Siitepölyallergiaa pakoon Thaimaaseen?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
austinpowers

Siitepölyallergiaa pakoon Thaimaaseen?

Viesti Kirjoittaja austinpowers »

Heip.
Kärsin pahasta koivunsiitepölyallergiasta.
Nyt alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään toi jokavuotuinen tukkoisuus.
Kysymys kuuluu.
Onko Thaimaassa jotain kukintoja tms. toukokuussa, jotka saattaisivat aiheuttaa koivuallergikolle oireita? Omia kokemuksia kellään?
Onko Thaimaa oikea paikka minulle

t: Kesälomat toukokuussa ->allergiaa pakoon.
Viimeksi muokannut austinpowers, 28.4.2006 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

On tullut oltua vuoden jokaisena kuukautena Thaimaassa, mutta en ainakaan minä ole kärsinyt allergiosta. Mulla on suht paha koivun, lepän, pajun ym. oiret täällä Suomessa. Nyt tälläkin hetkellä aristaa silmät ja on vesimäistä nuhaa, mutta ei ole Thaimaassa vaivannut ikinä :D
Avatar
ggp.fi
Viestit: 108
Liittynyt: 20.4.2006 18:49
Paikkakunta: Hua Hin
Viesti:

allergiaa

Viesti Kirjoittaja ggp.fi »

Minä olen aikaimoisen allerginen, tosi monelle ja jatkuvasti saa napsia jotain antihistamiinia, ja pahimmassa tapauksessa kaivaa astamapiippu. On se Thaimaa vaan kummallinen paikka, että kun ollaan joitakin päiviä oltu, niin ei tarvitse minkäänmoisia troppeja (ellei Megongia lueta lääkkeeksi). Ja hetimiten kun tullaan suomeen sama ralli alkaa taas. Talvella kuivuus ja kesällä kaikenlaiset kasvustot, ja keväällä suolapöly
http://www.huahin-land.com (tontit)
http://www.golfinhuahin.com (golfpaketit)
http://www.longstayers.com (asunnot)
http://www.skanditours.net (retket, kuljetukset ym.)

terv. Heikki & Helena
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Erittäin hyvä ajatus lähteä pakoon esim. koivuallergiaa! Niinkuin yllä on jo mainittu, eivät kotimaan allergiat vaivaa Thaimaassa ollessa.

Lyhyellä lomalla ts. 2 viikkoa ei kannata lopettaa kuitenkaan perusallergialääkkeiden ottoa vaan jatkaa mahd. pienellä annoksella jotta ei käy köykäisesti, kun palaa kotiin.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Avatar
ILEBAR
Ravintoloitsija
Viestit: 6429
Liittynyt: 30.12.2004 9:04
Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

Antero kirjoitti:Erittäin hyvä ajatus lähteä pakoon esim. koivuallergiaa! Niinkuin yllä on jo mainittu, eivät kotimaan allergiat vaivaa Thaimaassa ollessa.
Eräällä ystävälläni on paha koivuallergia, siksi hän viettää Pattayalla aina
toukokuun. Myös hän pystyy viettämään täällä lomaa aivan normaalisti. :D
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
Tim
Viestit: 229
Liittynyt: 18.8.2004 12:15

Allergia

Viesti Kirjoittaja Tim »

Monet saavat helpotusta niin siitepöly kuin muihinkin allergioihin akupunktiosta. Oikein tehtynä lähes kivuton toimenpide. Moskiiton pisto sattuu enemmän hyttysestä puhumattakaan. Ei toki ihan yhtä miellyttävä kuin muutama viikko Thaimaassa.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

1v aikana 0 kertaa oli ongelmia allergian kanssa ja suomessa niita on aina kevaalla ja kesalla
18x vuodesta 2004
Duncan
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.12.2003 1:56

Viesti Kirjoittaja Duncan »

Ei siitepölyallergiaa Thaimaassa. Myös astma ja atooppinen ihottuma kuulemma voivat siellä hyvin. Kannattaa silti varoa varsinkin Bangkokin pakokaasuja ja esim. ilmastoinnista ja lämpimän ramppaamisesta tulevaa vilustumista ;)
Avatar
Numion
Viestit: 396
Liittynyt: 31.5.2006 16:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Siitepölyallergiaa pakoon Thaimaaseen?

Viesti Kirjoittaja Numion »

austinpowers kirjoitti:Heip.
Kärsin pahasta koivunsiitepölyallergiasta.
Nyt alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään toi jokavuotuinen tukkoisuus.
Kysymys kuuluu.
Onko Thaimaassa jotain kukintoja tms. toukokuussa, jotka saattaisivat aiheuttaa koivuallergikolle oireita? Omia kokemuksia kellään?
Onko Thaimaa oikea paikka minulle

t: Kesälomat toukokuussa ->allergiaa pakoon.
Hei!

Itselläni on juurikin koivuallergia ym. siitepölyjuttua. Todella ärsyttävää, joudun käyttämään zyrtecciä (joka ei poista oireita 100%), silmätippoja, joskus nenäsumutetta.

Olin Toukokuun alussa 2,5 viikkoa thaimaassa.

EI MITÄÄN OIREITA!

Olin todella onnessani. Äiti sanoi että suomessa oli suht paljon siitepölyä tuona aikana. Thaimaan jälkeinen aika on mennyt normaalia helpommin, en ole katsonut onko siitepölyä vähän, onko sateet vaikuttanut vai mikä on. Mutta tämä on ainakin mulle kohtalainen plussa Taikamaan matkailuun.

Ihan niin kun se tarvitsisi lisää hyviä puolia :D
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei"
austinpowers

Kiitos vastauksista

Viesti Kirjoittaja austinpowers »

Kiitos vastauksista, tänä vuonna ei ehtinyt sopimaan lomia, mutta ensi keväänä huhtikuun lopusta 5 viikoksi thaimaaseen.
lomalainen
Viestit: 15
Liittynyt: 22.2.2005 9:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lomalainen »

Mulla on kevät todella tuskaista aikaa ja yleensä joudun syömään tabletti kortisonikuureja pahan siitepölyallergiani vuoksi. Vuosi sitten kun olin Thaimaassa ei ollut mitään oireita. Olin toipilaana flunssasta ja mulla oli poskiontelon tulehdus matkaan lähdettäessä. On se Thaimaan ilmasto vain ihmeellinen, sillä tulehdus parani päivässä ja kaikki mätä tuli yhden päivän aikana pois. En muista milloin olisin ollut niin terve kuin sen kahden viikon aikana, jonka Thaimaassa vietin. Ei tarvinnut nenäliinoja kaivella ensimmäisen päivän jälkeen. :D
Avatar
jankou
nuorisojoukot.net
Viestit: 436
Liittynyt: 19.6.2005 18:00
Paikkakunta: Isolla kirkolla
Viesti:

Minulla...

Viesti Kirjoittaja jankou »

Minulla tulee jostain syystä Thaissa pahoja allergisia reaktioita, naama on pöhöttynyt ja silmät verestää. Joskus nämä oireet jatkuvat Suomessakin mutta yleensä pysyvät poissa suurimman osan vuodesta. Se on varmaan se Mekong-kärpäsen purema? :shock:
Vastaa Viestiin