin kentällä. Ei paljon, mutta sen verran että ensimmäisen illan kauppareissun saa hoidettua Hua Hinissa ja rauhassa seuraavana päivänä kartoittaa rahanvaihtopisteitä.

Ilmeneekö visalla maksettaessa mahdolliset lisäkustannukset miten? Kertooko myyjä visasta aiheutuvat kulut, vai onko se kiinteä joka paikassa? Miten tämä siis käytännössä on todettavissa, ja paljonko kuluja menee Thaimaan päähän...
Uskoisin että lähinnä turvaudun tuohon visa electroniin suurempien ostosten yhteydessä (jos ei sitten käteisellä maksa), ja masteri jää viimeiseksi hätävaraksi.
isommissa ostoissa minulle myyjä on kertonut,kortilla menevän isompi hinta.näyttää sen taskulaskimella.vastaan siihen,menee minulla kuluja myös atm:lla joten maksan kortilla.
Avatar
Raymonds Bar
Ravintolamoguli
Viestit: 10816
Liittynyt: 19.12.2003 18:58
Paikkakunta: RAYMOND'S (open soon...)

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja Raymonds Bar »

jii66 kirjoitti:Tässä hiukan tuoreempaa näkemystä kesältä -09 Hua Hinista rahan suhteen: Visalla olen hiukan isommat ostokset maksellut "luotettavan tuntuisissa, kiinteissä liikkeissä" eli silloin kun kortti pysyy koko ajan näkyvissäni ja vaihtokurssin kautta olen pitänyt sitä jopa ihan edullisena tapana. Ikäviä ylätyksiä ei ole ilmennyt myöhemminkään VISA-laskuja maksellessa. Automaateista nosto käy hätätilassa, mutta minusta se on aika kallista rahaa. Käteistä euroa kulkee mukana aina vain sen verran, ettei "mahdollinen menetys" pahasti kirpaise ja vaikka Hua Hin onkin rauhallinen kylä verrattuna Pattayaan tai Bangkokiin, niin hölmö ei kannata olla. Käteisen saa parhaiten vaihdettua lukuisista pankkien "rahanvaihtokojuista" ilman komissiota ja ihan ok kurssiin. Kannattaa hiukan vertailla kojujen kursseja, sillä voi muutaman bahtin voittaa heti kättelyssä. Suomessa ei kannata paljoakaan vaihtaa ja myös Bangkokin lentokentällä on huonompi kurssi. Mukavaa matkaa, perässä tullaan ja piakkoin.
Tama vastaus on hyva. Itsella visa mm. Suomesta seka taalta.
EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)

+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja terox »

Korttia voi käyttää ostoskeskuksissa jne mutta varauduttava sielläkin että ei olla niinkuin Suomessa..
Beach Centralissa mikä lienee "uusin ja hienoin" ostari Pattayalla, niin puhelimen kun ostin niin Hintahan toki eri kun kuuli että kortilla maksetaan..No se nyt on normaalia. Kauppaan kuului myös muistikortti ja sitä ei voinut millään muotoa kortilla maksaa. Vain puhelimen :D

Big C:t ja muut paikalliset prismat, niin toki ei muuta kuin korttia vain ja pelaa..Erikoisliikkeissä sanoisin että jos olet tyyppiä "hintaneuvottelija" niin kortti tuo hankaluuksia. :-D . Jossain liikkeissä on myös minimiostorajoja korteille.

Mitä tulee käteiseen vs kortilla seinästä nostoon niin älkää nyt tuijottako niitä kuluja vaan oleellista on mitä se omalle kukkarolle maksaa..Hyvinkin voi tulla seinänostot paremmaksi vaihtoehdoksi johtuen että käteisellä on huonommat kurssit. Puhumattakaan siitä että on turvallisempi kuin koko matkakassa rahatukkona.
Avatar
eoppi
Viestit: 148
Liittynyt: 14.12.2004 18:55
Paikkakunta: Valkeala

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja eoppi »

Itse käytän matkoillani maksukorttia (Visa) ainoana matkavaluuttana, eli nostan ATM:istä käteistä muutaman päivän välein ja kortilla maksan suoraan kohteissa, jotka katson luotettaviksi eli hotellit, isot tavaratalot, golfklubit yms.
Pari vuotta sitten korttini kuitenkin kopioitiin ilmeisesti Thaimaassa (Luottokunnnan riskienhallinta kertoi näin) Helmikuussa ja sitten Heinäkuun alussa jysähti kortilleni 4800:- EUR laskutus Hotellista Kantonissa Kiinassa. Soitin Luottokuntaan (päivä oli torstai) käyden ymmärrettävästi hieman lämpimänä kertoen olleeni laskutuksen päivänä Suomessa, enkä itse asiassa ollut koskaan käynyt Kiinassa, jolloin heti alkuun riskienhallinnnan virkailija totesi että älä hätäile, ei tämä sinun maksettavaksi jää, ja korttini suljettiin ja uusi kortti oli käytössäni jo seuraavana maanantaina. Laskun sitten saavuttua tein kirjallisen reklamaation asiasta ja vähensin laskusta tuon ylimääräisen laskutuksen (Luottokunnan ohjeiden mukaan), reklamaatiooni sain sitten sain kirjallisen vastauksen, missä ilmoitettiin että kyseinen laskutus ei ole vastuullani.
Maksukortti mahdollistaa myös verkossa matka-asioiden hoidon (Lennot, hotellit), joten kaikesta huolimatta käytän korttiani vastakin matkoillani.
20v matkustelua (yli 30 maata) niin työn kuin loman merkeissä, ja 21.1.2010 lähden taas Thaimaahan 18pv lomalle.
DDC Expedition Office
The Chief
Madmark79
Talung
Viestit: 399
Liittynyt: 8.10.2008 23:54

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja Madmark79 »

Itse käteisellä pääasiassa pelannut. Mutta mitenkäs nämä uudet yhdistelmäkortit joissa on debit ja credit?
Eli saako näillä uusilla korteilla debit puolelta nostettua thaimaan automaateista?
Itse vissiin kerran Visalta ottanut niin en huomannut sitä mahdollisuutta debitnostoon katsoa mutta nyt uudessa kortissa tosiaan toi mahdollisuus..
Avatar
iikku
Viestit: 348
Liittynyt: 15.11.2005 17:20
Paikkakunta: Koh Samui
Viesti:

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja iikku »

kortti toimii hyvin, kerran mulle tuli puhelu visan riskienhallinasta et korttias käytetään huahinissä sanoin et hyvä niin koska oon just siellä. mun visa kopioitiin kun varasin huoneen bangkokista netin kautta, just tein reklamaation veloituksista. hieman vaikeaksi tehty reklamointi kun kysyin et onnistuuko emaililla, niin ei kuulemma käy. ihmettelin et miksei käy ja vastaus oli et kansainvälinen visa haluaa allekirjoituksen reklamaatioon ja tietoturva syyt eivät sen kummemmin eritelleet mut tuli tunne et on tarkoituksella hankala. korteista sen verran ettei amex välttämättä toimi kun menet thaimaahan mut kun sinne soittaa etukäteen niin avaavat suojausta ja kortti toimii heti, kuulemma toimivat aasiassa niin.
its nice to be important, but is more important to be nice
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Isoissa liikkeissä maksan VISA:lla, aina kun se on mahdollista. He eivät peri yleensä sitä 3% "linjamaksua" luottokortin käytöstä. Pikkuputiikeissa ja hotelleissa/vast. se kulu tulee yleensä päälle.

ATM:n satunnaisille/hätävara VISA-nostoille tulee sitten tosiaan hintaa. Lasketaan vaikka 47 kurssin mukaan. Jos nostaa vaikkapa 10 000 bathia (212 euroa), niin lisäkuluina tulee se 2,5% VISA:n oma proviisio + kiinteä 2,5 euron Suomen nostokulu + 150 bth paikallispankin nostomaksu. Ko. summan nosto maksaa 517 bathia eli n. 11 euroa. Onko se paljon vai vähän?

Pronsenttilaskulla saadaan nostokuluksi 5,2%, joka on minusta isohko. Tämän luottokorttikulun kun muuttaa vuosikoroksi (p.a) (olettaen, että maksuaikaa olisi se 1,5 kuukautta) niin siitä tulee hurjat 41,6%!

"Artisti maksaa" :)
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

korteista sen verran ettei amex välttämättä toimi kun menet thaimaahan mut kun sinne soittaa etukäteen niin avaavat suojausta ja kortti toimii heti, kuulemma toimivat aasiassa niin.
Kyllä minun Amex on Thaimaassa toiminut ilman soittoja , viimeksi marraskuussa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Aapeli k
Viestit: 59
Liittynyt: 9.5.2009 7:46

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja Aapeli k »

kimmo kirjoitti:Isoissa liikkeissä maksan VISA:lla, aina kun se on mahdollista. He eivät peri yleensä sitä 3% "linjamaksua" luottokortin käytöstä. Pikkuputiikeissa ja hotelleissa/vast. se kulu tulee yleensä päälle.

ATM:n satunnaisille/hätävara VISA-nostoille tulee sitten tosiaan hintaa. Lasketaan vaikka 47 kurssin mukaan. Jos nostaa vaikkapa 10 000 bathia (212 euroa), niin lisäkuluina tulee se 2,5% VISA:n oma proviisio + kiinteä 2,5 euron Suomen nostokulu + 150 bth paikallispankin nostomaksu. Ko. summan nosto maksaa 517 bathia eli n. 11 euroa. Onko se paljon vai vähän?

Pronsenttilaskulla saadaan nostokuluksi 5,2%, joka on minusta isohko. Tämän luottokorttikulun kun muuttaa vuosikoroksi (p.a) (olettaen, että maksuaikaa olisi se 1,5 kuukautta) niin siitä tulee hurjat 41,6%!

"Artisti maksaa" :)
Tässä on hienosti kiteytetty koko olennaisuus. KIITOS!
Puus huus hullu pulu
timosalonen
Viestit: 384
Liittynyt: 18.5.2004 2:40
Paikkakunta: häme

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja timosalonen »

Aapeli k kirjoitti:
kimmo kirjoitti:Isoissa liikkeissä maksan VISA:lla, aina kun se on mahdollista. He eivät peri yleensä sitä 3% "linjamaksua" luottokortin käytöstä. Pikkuputiikeissa ja hotelleissa/vast. se kulu tulee yleensä päälle.

ATM:n satunnaisille/hätävara VISA-nostoille tulee sitten tosiaan hintaa. Lasketaan vaikka 47 kurssin mukaan. Jos nostaa vaikkapa 10 000 bathia (212 euroa), niin lisäkuluina tulee se 2,5% VISA:n oma proviisio + kiinteä 2,5 euron Suomen nostokulu + 150 bth paikallispankin nostomaksu. Ko. summan nosto maksaa 517 bathia eli n. 11 euroa. Onko se paljon vai vähän?

Pronsenttilaskulla saadaan nostokuluksi 5,2%, joka on minusta isohko. Tämän luottokorttikulun kun muuttaa vuosikoroksi (p.a) (olettaen, että maksuaikaa olisi se 1,5 kuukautta) niin siitä tulee hurjat 41,6%!

"Artisti maksaa" :)
Tässä on hienosti kiteytetty koko olennaisuus. KIITOS!
Koitetaan nyt kuitankin muistaa se tosiasia että vaihtaessasi esim euroja bahteiksi niin kyllä siitä on useampikin ehtinyt palkkionsa ohentamaan ennen kuin sinä ne rahat saat. Eli jos nostaessasi luottokortilla saat kurssiin 47 niin rahanvaihto pisteen kurssi EI todellakaan ole 47.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja terox »

timosalonen kirjoitti: Koitetaan nyt kuitankin muistaa se tosiasia että vaihtaessasi esim euroja bahteiksi niin kyllä siitä on useampikin ehtinyt palkkionsa ohentamaan ennen kuin sinä ne rahat saat. Eli jos nostaessasi luottokortilla saat kurssiin 47 niin rahanvaihto pisteen kurssi EI todellakaan ole 47.
Juuri näin :smt023 ..Luulisi että olisi tärkeintä olevan laskukaavoissa vertailu että mitä euroillasi saat bateja juuri tiettynä päivänä mutta ei :smt017

Noista minimimaksuista sen verran että pyhänä yritin osta sunnuntain Hesarin (180 baht) kortilla tutusta kirjakaupasta, niin kertoivat että heillä se minimi on 300 batia..No Iltasanomat kun olis vielä ostanut niin jo olisi kortti kelvannut :D
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Re: Kortilla maksaminen?

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Heh heh! Tää on aina tätä. Kannattaa myös muistaa tosiasia; että vaikka kuinka laskisi yksinkertaisella käytännön ESIMERKILLÄ kortin käytöstä tulevia kuluja, niin toki joku kuitenkin keksii että tänään rahanvaihtokurssi 47,637 on isompi kuin tasaluku 47 tai viime viikon 46,892 on vähempi. Ehkä se ei nyt ollut tässä se pointti...
Vastaa Viestiin