Paratiisisaari hakusessa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Paratiisisaari hakusessa

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Pitäisi löytää rauhallinen saari noin viikon oleiluun huhti/toukokuulle. Oheishälinää ei tarvitse olla, mukavaa hiekkarantaa ja lämmintä vettä, ravintoa sekä majoitus. Muut asiat on jo hoidossa. :) Eli ei mikään turistirysä, jos ei yhtään farangia näy se on vain plussaa! 8)

Majoituksen hintahaarukka noin tuhannen kieppeillä, toki halvempikin saa olla, kunhan ilmastointi löytyy.

Aikaisemmin ajattelin Koh Sukornia aivan etelässä, se on vieläkin listalla, mutta lisätietoja olisi hakusessa. Miten siirtyminen sinne? Majoituksen varmistaminen? Muuta huomioitavaa esim uidessa, onko jellyfishejä paljon yms?
Avatar
jokeri
Viestit: 176
Liittynyt: 16.12.2003 14:54
Paikkakunta: Lällämäki

Viesti Kirjoittaja jokeri »

Mitenköhän lienee tuon ilmastoinnin kanssa
tuolla Sukornilla?
Jotenkin olis sellanen tuntu ettei siellä ole kunnon sähköverkkoa
josta saisi riittävästi tehoa ilmastointi koneille. :roll:
En ole kyllä sata varma.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Harvoin muutaman sadan bahtin bungaloweissa on ilmastointia :roll:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Netistä löysin kyllä sieltä joitain majoitusvaihtoehtoja, ja niissä oli ilmastointia, hintaluokka oli noin tonnissa.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Esim. tässä Koh Phangan bungalowissa ei ollut tietoakaan mistään ilmastointilaitteesta. Seinässä oli yksi ropelli... 8)

Kuva
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Korjattakoon, että aircon ei ole välttämättömyys, mutta sitten on ropelli oltava katossa tai muuten vaan tuuletin esim yöpöydällä sängyn vierellä. Tuleehan noin nukuttua anoppilassakin ja nopeesti siihen tottuu.

8)
Avatar
Timis
Viestit: 1006
Liittynyt: 15.12.2003 22:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timis »

Jos oikein ymmärrrän BlackMiken matkan tarkoituksen :smt057 ja omalle kohdalle vastaava tulisi :wink: , niin varteenotettava vaihtoehto voisi olla Koh Maak
Tämä paratiisisaari sijaitsee n. 3h venematkan päässä Tha Laem Ngob lauttasatamasta tai 2h Koh Changin saaren eteläsatamasta. Koh Mak Resortin bungalowien hinnat oli paikanpäältä kysyttäessä 900b heti rannassa ja vähän kauempana 700 b ilmastoinnilla. Tällä saarella saa olla varmasti rauhassa.
Hienoa panoramakuvaa ja tietoa Koh Makilta seuraavasta linkistä.
http://www.geocities.com/kohmaak/

Koh Makin saaren läheltä löytyy myös Koh Wain paratiisisaari, jonka rantamaisemaa on käytetty monissa postikorteissa. Tämä saari näyttäisi olevan selvästi enemmän reppumatkailijoiden suosiossa ja majoitusta löytyy 200-250b. Saaren pohjoispäässä löytyy tasokkaampaa majoitusta 400-800b.

Hienoja paikkoja snorklailla.

Tarvittaessa löytyy karttaa ja veneiden kulkuaikoja ym. tietoa.
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Jokos BM on suunnan valinnut?

Itse pari vuotta sitten ostin Akateemisesta kirjan Thaimaan saarista ja biitseistä, jonka perusteella itselleni valitsin Trangin saariston (2 kertaa olen jo siellä käynyt!). Kirjassa on kierretty lähes kaikki saaret ja rannat ja annettu mukavasti tietoa saarille menevien laivojen/veneiden lähtöpaikoista, majoituksista, niiden hinnoista jne. Mikään kuvateos kyseinen kirja ei ole, joskin karttoja ihan mukavasti.

Kirja on:
"The Rough Guide to Thailand's Beaches & Islands" ISBN 1-85828-829-0

Suosittelen kirjaa saarista ja rannoista iloa elämäänsä kaipaaville :!:
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kiitoksia vinkeistä, laitetaan muistiin. Pitääkin käydä selaamassa tuota kirjaa, tuo Trangin saaristo on alkanut kiinnostamaan. Timiksenkin mainitsemat saaret vaikuttivat lupaavilta. Laita vaan lisätietoja Timis jos viitsit, kaikki info otetaan kiitollisena vastaan! Pääsisipä jo matkalle! 8)
MewTwo
Viestit: 37
Liittynyt: 16.12.2003 11:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja MewTwo »

Tulin viime yönä 3 viikon Thaimaan reissulta: Ko Mook - Ko Kradan - Ko Hai - Ko Lanta - PhiPhi - Phuket - Khao Sok - Bangkok.

Koko reissun parhaimmat fiilikset jäi Ko Mookilta, minne kaipasin koko matkan ajan takaisin, joten en voi kuin suositella. Jos et kaipaa biletystä ja haluat rentoa laid back meinikiä, niin suuntaa Ko Mookille. Porukkaa oli vähän, mutta farangeja lähes kaikki :) Olimme sun set puolen Farang beachillä, minkä ranta ravintolasta kelpas ihastella auringonlaskua drinksuja siemaillen... tahtoo takasin!!! Seuraava matka on jo suunnitteilla ja aikomus on mennä -yllätysyllätys- Koh Mookille ja myös Trangin eteläisemmille pikku saarille.

Ko Mookilla mielestäni parasta majoitusta tarjosi Charlie's, mistä meillä oli rannan läheisyydessä oleva bungalow with fan (500b). Myös ilmastoituja mökkejä oli tarjolla bout 1000 b. Hintaan kuului monipuolinen aamiaisbuffet.
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

MewTwo kirjoitti:Tulin viime yönä 3 viikon Thaimaan reissulta: Ko Mook - Ko Kradan - Ko Hai - Ko Lanta - PhiPhi - Phuket - Khao Sok - Bangkok.
Olittekos yötä Koh Kradanilla? Ollessani Kho Hai (Koh Ngai) saarella, eräs amerikkalaispariskunta sanoi yöpyneensä Kradanilla rotan kanssa samassa huoneessa. Itse olen käynyt vain rannalla snorklailemassa, mutta jos se parakkirakennus rannan yhteydessä oli resortti, niin en yhtään ihmettele. Saari sinänsä oli upea!
Koh Mook (Koh Muk?) saarihan tunnetaan parhaiten Emerald Cave:sta (Tam Morrakot, Tam Nam), itse pari kertaa sinne uineena voin suositella pientä seikkailua kaipaavalle.

Kho Ngai saarella oli kolme resorttia, joista kahta pitää sama omistaja. Edelleen leppoisa saari luontoelämyksiä kaipaavalle

Jokohan mainosaika kului umpeen? :lol:
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
MewTwo
Viestit: 37
Liittynyt: 16.12.2003 11:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja MewTwo »

Hezzu kirjoitti:
Olittekos yötä Koh Kradanilla? Ollessani Kho Hai (Koh Ngai) saarella, eräs amerikkalaispariskunta sanoi yöpyneensä Kradanilla rotan kanssa samassa huoneessa. Itse olen käynyt vain rannalla snorklailemassa, mutta jos se parakkirakennus rannan yhteydessä oli resortti, niin en yhtään ihmettele. Saari sinänsä oli upea!
Koh Mook (Koh Muk?) saarihan tunnetaan parhaiten Emerald Cave:sta (Tam Morrakot, Tam Nam), itse pari kertaa sinne uineena voin suositella pientä seikkailua kaipaavalle.


Kradanille me oltiin kovasti menossa, mutta tultiin toisiin ajatuksiin Trangin matkatoimistossa, sillä halvin majoitus Kradanilla tais olla lähempänä tonnia ja muistin Hezzun horror kuulopuheet Kradanin resortista. Päätettiin suunnata naapurisaarelle, Ko Muk/Mookille ja valinta oli loistava. Että kiitos vaan Hezzu :D
Kradanilla käytiin Mookilta käsin. Kuvia on tarkoitus laittaa jonnekkin verkkoon näkyville, kunhan löydän hyvän fotosaitin.
Avatar
Hezzu
Island Trekker
Viestit: 169
Liittynyt: 30.12.2003 12:25
Paikkakunta: Klaukkala/Sra Bua

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

MewTwo kirjoitti:Kuvia on tarkoitus laittaa jonnekkin verkkoon näkyville, kunhan löydän hyvän fotosaitin.
Mun kuvalinkkejä Koh Ngai saaren tienoilta oon jo tainnut laittaa jonkun toisen topicin alle, mutta tässä vielä uudelleen:
http://hessu.1g.fi/kuvat/Thailand_2003/ ... ai%20Area/

Koh Muk-saaren luolasta myös kuvia:
http://hessu.1g.fi/kuvat/Thailand_2003/Panorama/

EDIT: Linkit päivitetty
Viimeksi muokannut Hezzu, 12.11.2004 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
Avatar
Kermiit
Chief Justice
Viestit: 588
Liittynyt: 15.12.2003 17:26
Paikkakunta: Tonttulaakso

Viesti Kirjoittaja Kermiit »

Lasse kirjoitti:Esim. tässä Koh Phangan bungalowissa ei ollut tietoakaan mistään ilmastointilaitteesta. Seinässä oli yksi ropelli... 8)

Kuva
Kyllä sieltäkin löytyy ilmastoituja kämppiä,hyvä ja raudallinen mesta.full moon kekkereiden aikaa kyllä majoitus kannatta buukata aikasemmin.
malako
Viestit: 126
Liittynyt: 2.3.2004 22:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja malako »

Jos rauhallista saarta etsii, niin tuli oltua tammikuun alussa Koh Maak saaren eteläpuolella olevassa pienessä saaressa nimeltään Koh Rayang Nok. Kaverini oli käväissyt siellä aikaisemmin, joten osattiin kysellä ko. saarta ja majoitusta siellä.
Saarelle pääsee Koh Changin kalastajakylästä samaisella aluksella mikä vie muihinkin saariin. Firman nimi oli muistaakseni Island Hoppers tai jotain sellaista. Huippusesongin aikaan pääsee joka päivä muulloin 3 kertaa viikossa. Matkat on hinnoiteltu etäisyyksien mukaan. Tähän saareen 350 b.
Olin siellä "huippusesongin" aikaan 3 pv ja meidän lisäksi siellä oli yksi ruotsalainen pariskunta ja henkilökunta. Lähdimme kaikki pois samaan aikaan eikä ketään saapunut tilalle niin huomattavan rauhallista oli.
Saarelta löytyy n. kymmenen bungalovia, jotka olivat omasta mielestäni hyvätasoisia. Hinta oli 400 tai 600 b. Ilmastointia ei löydy ja sen propellinkin kanssa on vähän niin ja näin. Saarella oli kyllä agregaatti sähkön tuotantoon, mutta eivät raaskineet pitää sitä päällä. Olisi varmaaan tämä vähäinenkin tuotto meistä mennyt niihin polttoainekuluihin. Iltaisin virittelivät pieniä lyhtyjä ympäri saarta.
Jos tällä saarella alkaa nurkat ahdistamaan niin Koh Maak on aivan lähietäisyydellä ja henkilökunta roudaa joka päivä tavaraa sieltä. Samassa kyydissä voi itsekin vaihtaa maisemaa. Jos on tarkoituksena kierrellä useammalla saarella niin kannattaa ostaa menolippu ja soittaa sitten Hopperille ja ilmoittaa miltä saarelta ja milloin tulevat hakemaan. Tämä nouto ainakin järjestyi meille kätevästi.

Jos saari kiinnostaa niin jonkin verran kuviakin löytyy ja lisäkysymyksiinkin vastaan.
inksu
Viestit: 121
Liittynyt: 21.1.2004 12:31

Viesti Kirjoittaja inksu »

Malako, kyllä kiinnostaisi tietää lisää ja kuvat olisi tietenkin rautaa! Siellä varmaankin vierähtäisi rennolla matka aikataululla pari-kolme viikkoa?

Terkuin
Inksu
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Kuvia saa laittaa myös tänne :wink:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/album.php
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
malako
Viestit: 126
Liittynyt: 2.3.2004 22:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja malako »

Laittelin hiukkasen kuviakin reissulta Koh Rayang Nok saarella, mutta kuvien liittäminen pysähtyi seuraavaan viestiin

You have reached your quota of pics. Now you cannot upload any more. Please contact the administrators for more information

Olisi ollut vielä muutama kuva saarelta. Ei mitään ihmeellisiä, mutta kuitenkin.

Eihän saarelle pääseminen tietenkään itsestään selvyys ollut. Olimme Koh Changilla ja lähdimme kyselemään tietoja ko. saaresta. "Matkatoimistoista", joita on lähes joka nurkalla tai jopa tiheämminkin kyselimme saaresta. Yhdessäkään niistä eivät tienneet, että semmoinen saari on ja että siellä olisi jotain majoitustakin. Yrittivät tarjota koko ajan Koh Maak saarta ja kyselivät, että miksi oikein haluatte mennä juuri tuolle saarelle. Paikallisten kartanlukutaito todettiin jälleen kerran erinomaiseksi näyttämällä saarta kartalta. Ei minkäänlaista älyllistä reaktiota. Yhdessä matkatoimistossa oli lappu seinällä, josta nähtiin, että laiva vie sinne. Virkailija ei ollut kuullutkaan saati nähnytkään sitä lappua toimistonsa seinällä. Asia selvisi kun hän soitti pomolle, jonka jälkeen järjestelyt sujuivat mainiosti. Majoituksen otimme vasta saarella.
Saarellahan ei kauppaa ole, ainoastaan ravintola, josta sai mainiota ruokaa. Ottaisin itse edelleenkin mukaan joitain perustarvikkeita, kuten Sang Som-merkistä janojuomaa.
Saarella ei sitten ole erikoisia aktiviteetteja. Kanootti löytyy, snorklata voi, patikoida myös (kauas ei pääse) ja kuka mitäkin keksii. Rentoutuminen on varmaan se ykkösjuttu.
Itse olin positiivisesti yllättynyt saaren ympärillä olevista koralleista. Pidin niitä hienompina kuin Similanilla. Majoituksessakin Similanilla saa samaan rahaan kupolitelttamajoituksen juurakon päällä, joka ei yhden yön kokemuksella minua vakuuttanut. Vaati välittömän Thaihieronnan päästyäni mantereelle.
Se missä tämä saari ei Similanille pärjää snorklauksessa on näkyväisyys. Similanilla näkee helposti 20 m, mutta täällä ainakin tammikuussa näkyväisyys oli vain muutamia metrejä, mikä heikensi snorklausintoa. Levää tai jotain muuta hitua oli vedessä niin paljon.

Oliskohan tässä taasen hiukkasen lisäinfoa...
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Jeps, ikävä kyllä kuvien määrä kategoria / lähettäjä on jouduttu rajoittamaan viiteen tilanpuutteen (serveri) vuoksi. Voit kuitenkin laittaa lisää kuvia muihin kategorioihin, esim. Minä ja muut ihmiset tai nähtävyydet.

Näitä "aiheita" tulkitaan aika väljästi joten lisää kuvia peliin vaan. :-D

Hyviä kuvia ja hyvän näköinen saari muuten.
Skål, kosmonauter!
saiq
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2004 20:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saiq »

Näillä sivustoilla on joku jo aina kysynyt sen, mikä mieltäni kaihertaa. Kiitollisena imen itseeni kaiken informaation. Olen tosiaan itse lähdössä maaliskuussa yhdistetylle seikkailu/kuherruskuukaudelle ja mielenkiinnolla luen kommentteja paratiisisaarista. Lisää vain. Antakaa palaa.
Elämys se on paskakin elämys
iza
Viestit: 5
Liittynyt: 16.11.2004 21:24

ko mook

Viesti Kirjoittaja iza »

[quote="MewTwo"]Tulin viime yönä 3 viikon Thaimaan reissulta: Ko Mook - Ko Kradan - Ko Hai - Ko Lanta - PhiPhi - Phuket -

Menittekö veneellä koko matkan vai jouduiteko mantereelle?
Ajattelin ehkä mennä toistepäin koska tykkäsit ko mookista!
Kirjojen mukaan joutuu mennä mantereelle?
Avatar
karkar
Viestit: 11
Liittynyt: 4.3.2004 18:02

Re: ko mook

Viesti Kirjoittaja karkar »

iza kirjoitti:
MewTwo kirjoitti:Tulin viime yönä 3 viikon Thaimaan reissulta: Ko Mook - Ko Kradan - Ko Hai - Ko Lanta - PhiPhi - Phuket -

Menittekö veneellä koko matkan vai jouduiteko mantereelle?
Ajattelin ehkä mennä toistepäin koska tykkäsit ko mookista!
Kirjojen mukaan joutuu mennä mantereelle?
Vastaan MewTwon puolesta koska samalla matkalla oltiin :)

Mentiin koko matka veneellä/laivalla. Koska Ko Mook on suht lähellä rantaa sinne mentiin pitkähäntä veneellä. Ko Mookilta Ko Kradanin kautta Ko Lantalle mentiin pienehköllä laivalla. Ko Hailta Ko Lantalle mentiin perus pitkähäntä veneellä. Se oli suht mielenkiintonen reissu etenkin kun merellä oli aika isot aallot. Ko Lanta PhiPhi väli mentiin jälleen laivalla kuten PhiPhiltä Phuketiinkin. Jos haluat hintatietoja, niin pitää tarkistella päiväkirjasta.

Ko Mook oli kyllä loisto paikka ja sitä voi suositella varauksetta!
los tatuajes son santos
iza
Viestit: 5
Liittynyt: 16.11.2004 21:24

Re: ko mook

Viesti Kirjoittaja iza »

karkar kirjoitti:
iza kirjoitti:
MewTwo kirjoitti:Tulin viime yönä 3 viikon Thaimaan reissulta: Ko Mook - Ko Kradan - Ko Hai - Ko Lanta - PhiPhi - Phuket -

Menittekö veneellä koko matkan vai jouduiteko mantereelle?
Ajattelin ehkä mennä toistepäin koska tykkäsit ko mookista!
Kirjojen mukaan joutuu mennä mantereelle?
Vastaan MewTwon puolesta koska samalla matkalla oltiin :)



Kiitti paljon!
Jos viitsit kirjoittaa suurinpiirtein hinnat niin olis ihan kiva.
Oletko ollut tai kuullut Ko libongista? Sehän on myös sielä alhaalla!
MewTwo
Viestit: 37
Liittynyt: 16.12.2003 11:42
Paikkakunta: Tampere

Re: ko mook

Viesti Kirjoittaja MewTwo »

iza kirjoitti: Kiitti paljon!
Jos viitsit kirjoittaa suurinpiirtein hinnat niin olis ihan kiva.
Oletko ollut tai kuullut Ko libongista? Sehän on myös sielä alhaalla!
Mitä kirjaa mahdat lukea? Meillä oli LP messissä ja todettiin toimivaksi oppaaksi.

Meidän matkalogi kertoo hinnoista tämmöistä:
Trangin keskustan matkatoimistosta auto+venekyyti Koh Mookille - 200 b/hlö
Koh Mookilta Koh Lantalle - 200 b/hlö
Koh Ngai - Koh Lanta - 300 b/hlö
Koh Lanta - PhiPhi - 200 b/hlö
PhiPhi - Phuket 250 b/hlö (hintaan sisältyi muistaakseni kyyti Karonille).

Mookista jäi loistavat fiilikset, ehkä senkin takia että se oli meidän eka kosketus Thaimaahan ja vastas melko hyvin meidän käsityksiä rauhallisesta "paratiisisaaresta", jossa oli kuitenkin muutakin aktiviteettia kuin rannalla löhöäminen. Upeat auringonlaskut jäi erityisesti mieleen. Jos oltaisiin oltu isommalla budjetilla liikkeellä oltaisiin jääty muutamaksi yöksi myös Kradanille, mikä näytti vielä kauniimmalta saarelta kuin Mook.

Ko Libongilla me ei käyty ajan puutteen vuoksi, mutta jos joskus vielä tuonne Etelä-Thaimaahan tulee lähdettyä niin nimenomaan suuntaisin Mook-Kradan-Libong ja Sukorn saarille.
Vastaa Viestiin