Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Jykke78 kirjoitti:Itelleni ei tullut mieleenkään ottaa olutta tai muuta alkoholia ennen kuin lähdin ajelemaan mopedin kanssa Koh Lanin saarella. Toki sekin vaikutti asiaan, että oon viimeksi ajellut mopolla noin 20 vuotta sitten ja silloinkin kaverin mopolla, kun omaa ei ollut ja koskaan aikaisemmin en ole vasemmanpuolisessa liikenteessä ajanut. En ole kyllä Suomessakaan alkoholin vaikutuksen alaisena ajanut autolla niin miksi lähtisin tuolla ajelemaan.
Onhan Thaimaan liikenne sen verran pelottavaa, että kyllähän sitä tosiaan pitää riipaista elämänsä ensimmäiset kännit, ei siellä selvinpäin kukaan muukaan ajele.
Viimeinen lause toki hieman ristiriidassa, mutta taitaa olla mopoillessa kirjoitettu viesti.
Ekaksi sanon ettei olisi tullut mieleenkään juoda alkoholia ennen kuin lähdin mopolla ajelemaan Thaimaassa ja lopussa sanon etten ole Suomessakaan koskaan ajanut kännissä, mainitsen siinä kyllä auton, mutta se tuskin niin hirveästi vaikuttaa asiaan. En näe tuossa mitään ristiriitaa lauseiden välillä, kummassakin sanon etten ole kännissä ajanut.
No hei,tiedän toki ja kaikki muutkin tietää,mitä tarkoitit,mutta lueppas ajatuksella tuo ensimmäinen boldaamani lause,niin tajuat,miksi vitsinä kommenttini heitin. Sorry, mutta alkoi vain itseä naurattaa.Ja sama tuo selityksesi:Et siis tosiaankaan joisi alkoholia, ennen kuin(siis vasta sitten,kun aloit)ajella mopedilla.
No,nää on näitä pelle-suomen kielioppijuttuja,joille hevosetkin nauraa.
Taikamaassa kannattaa olla varovainen myös kodin ja harrastusten parissa, viisumin ylittämisestä puhumattakaan. Voi tulla sakot ja karkoitus "paratiisista", kun huono tuuri sattuu kohdalle
Artikkelin veneharrastajat pääsivät kaiketi 60.000 Bahtin sakoilla, joka ei kai virallisesti kuitenkaan ollut sakko, vaan kait joku muu maksu...
Omassa/vaimon kodissa saa artikkelin selityksen mukaan touhuta aika vapaasti, mutta ei voittotarkoituksessa. Eli myyntitilanteessa voisi joku arsehole tehdä fallesta rikosilmoituksen...?
Eikös suomessakin ole tuollaiset erillaiset vanhuksiin kohdistuneet ryöstöt yleistyneet?
Sama ilmiö ja vielä törkeämmästä tavasta uutisoidaan nyt myös Thaimaan mediassa.
CCTV leads cops to man who used pet sedatives on victims
Jos ei osaa laulaa, niin sitä suuremmalla syyllä on syytä jättää yrittämättä, jos laulu sujuu ns. "vasikka vainaan nuotilla " ainakin Thaimaassa, siinä voi menettää ainoansa, niin kuin tässäkin uutisessa kerrotaan.
kau khwaai kirjoitti:Jos ei osaa laulaa, niin sitä suuremmalla syyllä on syytä jättää yrittämättä, jos laulu sujuu ns. "vasikka vainaan nuotilla " ainakin Thaimaassa, siinä voi menettää ainoansa, niin kuin tässäkin uutisessa kerrotaan.
Tosin tuossa ei lauluäänestä ollut kysymys vaan temposta. Muistan, että vastaavanlaisia karaoke-insidenttejä olisi tuolla tapahtunut kuitenkin aikasemminkin. On ne vaa hulluja!
glitter kirjoitti:
Tosin tuossa ei lauluäänestä ollut kysymys vaan temposta. Muistan, että vastaavanlaisia karaoke-insidenttejä olisi tuolla tapahtunut kuitenkin aikasemminkin. On ne vaa hulluja!
Jurrinen harvoin pystyy nuotilleen laulamaan oli tempo hidas taikka nopea.
Joka tapauksessa, syytä jättää yrittämättä, se oli pointtini jutun tiimoilta.
TAAS ! Juuri päivällä juteltiin vaimon kanssa reissuja suunnitellessa ettemme tosiaankaan enää lähde täältä bussilla tai junalla mihinkään. Lentäminen on ainoa vaihtoehto.
20 dead in Thai bus accident:
BANGKOK, October 23, 2013 (AFP) - A tour bus carrying elderly Buddhist devotees plunged into a ravine in northern Thailand on Wednesday, leaving at least 20 people dead and 16 injured, police said.
The victims were returning from a religious ceremony when the vehicle left the road, Police Colonel Somdet Tosporn told AFP by telephone from Lampang province.
"The bus fell into a ravine about 10 metres (33 feet) deep," he said. "I can't confirm the cause but the road is curvy."
No foreigners were believed to be on board.
Deadly road accidents are common in Thailand.
A recent report by the World Health Organisation said the country saw some 38.1 road deaths per 100,000 of population, compared to an average of 18.5 in Southeast Asia as a whole.
Earlier this month 16 people, including a pregnant woman, were killed when the truck they were travelling in slammed into a tree in northeast Thailand.
In July at least 19 people were killed when a double-decker coach collided with a truck in central Thailand and burst into flames.
In April at least five people were killed, including a seven-month-old baby, and 53 were injured when a Thai tour bus plummeted off a hillside in the northern province of Phitsanulok after its brakes failed.
Eivät suojanneet amuletit eivätkä munkkien siunaukset noita turmassa kuolleita ja loukkaantuneita.
Tämä bussi oli tilausajossa ja nuo ihmiset palaamassa uskonnolliselta seremonioihin liittyvältä matkata ja suurin osa oli iäkkäitä ihmisiä n. 60 vee.
kun en tänä aamuna ole huomannut BKK-postin uutisoineen koko tapahtumasta mitään?
The Nationissa oli tällainen lyhyt uutinen.
Maailman terveysjärjestön tuoreessa raportissa kerrotaan, että Thaimaassa tapahtuu 38,1 liikennekuolemia per 100000 väestöstä, verrattuna muuhin Kaakkois-Aasiaan maihin, jossa luku on 18,5
"Road fatalities per 100,000 motor vehicles" sarakkeessa Thaimaa 118.8.
Togo 14,050 !!!
Paljonkohan todellisuudessa Thaimaan luvut ovat?
Suomessa 5,1 / 11
Niinpä niin, thaimaassa kun ei ilmeisesti tilastoida onnettomuuden jälkeen sairaalassa kuolleita liikenneonnettomuuksissa kuolleiksi.
Eipä tässä montaa kuukautta ole kun tästä aiheesta keskusteltiin vähän enemmänkin ja jotkut olivat sitä mieltä että thaimaan liikenne ei ole lainkaan vaarallista ja että suomen liikenne on todellisuudessa aivan yhtä vaarallista
Togon luku on tuollainen, koska siellä on alle 15 000 kulkuneuvoa ja siten kuolleiden lukumäärä on jouduttu kertomaan 6:lla, jottaa on saatu vertailuluvuksi 100 000 autoa. Siis noin 2300 kuollutta ja alle 15000 autoa ovat oikeita lukuja, mutta tilasto vaatii yhdenmukaisen vertailun.
The Phantom kirjoitti:Ilta-Sanomatkin kirjoittaa lyhyesti Lampangin turmasta, video kuvaa myös:
Bussi kuljetti 37 matkustajaa, kun tämä ajautui tieltä ja syöksyi arviolta 30 metrin syvään rotkoon. Kyydissä olijoista suurin osa oli iäkkäitä matkaajia, jotka olivat palaamassa temppeliltä. Matkustajista 22 kuoli ja 19 loukkaantui.
Siis hetkinen.. 37 matkustaja, joista 22 kuoli ja 19 loukkaantui Suomalaisen journalismin taso
patila kirjoitti:
Eipä tässä montaa kuukautta ole kun tästä aiheesta keskusteltiin vähän enemmänkin ja jotkut olivat sitä mieltä että thaimaan liikenne ei ole lainkaan vaarallista ja että suomen liikenne on todellisuudessa aivan yhtä vaarallista
Tuskin kukaan tuota mieltä ainakaan vakavissaaan oli tai on, jos yleensä oli?
eagle kirjoitti........
Togon luku on tuollainen, koska siellä on alle 15 000 kulkuneuvoa ja siten kuolleiden lukumäärä on jouduttu kertomaan 6:lla, jottaa on saatu vertailuluvuksi 100 000 autoa. Siis noin 2300 kuollutta ja alle 15000 autoa ovat oikeita lukuja, mutta tilasto vaatii yhdenmukaisen vertailun
Voiko siellä olla vain 15 000 kulkuneuvoa kun maassa kuitenkin on n.7 miljoonaa asukasta, joista pääkaupunki Loméssa yli miljoona?
Ainakaan tämän videon mukaan tuo 15 000 luku ei tunnu uskottavalta, ja tämäkin on ladattu yli 5 vuotta sitten. Lome Togo Traffic http://www.youtube.com/watch?v=Rmxr-SQc0C0
Togon luku on tuollainen, koska siellä on alle 15 000 kulkuneuvoa ja siten kuolleiden lukumäärä on jouduttu kertomaan 6:lla, jottaa on saatu vertailuluvuksi 100 000 autoa. Siis noin 2300 kuollutta ja alle 15000 autoa ovat oikeita lukuja, mutta tilasto vaatii yhdenmukaisen vertailun
Voiko siellä olla vain 15 000 kulkuneuvoa kun maassa kuitenkin on n.7 miljoonaa asukasta, joista pääkaupunki Loméssa yli miljoona?
Ainakaan tämän videon mukaan tuo 15 000 luku ei tunnu uskottavalta, ja tämäkin on ladattu yli 5 vuotta sitten. Lome Togo Traffic http://www.youtube.com/watch?v=Rmxr-SQc0C0
Tuollainen lukema sattui silmään vuodelta 2003 eli eiköhän siellä ole jo toinen mokoma lisää.
"In 2003, there were 97,800 passenger cars and 43,200 commercial vehicles". http://www.encyclopedia.com/topic/Togo.aspx
patila kirjoitti:
Eipä tässä montaa kuukautta ole kun tästä aiheesta keskusteltiin vähän enemmänkin ja jotkut olivat sitä mieltä että thaimaan liikenne ei ole lainkaan vaarallista ja että suomen liikenne on todellisuudessa aivan yhtä vaarallista
Tuskin kukaan tuota mieltä ainakaan vakavissaaan oli tai on, jos yleensä oli?
eagle kirjoitti........
Togon luku on tuollainen, koska siellä on alle 15 000 kulkuneuvoa ja siten kuolleiden lukumäärä on jouduttu kertomaan 6:lla, jottaa on saatu vertailuluvuksi 100 000 autoa. Siis noin 2300 kuollutta ja alle 15000 autoa ovat oikeita lukuja, mutta tilasto vaatii yhdenmukaisen vertailun
Voiko siellä olla vain 15 000 kulkuneuvoa kun maassa kuitenkin on n.7 miljoonaa asukasta, joista pääkaupunki Loméssa yli miljoona?
Ainakaan tämän videon mukaan tuo 15 000 luku ei tunnu uskottavalta, ja tämäkin on ladattu yli 5 vuotta sitten. Lome Togo Traffic http://www.youtube.com/watch?v=Rmxr-SQc0C0
Maailmanpankin tilaston mukaan 2 autoa per 1000 asukasta; 7 miljoonaa tekisi siis 14000 autoa, mutta kai on kasvanut 2008 vuodesta.
tilastossa 2007 linkin takana ja sama 2 kpl per 1000 asukasta.
eagle kirjoitti:
Maailmanpankin tilaston mukaan 2 autoa per 1000 asukasta; 7 miljoonaa tekisi siis 14000 autoa, mutta kai on kasvanut 2008 vuodesta.
tilastossa 2007 linkin takana ja sama 2 kpl per 1000 asukasta. http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... per_capita
Eivät ole taineet katsoa tuon tilaston laatijat video linkkiä jonka laitoin.
Ei heikkohermoisille!!!
Tämän vapaaehtoistyöläisten กลุ่มคนอาสา กู้ชีพ กู้ภัย Thailand Facebook- kuvat ja tarinat välittävät kyllä tavattoman lohdutonta ja surullista kuvaa ja tarinaa muualtakin Thaimaasta, mutta lähinnä liikenteestä. https://www.facebook.com/KlumXasaKuChiphKuphayThailand
Julkinen sivusto ettei tarvitse olla omaa profiilia/tunnuksia. Pitäisi näkyä kaikille.
Pistää miettimään olisiko se kypärä sitten kuitenkin syytä laittaa päähän ennen liikenteeseen lähtöä!