Neuvokaa, eka reissu Thaimaaseen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Neuvokaa, eka reissu Thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Elikkäs, ensimmäinen reissu Thaimaaseen olisi suunnitteilla tyttöystävän kanssa. Tarkoituksena olisi lähteä ns.omatoimimatkalle.
Katsottiin lentoja Supersaver.fi:stä, ja 23.10-21.11 väliselle ajalle olisi suoralento Helsinki-Bangkok, hintaa 696€.
Onko kenelläkään kokemusta loka-marraskuun ajalta Thaimaasta, onko ajankohta sopimoilleen? Ja mitä mieltä olette lennon hinnasta?


Ajateltiin jäädä Bangkokkiin muutamaksi päiväksi, ja sen jälkeen lähteä kohti etelä-Thaimaata. Kertokaapas omia mielipiteitä, missä kannattaa ehdottomasti käydä, mitkä paikat ovat näkemisen ja kokemisen arvoisia? Ja millä on kätevää liikkua paikasta toiseen, bussilla, taksilla?
Jos joku tietää nimeltä hyviä hotelleja, gesthouseja tai bungaloveja, ehdotukset otetaan mielellään vastaan. Ei tarvitse olla kalleimmasta päästä, koska tarkoituksena olisi reissata mahdollisimman edullisesti.
honttis
Viestit: 82
Liittynyt: 12.3.2006 17:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja honttis »

ajankohta on oikeinkin hyvä ja hintakin on kohillaan. Kyllä Bangkokiin kannttaa tutustua ehdottomasti, tosin itse olen bangkokissa mielellään sitten loman lopuksi muutaman päivän. Hotelleista ja Bungaloweista löytyy paljonkin tietoa tältä foorumilta ko malttaa käyttää tuota haku toimintoa. Ja alkuun kannattaa, oikeasti, lukea ne forum ohjeet. Helpottaa tiedon hakua paljon.

Ja ohjeita löytyy: http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewforum.php?f=1 :D
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Kertokaapas milloin tuo lento kannattaa varata ja onko miten toimiva systeemi tuo Supersaverin kautta varaaminen? Halpeneeko lennot mitä lähemmäksi mennään tuota lähtöpäivää vai käykö niin, että lippujen hinnat nousevat? Onko ketään muita lähdössä thaimaaseen tuona kyseisenä aikana, jopa tuolla samalla lennolla?
Avatar
gunther
Viestit: 228
Liittynyt: 20.7.2006 14:48
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gunther »

Lento kannattaa varata heti jos hinta tuntuu sopivalta. Mitä lähemmäs mennään niin usein hinnat kallistuvat. Tosin kuten jo monesti todettu lentojen hinnoittelupolitiikka on aika erikoinen ja tarjouksia toki saattaa tulla, mutta.. :?
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Minkälaisia tarjouksia sitä sitten yleensä on tullut? Onko tuo 700€ edullinen vai vieläkö voisi tulla halvempia lentoja? Mitenkäs sitten tuo hinnan nousu, nouseeko tuo kyseinen hinta sitten kuinka nopeasti. Esim. voiko hinta pompsahtaa viikon sisällä 100e kalliimmaksi? Itsellä ei ole hirveästi kokemusta näistä hommista niin siksi pitää kysellä näin tarkkaan.

Supersaver:ista vois samalla varata hotellin tuolta BKK, kannattasko ottaa samalla vai pitäskö vaan ite ettiä väsyneenä sitten sieltä hulinan keskeltä joku halpa paikka minne mennä levyttämään?
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

Se on helvetin hyvä hinta!

Niistä hintojennousu-kauhuskenaarioista sen verran, että se voi allekin viikossa vaikka tuplaantua se hinta...
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9937
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Kuten kaikki muut ovat jo sanoneet:Heti kiinni kun löytyy hinta joka ei tee kipeetä. Etenkin jos on vähänkään tarkkaa matkustuspäivistä. Nuo maitsemiesi pävien halvat ovat jo menneet, ei ainkaan Finanirin omilta sivuilta löydy enään.

Mulla on suunnitelma matkustaa samoilla viikoilla, mutta mun haluamille päiville liput yli 3000 :evil:
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Tuossa kattelin noita lentoja tonne BKK, Me asutaan Pohjois-karjalassa ja katoin, että Joensuusta sais lennon kätevästi helsinkiin ja sitten sieltä lähtö BKK, Hinta tulis tällöin 779€. Halvinta ja nopeinta on lentää tonne hesaan suoraan. Lähtö olis Helsingistä 23.päivä klo.20.00--> BKK 24.päivä klo 10.05. Jos tuossa koneessa sitten sais nukuttua niin vois ehkä ite katella sieltä sen hotellin. Suositelkaapa nyt tähän jotain halpoja mestoja missä kuitenkin kehtaa yöpyä ja jos vaikka ois jotain nähtävääki siinä lähellä. Ei haittaa vaikka löytyy hyvä ravintolaki siitä läheltä (jopa hotellin oma). Uskaltaako jättää ton varauksen tämän vko Pe? :roll:
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

MrTravkin kirjoitti:Kuten kaikki muut ovat jo sanoneet:Heti kiinni kun löytyy hinta joka ei tee kipeetä. Etenkin jos on vähänkään tarkkaa matkustuspäivistä. Nuo maitsemiesi pävien halvat ovat jo menneet, ei ainkaan Finanirin omilta sivuilta löydy enään.

Mulla on suunnitelma matkustaa samoilla viikoilla, mutta mun haluamille päiville liput yli 3000 :evil:

Kävin kattomassa finnairin sivuilta niin kyllä tuolla näytti vielä lentoja olevan hintaan 680€. 23.10-21.11.07
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9937
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Heh, tää on juuri sitä mitä on sanottu hintojen vaihtelusta. Puoli tuntia sitten tohon hintaan ei ollut lippuja tarjolla eli niitä on ilmeisen vähän jäljellä.

Ekakertalaisena Bangkokiin en jättäisi hotellin etsimistä paikan päälle.BKK on todella kuuma, tunkkainen ja tuskainen paikka jossa kokemattoamlle liikkuminen on hankalaa, etenkin pakaaseja raahaten. Tuon lennon jälkeen ei muuta jaksa ajatella kuin että nyt äkkiä suihkuun.

Paljon erihintaisia vaihtoehtoja löytyy tämän foorumin majoitusmuistiosta:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewforum.php?f=38

Jos et pääse tuonne sivulle, niin katso etusivulta teksti LUE ENSIN
jarhot
Viestit: 8
Liittynyt: 2.4.2007 13:44
Paikkakunta: Suomi

Pari yötä ensin

Viesti Kirjoittaja jarhot »

Itse olen varannut aina ainakin ensimmäisen yön majoituksen valmiiksi. Jos olen vain pari päivää ensimmäisessä kohteessa, niin sitten koko satsin. On todella hienoa tietää, että majapaikka on valmiina kun pääsee perille.
Koneessa ei kumminkaan saa nukuttua kovin hyvin ja väsyneenä etsiminen ei ole hauskaa.

Kyllä pedin löytää etsimälläkin, mutta varaisin sinuna koko Bangkokin ajan majoituksen valmiiksi, jos kerran olette vain muutaman päivän.

Muistakaa mennä uiville markkinoille muiden turistien sekaan :P
Puhisko
Viestit: 40
Liittynyt: 15.4.2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Puhisko »

Meillä olisi tarkoitus lähteä syyskuun alussa häämatkalle, millaiset kelit silloin on? Sataako siellä sadekaudella siis joka päivä?

Ajateltiin koh makia kohteeksemme ja takaisin tullessa oltaisiin bangkokissa pari yötä.

Jänskättää jo nyt :lol:
Tuhnu
Viestit: 5
Liittynyt: 14.3.2007 11:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Neuvokaa, eka reissu Thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Tuhnu »

Ronladrei kirjoitti:Elikkäs, ensimmäinen reissu Thaimaaseen olisi suunnitteilla tyttöystävän kanssa. Tarkoituksena olisi lähteä ns.omatoimimatkalle.
Katsottiin lentoja Supersaver.fi:stä, ja 23.10-21.11 väliselle ajalle olisi suoralento Helsinki-Bangkok, hintaa 696€.
Ronladrei kirjoitti:Onko ketään muita lähdössä thaimaaseen tuona kyseisenä aikana, jopa tuolla samalla lennolla?
Me ollaan tyttöystävän kanssa lähdössä juuri tuolla Finskin lennolla 23.10 ja paluu on 21.11. Tilattiin n. kuukausi sitten liput suoraan finnairin sivuilta kokonaishintaan 699€. Tarkotus olis varata parille ekalle päivälle majotus valmiiks ja suunnata aluks joko Chiang Maihin tai etelään päin. Ainakin Samuin ja Taon saarissa olis tarkotus käydä.

Kerkesitkö Ronladrei muuten tilata ne liput tuolle lennolle? Nythän ne on Finnairin sivujen mukaan noussu 1004 €uroon.
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Me ei keretty varata tuota matkaa. Joudutaan lähtemään tuossa 16.10 ja tullaan takas 14.11.2007. Onko ketään lähdössä tuolle lennolle? Ei kai sään suhteen ole paljon eroa, että lähteekö reilun vko aikaisemmin? Kommentteja!
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Kysymys: Ajattelin varata hotellin samalla kun otan nuo liput. Kysymys kuuluu, että kuinka kaukana tämä hotelli: SAWASDEE BANGKOK INN on Bangkokin uudelta lentokentältä. Saa kommentoida myös tuota hotellia. Plussat ja miinukset ovat tervetulleita. Kiitos!
Avatar
Numion
Viestit: 396
Liittynyt: 31.5.2006 16:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Numion »

MrTravkin kirjoitti: Mulla on suunnitelma matkustaa samoilla viikoilla, mutta mun haluamille päiville liput yli 3000 :evil:
Vaikuttaa ihan astrologialta toi lippujen hintojen määräytyminen. Finskillä päivän muuttaminen yhdellä voi tuplata hinnan :o
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei"
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

Olen nyt varaamassa lippuja tuolta supersaver.fi ja kysyn miten saan ne liput E-lippuna? Ei anna sellaista vaihtoehtoa siinä "ostoskorissa" missä voi valita niitä vakuutuksia sun muita. Vaihtoehtona on vain Postitus, nouto lentoasemalta ja nouda liput toimistosta. Kertokaapas miten se homma menee jos teillä on kokemuksia tuosta!
disconix
Viestit: 692
Liittynyt: 7.3.2005 20:59

Viesti Kirjoittaja disconix »

Milla lentoyhtiolla lennatte? Eivat kaikki e-lippuja kayta.

Se Sawasdeen sijainti loytyy varmasti sielta sivulta mista sita olet varaamassa, mutta kerron nyt kuitenkin, etta se on Khao Sanilla, kaukana vahan kaikesta. Jotkut tosin viihtyvat oikein mainiosti tuolla kyseisessa kaupunginosassa. Kannattaa miettia, mita siella Bangkokissa haluaa tehda, ja sen mukaan valita hotelli.
Ronladrei
Viestit: 9
Liittynyt: 16.4.2007 10:17

Viesti Kirjoittaja Ronladrei »

disconix kirjoitti:Milla lentoyhtiolla lennatte? Eivat kaikki e-lippuja kayta.

Se Sawasdeen sijainti loytyy varmasti sielta sivulta mista sita olet varaamassa, mutta kerron nyt kuitenkin, etta se on Khao Sanilla, kaukana vahan kaikesta. Jotkut tosin viihtyvat oikein mainiosti tuolla kyseisessa kaupunginosassa. Kannattaa miettia, mita siella Bangkokissa haluaa tehda, ja sen mukaan valita hotelli.
Finnairin koneella ollaan menossa. Ihmettelen suuresti miksi tuossa ei tarjota sitä E-lippua vaikka finnair tarjoaa sellaisen mahdollisuuden kotisivuillaan.

Hotelleista vielä sen verran, että kun olen etsinyt sopivaa hotellia niin olen huomannut että osassa hotellin esittelyssä ei mainita suihkusta mitään. Tarkoittaako tämä yksinkertaisesti sitä, että huoneissa ei ole suihkuja? Kuinkas lämpimän veden laita on? Jos sanotaan ettei lämmintä vettä tule niin onko se sellaista todella kylmää vettä vai pystyykö siinä peseytymään ihan normaalisti? :wink:

Sattuistko kenelläkään olemaan näistä hotelleista itse ottamia kuvia omilla nettisivuillaan? Jos olette yöpyneet noissa niin kertokaa jotain noitten siainnista (hyvää\huonoa) ja muutenkin millainen hotelli oli.

-MANDARIN
-WORABURI SUKHUMVIT
-NEW WORLD LODGE

Olen lueskellut hiukan tuosta säätilasta thaimaassa syksyllä ja siellä on näköjään silloin sadekausi. Ajattelinkin kysellä tässä tyhmänä sitten jotain siihen liittyen

Kysymys: Jos joku voisi kertoa henkilökohtaisia kokemuksia loka-marraskuun säistä, että miten paljon siellä sataa ja paistaako siellä ollenkaan aurinko? Haittaako se reissaamista mitenkä paljon jos siellä välillä tulee sitä vodaa taivaalta? Tarkoituksena olisi suunnistaa kohti etelää ja käydä katselemassa millasia rantoja siellä on.
Emäntä
Viestit: 18
Liittynyt: 1.4.2006 18:25

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

Kannattaa mielestäni vielä miettiä, onko tuo Bangkok loman alkuun paras vaihtoehto. Ostettavaa nimittäin löytyy ja ostoksia on tylsä roudata koko loma mukana. Itse olemme molemmilla kerroilla jättäneet Bangkokin viimeiseksi, niin sitten saa surutta shoppailla!

Lennon hinta on mielestäni halpa, joten tuohon hintaan kannattaa kyllä varaus tehdä mahd. pian!
japerite
Viestit: 1
Liittynyt: 29.6.2007 12:03

Lentojen hinnat

Viesti Kirjoittaja japerite »

Olis pari pientä kyssäriä.
Ollaan kaverin kanssa lähdössä kumpainenkin ensimmäistä kertaa Thaimaaseen.
Matka aika olis tosta elokuun alusta tonne syyskuun puoleen väliin asti. Lentolippuja ollaan vielä vaille ja siitäpä kysyisinkin että halvin tähän mennessä löytämäni hinta on ebookersin 823 €uroa ja se on vielä kahdella pysähdyksellä.
Kannattaisko tohon hintaan ottaa vai odottaa/etsiä vielä halvempia?
Avatar
Krogilasi
Yodrak
Viestit: 469
Liittynyt: 8.1.2006 20:55
Paikkakunta: Pattaya / Lahti

Viesti Kirjoittaja Krogilasi »

Ronladrei kirjoitti:Minkälaisia tarjouksia sitä sitten yleensä on tullut? Onko tuo 700€ edullinen vai vieläkö voisi tulla halvempia lentoja? Mitenkäs sitten tuo hinnan nousu, nouseeko tuo kyseinen hinta sitten kuinka nopeasti. Esim. voiko hinta pompsahtaa viikon sisällä 100e kalliimmaksi? Itsellä ei ole hirveästi kokemusta näistä hommista niin siksi pitää kysellä näin tarkkaan.

Supersaver:ista vois samalla varata hotellin tuolta BKK, kannattasko ottaa samalla vai pitäskö vaan ite ettiä väsyneenä sitten sieltä hulinan keskeltä joku halpa paikka minne mennä levyttämään?
Ihan tähän hintaan palaten, eli itse pidän vielä hyvänä hintana 600-700 haarukkaa. Lähes poikkeuksetta on aina tiketeistä pulitettu 820-850EUR. Poikkeus tuli kun saavuin tänne thaimaanpuolelle lokakuunlopussa ja lipun hinnaksi tuli 497 EUR. Erikoistarjous oli kysymyksessä tosiaan.
Avatar
Kari69
Viestit: 4789
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Palasin viime sunnuntaina 3 viikon matkalta 5 thaimaalaisen kanssa. Me maksoimme kukin Finnairin HKI-BKK-HKI lipuista 448 €. Tämä oli aivan poikkeuksellinen erikoistarjous, tuskin tulee toistumaan.
Avatar
Minttu-23
Viestit: 7
Liittynyt: 8.2.2007 23:48
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Minttu-23 »

Olen lähössä 11.8 Bangkokiin ja lennän finskillä. Hintoja en muista ulkoo, mut kaiken kaikkiaan miun lentoliput maksoi 1100,-. Sisältäen helsinki-bangkok, phuket-kuala lumpur, singapore-bangkok, bangkok-wien ja wien-helsinki. Takaisin ois tarkoitus tulla sitten lokakuun lopussa :). Ei paha hinta... onko kukaan lähössä samalle lennolle?
Thaimaahan elokuussa 07
Julli2000
Viestit: 7
Liittynyt: 2.5.2007 13:28

Viesti Kirjoittaja Julli2000 »

^ Huhh, aika hemmetin hyvään hintaan olet saanut. Miten onnistuit kalastamaan tuohon hintaan? Miltä muilta yhtiöiltä nuo sun lennot on? Paljonko tuli hinnaksi per lento?

Kiitos jo etukäteen!
Vastaa Viestiin