Moi, lennot varattu marraskuulle...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

Eli, finmatkoilta varattu lennot taikkulandiaan, phukettiin :D Ajankohta 10-25. marraskuuta, maalaisjuntti, kipusisko elikkä sairaanhoitaja ja sylilapsi :smt006
Hotelleja hiukan on katseltu, kiire ei vielä tuolla ole mutta jotain pitää varmaan varailla jo hyvissä ajoin.
Nyt sitten kysyisin... siinä lentokentän lähellä on hotelleja josta olisi ehkä viksua ottaa huone ensimmäiseksi ja ehkä varsinkin viimeiseksi yöksi... mahtaako tuo vain miten onnistua kun kone saapuu aamukuudelta :( Viimeiseksi yöksi onnistuisi varmaan kivasti kun on lähtöaika 9.00 eli kentällä pitäisi kai olla seitsemäksi. :D

Matkalle on myöskin jotain mielekästä aktiviteettia hakusessa. Olen lievästi uskonnollinen joten en kulje huorissa enkä poskettomasti pämppää kuin kotona, samanhenkinen seura olisi mukavaa.
Unelmien täyttymys olisi jonkin mittainen moottoripyöräretki, pari tuhatta skootterikilsaa on takana phuketin saarella ja hiukan mantereellakin mutta ihan oikealla moottoripyörällä en ole tuolla ajellut metriäkään. Enkä autollakaan :|
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8308
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Sopiiko kysyä mistäpäin sohjolaa sitä ollaan? Nimimerkki kuulostais "tutulta". Amis ajoilta.
klupin talidomi
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

Kurikasta olen :D
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8308
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Jaa no sitten ei tainnu natsata. Hyvää reissua silti :D
klupin talidomi
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

jimmy kirjoitti:Jaa no sitten ei tainnu natsata. Hyvää reissua silti :D
:D :D Sitä en yhtään epäile, kiitos silti :-D
Hamlek
Viestit: 353
Liittynyt: 20.6.2010 15:32

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja Hamlek »

mikahautal kirjoitti:Eli, finmatkoilta varattu lennot taikkulandiaan, phukettiin :D Ajankohta 10-25. marraskuuta, maalaisjuntti, kipusisko elikkä sairaanhoitaja ja sylilapsi :smt006
Hotelleja hiukan on katseltu, kiire ei vielä tuolla ole mutta jotain pitää varmaan varailla jo hyvissä ajoin.
Nyt sitten kysyisin... siinä lentokentän lähellä on hotelleja josta olisi ehkä viksua ottaa huone ensimmäiseksi ja ehkä varsinkin viimeiseksi yöksi... mahtaako tuo vain miten onnistua kun kone saapuu aamukuudelta :( Viimeiseksi yöksi onnistuisi varmaan kivasti kun on lähtöaika 9.00 eli kentällä pitäisi kai olla seitsemäksi. :D

Matkalle on myöskin jotain mielekästä aktiviteettia hakusessa. Olen lievästi uskonnollinen joten en kulje huorissa enkä poskettomasti pämppää kuin kotona, samanhenkinen seura olisi mukavaa.
Unelmien täyttymys olisi jonkin mittainen moottoripyöräretki, pari tuhatta skootterikilsaa on takana phuketin saarella ja hiukan mantereellakin mutta ihan oikealla moottoripyörällä en ole tuolla ajellut metriäkään. Enkä autollakaan :|
Bussi lentokentältä kylälle: http://www.airportbusphuket.com/timetable.html
Ensimmäinen bussi lähtee jo 6:30 joten ei varmaankaan tarvi jäädä lentokentälle hotelliin jossei vaan itse halua.

Ensimmäiselläni reissullani Phukettiin taksikuski pois lähtiessään sanoi, ettei hän varaisi mitään hotellia etukäteen vaan tulisi vain paikan päälle ja valkkaisi parhaimman bunkalowin hintalaatusuhteeltaan. No näin olen toiminut seuraavilla reissuillani, tosin olen matkannut lähinnä Pattayalle ja yöpynyt pelkästään hotelleissa.

On kuitenkin hyvä katsoa jonkin hotellin osoitetiedot etukäteen internetistä, niin osaa täyttää maahantulokortin lentokoneessa. Ja toisaalta jos saa hyvät suositukset jostain hotellista, niin sen voi huoletta varata, koska parhaat hinnat saa melkovarmasti internetistä kuten http://www.agoda.com

Ohjelmaa: suosittelen Phuket Zoo ja varsinkin Elephant show. Ohjelma sopi aikuisenkin makuun, mutta uskoisin että lapset olisivat siittä todella innoissaan.
joulu-09 Phuket,
kesä-10 Pattaya ja Bangkok,
joulu-10 Pattaya,
kesä-11 Pattaya,
wappu-12 Pattaya,
joulu-12 Pattaya, Chiang Rai ja Bangkok
heinä-14 Pattaya
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

:smt005 No emännälle nyt ei missään tapauksessa käy että ei olisi hotellia varattuna etukäteen. Eikä tällä kertaa minullekaan jos tulee muksu mukaan.
Elefanttikierros ja eläintarha on jo nähty mutta voi olla että emäntä haluaa sinne silti, ei ole oikein minun juttu kyllä :(
eestix
Sohvanvaltaaja
Viestit: 319
Liittynyt: 13.1.2004 20:32
Paikkakunta: Herwood
Viesti:

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja eestix »

Kyllä mulla on aina riittänyt siihen maahantulokorttiin kaupungin nimi, ei mitään hotelleja.
Mies joka ei auringonvaloa näe by Mr Travkin
Hamlek
Viestit: 353
Liittynyt: 20.6.2010 15:32

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja Hamlek »

mikahautal kirjoitti::smt005 No emännälle nyt ei missään tapauksessa käy että ei olisi hotellia varattuna etukäteen. Eikä tällä kertaa minullekaan jos tulee muksu mukaan.
Elefanttikierros ja eläintarha on jo nähty mutta voi olla että emäntä haluaa sinne silti, ei ole oikein minun juttu kyllä :(
Itse kävin jo toista kertaa thairuuan kokkauskurssilla. Voin suositella, jos pitää ruuanlaitosta.
joulu-09 Phuket,
kesä-10 Pattaya ja Bangkok,
joulu-10 Pattaya,
kesä-11 Pattaya,
wappu-12 Pattaya,
joulu-12 Pattaya, Chiang Rai ja Bangkok
heinä-14 Pattaya
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

TeroF kirjoitti:
mikahautal kirjoitti::smt005 No emännälle nyt ei missään tapauksessa käy että ei olisi hotellia varattuna etukäteen. Eikä tällä kertaa minullekaan jos tulee muksu mukaan.
Elefanttikierros ja eläintarha on jo nähty mutta voi olla että emäntä haluaa sinne silti, ei ole oikein minun juttu kyllä :(
Itse kävin jo toista kertaa thairuuan kokkauskurssilla. Voin suositella, jos pitää ruuanlaitosta.
Minun kohdallani tuo olisi jo aika "extremeä" mutta ei huono ajatus. Thairuoka on tosi hyvää ja kai aika terveellistäkin. Tähän asti on ollut melkeinpä sen parempaa mitä vähemmän on maksanut, tai paremminkin mitä kalliimpi paikka niin sen huonompi ruoka :smt019 Thaikuissa siis näin...
Tulikin heti mieleen eräs ylihintainen kinkkipaikka täällä suomessa, "nuudeli" oli myllyn parasta spagettia, kananpalat ja sianlihanpalat oli olemukseltaan kovin samanlaisia eikä niistä mitenkään voinut päätellä mitä osaa ruhosta ne olivat jos nyt olivat ensinkään :shock: Ihan kohtuullista thairuokaa olen kyllä saanut suomestakin, ja kyllä hyvää kiinalaistakin on.
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Nai yang beach resort lähellä kenttää. Tiskiltä 800b viime vuonna loka-marraskuussa.
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

mikahautal kirjoitti:Eli, finmatkoilta varattu lennot taikkulandiaan, phukettiin Ajankohta 10-25. marraskuuta, maalaisjuntti, kipusisko elikkä sairaanhoitaja ja sylilapsi :smt006
Hotelleja hiukan on katseltu, kiire ei vielä tuolla ole mutta jotain pitää varmaan varailla jo hyvissä ajoin.
Nyt sitten kysyisin... siinä lentokentän lähellä on hotelleja josta olisi ehkä viksua ottaa huone ensimmäiseksi ja ehkä varsinkin viimeiseksi yöksi... mahtaako tuo vain miten onnistua kun kone saapuu aamukuudelta Viimeiseksi yöksi onnistuisi varmaan kivasti kun on lähtöaika 9.00 eli kentällä pitäisi kai olla seitsemäksi. :D

Matkalle on myöskin jotain mielekästä aktiviteettia hakusessa. Olen lievästi uskonnollinen joten en kulje huorissa enkä poskettomasti pämppää kuin kotona, samanhenkinen seura olisi mukavaa.
Unelmien täyttymys olisi jonkin mittainen moottoripyöräretki, pari tuhatta skootterikilsaa on takana phuketin saarella ja hiukan mantereellakin mutta ihan oikealla moottoripyörällä en ole tuolla ajellut metriäkään. Enkä autollakaan :|

Nonniiin, nyt on otettu sitten hotellikin finnmatkojen kautta. Eli muutettu pelkät lennot valmismatkaksi. Bookingpistekomin kautta olisi tuo tullut 400€ kalliimmaksi. Tässä nyt jotenkin kustaan asiakasta suoraan päin optiikkaa :smt017 Raha on kuitenkin rahaa ja nyt kuulunee kuljetuksetkin matkan hintaan. Ja etu sekin että yksi hotelli on koko ajan käytössä joten ei tarvitse tavaroita kuskailla jos yöpyy muualla välillä :smt006
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

mikahautal kirjoitti:
mikahautal kirjoitti:Eli, finmatkoilta varattu lennot taikkulandiaan, phukettiin Ajankohta 10-25. marraskuuta, maalaisjuntti, kipusisko elikkä sairaanhoitaja ja sylilapsi :smt006
Hotelleja hiukan on katseltu, kiire ei vielä tuolla ole mutta jotain pitää varmaan varailla jo hyvissä ajoin.
Nyt sitten kysyisin... siinä lentokentän lähellä on hotelleja josta olisi ehkä viksua ottaa huone ensimmäiseksi ja ehkä varsinkin viimeiseksi yöksi... mahtaako tuo vain miten onnistua kun kone saapuu aamukuudelta Viimeiseksi yöksi onnistuisi varmaan kivasti kun on lähtöaika 9.00 eli kentällä pitäisi kai olla seitsemäksi. :D

Matkalle on myöskin jotain mielekästä aktiviteettia hakusessa. Olen lievästi uskonnollinen joten en kulje huorissa enkä poskettomasti pämppää kuin kotona, samanhenkinen seura olisi mukavaa.
Unelmien täyttymys olisi jonkin mittainen moottoripyöräretki, pari tuhatta skootterikilsaa on takana phuketin saarella ja hiukan mantereellakin mutta ihan oikealla moottoripyörällä en ole tuolla ajellut metriäkään. Enkä autollakaan :|

Nonniiin, nyt on otettu sitten hotellikin finnmatkojen kautta. Eli muutettu pelkät lennot valmismatkaksi. Bookingpistekomin kautta olisi tuo tullut 400€ kalliimmaksi. Tässä nyt jotenkin kustaan asiakasta suoraan päin optiikkaa :smt017 Raha on kuitenkin rahaa ja nyt kuulunee kuljetuksetkin matkan hintaan. Ja etu sekin että yksi hotelli on koko ajan käytössä joten ei tarvitse tavaroita kuskailla jos yöpyy muualla välillä :smt006
Vähän persiilleen meni, nyt ei kuulukaan aamupalat hintaan vaan siitä olisi pitänyt pulittaa 500€ lisää. Tässähän viisastui kerralla!!
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8308
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja jimmy »

No toisaalta Thaimaassahan syöminen on yksi kivoista ja avartavista kokemuksista, sekä myös verrattain halpaa. Joten toisaalta voi olla parempikin ettei aamiainen kuulu hintaan, tuleepa testailtua eri paikkoja. Ruokapaikkojahan on joka nurkalla, joten aina ei kannata syödä samassa paikassa.
klupin talidomi
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Aamupalan saa Phuketistakin 3-4 euron hintaan melkein mistä tahansa kuppilasta . Kuis monen päivän aamupalat olisivat maksaneet 500 euroa ?

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7239
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Ilmeisesti 500 / 15 = 33.33€ päivää kohden ? Ilmeisesti syöjiä on kaksi, eli 700thb/henki. Taitaa siis joku aurinkomatkatäti vetää välistä ja kovaa. Mulla aamiaiset on ollut yleensä 120-150 tasoa.
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

JussiM kirjoitti:Ilmeisesti 500 / 15 = 33.33€ päivää kohden ? Ilmeisesti syöjiä on kaksi, eli 700thb/henki. Taitaa siis joku aurinkomatkatäti vetää välistä ja kovaa. Mulla aamiaiset on ollut yleensä 120-150 tasoa.
Jep. Meni kerralla summat ihan nappiin (??) Aurinkomatkatäti ei ole kyseessä ja hotellilta suoraan lähes sama hinta...
Joo, on aika halpaa ruoka mutta tuskin kunnollista hotellin aamupalaa saa phuketista 150 batin hintaan. No menee tuo loma näinkin.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Ehkä ei Phuketissa saa mutta joka paikassa muualla Thaimaassa kyllä saa 150 bahtilla kunnon aamupalan ja itse asiassa halvemmallakin enimmäkseen.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7239
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Se on totta että hotellit joskus hinnoittelee törkeästi tarjoilunsa. Siksi kannattaakkin ruokailla muualla.
Hmmm... jos hotelli on kaukana kaikesta, niin eihän siinä voi muuta kuin kaivaa taskuansa syvemmältä :roll:
mikahautal
Viestit: 62
Liittynyt: 24.1.2008 19:44

Re: Moi, lennot varattu marraskuulle...

Viesti Kirjoittaja mikahautal »

Mopolla siirtyy kätevästi pidemmätkin siirtymät, eilen kävin palassa matkaa mantereen puolella. Illalla katselin kartasta niin ei olisi khaolakiinkaan ollut enää pitkälti. Työkalukauppoja lähinnä matkalla kartoitin. Edellisellä matkalla ostin pienen cobolttiporanterän älyttömän halvalla laatuun nähden ja noita nyt ainakin aioin metsästää lisää. Laatuisia akkukoneita täällä ei aiemmin ole näkynytkään, nyt niitä vähinsä on mutta hinnat samat kun suomessakin :-)
Vastaa Viestiin