Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Bahamut
Viestit: 53
Liittynyt: 23.3.2007 22:08

Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Bahamut »

Moro!

Kertokaa te viisaat kun en haulla löytänyt ja kaverit ja kylän miehet on eri mieltä kanssani. Eli jos Ebookersin kautta varatun lennon varausvahvistuksessa lukee istumapaikoista "Istumapaikat: 52A, 52B | Istumapaikat vahvistettu", niin mitä se tarkoittaa. Onko nuo nyt vahvistettu niinkuin teksti ilmoittaa, vai onko jonkun mahdollista viedä ne vielä lähtöselvityksessä nenän edestä? Asia ei nyt niin vakava ole minulle mutta olisi kiva tietää tähän "varma" tieto :) Tästä kun olen vääntänyt monenkin henkilön kanssa. Lentoyhtiö siis Lufthansa Frankfurt- pompulla jos se vaikuttaa jotenkin kysymykseen.

Kiittäen, minä.
Same same... but different
Jymylisko
Viestit: 2311
Liittynyt: 28.12.2009 11:06

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jymylisko »

Bahamut kirjoitti:Moro!

Kertokaa te viisaat kun en haulla löytänyt ja kaverit ja kylän miehet on eri mieltä kanssani. Eli jos Ebookersin kautta varatun lennon varausvahvistuksessa lukee istumapaikoista "Istumapaikat: 52A, 52B | Istumapaikat vahvistettu", niin mitä se tarkoittaa. Onko nuo nyt vahvistettu niinkuin teksti ilmoittaa, vai onko jonkun mahdollista viedä ne vielä lähtöselvityksessä nenän edestä? Asia ei nyt niin vakava ole minulle mutta olisi kiva tietää tähän "varma" tieto :) Tästä kun olen vääntänyt monenkin henkilön kanssa. Lentoyhtiö siis Lufthansa Frankfurt- pompulla jos se vaikuttaa jotenkin kysymykseen.

Kiittäen, minä.
Varsinaiset paikat selviää vasta lähtöselvityksessä mutta toki voivat olla nuo samat. Eli varauksen yhteydessä varatut paikat ovat ns. toiveita.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7233
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Käsittääkseni "vahvistetut" paikat pysyy, jollei mitään yllättävää tapahdu, esim konetyypin vaihto.
Itsellä pysynyt paikat hyvin, paitsi kerran on siirretty karjaosastosta businekseen. Eikä penteleet kysynyt edes mun mielipidettä asiasta.
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja masa r »

On varatut ja vahvistetut paikat pysyneet.
Jymylisko
Viestit: 2311
Liittynyt: 28.12.2009 11:06

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jymylisko »

Mulla ainakin on vaihtunut paikat sekä Finskillä että Lufthansalla.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Nuo paikat on toive, ei kiveen hakatut. Taitaa sellainen tekstikin tulla kun Lufthansan sivuilta varailee paikkoja. Silti, ainakaan minulla ei koskaan Finnairilla, Lufthansalla tai millään muullakaan yhtiöllä ole toivotut paikat vaihtuneet. Melko varmasti saat ne penkit mitkä toivoitkin.
Ilkka

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Istuinpaikka on vahvistettu siinä vaiheessa kun tulee kuulutus "boarding completed". Siihen saakka kaikki vaihdokset on mahdollisia.
Jim Beam

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Ilkka kirjoitti:Istuinpaikka on vahvistettu siinä vaiheessa kun tulee kuulutus "boarding completed". Siihen saakka kaikki vaihdokset on mahdollisia.
Tämäkään ei pidä paikkaansa.Voi se paikka tuonkin jälkeen vaihtua
Avatar
viiriäinen
Libation
Viestit: 1274
Liittynyt: 11.5.2005 17:24
Paikkakunta: Taas täällä kylmässä.

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja viiriäinen »

Hauska yksityiskohta, varauksissa. Mennään Lufthansalla Frankfurtiin ja sieltä Thailla Bkk:n. Matkatavarat mainittu 20 kg yksi matkustaja. Takaisin tullessa koko matka Lufthansalla. Matkatavarat mainittu 1 kpl yksi matkustaja. Onkohan sillä väliä onko se 1 kpl paita tai vaikka kirja :smt017 No joo. Ehkä se on se laukku ja toivottavasti ainakin se 20 kg.
Jos en muuhun kelpaa, niin voin olla ainakin huonona esimerkkinä.
(Jos osaat lukea tämän kiitä opettajia,
jos tämä on suomea kiitä sotaveteraaneja)
Ilkka

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Jim Beam kirjoitti:Tämäkään ei pidä paikkaansa.Voi se paikka tuonkin jälkeen vaihtua
Voi jos paikkoja on vapaana tai joku haluaa vaihtaa vaikka sen takia että vieressä istuva takatukka menossa Pattayalle laskee housuunsa tai heittää pirjot penkille. Mahdollisuuksia on monia. Yksi tuttu joutui Bangkokin lennolla karvalakkibisneksestä vaihtamaan kunnon businekseen kun viereiselle penkille oli laitettu joku Pattayan jussipaita joka yöllä kävi munille.
Jim Beam

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Paikka vaihtuu jos penkin "turvavyöt" ei toimi.Tai on jumissa.Näin on kerran käynyt yhdelle enkulle Finnairin busineksessä.Sai takana olevan paikan jossa istuin minä ja minä siirron seuraavan päivän lennolle.Sama paikka oli silloinkin :D
Koneessa oli jo kaikki matkustajat ja piti juuri lähteä.Ei ollut koneessa yhtään vapaata paikkaa joten minä uhrauduin :mrgreen:
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Jim Beam kirjoitti:Paikka vaihtuu jos penkin "turvavyöt" ei toimi.Tai on jumissa.Näin on kerran käynyt yhdelle enkulle Finnairin busineksessä.Sai takana olevan paikan jossa istuin minä ja minä siirron seuraavan päivän lennolle.Sama paikka oli silloinkin :D
Koneessa oli jo kaikki matkustajat ja piti juuri lähteä.Ei ollut koneessa yhtään vapaata paikkaa joten minä uhrauduin :mrgreen:
- Paljonkos tästä hyväntahtoisuudesta hyvitettiin?
Jim Beam

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Matkaaja25 kirjoitti:
Jim Beam kirjoitti:Paikka vaihtuu jos penkin "turvavyöt" ei toimi.Tai on jumissa.Näin on kerran käynyt yhdelle enkulle Finnairin busineksessä.Sai takana olevan paikan jossa istuin minä ja minä siirron seuraavan päivän lennolle.Sama paikka oli silloinkin :D
Koneessa oli jo kaikki matkustajat ja piti juuri lähteä.Ei ollut koneessa yhtään vapaata paikkaa joten minä uhrauduin :mrgreen:
- Paljonkos tästä hyväntahtoisuudesta hyvitettiin?
Normikorvaukset eli ei rikastumaan päässyt :-D
Avatar
Bahamut
Viestit: 53
Liittynyt: 23.3.2007 22:08

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Bahamut »

Eli ei siis kiveen hakatut mutta melko varmat. Ruletillahan ne varausvahvistukseen tietty tuli mut mulle nyt on se ja sama missä sitä istuu kunhan määränpää on oikea ;) Kiitokset vastaksista!
Same same... but different
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Se ei kyllä ole ihan sama missä istuu. :D Ainakaan minulle. Pyrin aina saamaan hyvän paikan. Jos Lufthansan 747:lla lentelee niin ainakin 54 ja 55 rivin ikkunapaikat on hyviä. Itse istuin viimeksi 54J:llä ja hyvä paikka helpotti matkustamista kummasti. Oikealla puolella ei ole kuin tyhjää tilaa joten sinulla on kahden penkin verran jalkatilaa käytössä. Normaalisti pitkät jalkani eivät mahdu suoraksi penkin alle, mutta nyt sain ne kätevästi sinne kun pystyi hieman sivuttainkin istumaan. 55J paikalla voi sitten laittaa jalat suoraksi siihen edellä olevan penkin vieressä olevaan tyhjään tilaan.

Lufthansalla paikan voi käydä valitsemassa kotisivuilta. Sisään voi kirjautua varaustunnuksella.
Avatar
Bahamut
Viestit: 53
Liittynyt: 23.3.2007 22:08

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Bahamut »

Matkaaja25 kirjoitti:Se ei kyllä ole ihan sama missä istuu. :D Ainakaan minulle. Pyrin aina saamaan hyvän paikan. Jos Lufthansan 747:lla lentelee niin ainakin 54 ja 55 rivin ikkunapaikat on hyviä. Itse istuin viimeksi 54J:llä ja hyvä paikka helpotti matkustamista kummasti. Oikealla puolella ei ole kuin tyhjää tilaa joten sinulla on kahden penkin verran jalkatilaa käytössä. Normaalisti pitkät jalkani eivät mahdu suoraksi penkin alle, mutta nyt sain ne kätevästi sinne kun pystyi hieman sivuttainkin istumaan. 55J paikalla voi sitten laittaa jalat suoraksi siihen edellä olevan penkin vieressä olevaan tyhjään tilaan.

Lufthansalla paikan voi käydä valitsemassa kotisivuilta. Sisään voi kirjautua varaustunnuksella.
Meillä 747:lla 52a ja b. Mutta tässähän taa se ongelma on, että jos paikan voi valita kotisivuilta niin kenen paikan sitten vien? Vai onko ne tällä hetkellä vapaita olevia paikkoja. Ja voiko joku nyt käydä viemässä nuo meidän paikat netissä.. Käsittääkseni sen toisen ihmisen paikan voi viedä vasta check innissä ja sielläkin vaan aniharvoin.

Toki se ylimääräinen jalkatila ja mielellään vaan kaks penkkiä vierekkäin ois paras (busineksen jälkeen)
Same same... but different
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Et sinä varattuja paikkoja voi enää valita, eli et toki vie kenenkään muun paikkaa. Ja noilla 54-55 riveillä on vain kaksi penkkiä vierekkäin. Käy vilkaisemassa onko jotain hyviä paikkoja vielä vapaana. Alla olevasta linkistä löytyy Lufthansan jumbon hyvät ja huonot paikat.

http://www.seatguru.com/airlines/Luftha ... e=20111012
Jymylisko
Viestit: 2311
Liittynyt: 28.12.2009 11:06

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Jymylisko »

Ei nyt sinällään liity tähän topicciin mutta Malaysian airlinesin Boeing 747:ssa on kolme tuumaa enemmän jalkatilaa turistiluokassa kun Lufthansalla. Aika iso ero.
Ilkka

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Jymylisko kirjoitti:Ei nyt sinällään liity tähän topicciin mutta Malaysian airlinesin Boeing 747:ssa on kolme tuumaa enemmän jalkatilaa turistiluokassa kun Lufthansalla. Aika iso ero.
Jalkatila ei kerro mitään oikeastaan koska on olemassa myös erilaisia penkkejä. Siksipä pelkkä tuumien vertailu on turhaa kuin wincapitassa pankkikirjat. :D
julli
Viestit: 208
Liittynyt: 9.10.2004 21:20

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja julli »

Ilkka kirjoitti: Jalkatila ei kerro mitään oikeastaan koska on olemassa myös erilaisia penkkejä. Siksipä pelkkä tuumien vertailu ei kero kaikkea.
Eikös tää "jalkatila" oo omanpenkin selkänojasta naapurinselkänojaan?
ยุกกะ
Chaos ad ordo.
Lemmy didn't die. He just changed bar. Now pussies in hell wil learn what real party is.
Ilkka

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Seat Pitch is the distance between the rows of seats and is measured from the back of one seat to the back of the seat behind, the measurements being taken from the same position on each seat.
Kuva

Jalkatilaa ja tilavuutta voi lisätä mm. sillä että lehtitasku on sijoitettu penkin yläosaan eli se ei hankaa polvia.
julli
Viestit: 208
Liittynyt: 9.10.2004 21:20

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja julli »

Ilkka kirjoitti:
Seat Pitch is the distance between the rows of seats and is measured from the back of one seat to the back of the seat behind, the measurements being taken from the same position on each seat.
Kuva

Jalkatilaa ja tilavuutta voi lisätä mm. sillä että lehtitasku on sijoitettu penkin yläosaan eli se ei hankaa polvia.
Ja wikipedian tuubaa: The largest seat pitch in any commercial airline's short-haul economy section is 37 inches (94 cm) in Finnair's Airbus A319s.
ยุกกะ
Chaos ad ordo.
Lemmy didn't die. He just changed bar. Now pussies in hell wil learn what real party is.
Avatar
Bahamut
Viestit: 53
Liittynyt: 23.3.2007 22:08

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Bahamut »

Matkaaja25 kirjoitti:Et sinä varattuja paikkoja voi enää valita, eli et toki vie kenenkään muun paikkaa. Ja noilla 54-55 riveillä on vain kaksi penkkiä vierekkäin. Käy vilkaisemassa onko jotain hyviä paikkoja vielä vapaana. Alla olevasta linkistä löytyy Lufthansan jumbon hyvät ja huonot paikat.

http://www.seatguru.com/airlines/Luftha ... e=20111012
Mä oon kyl aika neropatti mut en mä löydä Lufthansan sivuilta sellasta paikkaa mistä niitä voi mahdollisesti mennä katsomaan. Ja onko nuo Luftan koneet vieläkin sellasia, että ns. viihde löytyy katosta, ettei esim. joka penkin selkänojassa ole omaa näyttöä yms.?
Same same... but different
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Oikeasssa yläreunassa Lufthansan sivuilla on login nappi. Sieltä voi kirjautua muistaakseni esim. lennon tunnuksella sisään. Sieltä sai sitten jostakin etsittyä oman lennon tiedot ja vaihdettua paikan.

Edit: Niin ja noissa vanhoissa Boeingin koneissa ei ole jokaisella omaa viihdekeskusta.
Avatar
KwE
Viestit: 1115
Liittynyt: 17.3.2010 0:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lufthansa - Istumapaikat vahvistettu

Viesti Kirjoittaja KwE »

Itellä ois Frankfurtissa vaihto tammikuun 3. Ostin lennot KILROYn kautta ja tuli tonne mailiin toi e-lippu, sieltä sit piti jatkaa johki "virtually there" sivulle missä näky lentojen tiedot.

Koitin sieltä sitten noita istumapaikkoja valita, mutta jokasen paikan kohdalla tulee vaan teksti: "This seat is placed in class of service that is not compliant with air segment and cannot be selected. Please select seat in other class."

Lisäksi n. 80% paikoista ei voi edes valita.

Mit?
29.11.09-13.12.09
12.04.10-06.05.10
02.12.10-23.12.10
25.03.11-23.04.11
27.05.11-12.06.11
03.01.12-25.04.12
05.04.13-17.05.13
11.04.15-07.05.15
Vastaa Viestiin