Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

läskipää kirjoitti:^ Ne on jotain luteita, olen huomannut meillä samanlaisia (ei niitä tosin paljon ole).
Niistä - ja muistakaan hyönteislajeista asunnossa - ei pääse eroon muuten kuin ydinpommilla.
Niitä näkyy keittiössä ja vessassa, ei oikeastaan muualla. En ole ennen moisiin muissa asunnoissa törmännyt.
Avatar
lasse.k
Katkera vanha juoppo valittaja käsityömies
Viestit: 5407
Liittynyt: 1.4.2007 7:47
Paikkakunta: orhimattila edelleen,tai siellä sun täällä
Viesti:

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja lasse.k »

Sanoisin noin yleisesti että jos potee jotain ötökkä kammoa...
fopiaa... niin sitähän voisi mennä johonkin niinsanottuun
siedätys hoitoon,meinaan kun noita monenmoisia
"ötököitä"kyllä jokapaikassa riittää.... ;-)
monessa mukana ollut ja melkein kaikki käy.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Mä voisin lainata Teppoo siedätyshoitoon
klupin talidomi
jee

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja jee »

jimmy kirjoitti:Mä voisin lainata Teppoo siedätyshoitoon
Voisin vastavuoroisesti antaa tepolle kengänpohjan siedätyshoitoa. 8)

Ei vaan, hyväähän se tekis päästä tuosta hämähäkkikammosta.

Tiedän yhden äärimmäisen ötökkäkammoisen thaimaan matkaajan. Jonkun harmittoman otuksen kohtaaminen aiheuttaa hänessä jopa paniikkikohtauksen, mutta hyvin se on täällä pärjännyt.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja jimmy »

jee kirjoitti:
jimmy kirjoitti:Mä voisin lainata Teppoo siedätyshoitoon
Voisin vastavuoroisesti antaa tepolle kengänpohjan siedätyshoitoa. 8)
Et sä kuitenkaan tohtis :smt005

Kuva

Tuossa onkin hämähäkki väärinpäin, tai oikeastaan se on Tepon talviturkki
klupin talidomi
Alexandra82
Viestit: 45
Liittynyt: 3.3.2010 16:56

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja Alexandra82 »

Aika ötökkäkammoinen olen itsekin, mutta enemmän niistä ötököistä on suomessa kesällä haittaa kuin täällä thaimaassa! Tai ainakin olen tosin hyvin onnistunut olemaan näkemättä niitä. Nyt kolmas reissu meneillään, tän neljän päivän aikana oon nähnyt jopa pieniä muurahaisia (ei kannata jättää tyhjää cokistölkkiä lattialle!! ;D) ja noita perus gekkoja tms. talojen seinissä.. En mitään muuta. Vessaan jätän aina kyllä yöksi valot päälle, ihan varuiksi, mut toi toinen puolisko ne aina välillä kyllä sammuttaa..

Lomalle vaan!

Edit: niin ja muutama kärpänen on myös nähty ;)
Eka
Viestit: 2
Liittynyt: 18.1.2012 11:03

Re: Kannattaako ötökkäkammoisen lähteä ollenkaan...

Viesti Kirjoittaja Eka »

Kiitos vastauksista ja hmmmm.....mielenkiintoisista kuvista...
Se on totta, että Suomessakin ja ihan tässä kotipihassa on kaikenlaisia ötököitä, että en nyt ihan niitä muurahaisia kammoksu, ja yksi sitkeä hämähäkki, isonpuoleinen, parkkeerasi ahterinsa kuistin alle koristeena olevaan kärrinpyörään jne.

Mutta juuri niitä isoja ja nopeita liikkujia vieroksun - joskus olen kohdannut, kerran esim. Kanarian vessassa rauhassa istuessani vilahti jokin olio ja kyllä siinä sitten pitikin kintut ylhäällä yrittää asioida :oops:

Ja kiitos ennenkaikkea näille muillekin ötökkäkammoisille, on hyvä kuulla kommentteja nimenomaan heiltä - että harkitaanpa lähtöä uudestaan.....ja eihän se isäntä yksin edes taida haluta lähteä - vaikka voisikin olla "mieltäavartavampaa" ilman eukkoa :lol:

Nyt vain mietintämyssy päällä fundeeraamaan sitä Thaimaan kohdetta, mikä olisi meille sopivin - olemme ajatelleet, että yhdistelmämatka - muutama yö Bangogissa ja sitten jossain muualla loppuloma - ja taidamme turvautua ihan matkanjärjestäjiin, koska olemme ekaa kertaa tässä kohteessa - olisi lie ehkä varmempi näin......
ja jos ei mitään saada aikaiseksi, äkkilähtökin on yksi vaihtoehto.....
mietittävää siis riittää, mutta jos vasta joulu-tammikuussa lähdemme, aikaakin on.
t.Ritva
Vastaa Viestiin