Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Sutina
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2008 21:07

Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Sutina »

:smt006 Mooi!
Kertokaapas nyt kokeneet matkustajat uskaltaako nainen (40vee) lähteä yksin Thaimaaseen?
Olen kerran ollut HuaHinissä mutta silloin miehen kanssa, mutta nyt on tullut ryppy rakkauteen ja matkaan pitäisi kuitenkin päästä.
Eli mikä kohde olisi paras; nautin shoppailusta, hyvästä ruuasta ja tietenkin auringosta. Olisikohan jossain saman henkistä seuraa myös yksin matkalla? Olen siis tälläinen nuorekas kaupukilaisnainen, joka on paljon matkustanut eri puolella maailmaa, muttei koskaan yksin missään.
Kannattaako matka varata matkatoimiston, esim Aurinkomatkat, kautta vai varaanko lennot ja hotellin erikseen? Antakaa myös hotelli vinkkejä jos tämä suoraan varaaminen suositeltavaa.
Lomaa on varattuna marraskuun puolivälistä joulukuun alkuun. Yksi matka oli jo varatuna ja rokotuksetkin hankittu, mutta elämä heittelee... :roll: ja jatkuu kohti uusia tuulia :smt005
Matkakuume on aivan hirmuinen......
Avatar
spark
Pattaya Pilot
Viestit: 926
Liittynyt: 6.3.2005 15:23
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja spark »

Tervehdys!

Ei muuta kuin matkaa varaamaan ihan omilla ehdoilla! Ei sinne oikeasti miestä tarvita matkalle. Sen voi hoitaa sit perillä jos niin haluaa. Joka tapauksessa, varaa matka mahdollisimman pian niin saat halvemmalla.

-Spark-
25.10.11 LLA-ARN DY4032 7.25, ARN-BKK TG961 14.30
26.10.11 BKK-SGN FD3724 15.55
02.11.11 SGN-BKK FD3725 17.50
25.11.11 BKK-ARN TG960 00.45, ARN-LLA DY4035 8.05
Avatar
spark
Pattaya Pilot
Viestit: 926
Liittynyt: 6.3.2005 15:23
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja spark »

Hih! Niin, ja se varmaan lienee thaimaahan...
25.10.11 LLA-ARN DY4032 7.25, ARN-BKK TG961 14.30
26.10.11 BKK-SGN FD3724 15.55
02.11.11 SGN-BKK FD3725 17.50
25.11.11 BKK-ARN TG960 00.45, ARN-LLA DY4035 8.05
Sutina
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2008 21:07

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Sutina »

mitä kautta ootte varanneet lennot? ja mistä majoitus?
ja mihinpäin thaimaata?
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Kohta 5v Thaimaassa asuneena en keksi yhtään syytä miksi et voisi tehdä yksin reissuasi. En ainuttakaan, matkaan vaan. Päinvastoin tulet kokemaan ja tutustumaan uskomattoman moneen mielenkiintoiseen ihmiseen, jotka eivät uskaltaneet pariskunnan puheille tulla. Ja tämä täysin positiivisesti ajateltuna.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
tanjapu
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2007 14:04

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja tanjapu »

Hei sutina!

Vastaan koska olin aiemmin samassa tilanteessa kuin sinä, pöytähopeat meni exän kanssa jakoon ja oli pakko päästä vähäksi aikaa pois. Kävin sitten Milanossa ja toisella reissulla tuli tsekattua Wien ja Budabest. OT: otin vielä tatskan täällä kotimaassa josta olin haaveillut pitkän aikaa, mutta kun ex inhosi tatuointeja :-D

En ole mikään kokenut Thaimaan matkaaja, takana vasta pari reissua (Phuket, Krabi, Koh Lanta). Mutta jos nyt lähtisin itsekseni reissuun niin Thaimaa olisi varmasti vaihtoehto nro 1! Taivaallisen hyvää ruokaa, aurinkoa ja shoppailua!

Ekalla kerralla olin Phuketissa ja kaikista "turisteja joka paikassa" - varoituksista huolimatta siellä on kaikki lähellä ja ns. helppo lomailla. Jos hotelli on esim. Katalla niin siinä on ihan ok ranta, vielä parempi on mielestäni viereinen Kata Noi. Pienempi ja rauhallisempi, sinne on kävelymatka Katalta (jyrkkä mäki mennen tullen) riippuen hotellin sijainnista tai sitten tuktukilla menoksi!

Ostoksia voi tietysti tehdä joka paikassa ja koko ajan, varmaan tiedätkin. Kaduilla ei voi olla törmäämättä kauppoihin.

Itse tykkäsin eniten shoppailla Phuket townissa. Siellä on pari isoa tavarataloa, muistaakseni nimeltään Ocean ja Robinson`s tms. Ja muitakin pienempiä kauppoja. On kiva tehdä ostoksia kun kaikki hinnat on esillä! Viimeeksi taisin ostaa neljät kengät / sandaalit, hintalapussa kun luki 199 bht.. Täältä ostin myös hyvälaatuisia ja edullisia alusvaatteita. Sekä snorklan ja räpylät urheiluliikkeestä.
Monet käyvät Phuketin by pass road -kaupoissa, siellä on Big C ja Lotus. Edullisia vaatteita yms.!

Krabi paikkana ok. Siellä ei vaan ole niin hyvää rantaa, tarvitsee ottaa pitkähäntä lähisaarille (poda, tub, chicken). Se käy kyllä vaivattomasti eikä maksa paljoa.

Tässä lyhyesti vaatimattomat kokemukset Thaimaasta. Kysele lisää jos vaan voin jotenkin olla avuksi! Seuraava reissu mulla on 21.12.-5.1. ja tällä kertaa järjestelyt hoidettu itse, aiemmin Aurinkomatkojen kautta. Suuntana sama paikka kuin 2 v. sitten eli Kata Beach.

Ei muuta kuin kunnon irtiotto tästä harmaasta arjesta ja kun sinulla matka on kohti uusia tuulia niin pidähän lippu korkealla!

Yst. tanja
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Sutina kirjoitti::smt006 Mooi!
Kertokaapas nyt kokeneet matkustajat uskaltaako nainen (40vee) lähteä yksin Thaimaaseen?
Olen kerran ollut HuaHinissä mutta silloin miehen kanssa, mutta nyt on tullut ryppy rakkauteen ja matkaan pitäisi kuitenkin päästä.
Eli mikä kohde olisi paras; nautin shoppailusta, hyvästä ruuasta ja tietenkin auringosta. Olisikohan jossain saman henkistä seuraa myös yksin matkalla? Olen siis tälläinen nuorekas kaupukilaisnainen, joka on paljon matkustanut eri puolella maailmaa, muttei koskaan yksin missään.
Kannattaako matka varata matkatoimiston, esim Aurinkomatkat, kautta vai varaanko lennot ja hotellin erikseen? Antakaa myös hotelli vinkkejä jos tämä suoraan varaaminen suositeltavaa.
Lomaa on varattuna marraskuun puolivälistä joulukuun alkuun. Yksi matka oli jo varatuna ja rokotuksetkin hankittu, mutta elämä heittelee... :roll: ja jatkuu kohti uusia tuulia :smt005
Matkakuume on aivan hirmuinen......
Laitan nyt kukkahattutädit pomppimaan tasajalkaa ja ehdotan Pattayaa kohteeksi...
Helvetin monipuolinen paikka...Itte en ole ikinä varannut hotelleja etukäteen koska en halua ostaa sikaa säkissä enkä sitoutua mihinkään paikkaan...Tosin sun ajankohta matkustaa on jo kyllä sesonkia eli onhan sillon hyvää hotellia vaikeampi löytää, taivasalle tuskin kumminkaan jäät :-D Pattayalla on niin paljon Suomalaisia melkein joka vuoden aikaan että varmasti löydät sieltä seuraa ja apua tarpeen vaatiessa...

Esimerkkinä heitän että mun pomo (n. 45v naisihminen) kertoi että oli viime vuonna ollut Hua Hinissä ja haukkui paikan ihan pystyyn koska oli niin tylsää ja kallista...Tämän kuun alussa menivät sitten Pattayalle tyttöporukalla ja olihan pomolla aikamoiset ennakkoluulot paikkaa kohtaan nimenomaan seksituristikohde huhujen takia...
Noh tuli sieltä sitten takas ja selitti ihan tohkeissaan miten mahtava paikka oli, kaikki niin halpaa ja helppoa kun jokapuolelta löytyy mielenkiintoisia ruokapaikkoja ja kojuja...Olivat päättäneet jo paikanpäällä että tulevat ens vuonna uudestaan ja pomo oli NIIIIIIIN kateellinen että pääsen kohta Pattayalle vaikka itse sieltä juuri tulikin :D

Dodii kukkahatut, your call :wink:
Peppis
Viestit: 16
Liittynyt: 1.4.2008 12:31

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Peppis »

Itse en naisena viihtyisi yksin lomalla Pattayalla. Ok, shoppailua sieltä löytää, mutta rannat eivät ole kovin siistit, turistisesonkina siellä on kamalasti ihmisiä ja"tyttöbaareja" ympäri kaupunkia. Riippuu tietysti minkälainen ihminen olet, ja minkälaista lomaa haluat, mutta itse vähän yli 30 naisihmisenä en Pattayalle lähtisi. En jaksa lomalla sitä kaikkea baarielämää jota länsimaalaiset miehet ihannoi ja Pattaya ei ole mikään kovin kaunis "kaupunki"/kylä.
Avatar
nipa
Viestit: 43
Liittynyt: 20.1.2004 14:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja nipa »

Itse kanssa nuorena naisena oon aina tykännyt Pattayasta sen sijainnin, vauhdikkaan elämän ja miksei tasokkaiden hotellienkin kannalta. Pattayalta löytyy runsaasti shoppailumahdollisuuksia, ravintoloita ja biitsielämää voi viettää päiväretkien tai pidempien reissujen muodossa Koh Larnilla, Sametilla ja Changilla.

Hua Hinissä tylsistyin kuoliaaksi, Phuket oli ihan ok, kun saarta kierteli.
Ipsis
Viestit: 3
Liittynyt: 9.8.2008 1:28

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Ipsis »

Heips Sutina
Minulla ei ole vastauksia kysymykseesi, mutta kohtalotoveri löytyy. Matka oli varattu tammikuulle ja nyt ero. Ensin ajattelin, että en lähde mihinkään, mutta nyt aatokset ovat toiset. Harmi, että lomani on paria viikkoa myöhemmin, olisit saanut matkaseuraa.
Kunhan tämä tilanne täällä selkenee, otan äkkilähdön tms. (toivottavasti vielä sen sitten saan). Omatoimimatkalle en uskaltaudu, kun en ole siellä aiemmin käynyt.
Onpahan nyt mitä odottaa, edes sitä matkaa :) .
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Peppis kirjoitti:turistisesonkina siellä on kamalasti ihmisiä ja"tyttöbaareja" ympäri kaupunkia. Riippuu tietysti minkälainen ihminen olet, ja minkälaista lomaa haluat, mutta itse vähän yli 30 naisihmisenä en Pattayalle lähtisi. En jaksa lomalla sitä kaikkea baarielämää jota länsimaalaiset miehet ihannoi ja Pattaya ei ole mikään kovin kaunis "kaupunki"/kylä.
Missäs turistikohteessa ajattelit ettei turisteja sesonkiaikaan ole :smt005
Tuskin ketjun aloittaja haluaa ekalla reissulla itsekseen jonnekkin Pulilamiin matkata :roll:
Joka turistikohteessa tyttöbaareihin törmää, asia erikseen tarviaako niihin mennä...Esim. Koh Chang on minusta erittäin kaunis ja rauhallinen paikka mutta yksin en sinne menisi, jos ei mieleistä seuraa ala löytyä niin saattaa nopeata kyllästyä...

Edit: Mutta eiköhän jokunen klupin haukka ole jo havainnut sanat "nainen" ja "yksin" joten Sutinan priva on jo varmaan viestejä pulloillaan :wink:
Nickistä ei ainakaan ole varmaan haittaa :smt005
Avatar
nitalis
Viestit: 1286
Liittynyt: 26.4.2007 15:44

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja nitalis »

Maikka kirjoitti:Kohta 5v Thaimaassa asuneena en keksi yhtään syytä miksi et voisi tehdä yksin reissuasi. En ainuttakaan, matkaan vaan. Päinvastoin tulet kokemaan ja tutustumaan uskomattoman moneen mielenkiintoiseen ihmiseen, jotka eivät uskaltaneet pariskunnan puheille tulla. Ja tämä täysin positiivisesti ajateltuna.
Maikasta löytyy varmaan sulle opas reissun ajaksi halvalla(1000bht/vrk).
Kyseisen oppaan löytää joko golf kentältä tai soi kutoselta.
Mainostettakoon sen verran, että Maikka on erittäin urheilullinen ja uskollinen opas.
Ruoka valiona tällä urhoolla nykyään kuulemma vain sallaatti. :mrgreen: :mrgreen:

Itseasiaan... Jos haluut pelkästään köllötellä auringossa, niin suosittelen jotain muuta kuin Phattayaa.
Nainen on ihmisen paras ystävä ja ihminen on viisas mies.
miva
Viestit: 44
Liittynyt: 28.8.2006 12:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen yksin Thaimaaseen? Mihin ja uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja miva »

Itse olen lähdössä Pattikselle tammikuun alussa ja takaisin tulo puolen kuun jälkeen..Pattis on mun mielestä hyvä paikka naisena (ikää 30+) jos haluaa muutakin kuin pelkkää aurinkoa, tosin iltaseuraa kaipaisi, joten viestitelkää kaikki Pattiksella olijat/menijät
Vastaa Viestiin