Onko kosmetiikka tuotteet edullisempia?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Perheloma
Viestit: 18
Liittynyt: 30.8.2005 17:18
Paikkakunta: Vantaa

Onko kosmetiikka tuotteet edullisempia?

Viesti Kirjoittaja Perheloma »

Eli siis kannattaako "raahata" aurinkorasvoja kotoota vai löytyykö paikan päältä edullisemmin? Mitens hajuvedet, meikit ym??
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Pääsääntönä on että kaikki partavedet hajuvedet jotka ovat maailmanmerkkejä ovat lähes samanhintaisia kuin Suomessa eli ne kannattaa ostaa Tax free myymälästä niin voi säästää vähän , mutta kaikki ns peruskosmetiikka tuotteet kuten shamppoot, hammastahnat, rasvat jne ovat edullisia ainakin mitä minä tiedän näitten hinnoista Suomessa. Itse ainakin en kanna juuri mitään geelejä, hammastahnoja tms vaan ekana päivänä käyn ostamassa kyseiset tuotteet Watsons liikkeistä.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6605
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

shampoot ja suihku pesuaineet , hammastahnat on todella halpoja.
niillä kannattaa laukku täyttääkin niin riittää kotona vuodeksi etteenpäin :wink:

ekalla reisulla kuultu vinkki kun kyselin mitä kannattaa suomeen viedä:
osta vaikka saippuaa laukku täyteen jos et muuta keksi.

täsä seuraa lausahdus : halpaa kuin saippua :-D

BigC ja Lotus ja Carrewfour tavarataloissa edullista, mistä
myös perus vaatteet edullisesti. eikä tarvi tinkailla hinnat
on jo oikein :lol:

-pak wan
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6605
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

aurinkorasvat taitaa kannataa tuoda suomesta.
sieltä saapi nivean tuotteita joillain kertoimilla.

paikalliset suosii vain tuotteita jotka estää rusketusta,
niistä valkoinen iho on kaunista :wink:

-pak wan
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Aurinkorasvat ovat kyllä halvempia Thaimaassa, että turha niitä on täältä sinne viedä, Suomessa ok-rasvat noin 10 euroa (Nivea jne), Thaimaassa sama puteli n. 250-300 bahtia (n.5-6 euroa). Perus- ja kasvovoiteet, pesuaineet, hammastahnat, -harjat yms. kannattaa ostaa myös paikanpäältä, omat meikit yms. kannattanee varmaan ostaa tax-freestä kuten ehdotettiin jo hajuvesillekin.

Toki jos kopiohajuvedet ja -partavedet kelpaavat, niin niitä saa isoja pulloja jo muutamasta eurosta ylöspäin, ostin itse esim. Pane Sport (tm) -nimistä Polo Sport -kopiota kolmella eurolla (150 bahtia) reilun 200ml 'eau de toileten'. :-D Tuoksu on kyllä prikulleen sama kuin esikuvassaankin, mutta ei yhtä pitkäkestoinen.

Suuret tavaratalot järkyttävän isoine osastoineen ovat mukavia ostospaikkoja, saa kaiken kerralla. Myös alunperin köyhälistö brittejä palvellut Boots on näkyvä kauppapaikka kosmetiikalle, että lääkkeille Thaimaassa. Valikoima on suht' hyvä ja laatu on myös ollut ainakin itsestäni ihan ok suhteutettuna hintaan aurinkorasvoissa, pesuaineissa yms.

http://www.boots.com
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Tuoksu on kyllä prikulleen sama kuin esikuvassaankin, mutta ei yhtä pitkäkestoinen
Saman olen huomannut noissa kopioissa joo, tuoksu haviaa nopeasti. Mulla ne on tosin kaikki ollut ihan 100% oikein vaarennetyissa paketeissakin oikeilla nimilla.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6605
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

nää turisteille laukuista kaupattavat feikki hajut lienee ihan samoja
mitä saa ostaa irtoparfyymeinä sellasista isoista lasipulloista laittavat
pienempiin sen mukaan montako litraa ostaa :-D

ostaa pamutin anopille putelin chanel 5 tuoksusta ja ei maksanu
kun vähän rontti 100 batia.

anoppi oli otettu ja kehu että koskas tätä kuuluu käyttää ja tuumasi
jotta häissämme sitten :smt112

-pak wan
Avatar
Kirstiina
WannaBeSamuilija
Viestit: 293
Liittynyt: 23.10.2004 14:43

Viesti Kirjoittaja Kirstiina »

Mä vein kyllä Suomesta sun-blockin (sk 30) ja olin tyytyväinen, kun tuli otettua mukaan, ei palanut nenä, olkapäät tai jalkapöydät niitä halvempia etsiessä. - Kuorintavoidetta ei myöskään kannata ostaa paikan päältä, niissä on varmaan kloriittia ( :-D ) tai jotain valkaisevaa kun rusketus häipyy naamasta läikikkäin....Tai ostaa ainakin semmoista minkä merkin tuntee ennestään, ja mitä ei ole montteerattu paikalliseen valkonaamamalliin sopivaksi. :smt023
Olen blondi, puhu hitaasti!
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Viesti Kirjoittaja Jenny »

BlackMike kirjoitti: Myös alunperin köyhälistö brittejä palvellut Boots

??????????
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Jenny kirjoitti:
BlackMike kirjoitti: Myös alunperin köyhälistö brittejä palvellut Boots

??????????
Niin, Boots perustettiin alunperin britteihin alunperin nimenomaan tavallisille tallaajille ja heidän alapuolellaan oleville ihmisille tarjoamaan lääkkeitä ja muutakin tavaraa. Nykyään heillä on toimintaa useissa maissa ja ovat ottaneet lääkkeiden lisäksi myös voimakkaasti kosmetiikkaa ja muita kemikaliotuotteita myyntiin. Tekivät juuri mukavan apteekkirypäsostonkin jolla kasvattavat näkyvyyttään Briteissä.
inksu
Viestit: 121
Liittynyt: 21.1.2004 12:31

Viesti Kirjoittaja inksu »

Heips, minä kyllä olen sitä mieltä että hajuvedet kyllä kannattaa ostaa sieltä. Ne tulevat himpun halvemmiksi kuin täällä sohjolassa tai taxfreessä, esim. Robinson tavaratalot. Niissä melkeimpä aina joku promotion sale tai alennus myynti ja hajusteet yleensä 75-100ml sekä kaikki samat tuotevalikoimat kuin muuallakin maailman ostoskeskuksissa.
Ja sitten vielä "vat" palautus kentällä, multa jäi kyllä käyttämättä, niin että en tiedä siitä enempää, huomioitavaa kumminkin. Tästä lähtien kyllä tulen hajuvesien kohdalla aina ensin tarkistamaan tilanteen siellä.
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Onko kosmetiikka tuotteet edullisempia?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Ei ole tullut hajuvesiä Thaimaasta ostettua joten en hintoja ym. oikein tiedä.
Mutta mistä kannattais ostaa hajuvettä että varmasti saa aitoa eikä mitään lantrattua paskaa?

Tyttökaverin synttärit lähestyy ja en muuta keksi tähän hätään joten pitäisi löytää joku oikein hyvä hajuvesi mikä omaankin nokkaan kävisi :lol:

Eli laittakaas ehdotuksia että mistä kannattaa ostaa, mitä hajuvesiä suosittelette ja vähän hintoja.

Edit: ai, Robinsonhan tossa jo mainittiinkin 8)
rosie
Viestit: 19
Liittynyt: 21.3.2010 21:23

Re: Onko kosmetiikka tuotteet edullisempia?

Viesti Kirjoittaja rosie »

No on kyllä ihmeellistä jos hajuvedet samaa hintaluokkaa kuin suomessa. Espanjastakin saa halvemmalla (tai on ainakin saanut) hajuvedet, niin eikö muka sitten thaimaasta?
Avatar
qazzaq
Viestit: 1095
Liittynyt: 17.8.2005 15:18
Paikkakunta: Hailuoto

Re: Onko kosmetiikka tuotteet edullisempia?

Viesti Kirjoittaja qazzaq »

rosie kirjoitti:No on kyllä ihmeellistä jos hajuvedet samaa hintaluokkaa kuin suomessa. Espanjastakin saa halvemmalla (tai on ainakin saanut) hajuvedet, niin eikö muka sitten thaimaasta?
Bahtin nykykurssin mukaan hajuvedet (aidot) on thaimaassa jo kalliimpia kuin suomessa, Kuin myös merkki-elektroniikka yms.. Ei thaimaassa aidot länkkärituotteet oo koskaan mitään halpoja olleet.
Vastaa Viestiin