Phi Phi saaret - mietityttää???????

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Jeesa
Viestit: 13
Liittynyt: 2.1.2009 16:03

Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja Jeesa »

Nyt olen lukenut, ilmeisesti liikaa, netistä kaiken näköistä Phi Phi saarista.
Ollaan menossa Phuketiin ja sieltä olisi tarkoitus tehdä parin yön retki PhiPhille. Reissussa on 2 aikuista ja 2½v.
Toisaalta ihmiset kehuvat kovasti maisemia, mutta samalla myös haukuvat turistit jotka pilaavat ne. Turistit eivät minua häiritse, olenhan itsekin
sellainen.
Eniten mietityttää hotellien taso, lähes jokainen hotelli tällä saarella saa haukkuja jostain kohdasta. Ainoastaan saaren toisella puolen olevat hotellit tuntuvat olevan ihmisten mieleen, mutta nekin saavat moitetta sijainnista :|

Olen rivien välistä ollut ymmärtävänäni että monessa tapauksessa olisi ollut kyse ainoastaan liian suurista odotuksista ja siitä seuraavasta pettymyksestä, olisiko näin?

Haluaisin nyt tietää, että kannattaako sinne mennä ollenkaan "tuhlaamaan" arvokkaita lomapäiviä? Ja mitkä saaren alueet (rannat) olisivat hyvä paikka asua. Emme halua mennä pitkää matkaa veneellä aina jos hotellista haluaa mennä johonkin. Emme myöskään hae mitään biletystä (lapsi mukana :lol: )

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Avatar
Mixu
Viestit: 110
Liittynyt: 23.5.2006 9:07
Paikkakunta: Bangkok

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Kyllä ehdottamasti kannattaa mennä. Hotelleja on monen tasoisia ja varmaan jokaisella oma mielipiteensä. Itse olin ekan kerran tässä hotellissa http://phi-phi.com/hotel/thailand/koh-p ... phi-hotel/" onclick="window.open(this.href);return false; ja voin suositella. Lähellä laituria, johon laivat tulee ja rannatkin lähellä. Myöhemmin on tullut kokeiltua muitakin majoituksia. Selailemalla linkkiä voit katsella itsellenne sopivan hotellin.
Phuketista olen lähtenyt ja matka kannattaa ostaa suoraan "matkatoimistokioskista", saa hyviä ja halpoja paketteja, jotka sisältää matkat (bussi, lautta) ja hotellin.
"Vaatimattomia olkoot ne, joilla siihen on aihetta"
oltsipoltsi
Viestit: 8
Liittynyt: 15.12.2008 10:27

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja oltsipoltsi »

kävimme siellä ennen tsunamia ja silloin pohjoisen puolen ranta oli ainoa hotelliranta mut saari on niin pieni ettei sillä ole suurta väliä missä sen pari yötä viettää. Oltiin siinä vanhassa PHIPHI hotellissa, liekö enää olemassa. Vedestä laguunissa voi silloin sanoa et oli likaista, mut lähistössä todella hieot snorklausvedet.
การ เดินทาง มัก จะ สนุก
Jeesa
Viestit: 13
Liittynyt: 2.1.2009 16:03

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja Jeesa »

Kiitos näistä vinkeistä. Melko varmasti teemme parin päivän retken Phi Phille.

Jos joku keksii vielä muuta sanottavaa kyseisestä paikasta niin tänne vaan!
Avatar
Marde76
Viestit: 55
Liittynyt: 26.12.2009 19:38

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja Marde76 »

Oltiin siellä 1½ vuotta tsunamin jälkeen 2006 kesällä. Kovin oli aalto koetellu, mutta hyvällä mallilla jo silloin. Otettiin Phuketista "matkatoimistosta" reissu sisälty matkat, saarikierros veneellä, snorklaus, lounas ja yöpyminen. Yövyttiin Phi Phi hotellissa, joka oli kuin uusi, siis varmaankin rempattu tsunamin jälkeen. Silloin ei muistaakseni ollu paljon muita vaihtoehtoja, joku mökkijuttu, mutta niissä ei ollu ilmastointia.
Kannattaa käydä katsomassa.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja apasra »

Jeesa kirjoitti:Nyt olen lukenut, ilmeisesti liikaa, netistä kaiken näköistä Phi Phi saarista.
Ollaan menossa Phuketiin ja sieltä olisi tarkoitus tehdä parin yön retki PhiPhille. Reissussa on 2 aikuista ja 2½v.
Toisaalta ihmiset kehuvat kovasti maisemia, mutta samalla myös haukuvat turistit jotka pilaavat ne. Turistit eivät minua häiritse, olenhan itsekin
sellainen.
Eniten mietityttää hotellien taso, lähes jokainen hotelli tällä saarella saa haukkuja jostain kohdasta. Ainoastaan saaren toisella puolen olevat hotellit tuntuvat olevan ihmisten mieleen, mutta nekin saavat moitetta sijainnista :|

Olen rivien välistä ollut ymmärtävänäni että monessa tapauksessa olisi ollut kyse ainoastaan liian suurista odotuksista ja siitä seuraavasta pettymyksestä, olisiko näin?

Haluaisin nyt tietää, että kannattaako sinne mennä ollenkaan "tuhlaamaan" arvokkaita lomapäiviä? Ja mitkä saaren alueet (rannat) olisivat hyvä paikka asua. Emme halua mennä pitkää matkaa veneellä aina jos hotellista haluaa mennä johonkin. Emme myöskään hae mitään biletystä (lapsi mukana :lol: )

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Mihin aikaan vuodesta tuota reissua suunnittelette, sadekauden aikaan saattaa venereissut olla jopa hengenvaarallisia.
- som nam naa -
miskaa78
Viestit: 48
Liittynyt: 26.1.2010 17:33
Paikkakunta: Janakkala

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja miskaa78 »

En minä halua venereissulla Phi Phille kuolla, liekkö sitten merenkäynti tekee ne riskinsä kesäaikaan? :roll: Itsellä nyt vajaa parin viikkoa reissuun. Tulee elämäni ensimmäinen ulkomaanreissu yksin, saapi nähdä miten käy.. :mrgreen: Mutta siis, tuo Phi Phi on myös itselläni suunnitelmissa käydä katsomassa. Liekkö parasta sitten koittaa jonkinlainen paketti ottaa, jos vaan tosiaan tuo merenkäynti sen matkan mahdollistaa?
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja babar »

Viime kesänä menin Phi-Phi - Phuket välin lautalla ja kesti 40 min kauemmin kuin piti ja jos joskus merillä on tuntunut siltä, että tänne jäädään niin silloin tuntui sitä. Oli isot aallot ja se paatti rupesi hajoamaan siinä aallokossa. Ikkuna irtosi, listoja lähti irti ja muutama seinäpaneli tippui. Läksin myös kannelle, ettei ainakaan paattiin olisi sisälle jäänyt jos olisi uponnut.

Oli tosiaan se merenkäynti muutenkin heinäkuussa sellaista, että olisi pitänyt vuokrata oma pikavene kun kaikki "turistikiertoajelut" isolla paatilla oli peruttu merenkäynnin takia monena päivänä peräkkäin.
Avatar
mekong lahtinen
Viestit: 157
Liittynyt: 11.6.2005 14:19
Paikkakunta: tampere

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja mekong lahtinen »

Tonsai villageen en ainakaan jäisi hetkeksikään (päivällä hermoja riipivä ruuhka ja ilta aikaan baareista soitettava kova ääninen musa)...Tosin pidemmälle majoittautumisessa saattaa hankalaksi muodostua vene taksin käyttö pikkumuksun kanssa. Oma lauttamatkamme takaisin mantereelle muodostui vähintäänkin mielenkiintoiseksi kun ääriään myöden täytetty lauttamme osui "pikku" myrskyyn.
Yhteenvetona siis, en lähtisi lapsiperheenä kyseiseen paikkaan lainkaan...Muutenkin hyvin harvoille voisin paikkaa suositella ( ehkä parikymppisille bailunälkäisille jotka eivät halua nähdä yhtään thaimaalaista ;) )
JouJou
Viestit: 106
Liittynyt: 29.11.2008 15:52

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja JouJou »

Olen nyt ollut kesäkuun alusta muutaman päivän Phuketissa. Suunnitelmissa oli pistäytyminen Phi Phillä ja matkan varrella myös ehkä joillakin pikku saarilla snorklaamassa. Tähän aikaan vuodesta säät kuitenkin muuttuvat niin nopeasti, että speed-boat reissu(kin) taitaa jäädä tekemättä. Itse (kokeneena) olisin ollut valmis lähtemään ennustettuna hieman huonommallakin säällä, mutta thaimaalaiset ystäväni Pohjois-Thaimaasta (kokemattomat) näkivät aaltoja tuulisena päivänä täällä Phuketin rannoilla - ja päättivät, että, ei, ei, ei.

Mielestäni Phi Phi on vierailun arvoinen kohde tähänkin aikaan vuodesta, mutta suunniteltuun reissuun täytyy lähteä sillä mielellä, että säät vaihtelevat vuosittain. Reissuja ei siis kannata varata kalenterista katsoen päivän tarkkuudella, vaan paikan päällä kulloisenkin sään mukaan joustavasti. Speed-boat reissuja - varaat tänä iltana, matkaan aamulla huomenna - saa nyt täältä Phuketin ”katukioskeista” todella edullisesti verrattuna normi listahintoihin.

http://www.youtube.com/watch?v=dTnvflw0yAs" onclick="window.open(this.href);return false;

Kham khii diikua kham toot
pexxx
Viestit: 13
Liittynyt: 16.1.2009 12:14

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja pexxx »

Moikkamoi, käytän vaikka tätä hyväksi.

Eli phukettiin pitäisi mennä marraskuun eka viikoiksi. Ja tarkoitus on mennä phiphille n.5-7 yöksi. Netistä olen kysellyt ja katellut hotelleja, mutta onkohan kuitenkin viisainta vasta phuketissa tingata joltain retkikojulta sellanen paketti? Sais varmaan halvemmalla koko paketin, kun meitä olisi 3 tulossa samaan kioskiin?
Avatar
ossi.kal
Viestit: 584
Liittynyt: 9.11.2005 23:48
Paikkakunta: lahti

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja ossi.kal »

itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja MiGi »

ossi.kal kirjoitti:itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
Avatar
ossi.kal
Viestit: 584
Liittynyt: 9.11.2005 23:48
Paikkakunta: lahti

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja ossi.kal »

MiGi kirjoitti:
ossi.kal kirjoitti:itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
??????????
Avatar
juusii
Viestit: 77
Liittynyt: 29.9.2004 10:20

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja juusii »

ossi.kal kirjoitti:
MiGi kirjoitti:
ossi.kal kirjoitti:itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
??????????
Ei se nyt maailman napa ole pattajakaan.
Mites sillä yrittäjällä hurisee?
Avatar
ossi.kal
Viestit: 584
Liittynyt: 9.11.2005 23:48
Paikkakunta: lahti

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja ossi.kal »

juusii kirjoitti:
ossi.kal kirjoitti:
MiGi kirjoitti: Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
??????????
Ei se nyt maailman napa ole pattajakaan.
Mites sillä yrittäjällä hurisee?
ei pattaya olekaan maailman napa vaan ossi baari on muuten maailman napa :smt005
no mutta tämähän oli mun mielipide phi phistä ja olen kummiskin kierelly thainaata jonkin verran :shock:
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

MiGi kirjoitti:
ossi.kal kirjoitti:itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
Niin, tuossahan ei lukenut suuntaan tai toiseen, etteikö Pattayakin olisi turistirysä, vaan, että nimimerkin ossi.kal mielestä Phi Phi on pahin turistirysä missä hän on ikinä käynyt sekä majoituksen hintakaan ei ollut kommentin mukaan kovin hyvä hintalaatusuhteeltaan vertailtuna nimimerkin muihin kokemuksiin muista Thaimaan paikoista.
vessi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.8.2008 14:38

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja vessi »

-- Edit: vieläkun osais kattoo että toi ensimmäinen viesti joskus helmikuussa kirjoitettu --

Kun olette kerran Phuketissa viettämässä lomaa niin todellakin kannattaa käydä Phi Phi:llä. Varsinkin jos on ensimmäisiä reissuja Thaimaaseen. Jokainen tietysti hakee eri asioita lomaltaan / maalta, mutta itselle ainakin Thaimaan pikkusaaret kolahtivat lujiten ja sen takia ~6viikon päästä onkin uusi reissu edessä.

Itse tuli 2009 joulukuussa Phi Phi:llä käytyä, olihan siellä turisteja mutta ei haitaksi asti. Varmasti löydätte hyvän majotuksen fiksuun hintaan muutamaksi päiväksi. Varsinkin kun on kyse muutamasta yöstä niin en tiedä kannattaako siinä vaiheessa kauheesti ruveta muutaman batin takia tinkimään.

Kaikkeen pätee toi sama, eli jos on liian suuret odotukset niin yleensä joutuu pettymään.

... Phuketista voi myös helposti mennä käymään Raya Yailla, kannattaa myös siihen tutustua. Lähinnä kiinni mitä noilta parilta päivältä hakee.
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Onhan se totuus, että sellainen surkea perusbambumajaa mikä maksaa (ja josta omistaja kehtaa pyytää) esim. 250 bth Koh Changilla, maksaakin Phi Phillä 1000 bth. On kokemusta. Saaren keskusta on joku "must"-paikka puolelle Lonely Planet opaskirjoja lukeville jenkkeille ja "cool"-paikka skandinaaveille/eurooppalaisille sekä lopuille saaren Full Moon bileitä odottavia/poistuvia nuoria. Näin minä sen näin.

Mutta kuten aiemmin oli kirjoiteltu, niin jos on Phuketissa muutenkin niin tämä on helppo ja "pakollinen" venereissu.
Markki
Viestit: 7636
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja Markki »

kimmo kirjoitti:Onhan se totuus, että sellainen surkea perusbambumajaa mikä maksaa (ja josta omistaja kehtaa pyytää) esim. 250 bth Koh Changilla, maksaakin Phi Phillä 1000 bth. On kokemusta. Saaren keskusta on joku "must"-paikka puolelle Lonely Planet opaskirjoja lukeville jenkkeille ja "cool"-paikka skandinaaveille/eurooppalaisille sekä lopuille saaren Full Moon bileitä odottavia/poistuvia nuoria. Näin minä sen näin.

Mutta kuten aiemmin oli kirjoiteltu, niin jos on Phuketissa muutenkin niin tämä on helppo ja "pakollinen" venereissu.
Edelleen, laatu maksaa. Mieluummin tuo 1000b Phi-philla kuin 250b Changilla. Toki jos ei kiinnosta kirkkaat vedet, niin sitten sama missä on.
ninal
Viestit: 94
Liittynyt: 13.2.2005 19:23

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja ninal »

BlackMike kirjoitti:
MiGi kirjoitti:
ossi.kal kirjoitti:itse olen kiertänyt aikoinaan 25-30 paikka thaimaassa. mutta ainoastaan kaksi paikkaa johon en mene enään ikinä ovat
phi phi saari ja toinen cha am. phi pih oli pahin turisti rysä missä olen ikinä käynyt bungalot täysin ylihintasia ja paskoja
ja jos välttämättä haluaa mennä sinne niin ota paikan päältä vasta huone.
Ja pattajako ei sitä sitten ole? :smt005
Niin, tuossahan ei lukenut suuntaan tai toiseen, etteikö Pattayakin olisi turistirysä, vaan, että nimimerkin ossi.kal mielestä Phi Phi on pahin turistirysä missä hän on ikinä käynyt sekä majoituksen hintakaan ei ollut kommentin mukaan kovin hyvä hintalaatusuhteeltaan vertailtuna nimimerkin muihin kokemuksiin muista Thaimaan paikoista.
Kävin phiphillä 3 yön reissulla 2/09, ehkä oli odotukset liian suuret mutta jos olisin tiennyt mikä turistirysä se on olisin jättänyt välistä. Aivan liikaa väkeä änkenyt itsensä pienelle saarelle juhlimaan. Tälläinen kuva mulle paikasta jäi. Venematkalla kauniit maisemat ja pääsi toki käymään viereisillä saarilla pitkähäntäveneellä. Jotenkin epätodellisen tuntuista kuinka ihmisiä oli ahtautunut the beach saarellekin veneineen mutta onneksi löytyi ympäristöstä hiljaisempiakin saaria. Jotenkin säälitti se koko phi phi saaren touhu.

Pattayallakin olen käynyt. Cha amissa en onneksi ole käynyt, hua hinissä kyllä ja sitä ei tarvitse toista kertaa nähdä. Nyt olisi phuketin reissu taas tulossa, jossakin rauhallisella kauniilla saarella olisi kiva käväistä, suosituksia?
vessi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.8.2008 14:38

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja vessi »

ninal kirjoitti: Kävin phiphillä 3 yön reissulla 2/09, ehkä oli odotukset liian suuret mutta jos olisin tiennyt mikä turistirysä se on olisin jättänyt välistä. Aivan liikaa väkeä änkenyt itsensä pienelle saarelle juhlimaan. Tälläinen kuva mulle paikasta jäi. Venematkalla kauniit maisemat ja pääsi toki käymään viereisillä saarilla pitkähäntäveneellä. Jotenkin epätodellisen tuntuista kuinka ihmisiä oli ahtautunut the beach saarellekin veneineen mutta onneksi löytyi ympäristöstä hiljaisempiakin saaria. Jotenkin säälitti se koko phi phi saaren touhu.

Pattayallakin olen käynyt. Cha amissa en onneksi ole käynyt, hua hinissä kyllä ja sitä ei tarvitse toista kertaa nähdä. Nyt olisi phuketin reissu taas tulossa, jossakin rauhallisella kauniilla saarella olisi kiva käväistä, suosituksia?
Onkos tullut Raya Yailla käytyä?
Mukavan rauhallinen saari. Päivällä saattaa turisteja tulla käymään visiitillä, mutta illan tullen niistä kaikista pääsee eroon.

Jos pidempää reissua haluaa Phuketista tehdä niin monet on suositellut koh phayamia.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Phi Phi saaret - mietityttää???????

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Edelleen, laatu maksaa. Mieluummin tuo 1000b Phi-philla kuin 250b Changilla. Toki jos ei kiinnosta kirkkaat vedet, niin sitten sama missä on.
Häh , mikähän vika Koh Changin vesissä on. Ei veden himmeys ainakaan snorklailuja estä .
vai laatu maksaa, taitaa Phi Phillä maksaa tarjonnan puute enemmän kuin se laatu. Koh changin lähellä on myös pikkusaaria jossa takuulla puhtaat vedet jarannat.
Menkää esim KoH Waille , jos vielä senkin jälkeen jaksaa urputtaa huonosta rannasta ja likaisesta vedestä niin sitten lääkärille.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Vastaa Viestiin